Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> گرافيك و برنامه نويسي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

گرافيك و برنامه نويسي
نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 13 ارديبهشت 1385 - 22:43
پاسخ بصورت نقل قول
بنده دلفي كار ميكنم .مي خواهم دليل فني اينكه چرا سي پلاس پلاس زبان برنامه نويسي

گرافيكي است را بدانم كه اگر قانع كننده بود از اين زبان در گرافيك استفاده كنم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


4 شنبه 13 ارديبهشت 1385 - 23:01
پاسخ بصورت نقل قول
با دلفي هم ميشه بازي ساخت ولي از اونجايي كه مبحث بازي سازي احتياج به سرعت بالا در محاسبات و يك زبون قدرتمند از لحاظ كارايي داره به خاطر همين از c++ استفاده ميشه

منم قبلا مثل خودت دلفي كار ميكردم ولي به خاطر بازي سازي رو به C++ اوردم ، الان هم پشيمونم
از اينكه چرا زودتر سراغ c++ نرفتم Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 13 ارديبهشت 1385 - 23:13
پاسخ بصورت نقل قول
mostafa_cpp نوشته:
با دلفي هم ميشه بازي ساخت ولي از اونجايي كه مبحث بازي سازي احتياج به سرعت بالا در محاسبات و يك زبون قدرتمند از لحاظ كارايي داره به خاطر همين از c++ استفاده ميشه

منم قبلا مثل خودت دلفي كار ميكردم ولي به خاطر بازي سازي رو به C++ اوردم ، الان هم پشيمونم
از اينكه چرا زودتر سراغ c++ نرفتم Very Happy


خوب براي اين تغيير زبان آيا مباحث جديد نسبت به دلفي داره كه بايد ياد گرفت؟
باتشكر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


4 شنبه 13 ارديبهشت 1385 - 23:23
پاسخ بصورت نقل قول
مطمئنا" . بستگی به سطح برنامه نویسیتون داره . بعضی ها هستند که هر چقدر هم تلاش می کنند چیزی از سی نمی فهمند . برای انتقال از زبانهایی مثل وی بی به دلفی یا سی شارپ زحمت زیادی لازم نیست فقط تفاوت سینتکس با بعضی چیزای جزیی هست ولی در سی که تغریبا" یک زبان میانی هست تفاوت های بیشتری هست . ولی برای ساخت بازی نیازی به علم بالای سی پلاس پلاس ندارید . کافیه کار با کتابخونه API DirectX یا OpenGL رو بلد باشید .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


5 شنبه 14 ارديبهشت 1385 - 00:04
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
خوب براي اين تغيير زبان آيا مباحث جديد نسبت به دلفي داره كه بايد ياد گرفت؟


صد در صد ، هر زبون با وجود شباهتهايي كه به باقي زبونها داره خصوصياتي هم داره كه منحصر به فرده و حتما بايد اين موارد رو ياد بگيري

نقل قول:
برای ساخت بازی نیازی به علم بالای سی پلاس پلاس ندارید . کافیه کار با کتابخونه API DirectX یا OpenGL رو بلد باشی


من با اين حرف موافق نيستم ،
چطور ميشه برنامه نويسي بازي انجام داد بدون اينكه با با ساختار اشاره گرها آشنا بود يا اينكه چطور ميشه كد بهتري نوشت براي كم كردن هزينه زمان اجرا و هزاران مورد ديگه
درسته كه براي كد نوييسي بازي نياز به درك فوق العاده بالا از سي ++ نيست ولي آشنايي با كتابخونه DX تنها هم كفايت نميكنه

موفق باشيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


5 شنبه 14 ارديبهشت 1385 - 14:24
پاسخ بصورت نقل قول
مصطفی جان شما کار با اشاره گرها را علم بالای C++ می دونید ؟؟؟ اینها جز مقدمات سی و سی پلاس پلاس هستند و هرکس میره طرف این زبان باید اینهارو یاد بگیره چیز خاضی نیستند . علم بالا در برنامه نویسی از اجزای زیادی تشکیل شده که میشه از : API , Raw Socket Programming , Network Programming و غیره نام برد که برای یک برنامه نویس بازی نیازی نمی شند (البته در خیلی اوغات مخصوصا" زمانی که برنامه نویس می خواد خودش بدون استفاده از کتابخونه های DirectX قسمتی رو بنویسه نیاز میشند که فعلا" در بحث ما نیست )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


جمعه 15 ارديبهشت 1385 - 08:21
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
دلیل اصلی انتخاب این زبان به خاطر سرعت بالا در محاسبات ( به دلیل زبان میانی بودن و ارتباط بهتر با سخت افزار ) مدیریت منابع و حافظه بسیار قوی ، چند پلت فرمه بودن ، استفاده بهینه از اشاره گر ها ، شی گرا بودن ، نداشتن هیچ محدودیت ای در هیچ جا
البته در حال حاضر اکثر کسانی که رو به این زبان میارن به سمت MFC کشیده میشن . این بد نیست ولی اگه می خواهید بازی بسازید باید حتملا از win32 استفاده کنید ، چون به MFC نیاز ندارید . از اون فقط در طراحی ادیتور موتور بازی میشه استفاده کرد .
قانع شدن آخه نداره
حالا بازیها به کنار ، چرا اکثر نرم افزارهای بزرگ تجاری رو با این زبان می نویسن . چرا با VB فتوشاپ یا 3dmax یا اتوکد که نیاز به سرعت محاسبات بسیار بالا دارند رو نمی نویسن ؟
به خاطر اینکه تو VC++ اصلا محدودیت معنا نداره ، ولی تو زبان های دیگه ( زبان های سطح بالا ) محدودیت های زیادی وجود داره ( در عین حال که یادگیری و استفاده از اون زبان ها خیلی راحت هم هست ولی هسته قوی ندارند )
دوست عزیز ما اینجا سعی می کنیم که شما رو به سمت ماهیگری هدایت کنیم نه اینکه موقتا سیرتون بکنیم
در مورد سطح مورد نیاز شما در یادگیری باید بگم که در کل شما باید بتونید به پیامهایی که به حلقه اصلی در برنامه ارسال میشه جواب بدین .
حالا چطوری جواب بدین دیگه بماند Smile
ولی اگه وارد بحث ساخت موتور نشید نیاز آنچنان زیادی به یادگیری VC++ ندارید . ولی همین مقدار هم می تونه خیلی باشه .
من پیشنهاد می کنم زیاد وقتتو نو هدر ندید . با VC++ و مخصوصا قسمت win32 شروع کنید ( مقالاتش رو می تونید از سایت دانلود کنی --- برنامه نویسی بازهای کامپیوتری ) و بعد از مدتی که احساس کردی به درک بالایی از اون دست یافتید می تونید بحث dx یا opengl رو هم شروع کنید
گفتن اینا راحته ولی عملش خیلی سخته .
چون که نیاز به پشته کار و عشق داره ... Surprised
در مجموع امیدوارم که تو این راه موفق باشید Evil or Very Mad

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


جمعه 15 ارديبهشت 1385 - 22:22
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي 2190 نوشته:
سلام دوستان
دلیل اصلی انتخاب این زبان به خاطر سرعت بالا در محاسبات ( به دلیل زبان میانی بودن و ارتباط بهتر با سخت افزار ) مدیریت منابع و حافظه بسیار قوی ، چند پلت فرمه بودن ، استفاده بهینه از اشاره گر ها ، شی گرا بودن ، نداشتن هیچ محدودیت ای در هیچ جا
البته در حال حاضر اکثر کسانی که رو به این زبان میارن به سمت MFC کشیده میشن . این بد نیست ولی اگه می خواهید بازی بسازید باید حتملا از win32 استفاده کنید ، چون به MFC نیاز ندارید . از اون فقط در طراحی ادیتور موتور بازی میشه استفاده کرد .
قانع شدن آخه نداره
حالا بازیها به کنار ، چرا اکثر نرم افزارهای بزرگ تجاری رو با این زبان می نویسن . چرا با VB فتوشاپ یا 3dmax یا اتوکد که نیاز به سرعت محاسبات بسیار بالا دارند رو نمی نویسن ؟
به خاطر اینکه تو VC++ اصلا محدودیت معنا نداره ، ولی تو زبان های دیگه ( زبان های سطح بالا ) محدودیت های زیادی وجود داره ( در عین حال که یادگیری و استفاده از اون زبان ها خیلی راحت هم هست ولی هسته قوی ندارند )
دوست عزیز ما اینجا سعی می کنیم که شما رو به سمت ماهیگری هدایت کنیم نه اینکه موقتا سیرتون بکنیم
در مورد سطح مورد نیاز شما در یادگیری باید بگم که در کل شما باید بتونید به پیامهایی که به حلقه اصلی در برنامه ارسال میشه جواب بدین .
حالا چطوری جواب بدین دیگه بماند Smile
ولی اگه وارد بحث ساخت موتور نشید نیاز آنچنان زیادی به یادگیری VC++ ندارید . ولی همین مقدار هم می تونه خیلی باشه .
من پیشنهاد می کنم زیاد وقتتو نو هدر ندید . با VC++ و مخصوصا قسمت win32 شروع کنید ( مقالاتش رو می تونید از سایت دانلود کنی --- برنامه نویسی بازهای کامپیوتری ) و بعد از مدتی که احساس کردی به درک بالایی از اون دست یافتید می تونید بحث dx یا opengl رو هم شروع کنید
گفتن اینا راحته ولی عملش خیلی سخته .
چون که نیاز به پشته کار و عشق داره ... Surprised
در مجموع امیدوارم که تو این راه موفق باشید Evil or Very Mad


با تشکراز تمام دوستان . راه دهها فرسخی با یک قدم کوچک شروع می شه!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


جمعه 15 ارديبهشت 1385 - 23:02
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
مصطفی جان شما کار با اشاره گرها را علم بالای C++ می دونید ؟؟؟


من همچين حرفي زدم ؟؟؟
گفتم كه كدنويسي بازي نياز به اطلاعات سطح بالاي سي ++ نداره ولي . استفاده از اشاره گر ها ، optimize كردن كدها و ... مواردي نيستند كه بشه با دونستن API دايركتس يا اپن جي ال بدست اورد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |