Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مقاله : کدام ابزار رو انتخاب کنم؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

نظر خود را در مورد مفید بودن این مقاله بیان کنید
چیز جدیدی یاد نگرفتم
16%
 16%  [ 2 ]
بد نبود
58%
 58%  [ 7 ]
خیلی به دردم خورد
25%
 25%  [ 3 ]
مجموع آراء : 12

مقاله : کدام ابزار رو انتخاب کنم؟
نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 18:31
پاسخ بصورت نقل قول
ممکنه ابتدا اين مقاله کمي براي شما عجيب و بي ربط به نظر برسه ولي خواهشي که دارم اينه که به خوندنش ادامه بديد. چرا که موضوعي که تو اين مقاله بهش پرداخته شده همونيه که تو اسم مقاله اومده.
البته يک نکته اي که بايد همين اول بهش اشاره کنم اينه که اين مقاله فقط به برنامه نويسي بازي مربوط ميشه.

به عنوان مقدمه بايد به خدمتتون عرض کنم. که افراد مختلف با عقايد و اهداف متفاوتي اقدام به ساخت بازي مي کنند. اين عقايد رو مي شه به سه دسته کلي تقسيمشون کرد:

1. افرادي که به خاطر علاقه شون بازي ميسازن.
2. افرادي که تصميم دارن يک بازي موفق بسازن.
3. افرادي که با انگيزه هاي مالي اقدام به ساخت بازي ميکنند.

يه نظر من کساني که از طرف ديگران بيشتر قابل احترام هستن و ارزشمندترند، همون دسته دوم هستند.به همين دليل نوي اين مقاله طرف صحبت ما بيشتر افرادي هستند که قصد دارندبازي موفق بسازند.

در رابطه با اين مطلب بايد به چند مساله توجه کنيم.

الف: کي بازي رو ميسازه؟؟

در دنياي امروز امکانات بسيار زياد و متفاوتي براي ساخت بازي وجود داره. هر کسي بازيش رو با استفاده از يکي از اين امکانات و ابزارها ميسازه. من دوست دارم از زبانهاي برنامه نويسي و کتابخانه هاي ساخت بازي استفاده کنم. يکي از game maker استفاده ميکنه. يکي براي بازي خودش موتور مي نويسه. يکي از موتورهاي سورس باز استفاده ميکنه و اونا رو براي بازي خودش کامل ميکنه. حتي يه چيز جالب که من توي همين سايت(persian-designers.com) ديدم اين بود که يکي از اعضا معتقد بود که من ساخت بازي با چيزي به غير از زبان اسمبلي رو اصلا قبول ندارم!! و البته من به اون تا حدودي(که البته حدود زياد وسيعي نيست) حق مي دم و احتمالا بعضي از شما ها هم حرف اون رو بعد از خوندن اين مقاله بهتر مي فهميد.
بگذريم هر کدوم از ما بعد از اين که بازيمون تموم شد مي گيم ما يه بازي ساختيم. در حالي که واقعيت اينه که ما با دلفي بازي ساختيم. ما با ++C و کتابخانه SDL بازي ساختيم. ما با game maker بازي ساختيم ما با Quest 3D بازي ساختيم. ما با اسمبلي بازي ساختيم!!!
منظور من از اين حرفها اينه که هيچ کدوم ما(حتي اوني که با زبان اسمبلي بازي ميسازه!!) همه بازيمون رو خودمون نمي سازيم. هر کدوممون از يه سري از امکانات آماده استفاده مي کنيم يک سري چيزهاي معمولا اندکي به اونا اضافه مي کنيم و يه بازي ميسازيم و در نهايت با افتخار ميگيم که بازي ساختيم. پس مي بينيد که همه ما داريم يه کار مشابه رو انجام ميديم. و مني که دارم با ++C بازيم رو ميسازم برتري خاصي نسيت به کسي که با game maker ميسازه ندارم و برعکس.
حالا سوالي که از شما دارم اينه که:
پس ملاک انتخاب ابزار مناسب براي ساخت يه بازي چيه؟
آيا ميشه با اين حرف که من با دلفي بازي ميسازم و کارم از اوني که با game maker ميسازه اصولي تره به استدلال مناسبي براي انتخاب ابزار رسيد؟ اگه جوابتون مثبته چرا با زبان اسمبلي برنامه نمي نويسيد؟! چرا اصلا با يه مشت IC و گيت سخت افزاري يه بازي طراحي نميکنيد؟!! اصلا چرا مي خوايد از IC استفاده کنيد؟!!! خودتون اون رو هم بسازيد!!!!
خوب مي بينيد که هر چي بيشتر پيش ميريم سوالات خنده دار مي شن.
البته منکر اين قضيه هم نميشه شد که کسي که با ابزارهاي ابتدايي تر کار ميکنه:
-از توانايي بالاتري برخورداره.
-توان ايجاد امکانات بيشتري رو داره.
-و کار قوي تري رو مي تونه عرضه کنه.
بنا براين اميدوارم قانع شده باشيد که اين که يک ابزار از ابزار ديگه قوي تره يا برعکس يک ابزار از ديگري راحت تره به تنهايي نمي تونه ملاک اين باشه که کدوم ابزار براي ما مناسب تره.
خوب حالا به مساله «ب» مي رسيم و اون اينه که

ب: ابزار مناسب براي من چيه؟؟

خيلي خوب بياين هدفمون رو به خاطر بياريم.
هدف ما اینه که بک بازي موفق بسازيم.
براي اين کار تا حالا قسمتي از اطلاعات مورد نيازمون يعني اين که ابزارها هر کدوم توان خاصي دارند رو داريم.
در قسمت قبل هم عيناً و به طور شهودي ديديم که توان يک ابزار نمي تونه تنها ملاک براي انتخاب يک وسيله باشه. دليل اين مساله همون جنگ تاريخي بين منفعت و هزينه است. يعني اگر يه ابزاري از توان بسيار بالايي برخورداره، در مقابل کار با اون ابزار به توانايي بالايي نيز نياز داره و احتمالا انجام کار با اون وقت گير تر هم خواهد بود. در مجموع بايد بگم که هر چي توان يک ابزار بالا ميره، به همون ميزان کار کردن با اون هم سخت تر ميشه.
خوب پس به نکته دومي که پي مي بريم اينه که در انتخاب يک ابزار بايد به سطح توانايي خودمون هم دقت کنيم.
بريم سراغ مساله آخر

پ: کي بازي رو ميسازه؟؟!!

معني اين سوال با سوال اول متفاوته. معناي اين يکي اينه که چه کسي موفق ميشه تا بازيش رو بسازه؟
جوابي که براي شما دارم اينه که کسي ميتونه بازيش رو به طور کامل و موفق بسازه که به کليه عوامل دقت کنه و انتخاب درست رو انجام بده.
علاوه بر دو عامل عمده اي که بالا بهشون اشاره کردم.ميشه به عوامل ديگري هم اشاره کرد که به ترتيب اهميت به شرح زير هستند:

-بازي يا بازيهايي که قصد داريم بسازيم چيه؟ تاثير اين که چه جور بازي قراره ساخته بشه تو انتخاب ابزار مناسب بسيار مهمه. چرا که نيازهاي شما رو مشخص ميکنه.
-ابزارهاي مختلف رو فقط نميشه با جملاتي مثل قويتر و ضعيفتر با هم مقايسه کرد. ارزش يک ابزار ميتونه به خاطر هماهنگي امکاناتي که در اختيار يازيساز ميذاره باشه. بنابراين در هنگام انتخاب ابزار حتما به خصوصيات فني ابزار هم توجه کنيد.
-عناصري مثل محدوديت زمان، سرمايه و بسياري مسائل مشابه ديگر هم ميتونن در اين راستا تاثير گذار باشند.

سخن آخر:
اين مقاله بيشتر براي دوستان تازه وارد و در پاسخگويي به اين سوال که «کدام ابزار رو انتخاب کنم؟» نوشته شده. و البته مي تونه تاثير گذراندن درسهاي مثل «مهندسي نرم افزار 1و2» توسط نويسنده نيز ياشه.
به هر حال اميدوار که بدين وسيله تونسته باشم نگرش شما دوستانی رو که یکی از اشتباهات بالا رو مرتکب میشید، نسبت به انتخاب ابزار مناسب کمي تغيير داده باشم.

منابع :
تجربیات شخصی

نوع استفاده از منابع :
عبرت گرفتن از شکست!

سطح مقاله : مبتدی

نویسنده : احسان طاهری
پست الکترونیک : eh_taheri@yahoo.com

*** کلیه حقوق مطالب این پست برای نویستده و سایت طراحان ایرانی محفوظ است و استفاده از آن با ذکر منبع بلا مانع است.***

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 18:41
پاسخ بصورت نقل قول
البته بچه ها این با قبلیها یه کم متفاوته و ممکنه هر کسی ازش خوشش نیاد.(نه که از همون قبلیا ... Smile )
بگذریم اگه خوشتون نیومد نظر سنجی رو فراموش نکنید. اونجا می تونید جبران کنید!!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
منتظر سبز
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 437


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 18:58
پاسخ بصورت نقل قول
آقا احسان خسته نباشيد. زحمت كشيديد.
اما واقعيتش براي من يكي زياد جالب نبود. و فكر ميكنم توي تقسيم بندي ها چندجا بايد اصلاح انجام بشه. براتون آرزوي موفقيت دارم. Cool
ببخشيد يك كمي صريح گفتم. Surprised

_________________
در اين انتظار. سبز خواهم ماند و بهار را خواهم ديد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 19:36
پاسخ بصورت نقل قول
من واقعا از مقالت لذت بردم. و مي خواهم يكم بهش اضافه كنم

در مورد ارزش كار حرف زدي، به نظر من ارزش کار کسی بیشتر که ابزار سطح پایین تری رو انتخاب کنه، مثلا اگه ایران خودرو یک مرسدس بنز رو منتاژ کنه و مثلا تو شرکت X یک ماشین رو خودشون از اول طراحی کنن و بسازن ، خوب ارزش کار کی بیشتر؟

واضحه که ارزش کار شرکت X خیلی بیشتره ولی آیا مردم بر اساس ارزش انتخاب می کنند؟ نه ، مردم سوار مرسدس می شن.
حالا اگر یک روز مرسدس دیگه ماشینش رو نده ایران خودرو مونتاژ کنه چی ؟؟؟؟

ببینید ، اگه از الان بخواهیم IC بسازیم تا با اون یک بازی در بیاریم ، اصلا خنده دار نیست، بر عکس اگه موفق بشیم تا آخرین مرحله پیش بریم ، ارزش کارمون از هر کار دیگه بیشتره.
اصلا چرا از IC شروع کنیم ، بیاید مواد اولیه IC رو هم خودمون بسازیم ، بیاید جای خداوند رو بگیریم ..... ( بحث سنگین شد ..... )
بنا بر این ( این = نظر من !! ) باید هدفمون رو مشخص کنیم. در واقع ارزش هدفمون.
اگر کسی با GM بهترین بازی رو بسازه (بهترین مونتاژ رو بکنه) ارزش کارش هیچ وقت (( هیچ وقت )) بیشتر از GM نیست، حالا می خواد اون بازی در سطح Prince Of Persia باشه. کسی که با GM بازی می سازه نباید به کارش خیلی افتخار کنه ( اینقدر '----' ).
در بحث مالی هم باید بگم ، ایران خودرو حتما پولدار می شه و شرکت X هم ممکنه آخرش ورشکست بشه ولی به هر حال این چیزی از ارزش کارشون کم نمی کنه. چون هدف ایران خودرو پولدار شدن و هدف شرکت X جاودانه شدنه ......

در کل ، ارزش هدفتون بر اساس توانایی هاتون مشخص کنید و بعد ابزار رو انتخاب کنید.

.... به نظرم عنوان این تاپیک رو عوض کنی بهتره.

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2066
محل سكونت: تهران


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون .

نقل قول:

1. افرادي که به خاطر علاقه شون بازي ميسازن.
2. افرادي که تصميم دارن يک بازي موفق بسازن.
3. افرادي که با انگيزه هاي مالي اقدام به ساخت بازي ميکنند.


احسان من كه نتونستم بين يكي از اينها يكي رو انتخاب كنم ...

يه مطلب هم اين كه درسته كه ما از اين ابزار استفاده مي كنيم ولي اين برنامه ها فقط ابزار هستند و به خودي خود هيچ قدرتي ندارند اين ما هستيم كه از اين ابزار استفاده مي كنيم و طوري كدها رو مي نويسيم كه به هدف خودمون برسيم فكر مي كنم اگه به اين نكته هم اشاره مي كردي خوب بود .

نقل قول:

اصلا چرا از IC شروع کنیم ، بیاید مواد اولیه IC رو هم خودمون بسازیم


هميشه تو فكرمه كه روش پيشرفت ژاپن كه به پرواز غازهاي وحشيه بگم ولي هنوز وقت نكردم . بگذريم . اين يه اشتباهه كه ما بيايم و IC رو خودمون بسازيم و ...
كمي اقتصاد ! :
فرض كنيد ما با يك نيروي كار 10 كيبورد درست مي كنيم و يا مي توانيم 5موس درست كنيم .
در منطقه 2 يك نيروي كار 5 كيبرد درست مي كن و يا با همان نيرو مي تواند 10 موس درست كند .
اتفاقي كه ميافته اينه منطقه اول با منطقه دوم وارد تجارت مي شه . منطقه يك فقط كيبرد درست مي كنه منطقه 2 فقط موس و با هم وارد تجارت مي شوند و هر دو سود مي برند .
ژاپن هم از اول قطعات الكترونيك به كشورهاي ديگر صادر نمي كرد . از بخش كشاورزي شروع كرد ...
ممكنه يه شركت ژاپني الان تكنولوژي جديدي در گوشي موبايل بوجود بياره و شروع به توليد كالاي جديد كنه ولي بعد از مدتي تكنولوژي جديد فراگير مي شه و شركت ديگري همان گوشي را با قيمت كمتر مي فروشد ! خوب شركت اول الان مي شه مصرف كننده تكنولوژي خودش و براي باقي ماندن در بازار شروع به توليد محصول ديگري مي كند ...

اين ها رو گفتم كه بگم همه چيز احساسي نيست كه بگيم IC رو هم خودمون توليد كنيم ! دنياي واقعي بر اساس هزينه فرصته ( كه مي تونه علاقه هم يه متغير در اون باشه ! ) . پس به نظر شما انجين ها براي چي توليد مي شوند . شركت هاي معروف بازي سازي هم از انجين استفاده مي كنند و هم به بازي سازي عشق مي ورزند هم در كار خود موفقند چه از نظر اتمام مراحل ساخت به شكل عالي و چه از نظر مالي ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
eta,
مقاله ي جالب و لازمي بود.
به نظر من ايده هاي خوب و ربز بيني ها هست كه ميتونه بهترين بازي ها رو با هر ابزاري بسازه.
ضمنا من جزء هر سه گروه هستم!
lord_akinak,
به نظر من ارزش كاري بهتره كه بهترين خروجي رو بده.
حالا باهر ابزاري كه ميخواد ساخته بشه.
در مرد IC هم باید بگم ما نباید تجربه های دیگران رو تجربه کنیم باید از تجربهی اونها استفاده کنیم برای رسیدن به تجربه های جدید تر.
iran_adventure,
كاملا موافقم

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 23:28
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی از هر دوی شما
از این حس انتقادتون خیلی خوشم اومد. اینجا تالار اصوله و یه چیزی رو که اکثر(یا شاید همه) افراد قبول نداشته باشن، نمیشه بهش گفت اصل.
پس همه باید بدون رودروایستی نظرشون رو بگن.
بازم مرسی
بریم سر بحثمون

برای منتظر :
راستی نمی دونم شاید قبلا گفته باشی و از فراموشکاری من باشه. ولی اسمت رو بدونم خیلی راحت ترم.
بگذریم
خوب دوست عزیز چرا نظرت رو نمیگی. تقسیم بندی هایی که به نظرت ایراد دارند رو بگو. یه هر حال اونایی که تازه میان و انتظار دارن یه مقاله بی نقص بخونن که گناهی نکردن. من تلاشم رو کردم. پیدا کردن ایراداتش کوچکترین کمکیه که شما می تونید بکنید. PDT_001

برای akinak :
دوست عزیز از نظرت ممنونم. از یه طرف خیلی خوشحال شدم که با نظر شما صحت بخشی از صحبتم یعنی اونجایی که میگه "هر کسی کار با ابزاری رو می پسنده و هستند افرادی که کار با ابزارهای بسیار سطح پایین رو دوست دارند." تایید میشه.
و از طرف دیگه از این که بحث رو جدی گرفتی.
خوب بذار حرفم رو روی مثال خودت بزنم.
من معتقدم. این که شما همواره کارت رو به اصولی ترین نحو انجام بدی خودش اصل یا هدف نیست. اصل بیشتر اینه که شما با اطمینان به سمت پیشرفت پیش بری و مسلما یه بخش از این پیشرفت انجام اصولی تر کارهاست ولی همه اش نیست.
فرض کن ایران خودرو از اول بیاد و همه سرمایه نداشته اش رو روی یه کار اصولی که هم علمش رو نداره هم سرمابه اش رو نداره بذاره. تشخیص این که به زودی نابود میشه برای هر کسی آسونه. و اسم این رو میشه بی درایتی، غرور، حماقت و ... گذاشت.
اما اگه اول کارش رو با مونتاژ شروع کنه و کم کم علم و سرمایه لازم رو کسب کنه و بعدش بره سراغ کارهای اصولی تر به نظر خیلی مطمئن تر و عقلانی تره.
من توی خود مقاله هم گفتم. شکی نیست که کسی که ابزار سخت تر و یطح پایین تری رو انتخاب میکنه. توانایی بالاتری داره و کارش رو اصولی تر انجام میده و افق دیدش وسیع تره. اما کارش هم سخت تره. حالا اگه کسی توانایی کافی رو نداشته باشه درست نیست که به یک باره وارد میدون بزرگی بشه.
یه ورزشکار که می خواد تو المپیک اول بشه سالیان یال باید تو میادین کوچکتر خودش رو تقویت کنه. همه حرف من همینه.

راستی اسمش رو عوض کنم، چی بذارم؟؟
مگه این اسم ایرادی داره؟؟؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 23:58
پاسخ بصورت نقل قول
برای مجتبی:
یه تلاش دوباره بکن. شاید تو یکی جا بشی Smile
خوب گروه مورد نظر خودت رو پیشنهاد کن.
در مورد اونی که گفتی بهتر بود میگفتم. خوب نظر من این نبود خلافش رو چندین بار گفتم. اما اونجایی که گفتم گروه مورد احترام و گروهی که کار با ارزشتر رو انجام میده اونایی هستن که موفقند، نشون میداد که همه مساله این نیست که ما همه کار رو خودمون بکنیم. (و همونطور که گفتم حتی اگه با اسمبلی هم بنویسیم. بازم همه کار رو خودمون نکردیم.) مهم تر اینه که توانایی ها مون و ابزارهامون رو بشناسیم و بهترین انتخاب رو بکنیم.
در مورد اقتصاد هم مثال جالبی بود. یه جورایی تایید حرف من بود. ما باید همیشه اول جایگاهمون رو خوب بشناسیم. بعد سعی کنیم تا اون جایگاهمون رو ارتقاء بدیم.

برای احسان(سیمام قاطی میکنه وقتی اسم خودم رو رو یکی دیگه می بینم Smile ) :
ممنون دوست عزیز.
در مورد این که گفتی جزو هر سه گروهی هم واقعا چالش بزرگیه. فعلا جوابی ندارم. باید ببینم ادعات ممکنه یا نه Idea

برای همه :
خوب یکی از اهداف نوشتن مقاله ها تو تاپیک همینه که ایراداتش رو بچه ها برطرف کنن و کسی که میاد تاپیک رو می خونه نظرات همه رو بدونه. پس تا می تونید بحث کنید و نظر بدید.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 22 ارديبهشت 1386 - 23:59
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها نظر سنجی رو یادتون رفته ها Rolling Eyes

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2066
محل سكونت: تهران


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 00:44
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

خوب گروه مورد نظر خودت رو پیشنهاد کن.
در مورد اونی که گفتی بهتر بود میگفتم


گروه پيشنهادي من : افرادي كه به بازي سازي علاقه دارند و مي خواهند بازي موفقي بسازند و انگيزه مالي هم دارند Smile
اصلا آدم تو كاري موفق مي شه كه بهش علاقه داشته باشه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |