Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> Q3Radiant
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

Q3Radiant
نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


2 شنبه 19 بهمن 1383 - 23:30
پاسخ بصورت نقل قول
شرکت id software با بوجود اوردن تکنولوژی bsp قدمی مهم در پيشرفت صنايع بازی سازی برداشته است . به طور خلاصه تکنولوزی bsp عبارت است از قرار دادن اطاقی که player در ان است و اطاقها و راهرو هايی که به ان اطاق متصل می شود در حافظه .
بنابراين مهم نيست که level بازی چقدر بزرگ باشد . چون فقط اطاقهای مجاور player در حافظه هستند . Open source بودن موتور بازی Quake باعث شد شرکتهای سازنده موتورهای بازی بجای اينکه موتور مشابهی با موتور Quake بسازند از همان موتور استفاده کنند . البته برای بدست اوردن سازگاری موتور خودشان با موتور Quake از ان به عنوان يک موتور داخلی استفاده کردند . يعنی شما نمی توانيد از توابع Quake برای به حرکت در اوردن Character استفاده کنيد . بلکه موتورهای اين چنينی با چک کردن نوع شی به صورت internal توابع Quake را فرا خوانی می کنند . ولی برای طراحی محيط بازی نيازی به ساخت Level editor جديد نيست . بلکه می توان از Level editor بازی Quake يعنی Q3Radiant استفاده کرد . اين نرم افزار مجانی است و از طريق لينک زير قابل دانلود است .
http://www.qeradiant.com/?data=files&files_id=4معروفترين بازی هايی که از BSP Engine استفاده می کنند بازی Half life است . با بررسی فايلهای موجود در دايرکتوری بازی نسب شده می توانيد فايلهای متعددی با پسوند bsp بيابيد .
البته ياد گيری Radiant به سادگی Max نيست . ساخت يک پروژه معمولی نيازمند اگاهی کامل با نحوه کار اين نرم افزار است .
خروجی اين نرم افزار فايلهايی با پسوند map است که با استفاده از Convertor های موجود به فايلهايی با پسوند bsp تبديل می شود . اگر دوست داريد يک مود مثل مود Counter strike بسازيد پيشنهاد می کنم حتما با اين نرم افزار اشنا شويد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Takavar
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 6 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: تكاور آباد


3 شنبه 20 بهمن 1383 - 10:44
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از اطلاعاطتون .
اين برنامه ويرايش نقشه يكي از نفس گير ترين هايشان بود كه تا بحال با آن كار كردم. حتي حركت دادن دوربين هم سخت بود. ولي توانايي هاي بالايي داره. مخصوصا در DoomIII نتايج جالبي در فضا هاي بسته ميشه گرفت.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 20 بهمن 1383 - 14:34
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
اگر دوست داريد يک مود مثل مود Counter strike بسازيد پيشنهاد می کنم حتما با اين نرم افزار اشنا شويد .


دوست عزيز از اطلاعاتي كه در اختيارمان قرار داديد بسيار ممنونم...

نقل قول:
اين برنامه ويرايش نقشه يكي از نفس گير ترين هايشان بود كه تا بحال با آن كار كردم. حتي حركت دادن دوربين هم سخت بود. ولي توانايي هاي بالايي داره. مخصوصا در DoomIII نتايج جالبي در فضا هاي بسته ميشه گرفت.


تكاور جان منتظر خوندن مقاله هاي شما در مورد MOD سازي با اين موتور هستيم.. Idea

علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


3 شنبه 20 بهمن 1383 - 20:18
پاسخ بصورت نقل قول
در واقع bsp مخفف واژه Binary Space Partition است كه John Carmack برنامه نويس شهير آمريكايي به منظور بيان نوع سازماندهي داده ها هنگامي كه در حال ساخت بازي Doom بود به كار برد .


نقل قول:
حتي حركت دادن دوربين هم سخت بود


همانطور كه گفتم موتورهاي جديد بسياري از مشكلات موتورهاي قديمي را حل كرده اند . اكنون براي حركت دادن يك دوربين نيازي نيست كه با پارامترهاي مختلف دوربين بازي كنيد .اين پارامتر ها به صورت Internal تنظيم مي شوند .شما كافي است Location دوربين را كه يك بردار سه بعدي است تغيير دهيد .




نقل قول:
دوست عزيز از اطلاعاتي كه در اختيارمان قرار داديد بسيار ممنونم...



نقل قول:

ممنون از اطلاعاطتون .


قابل شما رو نداشت .

مشكل اصلي در حال حاضر پيدا كردن يك Convertor است كه عمل تبديل فايلهاي map به bsp را داشته باشد . البته من يك برنامه map3bspc پيدا كرده بودم . ولي با ورژني از q3radiant كه در اختيار دارم سازگار نيست . Exclamation
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

سلام
نويسنده
پيغام
hell_boy
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 24 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 18
محل سكونت: اهواز


2 شنبه 24 اسفند 1383 - 15:35
پاسخ بصورت نقل قول
Q3Radiant واقعا آدم رو گيج مي كنه Shocked
Mr Jack لطفا در مورد طرز استفاده از نرم افزار بيشتر توضيح بدين .
ضمنا فايل bsp هم ساختم ولي موندم چطور exe بسازم. Crying or Very sad

راستي اين نرم افزار قابليت Import كردن داره يا نه ؟
مدلسازيش كه مفت نمي ارزه ! Sad

نسخه رايگان اين نرم افزار(7.11MB) با convertor تبديل به bsp رو پيدا كردم : Laughing
خود نرم افزار: http://mirrors.xmission.com/idsoftware/qeradiant/Q3Radiant/Q3Radiant202Setup.zip
convertor : 2.27 MB
http://mirrors.xmission.com/idsoftware/qeradiant/Q3Radiant/Q3RPlugins/Q3Build_plugin_full.exe

_________________
hell_boy
devils_king_2004@yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Jack
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: جمعه 11 دي 1383
تعداد ارسالها: 199
محل سكونت: Earth planet


2 شنبه 24 اسفند 1383 - 19:51
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
مدلسازيش كه مفت نمي ارزه

اين نرم افزار برای مدل سازی ساخته نشده است .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hell_boy
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 24 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 18
محل سكونت: اهواز


3 شنبه 2 فروردين 1384 - 20:32
پاسخ بصورت نقل قول
پس چطور مدل ساخته شده بيارم تو نرم افزار؟

_________________
hell_boy
devils_king_2004@yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |