Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> حجم بازیها را تا 70% کاهش دهید..
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

حجم بازیها را تا 70% کاهش دهید..
نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 20 مهر 1385 - 01:59
پاسخ بصورت نقل قول
كد:
Game file sizes could soon be 70% smaller:

One of the most interesting talks at London’s GDC (Games Developers Conference) this week came form one of the lesser known companies called Allegorithmic, who claim they will be able to reduce texture file sizes in games by up to 70%.

Their new programs, that they hope development artists will soon be using as an industry standard, are called ProFX and MaP Zone 2. Their ambition is to keep the graphical quality of game textures at the same standards as current games, whilst dramatically reducing the amount of data required for the game to work.





منبع:
http://www.bit-tech.net/news/2006/10/04/Game_file_sizes_could_soon_be_70_smaller

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 20 مهر 1385 - 10:43
پاسخ بصورت نقل قول
جالبه !

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


5 شنبه 20 مهر 1385 - 11:13
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی جالب بود. یعنی اینها ( ProFX and MaP Zone 2 ) برنامه های جداگانه مثل فوتوشاپ هستن ؟

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 20 مهر 1385 - 12:32
پاسخ بصورت نقل قول
ایول علی آقا این بخش یکی از بخشهاییه که به نظر من باید جزء فعال ترین بخشها بشه.( منظورم همین بخش اصول اولیه طراحی بازیهاست) و خوب برای فعال کردنش نیاز به کار زیادی هست اطلاعاتی از قبیل اینی که شما میدی میتونه به فعال شدن این بخش کمک کنه.
اگر چه جای مقالات آموزشی که اصول بازیسازی رو آموزش میدن واقعا در اینجا خالیه.
خوب بریم سر بحث راجع به اطلاعات شما.
البته کسی منکر ارزش ابن قضیه نیست اما این طور که من فهمیدم اینا چیزی جز چند تا تکنیک جدید فشرده سازی تصاویر نیست اول که تاپیک رو دیدم خیال کردم سایز تصاویر تو حافظه و موقع کشیدن اونا سایزشون تو ram تا 70 درصد قابل کاهشه. این شد که کفم بد جور برید.
به تفاوت این دو توجه کنید: در مورد اول شما برای نصب بازی به چیزی کمتر از نیمی از cd هایی که الان برای نصب استفاده میشه نیاز می داشتید یعنی مثلا یه بازی با 6 سی دی روی سه سی دی هم قابل عرضه بود. علاوه بر این تو هاردتون هم به همین میزان فضا کمتر اشغال میشه( البته احتمالا)
اما در مورد دوم گرافیک بازیها تا دو الی سه برابر قابل ارتقاء بودن ( اگه می شد چی می شد.)

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 20 مهر 1385 - 18:35
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

Due to the requirement to get the game under 50MB, the developers needed to keep the textures as small in filesize as possible. Using the new texture system the overall size for all the textures was less than 280KB


کسی اون دمو های 60 کیلو بایتی یادش هست؟ اینا تکنیک های فشرده سازی نیست. بلکه یجور تکنیک برنامه نویسیه که تکسچرها رو در runtime بصورت بلادرنگ ایجاد میکنه. یعنی همش برنامه نویسی و ریاضیه.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 20 مهر 1385 - 20:10
پاسخ بصورت نقل قول
اوه.
پس حالا جالب شد. Laughing

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


5 شنبه 20 مهر 1385 - 20:18
پاسخ بصورت نقل قول
من پلاگین ,map zone رو گرفتم. یه نسخه trial 30 روزه هست که میچسبه به فوتوشاپ و از اون تو اجرا میشه.
بیشتر به نظرم شبیه یه نرم افزار ساختن بافتها متنوع اومد مثل deep paint 2d.
نرم افزار رو از اینجا ور دارین:
http://www.allegorithmic.com/v2/zone_dl.htm#EXversion

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amin3d
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 29 مهر 1385
تعداد ارسالها: 8
محل سكونت: اهواز


4 شنبه 3 آبان 1385 - 03:08
پاسخ بصورت نقل قول
PDT_002 age mishe linke linke exe ye barname vase setap sakhtan
Embarassed albate ba hamon 70% kameshe hajm bashe
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |