Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> شرح کوتاهی بر تکنولوژی Ultra Shadw 2
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

شرح کوتاهی بر تکنولوژی Ultra Shadw 2
نويسنده
پيغام
mammad
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 190
محل سكونت: مفقودالاثر


5 شنبه 20 اسفند 1383 - 21:37
پاسخ بصورت نقل قول
شاید یکی از عوامل مهمی که یک تصویر دو بعدی را از یک تصویر سه بعدی جدا می کند ، سایه ها هستند. این خیلی مهم است که تمامی بازی های امروز با سایه زنی اعجاب آورشان همه را شگفت زده کرده اند . در واقع یکی از عواملی که به یک محیط مجازی روح وجلا می دهد سایه های دقیق و بدون عاری از هر گونه نقص هستند. این نوشته با استفاده ازیکی ازمقالات مجله عصر شبکه در این رابطه و تجربه ها و اندوخته های خودم ترکیب شده و این گونه در خرمت شما عزیزان قرار گرفته است . مرا از نظرات و پیشنهادات خود دریغ نکنید: jaab_online@yahoo.com

ایجاد سایه های دقیق و مناسب در بوجود آوردن تصاویر حقیقی و باور نکردنی در بازی ها و تصاویر سه بعدی نقش مهمی را ایفا می کنند، اما ایجاد سایه های دقیق و مناسب برای شخصیت ها و موضوعات نیاز به نورپردازی پیچیده ای برای هر جسم دارد که کار را برای برای توسعه دهندگان بازی سخت کرده است . جهت ایجاد سایه های واقعی و مناسب برای شخصیت ها یا موضوعات در هر فریم ، باید منابع نوری متعددی برای آن موضوع تعریف شود تا باعث ایجاد تصویری واقعی و دقیق در حین بازی شود.
در حال حاضر سری جدید واحد پردازش تصاویر(GPU یا Grafich Unit processor ) در کارت های سری Geforce 6800 با با ارائه تکنولوژی جدید(Ultra Shadw 2 ) باعث ایجاد زمینه ای مناسب برای تولید محیط های سه بعدی در بازی های رایانه ای شده است.
در یک سیستم قوی و مجهز به کارت گرافیک سری Geforce 6800 در زمانی که در بازی ها و کاربردهای سه بعدی نیاز به پردازش پیشرفته سایه ها باشد،کارت گرافیک با بهره گیری از تکنولوژیUltra Shadw 2 تصاویر سه بعدی را بدون کاهش کارایی سیستم پردازش می کند.
پیشرفت تکنولوژی:
به کمک قابلیت سخت افزاری Ultra Shadw 2 می توانیم تصاویری مرکب از نورها و سایه های پیچیده را در بازی های سه بعدی به کار ببریم .این وضعیت باعث ایجاد شکل جدیدی از بازی های کامیوتری با به کارگیری این تکنولوژی جدید می شود .
بدین صورت با استفاده از تکنولوژی Ultra Shadw 2 در بازی ها می توان از منابع نوری جداگانه (Multipe Lights) برای اشیا یا کاراکترهای قابل مشاهده در محیط بازی استفاده نمود، مانند بازی Doom 3 از شرکت id siftware .
تکنولوژی پیشرفته Ultra Shadw 2 باعث افزایش کارایی سیستم (تا 4 برابر) در بازی های رایانه ای که از منابع نوری 3D (Volumetric Lights) و همچنین سایه زنی پیشرفته در محیط های سه بعدی خود استفاده می کنند،می شود.( برای پی بردن به این توانایی ها شما می توانید سری جدید کارت های گرافیکی Nvidia یا ATI را با کارت های دوره قبلی این شرکت ها مقایسه نموده تا خود به درستی این واقعیت پی ببرید .)
قرار دادن تکنولوژی سخت افزاری Ultra Shadw 2 در کارت های سری Geforce 6 باعث شده تا بتوان تعداد زیادی از منابع نوری و سایه های پیچیده را در یک محیط سه بعدی به کار برد و همچنین سایه هایی که باعث اختلال در کیفیت تصاویر می شوند را حذف نمود، یعنی کارت با استفاده از تکنولوژی Ultra Shadw 2 سایه های نادرست را تصحیح و تصویری واقعی تر پیش روی بیننده قرار می دهد. این حالت پیش روی بیننده قرار می دهد. این حالت باعث افزایش کارایی سیستم در حین پردازش تصاویر پیچیده می شود.
تکنولوژی Ultra Shadw 2 می تواند باعث جدایی اجزاء یک محیط سه بعدی از یکدیگر در زمان سایه گذاری شود(یعنی در هر بافت سه بعدی (Texture ) به طور مجزا از یکدیگر در تکنولوژی Ultra Shadw 2 پردازش می شوند که این حالت باعث ایجاد دقت بیشتر در ایجاد منابع نوری مناسب و سایه گذاری دقیق برای تصاویرسه بعدی می شود. بعلاوه این حالت به توسعه دهندگان بازی های رایانه ای اجازه می دهد که به توسعه هر چه بهتر سایه ها بپردازند.
به واسطه این تکنولوژی ، بدون آن که سایه ها در جاهای نامناسب محیط سه بعدی ایجاد شوند( یعنی هر سایه نسبت به نوع منبع نوری، زاویه تابش نور و بسته به حرکت موضوع با شی، به طور واقع تغییر پیدا می کند که این حالت به توسعه دهندگان بازی های رایانه ای مانند بازی Silent Hill 4 ، Domm 3 ، far cry کمک می کند تا از تکنولوژیUltra Shadw 2 به همراه تکنولوژی inteli sample 3 برای ایجاد سایه های بدون لبه های ناهموار و دقیق برای موضوعات استفاده کنند. این امر واقعیت گرایی سایه ها در بازی ها کمک بسزایی می کند.
نتیجه گیری:
در پایان این نوشته کوتاه می توانیم بگویم که تکنولوژی سخت افزاری Ultra Shadw 2 این نوید را به توسه دهندگان بازی های رایانه ای می دهد که در آینده ای نه چندان دور خواهند توانست بازی هایی بسازند که از لحاظ سایه گذاری و نور پردازی دارای کمترین میزان عیوب باشند. این امر خود به ارتقاء روز افزون بازی های رایانه ای کمک بسزایی می کند" به امید روزی که ما هم بتوانیم از این امکانات به درستی استفاده کنیم". Surprised

_________________
تنها خردمند ترین و نادان ترین انسان ها هیچ وقت متحول نمی شوند!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |