Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> DirectX9 در Visual Basic 6
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 20 خرداد 1387 - 14:05
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
اولا اونجا داشتم چيزتون ميكردم....

چیز کردن خوب نیست / یه وقت میای چیز کنی ، چیز بازی در میباری ، چیزت می کنن ، البته این حرف ها برای ما چیز تازه ای نیست
نقل قول:

در هر صورت اينجا كسي ازش چيزي در نمياد بهترين راه Search كردن

کم کم داری اون روی چیزه منو در میاری بچه ...

ای کاش میشد برای تالار : اصول و DX یه چیزی ساخت که چیزای زیر 18 سال نتونن وارد شن ....

نقل قول:

واقعا از همتون ممنونم استقبال گرمی داشتید از من حقیر
حالا عزیزان با این اوصافی که من مطرح کردم و شما گفتید ، من با این پروژه چی کار کنم من VB6 بلدم (آفرین!) یه کتاب آموزش DX9 با C دارم و تا یک ماه دیگه هم می خوام یه خورده DX بلد باشم ، چی کار کنم


اول اینکه خوش حالم ماس مالی نمیکنی ...
دوم اینکه فکر میکنم راه ها مشخص باشن ...
1 - Cpp یاد بیگیر DX Native کد بزن ( توی 1 ماه نمیشه ، فکر کنم بیخیال شی بهتره ، به هر حال منابع یادگیری همین جا توی سایت هم هست و البته توی کتابخونه خونتون ! )
2 - DX9 رو بی خیال شو ، DX8 کد بزن ( اگه این رو انتخاب کردی از طریق eBook ها میتونی شروع کنی ، دنبال منابع فارسی نگرد )
3 - .NET کار کن ( فکر کنم بهترین گزینه برای شما همین باشه ، با VB.NET همه چیز رو به راحتی در کنار هم داری ، مشکل db نداری و ... فقط پروژه شما وابسته به .NET, میشه که توی ایران چیز بدی نیست ... )

میتونی جزئیات بیشتری از پروژه بدی ، شاید GL برات بهتر باشه ، شاید بشه با چیزه!! سطح بالاتری ، غیر از API ها کار کنی ، اینجوری کارت سریع تر پیش میره ...

در کل موفق باشی ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
siamak-s
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 خرداد 1387
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 20 خرداد 1387 - 17:30
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM جان چرا آیه یاس میخونی بابا شاید چند نفر بخوان کمک کنن آدمو !

پیمان جان مورد اولو که واقعا باید بیخیال شم ولی در مورد، مورد دومت اگر من بخوام با DX8 کار کنم EBook فارسی می تونم گیر بیارم؟ اگر وقت کافی داشتم می تونستم با لاتین کار کنم ولی به نظر تو توی این وقت می تونم هم لاتین بخونم هم یاد بگیرم هم کد بنویسم !
بین 2 تا موردت 2 و 3 باید فکر کنم مثل اینکه هیچ راهی ندارن جز DX9 بیخیال شم یا VB رو ، ولی تا اینجای این تاپیک فهمیدم من با هیچ کدوم از چیزایی که دارم نمی تونم کار کنم حالا یا باید یه Refrence برنامه نویسی DX9 در VB.Net داشته باشم و یا برنامه نویسی DX8 در VB ترجیحا با این وقتم باید فارسی باشند ، چی پیشنهاد می کنید .

در مورد پروژه هم پروژه من قرار دقیقا مثل مسابقات تلویزیونی تلفنی باشه و مقدار زیادی شبیه مسابقه گوی و میدان (البته من برای این کارم تقریبا یک هفته مجبور شدم تمام این مسابقات مذخرف تلویزیون رو ببینم) حالا چی پیشنهاد می کنی پیمان جان

ممنونتم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 20 خرداد 1387 - 18:12
پاسخ بصورت نقل قول
با توجه به استفاده فکر کنم هیچ کدوم.
dx و امثالهم معمولا برای کارای تحقیقاتی و یا پروژه های توسعه بازی هستن.
این جور api ها خیلی دست رو باز میزارن و امکانات وحشتناک جالبی رو برای ادم دارن ، ولی کار با اون ها خیلی زمان بر ، هزینه بر و طاقت فرساست !
شما بهتره از یه موتور استفاده کنی / ولی برای انتخاب موتور باید بازم از پروژه بدونیم /
این database دقیقا برای چی هست.
موتور ها کار رو سریع می کنن و در عوض بسته بو نوعش و مارکش ! محدودیت هایی دارن ، باید بدونم چطور قراره از گرافیک استفاده کنید تا ببینیم کدوم موتور شرایط شما رو داره.
این یه لیست خوب از موتور هایی که از vb پشتیبانی میکنن و امکاناتشون :
http://www.devmaster.net/engines/list.php?fid=6&sid=12

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
siamak-s
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 خرداد 1387
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 20 خرداد 1387 - 20:56
پاسخ بصورت نقل قول
پیمان جان درسته که این یک پروژه کاری هست ولی گفتم قسمت DX اون برای من یه تجربه باید باشه ، این رو هم بگم که من DX رو فقط برای این پروژه نمی خوام بلکه می خوام یاد بگیرم شاید تونستم روزی چند تا بازی ساده بسازم شایدم پیشرفته ، از DX هم بخاطر همین پیچیدگی و امکانات زیادی که در اختیار آدم میزاره خوشم میاد ، مطمئن باشید که من از DX نمیگذرم ، البته ممکنه برای این پروژه خودم رو نتونم برسونم ولی DX رو امیدوارم با راهنمایی های شما بتونم شروع کنم به یادگیری .

در مورد پروژه به طور خیلی ساده فرض کنید که اطلاعات 400 فرد در تیبلی هست و قرار به ازای هر کدوم از اون ها روی صفحه گوی یا هر آیتم دیگه ای بیاد ، هر کدوم از اونا هم شماره ای دارن و با دادن شماره دوربین باید به سمت اون گوی حرکت کنه و بعدشم مشخصات طرف رو نشون بده ، یه سری کارام پشت صحنه تو DB میشه . البته به طور خیلی خلاصه مثلا بدون در نظر گرفتن نحوه لود گوی ها ، احیانا مه ، خاصیت آینه ای چند جا ، زمین و آسمون و کلا محیط پیرامون . ( اگر بتونید مسابقه گوی و میدان و ببینید فکر کنم کاملا متوجه بشید ) البته من نمی دونم برای انتخاب موتور چه پارامترهایی مهم هست اگر فکر می کنید چیز خاصی رو باید در انتخاب موتور در نظر گرفت بگید ؟ (بی سوادیم دیگه Confused )

این در مورد پروژه بود . پیمان جان لینک رو هم رفتم چیزایی هم فهمیدم ولی من واقعا نمی دونم باید با یه موتور چه جوری کار کرد ، البته واقعا دوست دارم ، هم DX رو و هم کار با یک موتور رو ، اگه بخوام با موتور کار کنم به پروژه میرسم و اگه بخوام با DX کار کنم چی ؟ البته من برنامم این بود که بعد از اینکه به DX مسلط شدم برم سراغ کار با موتور ، ولی خوب شما تجربه بیشتری دارید و به جفتشون مسلط هستید . چی پبشنهاد می کنید پیمان جان

_________________
تا شقايق هست زندگي بايد كرد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 20 خرداد 1387 - 22:06
پاسخ بصورت نقل قول
قصد جسارت ندارم اما اگه وقت کردید درباره XNA هم جستوجویی انجام بدید .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 21 خرداد 1387 - 11:48
پاسخ بصورت نقل قول
lord_akinak, ببينم شما تو جهنم زندهگي ميكني گرمت نميشه Very Happy

در ضمن نميخوام اينجا مثل اون تاپيك بشه و بخاطره همين هم بهت ميگم:
عزييز جان اون موقع كه شما چيز بودي ما داشتيم چيز طراحي ميكردم و خصوصا اينو بهت ميگم كه چيز بازي زياد در نيار چون ياهو چيز تو چيز ميشه وقت كردي يسر بيا رو زمين ببين چه خبره Very Happy (قصد جسارت نداشتم فقط مزاح كردم Very Happy )

راستي سيامك جان اين بدردت ميخوره يه سورس هست.


http://mahangm.persiangig.com/A_3D_Objec1082857192002.zip
Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
siamak-s
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 خرداد 1387
تعداد ارسالها: 8


3 شنبه 21 خرداد 1387 - 14:40
پاسخ بصورت نقل قول
XNA ! مهدی جان می تونی یه کم توضیح بدی ؟ البته من یه چیزایی می دونم اونم اینکه Microsoft برای ساخت بازی برای pc و خصوصا XBoX عرضه کرده ولی اون واقعا به کار من میاد ؟ با ویبی چی سازگاری داره ؟ اصلا چه جوریاست

MahanGM جان من در Search های گذشته خودم دقیقا این Source رو دانلود کرده بودم ممنونتم .

یه سوال خارج از بحث بپرسم البته امیدوارم که از بحث خارج نشید .

معادل کد زیر در ویبی چی هست مخصوصا قسمت struct Vertex و تابع void**
لازم به ذكر هست كه Triangle یک بافر راس هست .

كد:

.
.
.
struct Vertex
{
   Vertex(){}

   Vertex(float x, float y, float z)
   {
      _x = x;    _y = y;  _z = z;
   }

   float _x, _y, _z;

   static const DWORD FVF;
};
const DWORD Vertex::FVF = D3DFVF_XYZ;


bool Setup()
{


   Device->CreateVertexBuffer(
      3 * sizeof(Vertex), // size in bytes
      D3DUSAGE_WRITEONLY, // flags
      Vertex::FVF,        // vertex format
      D3DPOOL_MANAGED,    // managed memory pool
      &Triangle,          // return create vertex buffer
      0);                 // not used - set to 0

   Vertex* vertices;
   Triangle->Lock(0, 0, (void**)&vertices, 0);

   vertices[0] = Vertex(-1.0f, 0.0f, 2.0f);
   vertices[1] = Vertex( 0.0f, 1.0f, 2.0f);
   vertices[2] = Vertex( 1.0f, 0.0f, 2.0f);

   Triangle->Unlock();
.
.
.

_________________
تا شقايق هست زندگي بايد كرد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


3 شنبه 21 خرداد 1387 - 20:39
پاسخ بصورت نقل قول
من هیچ اطلاعاتی درباره Direct X ندارم ( هیچ وقت جرات نکردم برم سراغش !) اما می دونم که یه زمانی میکروسافت Managed DirectX را عرضه می کرده که تحت .NET بوده و بیشتر هم در C# ازش استفاده می شده ولی بعد از مدتی ساخت نسخه های جدید تره Managed DirectX را متوقف می کنه و به عنوان جایگزین XNA را ادامه میده.
برای استفاده از XNA از هیچ زبانی غیر از C# نمی تونید استفاده کنید ولی به نسبت باید کار باهاش آسونتر از DirectX باشه.

نقل قول:

شاید تونستم روزی چند تا بازی ساده بسازم شایدم پیشرفته ، از DX هم بخاطر همین پیچیدگی و امکانات زیادی که در اختیار آدم میزاره خوشم میاد

اگه هدفتون برای یادگیری DirectX این باشه شاید انتخاب XNA از این جهت خوب باشه که شما حین اینکه دستتون بازه و دچار محدودیت نیستید می تونید از اون طوری استفاده کنید که خیلی هم وارد جزئیات نشید .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 21 خرداد 1387 - 23:52
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

siamak-s, من كه 4 ساله با وي بي كار ميكنم الان اقريبا كار با دايركس رو بلدم


به به ماهان جان مي شه به ما هم دايركت ايكس ياد بدي !

نقل قول:

در هر صورت اينجا كسي ازش چيزي در نمياد بهترين راه Search كردن.


شما كه ازت چيزي درنمياد بي خيال پست دادن توي انجمن directX بشو .

نقل قول:

در ضمن نميخوام اينجا مثل اون تاپيك بشه و بخاطره همين هم بهت ميگم:
عزييز جان اون موقع كه شما چيز بودي ما داشتيم چيز طراحي ميكردم و خصوصا اينو بهت ميگم كه چيز بازي زياد در نيار چون ياهو چيز تو چيز ميشه وقت كردي يسر بيا رو زمين ببين چه خبره


به به چه مدير لايقي ! چه قدر زيبا سخن مي گيد .
عزيز جان بي خيال انجمن DirectX بشو . هر دفعه پست مي دي يه درگيري ايجاد مي كني !
از بازكننده تاپيك معزرت مي خوام و مي دونم كه اين پست رو نبايد مي دادم ولي نمي تونستم جواب ندم !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 22 خرداد 1387 - 01:14
پاسخ بصورت نقل قول
@siamak-s:

سلام !
ورودتون رو تبريك مي گم

از صحبت هاي شما اين طور فهميدم كه كمي همه چيز رو آماده مي خواهيد ! مثلا استفاده از dx9 چون كتابش رو داريد و يا استفاده از vb چون اون رو بلد هستيد ... براي يك پروژه خاص و با توجه به زمان كوتاه توجيح پذير هستش ولي براي ادامه در اين مسير بايد هر روز چيز جديد ياد بگيريد ...

پروژه اي كه بيان كرديد ( به غير از قسمت مه و آينه ها چون اطلاعاتي در اون موارد ندارم ) كار سختي نيست ( البته با توجه به اينكه گفتيد همه قسمت ها انجام شده ... مثل DB ... ) و اگه تا به حال دنبالش رفته بوديد مطمينا راه هايي براي اون پيدا مي كرديد ...

مثلا كدي كه نوشتيد اصلا براي پروژه شما نيازي نيست چون شما اصلا به ورتكس و ورتكس بافر نيازي نداريد ...
من اگه شما بودم اين مسير رو مي رفتم :

جستجو براي وصل كردن dx به vb
جستجو براي ساخت اولين فايل اجرايي با dx
جستجو در مورد لود مش ها و تكسچرها ( و البته اكسپورت اونها از برنامه 3 بعدي )
جستجو براي ايجاد حلقه اصلي و مديريت صحنه
جستجو براي حركت دوربين و ثابت بودن نسبت سرعت حركت در كامپيوترهاي مختلف
جستجو در مورد ايجاد آينه ها و مه و ...
و ...

شما نياز نداريد كه كل يك كتاب رو مطالع كنيد بايد مطالعه موردي انجام بديد .
و درضمن اگه با زبان هاي شي گرا كار كرده باشيد و از زبان هاي شي گرا براي اين پرو‍ژه استفاده كنيد مي تونيد روند ساخت رو خيلي تميز تر انجام بديد .

و در نهايت پيشنهاد مي كنم nfs رو پاك كنيد Very Happy

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |