Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> ساخت روابط ديناميكي طبيعي براي اشياء
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ساخت روابط ديناميكي طبيعي براي ا
نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 29 فروردين 1385 - 09:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
حتما در خيلي موارد براي شما پيش آمده كه نياز به داشتن يك جاذبه ديناميكي و برخورد هاي صحيح داشته باشيد.

استفاده از Physics Engine اين امكان را به شما مي دهد تا اشياء خود را ديناميكي كنيد.
البته اين امكان بسيار گسترده است و با يك پروژه نمي شود امكانات آن را توضيح داد .

پروژه اي كه در زير قرار دارد نحوه ايجاد يك جاذبه ساده براي يك توپ است كه با برخورد به اشياء عكس العمل صحيح را از خود نشان مي دهد.

من در اين تاپيك سعي مي كنم كه ديگر امكانات Physics Engine را به مرور براي شما توضيح دهم.




لينك دانلود : http://www.geocities.com/shahrooz232/Physical_Engine.zip

موفق باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 29 فروردين 1385 - 13:37
پاسخ بصورت نقل قول
برای تنظیم سنگيني اشیاء از تابع زیر استفاده می کنیم :

كد:
Phent_SetMass ( Entity , Var Mass , Var HullType );



Mass ، سنگيني شیء شماست و بجای آن هر عددی می توانید وارد کنید.
عدد 0 به معنی بدون وزن است.

قسمت HullType نیز مربوط به نوع محدوده شیء است :

كد:
PH_SPHERE
PH_BOX
PH_POLY



گزینه PH_SPHERE برای این است که ما می خواهیم محدوده شیء ما بعنوان کره شناخته شود.
گزینه PH_BOX برای این است که ما می خواهیم محدوده شیء ما بعنوان مکعب شناخته شود.
گزینه PH_POLY برای مواقعی است که شیء ما ، شکل خاصی مانند کره و مکعب ندارد و به طور مثال یک مجسمه است. این گزینه باعث می شود که محدوده شیء ، از روی سطوح آن شناخته شود.


برای شناساندن یک شیء به عنوان یک شیء فیزیکی ، از دستور زیر استفاده می کنیم :

كد:
Phent_SetType ( Entity , Var Type , Var Hull );



در قسمت Type ، برای یک جسم سخت باید از کلمه Ph_Rigid استفاده می کنیم.
نوع Hull نیز بسته به شیء ما می توانید یکی از انواع زیر باشد :

كد:
PH_BOX
PH_SPHERE
PH_CYLINDER
PH_POLY


برای ایجاد وزن برای اشیاء ، از تابع Ph_SetGravity استفاده می کنیم :

كد:
Ph_SetGravity ( VecGravity );

داخل تابع ، باید برداری با x,y صفر و z منفی داشته باشیم.
میزان جاذبه بستگی به z دارد.



موفق باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


4 شنبه 30 فروردين 1385 - 13:21
پاسخ بصورت نقل قول
فیزیک مناسب یکی از بهترین جلوه های بازی های سه بعدیه . من فکر نمی کردم جی اس از توانایی فیزیکی خوبی برخوردار باشه ولی خوب مثل اینکه هست . ممنون .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 30 فروردين 1385 - 14:57
پاسخ بصورت نقل قول
من قبلا با این روش کار کردم ولی زیاد آشنا نییستم لطفا بحث را ادامه دهید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 30 فروردين 1385 - 18:29
پاسخ بصورت نقل قول
یکی دیگر از امکانات Physics_Engine ، امکان ایجاد لولا می باشد.

انواع لولا ها بصورت زیر می باشند :

PH_HINGE




PH_BALL




PH_WHEEL




PH_SLIDER





طریقه ایجاد لولا بصورت زیر می باشد :

كد:
phcon_add ( var constraint type, entity1, entity2 );


در این تابع ، بجای constraint type ، از نام یکی از انواع لولاها استفاده می کنیم.
بجای دو entity هم نام موجودیت هایی که قرار است در لولا بکار گرفته شوند را استفاده می کنیم.

برای ایجاد واکنشی مانند موتور نیز ، می توانید از دستور phcon_setmotor ، استفاده کنید.

من در اين تاپيك سعي كردم تقريبا تمامي موارد و دستورات Physics_engine را توضيح دهم.
به كمك اين دستورات و با كمي تمرين مي توانيد به راحتي از امكانات ديگر اين قابليت استفاده كنيد.

موفق باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 4 ارديبهشت 1385 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
اگه میشه مطالب دیگه ای هم درباره ی این موضوع بنویسید چون فکر نکنم به همین ها ختم بشه. Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 4 ارديبهشت 1385 - 17:42
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي جان من مطالب كلي را گفته ام.
مواردي كه مانده فقط تنظيماتي در مورد همين مطالب است.
شما با همين دستورات مي توانيد تقريبا به طور كامل از اين امكان استفاده كنيد و مشكلي هم در كارتان پيش نمي آيد.
با كمي مطالعه در manual اين نرم افزار به راحتي مي توانيد گزينه هاي ديگر را ياد بگيريد.


اگر مشكلي داشتيد حتما مطرح كنيد.
موفق و پيروز باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 02:19
پاسخ بصورت نقل قول
يه فيزيك انجين خوب براي 3DGS هست به اسم نیوتن که خیلی هم ردیفه اونو می تونید از سایت گیم استودیو دانلود کنید

_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 08:00
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون دوست عزيز.
البته تقريبا تمام دوستان از نرم افزارهاي موجود در سايت 3DGS اطلاع دارند.
ما قصد داريم تا امكانات خود نرم افزار را توضيح دهيم.


موفق و پيروز باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |