Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> تلاش براي ساخت موتور گرافيكي 3 بعدي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

تلاش براي ساخت موتور گرافيكي 3 بع
نويسنده
پيغام
Darius the Greatest
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 18 آذر 1383
تعداد ارسالها: 34
محل سكونت: پايتخت


3 شنبه 8 دي 1383 - 18:15
پاسخ بصورت نقل قول
به نام یزدان پاک

بیایید در این تاپیک به بحث و گفتگو درباره نخستین دانستنیهایی که باید برای ساخت یک موتور گرافیکی 3 بعدی دانست بپردازیم.

میدانیم که در زبانهای برنامه نویسی هرچند ساده میشود با کد نویسی شکل ها و خط های 2 بعدی کشید. برای نمونه وقتی میخواهیم یک خط بکشیم نشانی 2 نقطه از صفحه را به طور X و Y همراه با دستور کشیدن خط (در هر زبان جداگانه است) برای آنکه ماشین بفهمد که با استفاده از این 2 نقطه یک خط بکشد. اینجا این پرسش به میان می آید که اگر بخواهیم یک مکعب (3 بعدی) بکشیم باید چه کار کنیم. منطق میگوید که باید به دستگاه بعد سوم یعنی Z را بشناسانیم و سپس نشانی چهار نقطه از صفحه (4 گوشه ی مکعب) را به دستگاه بدهیم و با دستور لازم به دستگاه بگوییم که این شکل را بکشد. ولی تنها این کافی نیست! ماشین برای نمایش این شکل 3 بعدی نیاز به یک نقطه دید دارد. پس به شناساندن معنی نقطه دید و سپس دادن نشانی نقطه ای از این فضای 3 بعدی که به جای نقطه دید استفاده شود نیز نیازمندیم.

نخستین پرسشی که به میان می آید اینست که چگونه این 2 چیز (بعد سوم – نقطه دید) را به ماشین بشناسانیم.

به نظر نمی آید که این کار به زبان برنامه نویسی سطح بالایی نیاز داشته باشد و در QBASIC و PASCAL قابل اجراست. از دوستانی که توانایی انجام این کار را در زبانهای گفته شده دارند خواهشمندم چگونگی انجام این کار را به طور کامل در این تاپیک آموزش دهند. من منطق و پایه های ایجاد یک موتور گرافیکی 3 بعدی را میدانم و تنها زبان برنامه نویسی را به درستی بلد نیستم. از این پس من در زمینه منطق این کار شما را یاری میکنم و شما هم در زمینه برگرداندن منطق این کار به زبان ماشین، امیدوارم تا پایان این تاپیک بتوانیم یک موتور گرافیکی هر چند ساده امّا 3 بعدی ساخته باشیم.

در مرحله بعدی (پس از اجرا شدن نخستین خواهش من از شما) به بحث درباره ایجاد امکان خواندن نشانی نقطه ها از روی یک فایل و کشیدن آنها خواهیم پرداخت.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


4 شنبه 9 دي 1383 - 00:30
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز شما مفهوم 3D API رو با 3D Engine اشتباه گرفتید! تو همین سایت مطالبی در مورد هر دو نوشته شده که حتما اونا رو بخونید. تازه بین این دو هم انواع دیگه ای هست.
متاسفانه هر وقت خواستم یه مطلب کلی دراین مورد بنویسم، مشغله ها بهم فرصت ندادن. اگه سرم کمی خلوت شد حتما در مورد 3D API و Game Engine و Wrapper و نرم افزارهای game Maker و زبانهای ساخت بازی مطلب می نویسم.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 9 دي 1383 - 01:30
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
از این پس من در زمینه منطق این کار شما را یاری میکنم و شما هم در زمینه برگرداندن منطق این کار به زبان ماشین، امیدوارم تا پایان این تاپیک بتوانیم یک موتور گرافیکی هر چند ساده امّا 3 بعدی ساخته باشیم


متاسفانه هميشه تبديل منطق به واقعيت ممكن نيست. يعني پروسه سنگين تر از چيزي است كه تصور ميكنيد و نيازمند يك خيال آسوده و جيب پر از پول و دل بي غم Very Happy است كه هيچ كدام از ما نداريم. بنابراين بهترين كار استفاده از موتور هاي 3 بعدي سورس باز موجود در وب است. Genesis 3d شايد به شما در درك مفهوم بردار ها و تانسور هاي 3 بعدي كمك كند. البته شايد در آينده شرايط عوض شد و تيم طراحان ايراني هم 3d Engine خودش را طراحي كرد. دنيا رو چه ديدي !!

ميثاق جان

خوشحالم كه فعاليتتان در سايت را شروع كرديد. در ضمن مشكل درجه شما هم رفع شد. Question

محمد عزيز

متاسفانه اين چند روزه تمام روز پاي كامپيوترم تا سيستم جديد سايت رو طراحي كنم. البته هنوز چند روزي كار داره ولي اميدوارم كه به زحمتش بيارزه. البته قبل از اكران عمومي مديران قادر خواهند بود تا سيستم جديد رو چك كرده و مشكلات يا نقاط ايرادش رو بيان كنند تا در نسخه نهايي برطرف بشه...
در ضمن كار ؟؟؟ به كجا رسيد بالاخره ؟

علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
NivaN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 14


3 شنبه 13 بهمن 1383 - 13:57
پاسخ بصورت نقل قول
voldemort نوشته:
دوست عزیز شما مفهوم 3D API رو با 3D Engine اشتباه گرفتید! تو همین سایت مطالبی در مورد هر دو نوشته شده که حتما اونا رو بخونید. تازه بین این دو هم انواع دیگه ای هست.
متاسفانه هر وقت خواستم یه مطلب کلی دراین مورد بنویسم، مشغله ها بهم فرصت ندادن. اگه سرم کمی خلوت شد حتما در مورد 3D API و Game Engine و Wrapper و نرم افزارهای game Maker و زبانهای ساخت بازی مطلب می نویسم.

خيلي ممنون ميشم اگه اين اتفاق بيفته.... Razz راستي X Box ميكروسافت چيه؟
راستي كدوم تاپيك درباره مفهوم 3D API رو با 3D Engine توضيح داده؟ Rolling Eyes

_________________
از هر دست اطلاعات بدي از همون دست هم مي‌گيري... ميگي نه امتحان كن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


3 شنبه 13 بهمن 1383 - 23:11
پاسخ بصورت نقل قول
NivaN عزیز در همین سایت و در تاپیک برنامه نویسی بگردید مطالبی پیدا می کنید که در لابلای اون مطالب به 3D API و 3D Engine اشاره شده. ضمنا در سایتهای BaziDot و Barnamenevis هم اشاراتی شده که می تونید به اونها مراجعه کنید.
XboX فقط یک کنسوله (دستگاه بازی) که 3D Engine های خاص خودش رو داره و مبتنی بر DirectX است. در مورد این موضوع هم قبلا بحثهایی انجام شده که می تونید مراجعه کنید. ضمن اینکه فکر می کنم شرکتهایی که می خوان برای XboX بازی بسازن باید اول لیسانس مربوط به توسعه بازیهای XboX رو داشته باشن.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
وصال
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 15 آذر 1383
تعداد ارسالها: 29


5 شنبه 19 خرداد 1384 - 03:07
پاسخ بصورت نقل قول
Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |