Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> گفتگوی آزاد پیرامون مسایل متفرقه -> دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه هاي ديجيتال
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


شنبه 4 آبان 1387 - 11:05
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از توضیحات شما در مورد virtools .
من اطلاعات زیادی در مورد این ابزار نداشتم.


نقل قول:

نقل قول:
نقل قول:
بگذریم , ترجیح میدم چیزی نگم.

بگو ! اون جا كه چيزي نمي شه گفت حداقل اينجا حرف هامون رو مي زنيم ...

در شآن خودم نمیبینم که حتی در مورد اونها صحبت کنم. هر کس با اون دو تا خانوم سیه پوش چادر به سر یک کلمه صحبت کنه خودش همه چیز دستگیرش میشه.
نمود واقعی فرهنگ دو هزار و چند صد ساله بیدند.Crying or Very sad

سوال :
می شه بگید که غرفه شما با چه اسمی حضور داره ؟
و این که برای برگزاری غرفه چقدر هزینه کرده اید ؟

ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 4 آبان 1387 - 22:39
پاسخ بصورت نقل قول
غرفه گروه پژوهندگان سپهر انديشه جوان ( همون كه آبجكت هاي خميري توش هست و عكسش رو در صفحه قبل گذاشتم ... ) . البته غرفه رو من نگرفتم . من بازي رو به سفارش و با همكاري اين شركت دارم مي سازم ...

راستي در مورد گروه سوشيانت كه گفتند گروه مستقل هستند ... به نظر مياد سرمايه گذار دارند اون هم از نوع خفنش ! و البته با گروهي كه عصر پهلوانان رو ساخته همكاري مي كنند . امروز رفته بودند تو غرفه گروه عصر پهلوانان ! ( حداقل اين رو مي دونم كه كانسپت هاي هر دو گروه رو آقاي دانش انجام داده ... )

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


1 شنبه 5 آبان 1387 - 20:13
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
راستي در مورد گروه سوشيانت كه گفتند گروه مستقل هستند ... به نظر مياد سرمايه گذار دارند اون هم از نوع خفنش !


آره نظر من هم همینه. چیزی که پس از دیدن نام شرکت اونها به ذهنم خطور کرد این بود که بد رقم پشتشون قرص هست.
یکمی اسم شرکته تابلو بود : فن افزار شریف

درمور رابطه با عصر پهلوانان هم اینو بگم که این دو بازی به شدت و به تابلو ترین وجه شباهتهایی دارند!
شما هم که دقیقا به مسئله اشاره کردید.
راستی اومدم که آدرس سایت سوشیانت رو بدم اگر کسی خواست بهش سر بزنه :
www.Soshiantgame.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


1 شنبه 5 آبان 1387 - 21:00
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ما(من و مهدی (مدیر گیم مکر راه نو)) هم امروز یسری زدیم ما هم خاطره امروزو مینویسیم دوستان استفاده کنند .
---
الهی ترافیک قربون بازی سازا بشه که کلی توش گیر کردیم و بعد از پارک ماشین وارد سالن شدیم .

بعد از عبور از راه رو کاملا بی ربط و پیام بازرگانی اولین غرفه مربوط به بازی را بعد کمی قدم زدن دیدیم اسم بازی عملیات ویژه بود که به قیمت 500 تک تومنی فروخته میشد . غرفه دار آقای لشکری بود که کار گرافیک برنامه رو انجام میداد و گفت که انجین رو خودشون طراحی کردن البته حاضر ندشن ازشون فیلم بگیرم . هزینه ساخت بازی در کلی حدود 110 ملیون شد و موضوع درباره انرژی هسته ای بود . بیچاره فکر میکرد تا حالا بجز خودشون کسی به فکر ساخت بازی با این موضوع نیفتاده .


بعد آقای مهدی اصل رو دیدم که با dx9 بازی استراتژیک ساخته بود مجبور شدیم که بگیم برای وب سایت میخوایم تا بتونیم مصاحبه با ایشون کنیم اگر کسی مصاحبه ما که با گوضی فیلم برداری شده بود رو میخواد بگه تا آپ کنم(اگر درخواست کم بود که هیچی) بازی ایشون یازی استراتژیک بود که در حد تیم ملی احتیاج به کار داشت و از نظر من ارزش رو نمایی نداشت ولی جالب بود .

چشمتون روز بد نبینه غرفه بنیاد رو دیدم که فقط یه نفر داخلشه و داره پشت کامپیوتر بازی میکنه

و گیم نت بزرگ (مرکز بازی) که از pc و wii تشکیل شده بود

وبعد یکسری غرفه ها مثل کوثر نگار که اصلا ارزش وقت تلف کردن ندارن ما ه بهتره چیزی نگیم

من پشت مرکز بازی یه lcd دیدم که دمو از یک بازی شبیه سازی فوق العاده زیبا و باحال دیدم 2 تا عکس گرفتم که شما هم ببینید شرمنده بهتر نشد متاسفانه کسی نبود درباره بازی جواب گو باشه !!!!!!!!!!!!1

wow
یه هیچ وج نمیشد غرفه های سوشینات و عصر پهلوانان رو فراموش کرد . من باز عصر پهوان سفارش دادم و یسری فیلم و عکس سوال ساده ...... ولی سوشنات تو این کارا یه چیزه دیگه بود از گرافیک گرفته تا گیم پبی نخصوصات اتاق توضیحات با پژکتور همیشه روشن یه عکس گرفتم تا دوستان ببینن

تبیان هم بازیاشو گزاشته من نجات بندر رو بازی نکرده بودم که کردم المید وارم به کسی بر نخوره اینو میگم ولی به شخص من خیلی برخورد وقتی کیفیت کارو دیدم و نزاشتم مهدی ببینه Exclamation
و همچنین بازی های که قراربود بزودی تبیان توزیع کنه هم پستر های دیدم البته شاید هم توزیع شده ولی برام آشنا نبودن دمو قابل بازی از مامور ویژه 2 بود که پیشرفت کار را بخوبی نشان میداد و تقلید از nfs بود متاسفانه یه نفر بود که خودشو سازنده همه بازی های تبیان میدونست ولی اصلا نمی دونست بازی مقاومت گیم پلی و داستانش چیست @@@@@#@$@$@

برره هم غرفه فقیری نداشت یه حسن داشت که با سازندگان بازی افسانه سحر آشنا شدیم

تو سالن چند تا از دوستان رو شناختم که نزدیک بود یکیو که اسم نمی برم همونجا خفه کنم ولی جلوی خودمو گرفتم

راستی این غرفه خمیری هم ندیدم کجا بود !؟

بعد هم باز ترافیک
-تصاویر بزودی ....

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


1 شنبه 5 آبان 1387 - 21:01
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ما(من و مهدی (مدیر گیم مکر راه نو)) هم امروز یسری زدیم ما هم خاطره امروزو مینویسیم دوستان استفاده کنند .
---
الهی ترافیک قربون بازی سازا بشه که کلی توش گیر کردیم و بعد از پارک ماشین وارد سالن شدیم .

بعد از عبور از راه رو کاملا بی ربط و پیام بازرگانی اولین غرفه مربوط به بازی را بعد کمی قدم زدن دیدیم اسم بازی عملیات ویژه بود که به قیمت 500 تک تومنی فروخته میشد . غرفه دار آقای لشکری بود که کار گرافیک برنامه رو انجام میداد و گفت که انجین رو خودشون طراحی کردن البته حاضر ندشن ازشون فیلم بگیرم . هزینه ساخت بازی در کلی حدود 110 ملیون شد و موضوع درباره انرژی هسته ای بود . بیچاره فکر میکرد تا حالا بجز خودشون کسی به فکر ساخت بازی با این موضوع نیفتاده .


بعد آقای مهدی اصل رو دیدم که با dx9 بازی استراتژیک ساخته بود مجبور شدیم که بگیم برای وب سایت میخوایم تا بتونیم مصاحبه با ایشون کنیم اگر کسی مصاحبه ما که با گوضی فیلم برداری شده بود رو میخواد بگه تا آپ کنم(اگر درخواست کم بود که هیچی) بازی ایشون یازی استراتژیک بود که در حد تیم ملی احتیاج به کار داشت و از نظر من ارزش رو نمایی نداشت ولی جالب بود .

چشمتون روز بد نبینه غرفه بنیاد رو دیدم که فقط یه نفر داخلشه و داره پشت کامپیوتر بازی میکنه

و گیم نت بزرگ (مرکز بازی) که از pc و wii تشکیل شده بود

وبعد یکسری غرفه ها مثل کوثر نگار که اصلا ارزش وقت تلف کردن ندارن ما ه بهتره چیزی نگیم

من پشت مرکز بازی یه lcd دیدم که دمو از یک بازی شبیه سازی فوق العاده زیبا و باحال دیدم 2 تا عکس گرفتم که شما هم ببینید شرمنده بهتر نشد متاسفانه کسی نبود درباره بازی جواب گو باشه !!!!!!!!!!!!1

wow
یه هیچ وج نمیشد غرفه های سوشینات و عصر پهلوانان رو فراموش کرد . من باز عصر پهوان سفارش دادم و یسری فیلم و عکس سوال ساده ...... ولی سوشنات تو این کارا یه چیزه دیگه بود از گرافیک گرفته تا گیم پبی نخصوصات اتاق توضیحات با پژکتور همیشه روشن یه عکس گرفتم تا دوستان ببینن

تبیان هم بازیاشو گزاشته من نجات بندر رو بازی نکرده بودم که کردم المید وارم به کسی بر نخوره اینو میگم ولی به شخص من خیلی برخورد وقتی کیفیت کارو دیدم و نزاشتم مهدی ببینه Exclamation
و همچنین بازی های که قراربود بزودی تبیان توزیع کنه هم پستر های دیدم البته شاید هم توزیع شده ولی برام آشنا نبودن دمو قابل بازی از مامور ویژه 2 بود که پیشرفت کار را بخوبی نشان میداد و تقلید از nfs بود متاسفانه یه نفر بود که خودشو سازنده همه بازی های تبیان میدونست ولی اصلا نمی دونست بازی مقاومت گیم پلی و داستانش چیست @@@@@#@$@$@

برره هم غرفه فقیری نداشت یه حسن داشت که با سازندگان بازی افسانه سحر آشنا شدیم

تو سالن چند تا از دوستان رو شناختم که نزدیک بود یکیو که اسم نمی برم همونجا خفه کنم ولی جلوی خودمو گرفتم

راستی این غرفه خمیری هم ندیدم کجا بود !؟

بعد هم باز ترافیک
-تصاویر بزودی ....

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
michael_bier
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 656
محل سكونت: تهران


3 شنبه 7 آبان 1387 - 22:24
پاسخ بصورت نقل قول
بالاخره بعد از مدت ها انتظار تونستم با کوشا جان و امید صادقوند بریم به نمایشگاه برم!
نمایشگاه جالبی بود اما از همه جالب تر دیدار این دو دوست بود!
تقریبآ همه ی بخش بازی رو دیدیم! و خیلی از بازی های ایرانی رو مورد بررسی قرار دادیم!

مثلآ بازی برره که یک باگ نمایان بین همه باگ ها داشت و اون این بود که کنار مپش گوشه های تصویر افتاده بود و...

بازی عصر پهلوانان خیلی جالب بود و گرافیک متوسطی داشت! و من یک اشتباهم این بود که یادم رفت سفارش بدم!

بازی سوشیانت رو من واقآ تحسین میکنم! بین این همه بازی نا جالب یکم ( یا شاید بیشتر ) خود نمائی میکرد! چون از قرار معلوم روش کار شده! ولی نکته اینجاست که این بازی تابستان 88 عرضه میشه!!

--------------------------------- دیدار با آقای مهدی اصل ------------------------------------

چون این دیدار به صورت گزارش نبود یکم وقت صرف شناسوندن خودمون کردیم! و بعد از معرفی امید صادقوند مجبور شدیم اسمی از دو بازی War Cry و نجات سربازان ببریم و چون آقای مهدی اصل هنوز بازی جدید امید رو ندیده بودند دموی تصویری رو به ایشون نشون دادیم و امیدوارم که ایشون خوششون اومده باشه!!



( البته ببخشید که دست کوشا لرزیده!!! :دی )

------------------------------ و معرفی بازی به بنیاد ملی بازی های رایانه ای .............

امید با همراهی کوشا ( و یکم اضافه کردن پیاز داغ من ) بازیشو به ای بنیاد معرفی میکرد که من چشمم خورد به قرفه ای کوچک - خالی و... که روی دیوارش یه پستر بود که برام آشنا بود و ازش عکس گرفتم:



بله فکر میکنم کل قرفه های تا شعاع 100 کیلومتری اونجا رو گشتم ولی کسی رو که مسئول این قرفه بود رو گیر نیاوردم!! و در آخر توی بنیاد به ما گفتن که ایشون از صبح تشریف نیاوردن!!!

----------------------------دیدار از قرفه ی تبیان .............................................

ما سه تایی یکم گشتیم دیدیم کسی نیست که به سوالا جواب بده و دونفر بین اون جمعیت دارن با هم گل یا پوچ بازی میکنن!
منم شاکی شدم و یکم بلند گفتم اینجا صاحاب نداره !؟!؟؟؟! و یارو کب کرد و فوری اومد برا پاسخگویی!
ما سه نفری دل و روده ی بازی هاشونو ریختیم بیرون و هزار و یک باگ از بازیاشون گرفتیم و اونا اگه این ایرادات رو یکم بهشون برسن یکم از قاطی باقالیا دی میان!!!

------------------------ ادامه دارد ............................................................

_________________
بالاتر از همیشه! بدون ادعا ولی با پیشرفتی با سرعت نور!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 14 آبان 1387 - 23:36
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

من چند روز پیش رفتم / گزارش من :

------------ عصر پهلوانان --------------
موتور : irrlitch
کانسپت : قوی
گرافیک : ضعیف
کاملا آشناست دیگه ...
منتها گرافیک کار خیلی پایین هست / نور پردازی ساده ، تکسچرینگ ساده ... همه چی ساده ...!

------------ silent planet -------------
موتور : torque (2D) engine
کانسپت : نداریم!
گرافیک : عالی ( کسی جرئت داره احانت کنه )
جدی : جدای از اینکه این کار رو مجتبی انجام میده / باید بگم ، سبک بازی اینجا فرق میکنه ، هیچ کس neverhood رو به خاطر گرافیکش بازی نکرد ( و البته به خاطر گرافیکش بی خیال شد ) همچین بازی هایی روی معما ، داستان و روند گیمپلی کار میکنن ، برای همینه که هنوز هم cd neverhood رو دارم
آرزوی موفقیت برای کار مجتبی ( و خودش )...

----------- ...! ----------
موتور : ogre
کانسپت : نداریم
گرافیک : وقت نشد
یه بازی fps بود که اسم شرکت یادم نیست ( سوشیانت نبود ) نمیخوام زیاد گیر بدم ، ولی در کمترین زمان ممکن هم دیگه با ogre یه سایه رو میشه آماده کرد ، ولی خوب به هر حال جای کار داره زیاد ( خیلی ، خیلی ! )....

-------- بازی استراتژیک مهدی --------------
این کار رو باید جدای از تمام کار های دیگه دید ، وقتی از خود d3d مستقیما برای ساخت بازی استفاده میشه دیگه مسئله ، مدل سازی و این چیزا نیست ، کار بچه ها ارزشی جدای از این موضوعات داره ... براشون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم به اونی که دوست دارن برسن Smile

---------- موتور گرافیک پارس --------- ( این جاش قشنگه! )
موتور: مال بابامه
کانسپت : چی هست ؟
گرافیک : گفتن نگیم ...
ای کاش اونجا یکی دوربین داشت از حرکات من عکس میگرفت Very Happy
مجتبی و جناب جامی که گیر هاشون رو طی مراسم های جداگانه داده بودن ، من که رفتم جلو گفتن "پیمان تو دیگه گیر بهشون نده" منم گفتم "سعیمو میکنم!" . اون آقاهه که اونجا بود گفت "ما اینجا اومدیم تا با دیگران صحبت کنیم تا .... "(از همین چرندیات) ، منم گفتم ( تو دلم ) "اینجوریه پس ،خشتکتونو در میارم ! "
اول چنتا غلط املایی گرفتیم : Graphycs / Gam Engine / و چند تا فارسی ...
خلاصه ما شروع کردیم گیرایه سطحی دادن ( غیر فنی ) که دیدیم به به ، جمعمون تکمیل شد ، مهدی اصل و کوچول هم اومدن ، ما شدیم 5 نفر ، دسته جمعی انگشتها به سمت این غرفه / دلامونو گرفته بودیم زارت زارت می خندیدیم ....
توضیح تکمیلی: انجینی در کار نیست ، کسی که ندونه DXUT برای چه کاری هست ( و بخونتش "دگزات" ، کسی که shadowmap ندونه چیه و ... نمیتونه موتور بنویسه ، بارها صحبت کردیم که موتور نوشتن کار هر کس نیست کار اینا هم نیست ، کار اونا هم نیست ...!

-- > برای اون گروه اگر این متن رو می خونن: همونجا بهتون گفتم که ، حرف های ما رو به عنوان دشمن خودتون نگیرید ، کار شما اشتباه بود و هست ، نباید از مشهد تا اینجا میومدید ، اطلاعات شما خیلی پایین بود و فکر کردید با یه مشت دری وری که "نمی تونم اسم الگوریتمو بگم" میشه ملتو اسگل کرد ، امید وارم فهمیده باشید که ما خیرتونو میخواستیم ، بهتره مسیرتون رو عوض کنید ... Sad <--

------------- سوشیانت ----------------------
موتور گرافیک : ogre
موتور فیزیک : nVidia PhysX
کانسپت : خیلی قوی
گرافیک : خیلی قوی
مطمئنن بهترین بازی این نمایشگاه ، سوشیانت بوده/ ترجیح میدم فقط اطلاعات فنی بزارم:
کار اتصال ogre و physx با NxOgre انجام شده.
تکنیک ها و نور پردازی ها : HDR - Bloom - Baked Ambient Occlusion - Shadow map و احتمالا چند تای دیگه ...
این به معنی تکنیک های گرافیک در سطح POP2 و کمی بالاتر از اون هست
گروه خروجی فوق العاده ای رو نشون داد ، اشکالات و باگ های gameplay کاملا قابل رفع هستن و انتقاد از اون ها توی این مقطع درست نیست ، اما از نظر گرافیک آیا prince 2 هم به یه کارت ati سری 9 داشت ؟ نه ،روی کارت دره پیت nvidia سری 7 منم عالی run میشد ، باز هم اشکال گرفتن توی مقطع کار درستی نیست ، حتی از این نظر که مسئولین مملکت از اونجا که شعور تشخیص این موضوع رو ندارن کار درستی کردن ، اهمیتی نداشت چه تکنیکی رو چجوری نوشتن ، ( به طور مثال: shadowmap توی تکسچر 2048x2048 که چنان کیفیتی داشت که من و آقای جامی اولش شک کردیم نکنه این volume shadow باشه ) ولی چیزی که نشون میدادن دهن هر کسی رو میبست ( به عبارتی واز میزاشت! ) ، امید وارم گروهشون همون جوری پیش بیره و سر موقع کارشون رو عرضه کنن که مطمئنن بهترین کار زمان خودشون در ایران خواهند بود ، آرزوی موفقیت براشون ...

بسته دیگه . رفتم بخوابم!....

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


4 شنبه 15 آبان 1387 - 19:50
پاسخ بصورت نقل قول
اولا از همه دوستان كه گزاشرش دادن ممنونم . زحمت كشيديد ما رو هم مطلع كرديد(متاسفانه كار و..داشتم نتونستم بيام)

نقل قول:

به طور مثال: shadowmap توی تکسچر 2048x2048 که چنان کیفیتی داشت که من و آقای جامی اولش شک کردیم نکنه این volume shadow باشه

wow
نميدونم چنين سايز shadow map رو براي چه اندازه از محيط استفاده كردن (ميشه توضيح بدي) استفاد از چنين shadow map ي براي يك صحنه نسبتا بزرگ ميتونه منطقي باشه(تقريبا!) ... چون (خودتون استاديد ديگه) shadow map بخاطر چنل آلفا >معمولا< tiff هست و همچين فايلي 2 / 3 مگ ميشه .
Shocked من كه تا حالا جرات استفادش و نداشتم (شوخي !!!)

در كل با همه وجود بهشون تبريك ميگم . دارن كار بزرگي ميكنن . ديگه همتون ميدونيد چنين كارهايي توي محيط بسته اي مثل كشورمون Sad واقعا آپولو هوا كردن ه (هم از نظر مادي هم فني هم...)

باز هم تشكر و آرزوي موفقيت
نقل قول:

بسته دیگه . رفتم بخوابم!....

شب بخير....سه شب پيش بخير !!!

فعلا.

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 17 آبان 1387 - 17:13
پاسخ بصورت نقل قول
برای michael_bier:
تصاویر گنده رو لطفا به صورت لینک بذار.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 20 آبان 1387 - 17:24
پاسخ بصورت نقل قول
سلام محسن جان (و بقیه)
نقل قول:

نميدونم چنين سايز shadow map رو براي چه اندازه از محيط استفاده كردن (ميشه توضيح بدي) استفاد از چنين shadow map ي براي يك صحنه نسبتا بزرگ ميتونه منطقي باشه(تقريبا!) ... چون (خودتون استاديد ديگه) shadow map بخاطر چنل آلفا >معمولا< tiff هست و همچين فايلي 2 / 3 مگ ميشه .


در واقع مسئله یکم فرق میکنه /
shadowmap توی یه فایل نیست / اون چیزی که شما بهش اشاره کردید ، در واقع static lightmap هست، shadowmap یه چیزیه برعکس اون با این تفاوت اساسی که تولیدش نه توی فایل و به صورت realtime با یه pass جداگانه هست به این صورت که دوربین رو جای نور صحنه قرار میدن و یه رندر از کل صحنه میگیرن و عمق رو توی یه render target ( همون بحث render to texture ) نگه میدارن،

در واقع وقتی این render target اندازش 2048x2048 باشه ، میتونید یه پنجره 2048x2048 رو براش در نظر بگیرید ، و رندری از کل صحنه توی اون داشته باشید ، توی اون دمو یه directional light وجود داشت ، بنابراین یه رندر از کل صحنه ( شاید بیش از 100K پلیگان) با پروجکشن ortho انجام شده بود ، اما به تنهایی ساختن shadowmap کار سنگینی نیست ، چون شما متریال هاتون رو موقع رندر کردن shadowmap فعال نمیکنید و فقت عمق توی texture نوشته میشه ، به عبارتی vertex/pixel shader خیلی ساده 5-6 خطی تولید shadowmap رو انجام میده ( برای یه shadowmap ساده ، انواع دیگه ای مثل لگاریتمی کمی فرق دارن ) ،

اینکه چطور از این shadowmap برای درست کردن سایه های صحنه استفاده میشه بماند برای اون یه جای دیگه که اگه فرصت شد ( امتحان، امتحان... ) یه صحبتی روش بکنیم /

از نظر میزان vram مورد نیاز هم، انتخاب این سایز texture تاثیر داره، البته format تکسچر shadowmap هم موثر هست ( اینکه Floating Point باشه با دقت بیشتر یا اینکه Integer Point - همون بحثی که توی اون یکی تاپیک بود ) مثلا یه تکسچر 32bit FP توی shader model 3 توی این اندازه مقدار : 2048 * 2048 * 32 بیت رم میگیره ( حدود 1.5 مگ )

اما اینکه چرا از همچین سایزی استفاده کردن: عملیات render to texture توی d3d9 نمیتونه با AA انجام بشه ( یکی از مشکلات نور پردازی deferred ) بنابراین وقتی shadowmap مثلا توی یه texture 512x512 تولید شد ، وقتی ازش برای تاریک کردن سایه ها استفاده میکنی ، لبه های جسم وحشت ناک دندونه دندونه میشن ( مثلا توی بازی DevilMayCry 4 کاملا مشخص بود ) اما اگه اندازه تکسچر بزرگ بشه ، چون از خود resolution صحنه بیشتره ، وقتی روی صحنه project میشه ، به خاطر اندازش کمتر دچار دندونه دنوده شدن میشه ...

ولی بازم میگم ، اشکال گرفتن از این کار هم در این مقطع کار درستی نیست ،
همگی موفق باشید...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |