Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> كاشي كاري ( Tilling )
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

كاشي كاري ( Tilling )
نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 28 مرداد 1386 - 23:08
پاسخ بصورت نقل قول
در بازی های دو بعدی ( مثل SSS ) معمولا از کاشی کاري استفاده مي شه تا به جاي طراحي تعداد متعددي اشيا ( كه از يك جنس هستند ) از چند عكس كوچك استفاده بشه و مقدار اشغال حافظه به حداقل برسه . من در اينجا از 10 عكس 64 * 64 پيكسل استفاده كردم كه با در كنار هم گذاشتنش يك عكس 256 * 196 بدست مياد كه فضايي معادل 256 * 256 پيكسل را اشغال مي كند ...

توضيح براي گرافيست ها :

ابتدا بايد يك زمين اصلي را در نظر گرفت كه وقتي در كنار هم قرار مي گيرد لبه هاي آن بر روي هم قرار گيرد ( مثل كاشي ) يعني اين عكس :



بعد یک لبه به صورت دراز طراحی می کنید :



حالا بايد طول و عرض زمين اصلي را به 4 قسمت تقسيم كنيم و اين لبه ( در اينجا سبزه ) را طوري قرار ديم كه عكس هاي زير بدست آيد :



این هم نمونه زمین ساخته شده :


_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 29 مرداد 1386 - 16:33
پاسخ بصورت نقل قول
دستت درد نکنه مجتبی.
خیلی خوب بود.
یه تصور خوب هم از یه بازی دو بعدی به آدم میده

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


2 شنبه 29 مرداد 1386 - 18:01
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون Arrow

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
behnam 08
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 آذر 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: اصفهان


جمعه 23 فروردين 1387 - 01:06
پاسخ بصورت نقل قول
آقا مجتبي اينطوري يكم گافيك كار مياد پايين نه به خاطر تصوير به خاطر چيدمان شكل.
ميشه به اندازه ي همون زمين به پايين يك شكل درست كرد و به جاي شكل هاي
قرار گرفته ي كوچيك گذاشت؟
چي كار كنيم بهتر جلوه بده و قسمت هاي اون با هم فرق كنه ؟

_________________
اگر تاحالا نمی دانستید اکنون کلیک کنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 23 فروردين 1387 - 08:59
پاسخ بصورت نقل قول
ّبرای بهنام:
اگه بخوای کل مراحل رو کاملا با عکس بسازی. حجم تصاویر به شدت بالا میره و حتی ممکنه از نظر پردازش کامپیوتر کم بیاره. این روش تنها روش عملی برای ساخت یه بازی طولانیه.
در ضمن گرافیک بازی دو بعدی کاملا وابسته به کیفیت عکسهاست. اگه هم منظورت اون زاویه های شکسته است. اونها رو هم میشه با طرحهایی که سطوح منحنی دارن جا به جا کرد خلاصه یه ذره خلاقیت نیاز داره.
اما اگه می خوای یه بازی کوتاه بسازی شاید عاقلانه اش طراحی کلی و یه تیکه باشه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |