توسعه نویس در حال رشد
تاريخ عضويت: 2 شنبه 28 آبان 1386 تعداد ارسالها: 41 محل سكونت: تهران
جمعه 3 مهر 1388 - 20:43 |
|
|
نقل قول: |
آقای توسعه نویس جون یعنی شما این کارو کردین
منظورم اینه که شما یک نمایش درست کردین |
نه من این کار رو انجام ندادم. فقط در حد تئوری یک فکر یود که به سرم زد و در موردش یک کم تحقیق کردم و که چطور باید این کار انجام بشه. در مورد دوربین ها یکم تحقیق کردم که چه نوع خوبه که در دسترس هم باشه. در این مورد دوربین های حساس به مادون قرمز هستند که یک تصویر سیاه و سفید ارائه میدن ولی منبع های حاوی نور مادون قرمز رو مثل یک چراق روشن نورانی نشون میدن. از این دوربین ها هم اکنون برای محل هایی که در شب باید بصورت مدار بسته تصویر بگیرند استفاده میشود.
در زیر چند نمونه از این دوربین ها را می بینید:
البته حساسیت دوربین به منبع نور یه چیزی شبیه زیر میشه:
چیزی که من فکر میکنم اینه که LED های دوربین ها غیر فعال بشه و و بجاش LED هایی روی نقاط کلیدی بدن کاراکتر بازیگر نصب بشه. البته باید محیط هم نیمه تاریک باشه که خیلی موردی نداره.
نقل قول: |
اما این تازه یه طرف قضیه هستش. چه جوری میخوای با 4 تا دوربین کپچر و پردازش تصویر رو با حداقل فریم ریت 60 انجام بدی؟؟ |
این دیگه به قدرت الگوریتم نرم افزاری بستگی داره. به نظر من میشه 60 فریم نباشه ولی در عوض نورها در هر فریم ثبت شده و نرم افزار با توجه به حرکت نقاط بین هر دو فریم فاصله میانی را خودش محاسبه کنه و قرار بده. البته به شرطی که نورها در هر فریم حداقل در 2 دوربین دیده بشن. مثل محور های X و Y. اگر نقطه ای در این دو محور حرکت کنه، شما میتونید حرکت در جهت محور Z رو هم ببنید.
البته میدونم شما چی میگید. چون ممکنه در یک لحظه یک نقطه از دید حتی 4 دوربین هم پنهان بشه که با رساندن تعداد به هشت تا اونوقت این احتمال به حداقل میرسه.
غیر از دوربینها سخت افزار گرافیکی کپچر هم خیلی مهمه. چون هر چی تعداد دوربینها بیشتر بشه اونوقت قدرت پردازشی موازی هم باید بالاتر بره. |
|
|