Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آموزش + سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 66, 67, 68  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 19 مهر 1385 - 18:58
پاسخ بصورت نقل قول
آموزش شماره 4 :

در آموزش شماره 3 ، دیدم که چگونه می توان تکسچر را به شیء ، نسبت داد.

تکسچر های در Quest3D ، سه نوع دارند:

No Bumpmapping
Enviromental Bump
Normal Map

گزینه اول ، در حالت عادی تکسچر ها استفاده می شود.
مثلا شما یک سحط دارید و می خواهید تکسچری را به آن نسبت دهید.

گزینه دوم ، برای ایجاد نوعی از نقش برجسته به کار می رود.

گزینه سوم ، بیانگر نوع Normal Map برای تکسچر می باشد که در نوعی از نقش برجسته نیز کاربرد دارد.

در تنظیمات تکسچر در مُد Object ، دو لبه وجود دارد. Textures و Texture Stages.

در سربرگ Texture ، شما می توانید از بافت های موجود در کانال ها ، یک را به شیء انتخابی نسبت دهید.
اما کار اصلی در سربرگ دوم یعنی Texture Stages صورت می گیرد.

در این سربرگ ، شما می توانید به لایه های تکسچر شیء دسترسی داشته باشید و آنها را هماهنگ ( Coordinate ) کنید.
علاوه بر این ، شما می توانید نوع تکسچر گذاری را نیز تغییر دهید.

در دو قسمت پایینی ، شما به Color Blending و Alpha Blending نیز دسترسی دارید.
برای کار با این دو قسمت ، شما باید از تنظیمات تکسچر در DirectX ، اطلاع داشته باشید.

در کل ، ما نیاز خاصی به این قسمت نداریم ؛ به جز تنظیم تکسچرها بر روی اشیاء و تنظیم تکسچر بر روی آنها (UVW Mapping ) .
مانند Box ، Sphere و غیره که در نرم افزارهایی مانند 3D Max ، با آنها آشنا شده اید.


در آموزش های بعدی ، در مورد ساخت انواع نقش برجسته صحبت خواهیم کرد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
hamid3d
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 95


4 شنبه 19 مهر 1385 - 19:59
پاسخ بصورت نقل قول
cell shaderرو هم ساپورت مي كنه اين quest3d؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 19 مهر 1385 - 20:14
پاسخ بصورت نقل قول
منظور از cell shader چيه ؟

quest3D شيدر هاي اصلي يعني vertex shader و pixel shader رو پشتيباني مي كنه.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
hamid3d
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 95


5 شنبه 20 مهر 1385 - 00:04
پاسخ بصورت نقل قول
questcell shader نوعي رندره كه مي تونه صحنه رو به صورت كارتوني رند كنه مثلا
من تو دموي موتور orge اين نوع رندرو ديدم كه خيلي هم جالبه.حالا ميخواستم
بدونم quest3d هم اين قابليت و داره يا نه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 20 مهر 1385 - 10:38
پاسخ بصورت نقل قول
اگر منظورت همون toon shader هست بايد بگم كه بله .

شما قابليتهاي toon shader رو در مكس و مايا ديده ايد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
hamid3d
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 95


5 شنبه 20 مهر 1385 - 11:52
پاسخ بصورت نقل قول
بله من تو مكس اين قابليت وديدم البته نه رندرشو بلكه به صورت متريال

كه رندرشم خيلي طول مي كشه مي خواستم بدونم مي شه به صورت real time

اي نوع رندرو داشته باشيم بدون دادن متريال خاصي؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamid3d
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 95


5 شنبه 20 مهر 1385 - 12:37
پاسخ بصورت نقل قول
مي خواستم ببينم براي شروع يا دگيري بهتره اول فايل help نرم افزارو بخونم

يا tutorial manual ش رو؟ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 20 مهر 1385 - 21:44
پاسخ بصورت نقل قول
بله اين فابليت بصورت readl time در quest وجود دارد.

براي شروع يادگيري بهتره tutorial manual را به همراه مطالب اين تاپيك و مقالات آموزشي سايت مطالعه كنيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ramin_v80
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 17 مهر 1385
تعداد ارسالها: 37
محل سكونت: تهران


2 شنبه 24 مهر 1385 - 14:26
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
آيا اين موتور قابليت ساخت بازيهايي مثل GTA را دارد . در کل کدام موتور سريع ترين و بهترين راه براي ساخت يک بازي مثل GTA است ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 24 مهر 1385 - 14:56
پاسخ بصورت نقل قول
من GTA رو زياد بازي نكرده ام. تقريبا 2 سال پيش كمي بازي كردم.
ولي فكر ميكنم اين موتور قدرت ساخت اينگونه بازي هايي را دارد ( با گرافيك خيلي بالاتر ) و مدت خيلي زيادي هم براي ساخت آن نياز ندارد. ( البته بستگي به خود شما دارد )

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 68 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 66, 67, 68  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |