Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> شروع برنامه‌نويسي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


شنبه 23 شهريور 1387 - 17:13
پاسخ بصورت نقل قول
------=

منم وارد میشم! Shocked

Pswin,
نقل قول:

عملا چون کایکروسافت سعی میکنه همه چی رو آسون کنه باعث اشتباه شدن همه چی میشه.


هر چیزی را باید تا حد امکان ساده کرد. :: آلبرت اینشتین.

ببنید وقتی صحبت از تکنولوژی ساخت میشه چند تا مساله اساسی مطرح میشه. قبلش بزارید بگم که درست نیست در این مباحثی که بین خودمون داریم رد و بدل می کنیم دیگران رو مثال بزنیم. مثلاً صحبت از پروژه های میلیون دلاری و .. اینجا صحیح نیست چون نه مخاطبمون اونهان نه پرسشگرها و نه حتی روند کارمون شبیه اونهاست! بنابراین بهتره دور اونها رو خط بکشیم و این مساله رو نسبت به وضعیت خودمون بررسی کنیم. البته منظورم این نیست که اصول رو زیر پا بذاریم ، ولی به هر حال وضعیت ما باعث تغییر اساسی و حتی حذف بعضی از اصول میشه.

مثلاً در مورد انتخاب تکنولوژی ساخت (زبان؟) باید دقت کنیم که کارایی و سرعت بالا فعلاً چیزی نیست که مورد نیاز ما باشه! چطور ؟ عرض به خدمتتون که پروژه های ما اونقدر قوی و بزرگ نیستن که نیاز خاصی به سرعت و .. داشته باشن ، اما ، اگه در همین حد هم برای این کارهای معمولی نیازی بوجود بیاد مطمئناً مشکل از ساختار برنامه است و میشه با بهینه کردن منابع ساخت (اعم از منابع خارجی و همچنین کدها) این مشکل رو برطرف کرد.
اینجا یه سوال مطرحه که چرا خودمون رو به دردسر بندازیم؟ شاید با انتخاب صحیح تکنولوژی ساخت دیگه اصلاً نیازی به بهینه کردن و این جور کارها نباشه و نیازمون به فاکتورهای سرعت و .. برطرف بشه.
حالا جوابش ! جواب این سوال با توجه به وضعیت ما ، چیزیه که اغلب باعث لغو یک اصل بازیسازی میشه. شما گفتی که بازیهای بزرگ یا انجین های بزرگ با ++C نوشته میشن. خب این میشه اصل. ظاهراً ما باید این اصل رو کنار بذاریم چون مساله هزینه و زمان برای ما مطرحه. ما دیگه به اون بودجه های میلیونی دسترسی نداریم. بنابراین باید با توجه به وضعیت خودمون تصمیم بگیریم. مسلماً شما هم قبول دارید که هزینه (هزینه ی پولی + زمان) ی ساخت یک برنامه در محیط Net. و مشابه اون در مقایسه با ++C به طرز قابل توجهی کمتره. بنابراین به نفع بازیساز ایرانیه که این اصل رو کنار بگذاره و احیاناً در صورت برخورد به مشکل به همون بهینه کردن منابع خودش بپردازه (این کار اصولی تر هم هست).

ممنون که تا تهش خوندین!! Arrow
------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 23 شهريور 1387 - 18:09
پاسخ بصورت نقل قول
mehdico, حرف هاي شما درست Surprised ولي تنها پول مسءله نيست !.

البته من الآن خودمو مثال ميزنم يه ايراني كه باشه اگر مهمترين كتابهاي برنامه نويسي خصوصا ++C رو جلوش بزارن با اينكه ميخواد ياد بگيره ولي همش به فكر پرش به جاهاي بالاتر بصورت تور يكشبه هست. Very Happy . الآن ب گفته دوست عزيزمون بزرگترين انجين ها رو با اون زبون ميسازن خوب تو ايران پول هم بود كسي هست كه خوب اينكارو بلد باشه منظورم كار با انواع زبون ها !. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 19:55
پاسخ بصورت نقل قول
mehdico,
با قسمت اول صحبتتون موافقم اما اینکه ما به .net و xna به دید یک راه حل برای برای حل مشکل فعلی یعنی کمبود بودجه و وقت نگاه کنیم موافق نیستم.
جایی خوندم که یکی از دلایلی که فعلا شرکت ها بزرگ دنیا روی به .net نیاوردند اینه که اکثر منابعی که در اختیار دارند مربوط به c++ هستند و هیچ شرکتی حاظر به از دست دادن منابعی که به تدریج به دست آورده نیست و اینکه دوباره از صفر شروع کنه تقریبا غیر ممکنه و به همین دلیل نمیشه انتظار داشت که به قول آقای PSWIN بازیهای میلیون دلاری از تکنولوژی .NET و XNA استفاده کنند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


شنبه 23 شهريور 1387 - 20:48
پاسخ بصورت نقل قول
تقریبا الان نصف تاپیک های جدید در مورد C# هستش و واقعیت اینه که یکسری مخالف و موافق داره. خب این یه چیزی عادی هستش. و بالاخره فردی که سوال کرده یکی از این گزینه ها رو انتخاب میکنه. تنها کاری که از دست ما ساخته هستش اینه که بگیم مزیتها چی هستند و معایب چیا هستند.

من نمی دونم شما از چی دان نت خوشتون میاد؟!!!!!!!!!!!
راحتیش! خب گیم میکر که آسون تره یا گیم استادیو. یا vb,net که از C# هم آسونتره.

mehdico:
من هم با دات نت برنامه نویسی میکنم، هم با C/C++ هم با زبونهای دیگه مثل بیسیک و جاوا اما از هرکدوم سر جای خودش استفاده میکنم. من استفاده از دات نت رو برای ساخت بازی مناسب نمی دونم و دو تا دلیل هم دارم ( نمیشه باهاش همه چیز رو کنترل کرد، سرعتش برای ساخت بازی پایین هستش - نسب به CPP) خب این نظر من شخصی هستش. این دلیل نیستش که چون در سطح آدمهایی مثل Breaker و یا Astle نیستم از ابزار آسونتر استفاده کنم و یا از ابزار اونها استفاده نکنم.

خوش بحالتون که نه دقت و نه سرعت و کارایی بالا براتون مهمه. این دو تا مورد دارن من رو دیونه میکنن. من و کوچول شب و روزمون رو یکی کردیم که سرعت و دقت رو همراه هم بالا بیارم و نتیجش هم این شد که تونستیم سرعت رندرر OpenGL رو 400 fps برای یک صحنه مشخص به 1600 fps برای همون صحنه با آنتی آلیاز 4x برسونیم و هنوز هم که هنوزه داریم راههای بهتر پردازش صحنه رو بررسی میکنیم. برای من حتی اندازه Ram و Vram اشغال شده هم داره کابوس میشه . و تنها دلیلش اینه که نمی خوام یه بازی در سطح بازیهای سال 2000 بسازم که یک گیگ رم لازم داشته باشه (مثل Quest)

خب این نشون میده که معیارها فرق داره و معیارها کاملا شخصی هستش و نمی شه عوضشون کرد.

هزینه برنامه با صد خط کد اضافی برای ساخت پنجره و IO و دو سه مورد دیگه چندان فرقی نمی کنه.

موفق باشید.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 21:10
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

من نمی دونم شما از چی دان نت خوشتون میاد؟!!!!!!!!!!!
راحتیش! خب گیم میکر که آسون تره یا گیم استادیو. یا vb,net که از C# هم آسونتره.

اگه سوال می کنید چرا جوابش را هم خودتون میدید ؟!!!!!!! Shocked

یکی از دلایل اصلی من در انتخاب .net و xna کسب تجربه در ساخت بازی برای کنسول X360 هست . اتفاقا به نتایج خوبی هم رسیدم و تا آخر همین ماه هم نتیجه کارم مشخص میشه.


یه چیز برای من عجیبه که شما که اف پی اس 400 تا را به 1600 تا می رسونید چرا xna را با 3dgs و GM مقایسه می کنید ؟! یعنی شما میگید قدرت و توانایی XNA تا این حد محدوده ؟!
من در این حرفتون که .NET سرعتش نسبت به CPP کمتره شکی ندارم و کاملا موافقم اما این تفاوت سرعت شاید در یک صحنه مشابه به 2% هم نرسه ( که خوب مسلما چنین تفاوتی هم در بازی خیلی مهمه ) اما به این شکلی که شما ازش صحبت می کنید ، کسی ندونه فکر می کنه ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


شنبه 23 شهريور 1387 - 22:04
پاسخ بصورت نقل قول
من xna رو مقایسه نکردم.
گفتم اگر دنبال آسونش هستید اینها از دات نت هم آسون تره و دردسر کمتری هم داره. پس نباید آسونی رو به بهای از دست دادن قدرت بخرید. خودتون هم میدونید که xna اصلا قابل مقایسه با این موارد نیست حتی مقایش هم درست نیستش.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 22:09
پاسخ بصورت نقل قول
متوجه منظورتون شدم.

البته من توی پست قبلیم گفتم ، من xna را برای مسائل دیگه ای انتخاب کردم نه صرفا آسون کردن کار خودم.

در کل ممنون از صحبتهای مفیدتون ، امیدوارم در کارتون موفق باشید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |