Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 245, 246, 247  بعدي

سوال و جواب
نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 3 فروردين 1385 - 12:53
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
هدف اين تايپيك بحث درباره مشكلات عمده كاربران 3D game Studio است.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 9 مهر 1390 - 12:08 در 5 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 4 فروردين 1385 - 03:27
پاسخ بصورت نقل قول
از تاپیک مفید شما ممنونم. من نام این تاپیک رو به " سوال و جواب " تغییر میدم و اونرو به بالای تالار منتقل میکنم...



علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 4 فروردين 1385 - 11:17
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


شنبه 5 فروردين 1385 - 13:52
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
اگر اجازه هست اولين سوالو من بپرسم
چه جوري مي شه مركز چرخش دوربين رو با مركز يك جسم ديگر مساوي قرار داد؟
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 5 فروردين 1385 - 15:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
من منظور شما را درست متوجه نشدم.
يعني با چرخش يك جسم دوربين نيز تحت تاثير آن جسم بچرخد ؟

مثل چرخش دوربين در پشت سر كراكتر ؟

يعني مثلا دوربين در شعاع يك دايره كه مركز آن دايره جسم مورد نظر است بچرخد ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 02:23
پاسخ بصورت نقل قول
بله
دقيقا منظورم همين است!
يعني مي خواهم دوربين دور دايره اي بچرخد كه جسم مركز آن دايره واقع شده
تا با اون بتونم يك دوربين پشت سر بازيكن بسازم.

در ضمن اگر بگويييد چطور ميشود جسم را طوري تعريف كرد كه تو ديوار نره؟
البته من اين كارو با فرمان c_move انجام دادم ولي با كمي تلاش از تو ديوار رد ميشه در حالي كه در مثال هاي خود برنامه اينطور نيست.
ممنون از شما دوست گرامي.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

-
نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 11:28
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد دوربين شما بايد از دستور زير استفاده كنيد البته راههاي ديگري هم وجود دارد .

كد:
camera.x=my.x-(400)*cos(camera.pan);
camera.y=my.y-(400)*sin(camera.pan);   
camera.z=my.z+120;
camera.tilt=-20;
camera.pan=my.pan;


قسمتهاي موجود در كد بالا ثابت هستند .

در دو خط اول عدد 400 فاصله دو محور x,y به طور تناسبي از مركز دايره كه همان كراكتر است مي باشند.

در خط سوم مثلا ما خواستيم كه دوربين به اندازه 120 از محور z شي بالاتر باشد.

در خط چهارم دوربين بايد كمي مايل به پاين باشد تا كراكتر ما هم ديده شود (البته تمامي اين مواد بسته به خودتان دارد ) بنابراين tilt دوربين را به مثلا به اندازه 20 كم مي كنيم.

در خط آخر هم اگر بخواهيد كه دوربين در پشت سر كراكتر قرار داشته باشد بايد pan دوربين با pan كراكتر يكي باشد.كه البته در موارد ديگر تمامي تنظيمات تغيير ميكند مثلا اگر بخواهيد دوربين كراكتر را از روبرو نمايش دهد.

اما در مورد مشكل دوم و رد نشدن اشيا از ديوار.
شما بهتر است از دستور ent_move به شكل زير استفاده كنيد :

كد:
temp.x=2;
ent_move(temp,nullvector);


در اين دستور كراكتر شما در هر بار حركت به اندازه 2 در محور هم راستاي خود و با توجه به pan حركت مي كند و فكر نمي كنم مشكلي در عبور نكردن از ديوار داشته باشد ولي با تمام اين موارد اگر مشكلي پيش آمد حتما اينجا مطرح كنيد.

موفق و پيروز باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 11:35
پاسخ بصورت نقل قول
البته يك نكته ديگر هم براي رد نشدن شي از ديوار هست كه قبل از دستور ent_move شما نوع حركت را تعريف كنيد :

كد:
move_mode=GLIDE;

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
aloneinthedark
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 37
محل سكونت: كرج


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 15:51
پاسخ بصورت نقل قول
اگر ميخواهيد دستور c_move کاراکتر را طوری حرکت بده که تو دیوار نره
برای چرخش کاراکتر از پارامتر pan یا tilt یا roll استفاده نکنید چون این
پارارمترها جزء دستورات برخورد نیستند مانند my.x
شما میتونید از دستور زیر استفاده کنید
(c_rotate(entity,vector angle,var mode
entity رو که میدونید
vector بترتیب pan,tilt , roll
mode مثل move_mode

البته این دستور در این ورژن مشکل داره مشکلش اینه که کارکتر تو
گوشه های دیوار گیر میکنه
خود c_move در این ورژن دو تا event رو فعال نمیکنه
event_block و event_stuck که تو help برنامه گفته فعال میکنه

خلاصه c_move و c_rotate تو این نگارش در بعضی جاها مشکلا تی دارند
که در ورژن 6.31 برطرف شده
من با trial اون کار کردم

_________________
ــــــــــ
فردريش نيچه : آنچه آدمي را والا مي كند مدت احساس هاي والا در اوست نه شدت آن احساس ها.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
aloneinthedark
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 37
محل سكونت: كرج


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 16:04
پاسخ بصورت نقل قول
كسي تا حالا تو max به application error برخورد کرده ؟
اگه راه رفع کردنشو میدونه به ما هم بگه

ممنونم

_________________
ــــــــــ
فردريش نيچه : آنچه آدمي را والا مي كند مدت احساس هاي والا در اوست نه شدت آن احساس ها.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 247 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3 ... 245, 246, 247  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |