چيزي كه در ادامه مي خونيد ترجمه بخشي از مقاله اي هست كه احسان معرفي كرده بود هرگونه نظر در مورد (اشكالات ترجمه-همكاري در ترجمه مقاله)رو از طريق پيام شخصي بفرستيد تا تاپيك شلوغ نشه
فهرسا 400 قاعده ي پروژه:
1)خستگي بازيكن:بازیها نوعی چالش هستند،و بازی کردن تلاش ایجاد می کنه به طور فعال سعی کنید تا بازیکن رو درگیر نگه دارید و مطمئن بشید که جذابیت بازی شما همیشه بیش تراز سختی اون هست.(ایده ی کاربردی،مثلا جایی که طراح به سادگی بازی کن رو راهنمایی می کنه در زمان خستگی و نا امیدی.این زیر مجموعه قانون هست) ----حوزه:پایه ای, متنوع, روان بودن----
2)به حد اعلا رسوندن عامل بالقوه:بیشترین خروجی رو از(همیشه محدوده) مواد و مصالح بازی بگیرید. همچنین راه هایی برای بهره برداری ازعنصر بازی تون پیدا کنید یا عناصری بوجود بیارید----حوزه:سادگي----
3)كمك در اين بخش براي ترجمه
4)ایده های خاص:تمام ایده های شما باید شکل ظاهری و واقعی در عناصر قابل دسترس بازی پیدا کنند.
5)ساختن بازی فرعی:بازی کن ها می خواهند تا در جریان بازی(سورس)با شما شریک باشند.آنها تمام بازی را لمس می کنند.بنا براین فرصت های زیادی به اونها بدید تا از روی اراده توابع رو در اختیار بگیرند(به چالش بکشند)----حوزه : پايه اي----
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 13 دي 1386 - 11:28
خوب یعنی قراره ترجمه کنیم. ها. باشه.
3. به حدی از تجرید(کلی و واضح بودن) پایبند باشید : پوشیگی به راحتی اثر منفی می پذیرد. به بازیکن اجازه ندهیدکه به راحتی "حس بی اعتمادی" به بازی شما را پیدا کند و توانایی ارتباط با بازی شما را از دست بدهد.
حوزه: روانی
توضیح مترجم : احتمالا منظور این است که با انجام کارهای صلیقه ای و پیچیده موجبات درک ناصحیح از بازی را فراهم نکنید.
6.اهداف کوتاه مدت و واضح در بازی داشته باشید : همواره به وضوح به بازیکن نشان دهید که اهداف کوتاه مدت آنها چه هستند. این کار ممکن است از طریق گوشزد کردن مستقیم یا هدایت غیر مستقیم آنها در جهت رسیدن به اهداف انجام بگیرد. این موجب کاهش احساس به خطا رفتن و دادن اطمینان به بازیکن در رابطه به حرکت صحیح به جلو خواهد شد.
حوزه: پایه ای
7. به بازیکن اجازه بدهید هر وقت بخواهد بازی را ترک کند : یک بازیکن باید در هر لحظه قادر به ذخیره بازی و خروج از آن با حد اکثر از دست دادن چند ثانیه از پیشرفت بازی باشد. هدف ما به عنوان طراح بازی سرگرم کردن است نه آزار دادن. بسایری از بازیها بازیکن را مجبور می کنند دقایقی یا حتی ساعاتی بیشتر بازی کند تا به محل ذخیره بازی برسد و در صورت خروج آنها را مجبور به تکرار مجدد آن دقایق یا ساعات می نمایند. این یک اصل مهم تجارت است که "حق همواره با مشتری است." بازیکنها معمولا بازیهایی را که این اصل را رعایت نکنند رها خواهند کرد. حتی ممکن است آنها را پس بدهند!
توضیح مترجم : نمی دونم مافیا رو بازی کردید یا نه توی مافیا امکان ذخیره بازی در هر جایی که بخوای نبود ولی این به نظر من بیشتر یک مزیت بود به خصوص که قبل از اون تجربه به گند کشیدن کماندوز رو با ذخیره ثانیه به ثانیه بازی داشتم.
حوزه : پایه ای (بازیهای تک نفره)
8.محدودیتها را در نظر بگیر : اولین گام در هر گونه طراحی باید شناسایی محدودیتهای نمهم در طراحی باشد. اینکه چه کاری باید انجام بشود و چه کاری قابل انجام نیست. برخی محدودیتها ممکن است خودزایی داشته باشند(به سبک خاصی از طراحی نیازمند باشند یا نیاز به تجربه قبلی داشته باشند)، تکنیکی باشند(به موتور یا تیم طراحی جدیدی نیاز داشته باشند)،بازاریابی/تجاری باشند(بودجه، لایسنس، زمان تحویل غیر واقع بینانه) و یا حتی سخصی باشند(خصوصیات رئیس گروه، علاقیه های هنری سرپرست هنری، تجربیات تولید کننده ها روی ابزارهای خاص) و ... . البته معمولا بزرگترین محدودیت بودجه است. کلیه بازیها باید میزان پولی را که می تواند مصرف کند اندازه بگیرد و معمولا این مقدار از داراییها فراتر خواهد بود.
حوزه: ماورایی!!، تولید
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
5 شنبه 13 دي 1386 - 12:20
نقل قول:
نمی دونم مافیا رو بازی کردید یا نه توی مافیا امکان ذخیره بازی در هر جایی که بخوای نبود ولی این به نظر من بیشتر یک مزیت بود به خصوص که قبل از اون تجربه به گند کشیدن کماندوز رو با ذخیره ثانیه به ثانیه بازی داشتم.
100٪ موافقم .
با قرار دادن checkpoint هاي به جا مي شه روند بسيار عالي رو بوجود آورد تا بازيكن به انجام بازي بپردازه نه save هاي متوالي ! ياد بازي ولفنشتاين افتادم كه هر 30 ثانيه يك بار save مي كردم و تا مقدار خون كم مي شد load مي كردم . اگه از بازي من فيلم مي گرفتيد هميشه خونم پر پر بود !
بازي هاي مافيا oni اويل4 نمونه بازي هايي هستند از checkpoint استفاده مي كردند ...
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 13 دي 1386 - 13:41
برای سعید :
توی صفحه اول
برای مجتبی :
البته به نظر میاد که بنا به فضا و سبک بازی باید تصمیم گرفت که چی کار باید کرد. مثلا در همین کماندوز بدون سیو هرگز نمیشه بازی رو پیش برد. بنابراین ذخیره آنی به نظر براش مناسبتره.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
جمعه 14 دي 1386 - 10:30
9.اگر تیم کم تجربه ای هستید مستندات تهیه کنید: میزان مستندات با تجربه تیم رابطه عکس دارد. تیمهایکم تجربه به مستندات بیشتری نیاز دارند.
حوزه : ماورایی، تولید
10. سعی کنید دیرباوری را در بازیکن از بین ببرید: در کلیه بازیهایی که بر اساس روال داستانی تهیه شده اند. باید بازیکن را برای کنار گذاشتن واقعیات و دخول تخیلی در بازی تشویق نمود و زمانی که این اتفاق افتاد، باید از او در برابر کلیه عواملی که این تخیل را ازبین می برند محافظت نمود.
حوزه: ماورایی، داستان بازی
11. کشف و جستجو را در بازی برجسته کنید: بازیکنها دوست دارند قلمرو بازی شما را کاملا شناسایی کنند.این یک میل درونی انسان است که نادانسته ها را بکاود. پس ابزار این کار را در اختیار بازیکنها بگذارید.
حوزه: مبنایی
بقیه ترجمه نمی کنین.
مجتبی k2 کجا رفتی؟؟
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
همين جام احسان خان مواردي كه شما ترجمه كردين رو بنده هم ترجمه كردم.غيبتم هم براي مشكلي بود كه رفع شد.اگر قراره ترجمه رو با هم انجام بديم بهتره هر كس چند مورد رو اتخاب كنه تا اين طور مشكلات پيش نياد.