Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> آموزش پيشرفته 3DGS
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 02:59
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

In code ro mitonid to ghesmate main bezarid

in code baraye sakhtane ye panel roye safhe mibashad ke ghabele click kardan mibashad mesle panel haye bazihaye Adventure va ...


code:


///////////////////////////////////////////
//Touch and panel + Text will appear////////////
//First create a panel in any photo/Paint editing program////
//Size must be 640 X 480////
//harchi ke meshkiye gheyb mishe yani [Overlay].///
//save it as test.bmp into your work folder.///
//Now put the following code into the bottom of your main//
//WDL//
////KIAVASH2K@yahoo.com////////////////////

///////////////Bmaps/////////////////
bmap test_for_5sec = <test.bmp>;
//////////////Panels////////////////////

Panel test_panel
{
Layer 2;
bmap = test_for_5sec;
flags = refresh,d3d,transparent;
}

string textap_str = "You did it !";

text you_did
{
pos_x = 300;
pos_y = 240;
font = standard_font;
string = textap_str;
layer = 10;
flags = transparent, d3d, center_x, center_y, narrow;
}

///////////////////new/////////////
function text()
{
set you_did.visible,on;
set you_did.visible,on;
waitt(80);
set test_panel.visible,off;
set you_did.visible,off;
wait(1);
} }

ACTION Show_pictext {
SET MY.ENABLE_IMPACT, ON;
SET MY.EVENT text;
}

//Now in the game give an entitie or Object the pictext action//
//Built run and when your player touches it the panel will//
//appear with text.//
//If you want only the picture to appear remove the text stuff//




_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 17:47
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

in codi ke emrooz baratoon minevisam dar morede Armore
shoma agar action (armor) ro estefade konid armoretan 25
mishavad va agar action armor_full ra estefade konid Armor
shoma 100 mishavad.
mesle baziye quake :) Have Fun

Note:
[bayad havasetoon bashe ke age nemikhayd az template estefade konid
hatman bayad tamame Variable ha eg. Sounds, ... ke to code haye man
hast ro ba code haye khoodetoon match konid]

K2kArmor.wdl
-------------------------------------------
STRING got_armor_str,"Got some armor!";
STRING got_armorfull_str,"Got full armor!";

function armor_pickup()
{
   if(EVENT_TYPE == EVENT_SCAN && indicator != _HANDLE) { return; }
   if(EVENT_TYPE == EVENT_PUSH && YOU != player) { return; }

   if(YOU == NULL) { YOU = player; }
   if(YOU == NULL) { return; }

   YOUR._ARMOR += MY.SKILL5;
   if(YOUR._ARMOR > 100) { YOUR._ARMOR = 100; } // in khat baraye ine ke nahayate armoreto bokone 100

   PLAY_SOUND health_fetch,50; // inja ye sound darim ke age error dad bayad taerifesh konid
   msg.STRING = got_armor_str;

   if(MY.__SILENT != ON) { show_message(); }
   remove(ME);
}

function armor_full_pickup()
{
   if(EVENT_TYPE == EVENT_SCAN && indicator != _HANDLE) { return; }
   if(EVENT_TYPE == EVENT_PUSH && YOU != player) { return; }

   if(YOU == NULL) { YOU = player; }
   if(YOU == NULL) { return; }

   YOUR._ARMOR += MY.SKILL5;
   if(YOUR._ARMOR > 100) { YOUR._ARMOR = 100; } // in khat baraye ine ke nahayate armoreto bokone 100

   PLAY_SOUND health_fetch,50; // inja ye sound darim ke age error dad bayad taerifesh konid
   msg.STRING = got_armor_str;

   if(MY.__SILENT != ON) { show_message(); }
   remove(ME);
}

//in action baes mishe ke ma vaghti be ENTITY ro barmidarim
// ba tavajoh be [function armor_pickup] armore maro 25 ta ezafe kone
// baraye armor haye zard estefade mishe (in zard bodanesh ye ideh ast)

ACTION armor
{
   if(MY._PACKAMOUNT == 0) { MY._PACKAMOUNT = 25; } // mehghdare armor inja taeein mishe 25
   MY.EVENT = armor_pickup;
   item_pickup(); // inam ke item_pickup maerofe dige (template)
}

//in action baes mishe ke ma vaghti be ENTITY ro barmidarim
// ba tavajoh be [function armor_full_pickup] armore maro 100 ta ezafe kone
// baraye armor haye ghermez estefade mishe (in ghermez bodanesh ye ideh ast)

ACTION armor_full
{
   if(MY._PACKAMOUNT == 0) { MY._PACKAMOUNT = 100; } // mehghdare armor inja taeein mishe 100
   MY.EVENT = armor_full_pickup;
   item_pickup(); // inam ke item_pickup maerofe dige (template)
}


_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 17:47
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

khoob in ye code baraye onaye ye ke doom3 bazi mikonan na shokhikardam
in code flash light mibashad

hamin tori ke to khate 2 code ha neveshte shode shoma ba zadan kelid
(E) flash light ra faal mikonid.

ta hala be ye kelid ke lampe otaghetono roshan mikone fek kardid
2 halat dare roshan va khamosh be in kelid ha ke 2 ta kar
anjam midan migan kelid haye 2 kare
ba in code shoma ham felash light darid ha m kelide 2 kare
hamishe say konid az har code 10 ta chize mokhtalef bekeshid
biroon ta karetoon asoon tar beshe

HF And GL

K2kFlashlight.wdl
----------------------------------------------
VAR Light_on;
ON_E set_light;
var MyPos[3];

// in function baraye ine ke age khamosh bood roshan kone
// ya age roshan bood khamosh kone
// kiavash2k@yahoo.com

FUNCTION set_light ()
{
IF (Light_on == 0)
{
Light_on = 1;
CREATE <trigger.mdl>,PLAYER.POS,light_akt;  // <------------ deghat kon .mdl
} ELSE { Light_on = 0;}
}

// inam ke ye sharte va loop dare ke miyad mige age
// light_on == 1 bood pas rooshan kon
// sharte bala taein mikone ke 1 ya 0 bashe

FUNCTION light_akt ()
{
   MY.INVISIBLE = ON;
   MY.PASSABLE = ON;

   
   WHILE (Light_on == 1)
   {
      MyPos.X = 5000;
      MyPos.Y = 0;
      MyPos.Z = 0;
      VECROTATE MyPos,CAMERA.PAN;
      VEC_ADD (MyPos,CAMERA.POS);
      LOOK NULL,CAMERA.POS,MyPos;
      IF (RESULT > 0)
      {
         VEC_SET (MyPos,TARGET);
         temp.X = NORMAL.X * 20;
         temp.Y = NORMAL.Y * 20;
         temp.Z = NORMAL.Z * 20;
         VEC_ADD (MyPos,temp);
         VEC_SET (MY.POS,MyPos);
      }
      MY.LIGHTRANGE = vec_dist(camera.pos,my.pos) * 0.5;
      MY.LIGHTRED = 200 - ( vec_dist(camera.pos,my.pos) * 0.1 );
      MY.LIGHTGREEN = 200 - ( vec_dist(camera.pos,my.pos) * 0.1 );
      MY.LIGHTBLUE = 200 - ( vec_dist(camera.pos,my.pos) * 0.1 );
      WAIT (1);
   }
   REMOVE ME;
}

_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 17:48
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

agha ye code sade vali good mikham behetoon yad bedam

az shoma 11 ta aks migire ke har kodomo vaghti health
shoma be hadi ke shoma taeein mikonid resid neshon bede

khoob mesle baziye doom 2 ya wolf 3d ya doom ke ye
aks toye panelesh bood ke age tir mikhordi khoni
mishodesh age ya detoon bashe.

Note:
Man hamishe migam "Simple but it work" man kheyli code neveshtam
midoonid shayad in be nazaretoon kheyli sade bashe
vali kheyli bazi ha hast ke az code az inam sade tar behtarin
estefade ro mikonam pas say konim ke az in behtarin estefade ro
bokonim eg.

(masalan to game max payne vaghti mimirim camera ye bazi roye ye
camera path gerd shoro mikone dore ma micharkhe khob ba in kod
hamoon karam mitoonim bokonim)


k2kHealth.wdl
------------------------------------------

bmap health_full = <health.bmp>;   // khoob ma inja 11 ta aks ro behesh moarefi mikonim
bmap 2health_full = <2health.bmp>; // baraye inke in aksa ghati nashe ba baghiyeye aks ha
bmap 3health_full = <3health.bmp>; // in ke migam albate optionale vali mitonim ye path
bmap 4health_full = <4health.bmp>; // taerif konim va aksha ro be rizim toye on folder
bmap 5health_full = <5health.bmp>; // baraye taerif kardane path be in sorat amal mikonim
bmap 6health_full = <6health.bmp>; // path "healthpic"; // path syntax
bmap 7health_full = <7health.bmp>; // khoob kalameye (healthpic) hamon folderi ye ke ma
bmap 8health_full = <8health.bmp>; // akshamoono tosh mirizim
bmap 9health_full = <9health.bmp>; // albate mitonim in karo aslan anjam nadim :) GL
bmap 10health_full = <10health.bmp>;
bmap 11health_full = <10health.bmp>;

var hp = 100; // health shoma az 100 shoro mishe
var lose_health = 0;
var add_health = 0; 

panel health1
{
 bmap = health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health2
{
 bmap = 2health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health3
{
 bmap = 3health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health4
{
 bmap = 4health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health5
{
 bmap = 5health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health6
{
 bmap = 6health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health7
{
 bmap = 7health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health8
{
 bmap = 8health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health9
{
 bmap = 9health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health10
{
 bmap = 10health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

panel health11
{
 bmap = 11health_full;
  pos_x = 0;
 pos_y = 0;
 layer = 11;
 flags = overlay, refresh, d3d;
}

function my_colour();

sound entsound2 = <noise.wav>; // in sound vahghti play mishe ke (damage) mikhori
sound entsound3 = <noise.wav>; // inam vaghti ke (health) mikhori

// inja be ezaye kam shodan har 10 health ye aks avaz mishe
// kheyli code vazehe fek mikonam

function health_codedown() 
{
 
 hp += 10;  // hp hamoon health shomast
 if(hp > 100){hp = 100;}
 play_sound (entsound3, 80);
 if(hp == 100){health1.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 90){health2.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 80){health3.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 70){health4.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 60){health5.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 50){health6.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 40){health7.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 30){health8.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 20){health9.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 10){health10.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 0){health11.visible = on;my_colour();}  // health 11 yani dige mordi
  if(hp != 100){health1.visible = off; }
 if(hp != 90){health2.visible = off; }
 if(hp != 80){health3.visible = off; }
 if(hp != 70){health4.visible = off; }
 if(hp != 60){health5.visible = off; }
 if(hp != 50){health6.visible = off; }
 if(hp != 40){health7.visible = off; }
 if(hp != 30){health8.visible = off; }
 if(hp != 20){health9.visible = off; }
 if(hp != 10){health10.visible = off; }
 if(hp != 0){health11.visible = off; }
 if(hp <= 0){death_d();}
 
}

// hatman migid ke chera 2 bar to 2ta function mesle ham ke
// faghat esmeshon fargh mikone code haye shabih be ham
// neveshte shode be khatere ine ke ye bar bayad in ke
// alan health ezafe shod ro code konim ye baram inke alan
// health kam shod ro code konim

function health_codeup()
{

 hp -= 10;  // hp is ur health
 if(hp > 100){hp = 100;}
 play_sound (entsound2, 80);
 if(hp == 100){health1.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 90){health2.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 80){health3.visible = on; my_colour();}
 if(hp == 70){health4.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 60){health5.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 50){health6.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 40){health7.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 30){health8.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 20){health9.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 10){health10.visible = on;my_colour();}
 if(hp == 0){health11.visible = on;my_colour(); }
   if(hp != 100){health1.visible = off; }
 if(hp != 90){health2.visible = off; }
 if(hp != 80){health3.visible = off; }
 if(hp != 70){health4.visible = off; }
 if(hp != 60){health5.visible = off; }
 if(hp != 50){health6.visible = off; }
 if(hp != 40){health7.visible = off; }
 if(hp != 30){health8.visible = off; }
 if(hp != 20){health9.visible = off; }
 if(hp != 10){health10.visible = off; }
 if(hp != 0){health11.visible = off; }
 if(hp <= 0){death_d();}
 
}

// my hamoon entity ye ke ma dar moredesh code minevisim ke
// inja health panele moone

function my_colour() 
{
 while(my == null)
{
wait(1);
}
 if(hp == 100)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 255;
  my.lightgreen = 255;  // in ja rangi ro ke flash beine ye health va health digast ro taein mikonim
  my.lightblue = 255;
  my.lightrange = 600;
 }
 if(hp == 90)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 0;
  my.lightgreen = 255;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
 if(hp == 80)
 {
  wait(1);
  my.lightred = 0;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 128;
  my.lightrange = 600;
 }
 if(hp == 70)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 60)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 50)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 40)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 30)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 20)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 10)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }
if(hp == 0)
 {
  wait(1);
 my.lightred = 128;
  my.lightgreen = 0;  // bebinnid behtare ke in rang ghermez bashe chon dige mordid
  my.lightblue = 0;
  my.lightrange = 600;
 }


}
 
function death_d()
{
 my.pan += 1;
 wait(1); // age mordid che etefaghi biyofte in ja code konid
}

// inja code haye khoodetonam mitonid bezarid ke vaghti
// health khodri ya damage che etefaghi biyofte

function health_now() 
{
 
 if(add_health >= 1){lose_health = 0;} // makes sure health vars arent both one
 if(lose_health >= 1){add_health = 0;} // makes sure health vars arent both one
 
// age shoma ye health begirid be health_now ye 1 ferestade mishe
// va add_health += 1 mishe

 if(add_health >= 1)
{
 health_codedown();
}
 
// age shoma ye health begirid be health_now ye 1 ferestade mishe
// va lose_health += 1 mishe

 if(lose_health >= 1)
{
health_codeup();
}

}




_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 18:02
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزيز لطفا كدهايتان را در تاپيك هاي جداگانه مطرح كنيد تا قابليت تفكيك آنها از يكديگر وجود داشته باشد. و مطلب دوم اينكه اگر ممكن است توضيحات كدها را بصورت فارسي و خارج از تگ كد بنويسيد تا دوستان به راحتي بتوانند آنها را مطالعه كنند.

ممنون از توجه شما.
موفق و پيروز باشيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |