Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> حركت عضلات
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 3 آبان 1385 - 15:05
پاسخ بصورت نقل قول
ميدونم اين تاپيك يه كم قديميه ولي اين رو هم بايد اضافه كنم كه شما مي تونيد از مورف در مكس يك انيميشن بسازيد ( حركات دلخواه صورت مثل حرف زدن و غيره ) و آن را مانند يك انيميشن معمولي به موتور ارسال كنيد.
به همين سادگي مي شود از مورف در تمام موتورها استفاده كرد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


4 شنبه 3 آبان 1385 - 15:59
پاسخ بصورت نقل قول
اينو كه همه مي دونند منتها مورف خيلي سنگينه
bonestyle=source object +bone
morph=object for per pose
زياد هم ساده نيست Very Happy
و اينكه تمام موتورها مورف ندارند

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 3 آبان 1385 - 17:43
پاسخ بصورت نقل قول
امير جان
فكر مي كنم شما درست متوجه منظور من نشدي.
منظورم ارسال مورف به موتور نيست.
و مسلما تمام موتورها مورف ندارند. براي همين هم روش بالا رو پيشنهاد كردم.
منظورم ساخت انيميشن بوسيله مورف و ارسال انيميشن عادي به موتور است.
اين روشي است كه خود من بارها و بارها از آن استفاده كرده ام.

شما هم مي توانيد با همين گيم استديوي خودمان امتحان كنيد. ( كه قابليت مورف ندارد )

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


5 شنبه 4 آبان 1385 - 00:51
پاسخ بصورت نقل قول
اين روش هم فقط و فقط بدرد انجيني مثل گيم استوديو ميخوره كه اصلا استخون سرش نميشه ...
در ضمن اونهم سنگينه چون اصلا فرقي نداره كه در نهايت در انجين شما مورف بزنيد يا اينكه فريم به فريم replace كنيد (گيم استوديو به صورت اتومات مورف ميزنه) منظوره من سنگين بودنه مشه كه در نهايت از مشهاي مختلف تشكيل ميشه و اين روش كاملا منسوخ و غلطه . بطور مثال ميتونم به بازيهايي مثل gta SA اشاره كنم كه بيشتر از 400000 فريم اينيميشن دارند و همه رو يه جا لود ميكنند تا حالا همچين چيزي رو تست زديد يا منظورتون 100 يا 200 فريمه البته مقدار ورتكس مش هم مهمه ... بهر حال الان همه دنيا دارند از روش fk/ik استفاده مي كنند كه اونهم دلايل زيادي داره كه چند تاشو ميگم و بقيه شو هم نميدونم Very Happy
1. سبك بودن فايل قابل لود
2. ذخيره سازي انيميشن با فرمت هايي مثل bvh و استفاده بر روي كاراكترهاي مختلف
3. امكان بلندينگ و مورف بين انيميشن ها
4.امكان ارتباط با موشن كپچر
5.استفاده از آخرين تكنولوژي نرم افزار هاي قدرتمند انيميشن مانند motion builder / cat / character studio
6.امكان اعمال فيزيك٫ مانند رگ دال
...

آقا يكي لطف كنه shortcut سوييچ بين فارسي و انگليسي تو اين فروم رو به من ياد بده Very Happy

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 4 آبان 1385 - 01:07
پاسخ بصورت نقل قول
من هم از فرمايشات شما آگاهي دارم ولي همانطور كه اطلاع داريد موتورهاي زيادي را در ايران پيدا نمي كنيد كه اين قابليت را داشته باشند و وقتي شما مجبور باشيد از اينجور تكنيكها استفاده كنيد بايد راهي براي آن پيدا كنيد يا خير ؟

در ضمن شما در خط اول پستتان نوشته ايد كه استخوان سرش نمي شود. آيا شما از قابليتهاي bone در اسكريپتهاي گيم استديو مطلع هستيد ؟
و وقتي شما مي فرماييد اين روش فقط و فقط بدرد گيم استديو ميخورد يعني مثلا دارك بيسيك توانايي مورف دارد و يا شما مي توانيد با روشي غير از اين عمليات مربوط به مورف را در آن انجام دهيد ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


5 شنبه 4 آبان 1385 - 13:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
الان همه دنيا دارند از روش fk/ik استفاده مي كنند


ميشه در باره اين روش بيشتر توضيح بديد ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


جمعه 5 آبان 1385 - 17:46
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

ولي همانطور كه اطلاع داريد موتورهاي زيادي را در ايران پيدا نمي كنيد كه اين قابليت را داشته باشند و وقتي شما مجبور باشيد از اينجور تكنيكها استفاده كنيد بايد راهي براي آن پيدا كنيد يا خير ؟

من با quest3d/renderware/darkbasic/virtools كار كردم و همگي از بون انيميشن استفاده مي كنند. در حقيقت اصلا انجيني نميشناسم كه بگه بجاي skin كردن از morph استفاده كنيد. تنها جايي گكه شنيدم در يكي از تاژيك ها خودتون به من گفتيد در گيم استوديو نميشه از مكس اسكين آورد و بايد تك تك فريم ها رو جداگانه اكسپورت كنيم...
نقل قول:

مثلا دارك بيسيك توانايي مورف دارد و يا شما مي توانيد با روشي غير از اين عمليات مربوط به مورف را در آن انجام دهيد ؟

دارك بيسيك از بون انيميشن پشتيباني ميكنه . يعني روش درست . مورف فقط بدرد دو يا سه پوز در بازي ميخوره كه قابل تركيب با بون نيست . انجينهاي پيشرفته مثل unreal 3 از skinmorph كه در مكس وجود داره پشتيباني مي كنند. كه كار فوق العاده ايه اما با باقي انجينها همون skin راه صحيحه . در ضمن اسكين درست هم كار هركسي نيست و نميشه براحتي حركت عضلات را با اسكين ناشيانه به كاراكتر اعمال كرد . بهترين مثال رو ميتونيد تو كار هاي dead or alive مخصوصا شاتهاي xbox 360 ش ببينيد.
اگه خواستي برات يه مثال با دارك بيسيك-پرو كه مثل اينكه دست كم گرفتيش ميسازم Very Happy

fk/ik :
در bon hkdldak و در اكثر نرم افزارها شما ميتونيد از دوروش براي حركت بون استفاده كنيد اول اينكه خود بون را تكون بديد و دوم اينكه زنجيره ي لينكي بين بونها ساخته و راس اونو حركت بديد تا يكسري از بونها با قوانيني كه تعريف كرده ايم حركت كنند.

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 5 آبان 1385 - 18:49
پاسخ بصورت نقل قول
من با solver هاي انيميشن آشنايي كامل دارم ولي فكر كنم شما گيم استديو رو دست كم گرفتي .
من فكر نكم كنم گفته باشم كه گيم استديو از bone و skin پشتيباني نميكنه.
شما در مورد انيميشنهاي مكس پرسيده بوديد كه من هم آن جواب را به شما داده بودم.

اگر در مقالات همين سايت جستجو كنيد مقالاتي در زمينه انيميشن با bone در گيم استديو پيدا خواهيد كرد.
البته از ik,fk solver پيتيباني نمي كند ولي قابل قبول است.

من هرگز نگفتم كه بايد بجاي استفاده از استخوان بندي و ايجاد اسكين بايد از مورف استفاده كنيد.
در پستهاي بالا هم منظور من استفاده از مورف براي انيميشنهاي صورت بود نه كل حركات.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |