Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> درك كردن با موس در بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

درك كردن با موس در بازي
نويسنده
پيغام
tofan1385
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 12 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 3
محل سكونت: تهران


2 شنبه 15 خرداد 1385 - 18:44
پاسخ بصورت نقل قول
چطوري ميشه در بازي يك شي را با موس گرفت ودر جاي ديگه قرار داد در گيم ميكر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 16 خرداد 1385 - 18:53
پاسخ بصورت نقل قول
کافیه که یه متغیر گلوبال تعریف کنین که هنگام کلیک بر روی شیء مورد نظر 1 بشه. تا هنگامی که این متغیر 1 هست ، یک کد تریس ساده برای شیء مورد نظرتون مثل
كد:

object.x = mouse_x;
object.y = mouse_y;

بنویسید و هنگامی که کلیک دوباره بر روی شیء انجام شد متغیر گلوبال رو 0 کنین و از حلقه تریس خارج بشین...




علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tofan1385
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 12 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 3
محل سكونت: تهران


4 شنبه 17 خرداد 1385 - 01:01
پاسخ بصورت نقل قول
ا تشکر از علی جان اگر چند شی مختلف داشته باشیم باید چه دستوری بدیم که با همون کلیک چپ هر شی را براحتی جابجا کرد توی همون محیط و فقط با یک کلیک موس با تشکر از راهنمای قشنگت
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 17 خرداد 1385 - 19:36
پاسخ بصورت نقل قول
اگه شما قصد انتخاب یک شیء خاص از بین اشیای مشابه از همان نوع رو داشته باشین اوضاع فرق میکنه... برای کنترل حرکت شیء مورد نظر در حالتی که سایر اشیای هم نوع با دستور موس حرکت نکنن باید به طریقی ID منحصر بفرد اون شیء یا بهتر بگم Instance رو بدست بیارین و در دستوراتتون ازش استفاده کنین. شرط لازم برای این کار اینه که از تعریف متغیر های گلوبال پرهیز کنین و همه چیزو بطور موقتی و ضمنی در خود اون شیء تعریف کنین. برای کنترل خصوصیات شیء هم میتونید از اشاره گر self در اول نام متغیر استفاده کنین...

پیشنهاد میکنم مقاله های ساخت بازی با گیم میکر و راهنمای نرم افزار رو مطالعه کنین...




علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
tofan1385
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 12 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 3
محل سكونت: تهران


5 شنبه 18 خرداد 1385 - 01:53
پاسخ بصورت نقل قول
ميشه علي آقا خودتون يك دستوري بديد تا من از شر اين مسله راحت بشم بد جوري توش گير كردم خودت اگر امكان داره يك دستور ي بنويسي با تشكر از پاسخگوي سريع شما آموزشها را كامل و بارها خوندم ولي امان از اين كله .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 18 خرداد 1385 - 18:51
پاسخ بصورت نقل قول
فرض کنین چند تا نمونه مختلف از یک شیء واحد به نام object دارین. کافیه که یه متغیر مثل select تعریف کنین و هنگامی که قصد دارین مثلا در رویداد Mouse_left_button اونرو با حرکت موس حرکت بدین ، بوسیله دستوری مثل self.select = true قابلیت انتخاب رو فقط برای اون شیء خاص انتخاب شده فعال کنین و در نهایت در رویداد step اول قابلیت انتخاب رو چک کنین و اگه صحیح بود ، دستور تریس رو اجرا کنین...




علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |