Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> درباره ي موتور يا بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

درباره ي موتور يا بازي
نويسنده
پيغام
salmanp
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 10 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 3
محل سكونت: تهران


5 شنبه 10 فروردين 1385 - 01:58
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همگي.
من تازه عضو اين سايت شدم .راستش من خيلي به بازي و بازي نويسي علاقه دارم.مثل خيلي هاي ديگه .خيلي هم در اين باره چيز خوندم.ولي روي موتور هاي آماده زياد كار نكردم.و چيز زيادي از اونا نميدونم.ولي از اين چند دقيقه مرور بعضي پيغام ها فهميدم كه انگار اينجا مخصوص آموزش بازي سازي با موتور هاي آماده است.به نظر من براي شروع اين درست است .اما من خودم نظرم اينه كه در كنار اين نبايد از برنامه نويسي و الگوريتم هاي مورد استفاده غافل بود.
البته به نظر من نوشتن يك موتور جديد حالا نه بهترينش ؛نياز به يك كار تيمي برنامه نويسي داره.من نميگم Quake3 نوشتن آ سونه ولي هر بازي به يه همچين چيزي نياز ندارد.من با اونها كه ميگن بايد از نوشتن موتور شروع كرد موافقم.به شرط اينكه اعضاي يك تيم همه كارشون رو بلد باشند اونقدذ ها هم زمانبر نيست.ولي اينجا ايراد اينه كه يك يا چند نفر ميدونند و بايد به بقيه ياد بدهند كه اين كار خيلي زمانبر است.وگر نه ما مي بينيم كه ذز خيلي كشور ها كه آموزش هاي مخصوص بازي نويسي دارند در يك سال يا كمتر موتور نوشته ميشه.در ايران اين ممكنه بيشتر بشه .اما به نظر من راه درست اينه.اين كار دوباره اختراع كردن چرخ نيست.چون در غير اين صورت هيچ وقت يك بازي بروز نميتونه ساخته بشه.

_________________
مقاومت يك زنجير به اندازه ي ضعيف ترين حلقه است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


5 شنبه 10 فروردين 1385 - 18:28
پاسخ بصورت نقل قول
خوب در کل منظورتون چی بود ؟ اینها نکات جدیدی نیستند و همه ما می دونیم مهم اینه که به کار برده بشه . در عمل نه شعار چند خطه . در ضمن نوشتن یک Engine به نوع انجین مربوطه . مثلا" بچه های Irangamedev دارند یک انجین کلی می نویسند . کارشون خیلی طول می کشه ولی در کل متخصص می شند . دفعات بعدی نوشتن یک انجین شاید براشون 2 ماه طول بکشه . در کل به خیلی چیزا بستگی داره . انجین نجات بندر حدود 11 ماهه که طول کشیده و می کشه در حالی که مطمئنا" بصورت 3 بعدی زودتر می شد اونو نوشت . در کل به خیلی چیزا بستگی داره ....
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
salmanp
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 10 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 3
محل سكونت: تهران


5 شنبه 10 فروردين 1385 - 23:43
پاسخ بصورت نقل قول
منظور خاصي نداشتم.اين گروه هايي كه شما ميگيد روي موتور ها كار ميكنند كجا هستند و چه جوري ميشه با هاشون همكاري كرد؟.

_________________
مقاومت يك زنجير به اندازه ي ضعيف ترين حلقه است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


جمعه 11 فروردين 1385 - 01:41
پاسخ بصورت نقل قول
برای همکاری در موتوری که بچه های irangamedev دارن روش کار می کنند به اين سايت بريد
http://irangamedev.com

شرکت هنرهای پويا هم تو اين کار هست http://www.puyaarts.com که البته اون طور که من شنيدم اونها برای پروژه جديد بيخيال موتور نوشتن شدن و می خوان که موتور سورس باز nebula رو توسعه بدن.

در ضمن نمی خوام دوباره طبق معمول اينجا دعوا راه بيفته واسه همين هم اين موضوع رو توی topic مربوطش مطرح نکردم، نجات بندر که آقای mory روش کار کرده با اينکه خيلی زحمت کشيده ولی موتور نداره، که روش اسم موتور گذاشتن، به script هايی که تحت نرم افزار GameMaker نوشته بشه ديگه موتور نميگن که !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


1 شنبه 13 فروردين 1385 - 00:29
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در ضمن نمی خوام دوباره طبق معمول اينجا دعوا راه بيفته واسه همين هم اين موضوع رو توی topic مربوطش مطرح نکردم، نجات بندر که آقای mory روش کار کرده با اينکه خيلی زحمت کشيده ولی موتور نداره، که روش اسم موتور گذاشتن، به script هايی که تحت نرم افزار GameMaker نوشته بشه ديگه موتور نميگن که !


بله حق با شماست . البته كسي هم نگفته كه يك موتور منحصر به فرده .منظور ايشون هم فكر ميكنم همون گيم ميكره . اصلا از اسم موتور نجات بندر ميشه همه چيز رو فهميد . ++GM يك مكمل براي موتور گيم ميكره كه راحت تر بشه باهاش كار كرد .كيفيتش رو هم ميتونيد در دموي اين بازي ببينيد . من ادعايي واسه موتور ساختن ندارم . كار منم نيست . باشه واسه بزرگترها . ما هم ازشون ياد ميگيريم .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


4 شنبه 16 فروردين 1385 - 21:10
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بله حق با شماست . البته كسي هم نگفته كه يك موتور منحصر به فرده .منظور ايشون هم فكر ميكنم همون گيم ميكره . اصلا از اسم موتور نجات بندر ميشه همه چيز رو فهميد .

من هم صرفا نگفتم که ناراحت بشی ، فقط در تاپيک مربوط به خودش زده بودی که موتور GM++ ، و اونجا به عنوان موتور معرفيش کرده بودی. اين هم صحبت های خودت که توی اون تاپيک گفته بودی :

نقل قول:
پس موتور ساخت بازي " نجات بندر " رو كه همه چيزش از اول برنامه نويسي شده ، از دوربين يك بازي استراتيژيك گرفته تا لودينگ و غيره رو از اين به بعد " جي ام پلاس پلاس" اسم ميگذارم . موتوري كه مي تونه بازي هاي استراتژيك كاملا ايراني توليد كنه . تولدت مبارك جي ام پلاس پلاس .


نقل قول:
كيفيتش رو هم ميتونيد در دموي اين بازي ببينيد .

به نسبت کار يک نفر و با استفاده از GM خيلی هم خوبه ،
ولی کلا کيفيتش رو با چی مقايسه کرديد؟ يعنی با بازی های الان مقايسه کرديد يا بازی های 3-4 سال پيش يا بازی های همون زمان commandos ؟

نقل قول:
++GM يك مكمل براي موتور گيم ميكره كه راحت تر بشه باهاش كار كرد

مکمل يعنی اينکه plugin داره مثلا ؟ يا يک سری ابزار به GameMaker اضافه می شه برای راحتی کار ؟ اگه هست اون هارو در اختيار بقيه هم می تونيد قرار بديد که ازشون استفاده کنند ؟

نقل قول:
من ادعايي واسه موتور ساختن ندارم . كار منم نيست . باشه واسه بزرگترها . ما هم ازشون ياد ميگيريم .

کسی هم اينجا بزرگتر يا کوچکتر نيست،
من صرفا اين واقعيت رو که کلا به هر گونه Script که در هر نرم افزاری نوشته بشه موتور نميگن رو اينجا گفتم که يک موقعی خدای نکرده مثل شرکت سميع رايان نشه و همون سبک حرفها زده نشه در اين فروم، در تاپيک خودش هم نزدم که ضايع نباشه.

موفق باشيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 17 فروردين 1385 - 22:59
پاسخ بصورت نقل قول
مرتضی ، سپهر راست میگه. کاری که شما کردی رو نمیشه اسم موتور روش گذاشت. درسته که خیلی زحمت کشیدی ولی به هر عنوان موتور نیست. با این وجود میتونی با یکی از ابزارهایی که مارک اورمارس ساخته ، اسکریپتهای بازی رو کپسوله کنی و بصورت یک کتابخونه مثلا کتابخونه توابع استراتژیک در بیاری ... اینطوری هم میتونی بگی که یه پلاگین برای موتور گیم میکر نوشتی و هم اینکه بقیه میتونن خیلی راحت تر با موتور گیم میکر و کتابخانه اضافی شما بازی استراتژیک درست کنن...

این کتابخانه ها بصورت یک فایل lib در پوشه lib گیم میکر قرار میگیره و توابع از پیش تعریف شده شما رو به ساختار موتور GM اضافه میکنه...



علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |