Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> سوال؟ حرکت یک کاراکتر مربوط به کدوم دسته از طراحی بازی میشه؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

سوال؟ حرکت یک کاراکتر مربوط به کد
نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


1 شنبه 6 دي 1388 - 20:12
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام

می خواستم بدونم که حرکات یک شخصیت در بازی (سوم شخص که تمام بدن کاراکتر دیده میشه) مربوط به کدوم دسته از مراحل بازیه؟؟؟

مربوط به مدل سازی و انیمیشن یا مرتبط به فیزیک موتور یا .......؟؟


منظورم دقیقاً اینه که مثلاً حرکتهایی مثل دویدن، راه رفتن، نشستن، پریدن و ... چگونه انجام میشه و چگونه استفاده می شه؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 6 دي 1388 - 20:20
پاسخ بصورت نقل قول
خوب این یکمی بستگی به موتورت داره ولی در کل مربوط به طراحی می شه . دلیلشم باست می گم . اخه هیچ موتوری به شما امکان انیمیت کردن کاراکتر رو نمی ده . و قسمت فیزیکش هم مربوط به این می شه که هنگام وقوع هر اتفاق چه چیزی صورت بگیره . مثلا تو انرل وقتی کاراکتر یا هرچی ساختی و انیمیت کردی حالا باید اکسپورت بگیری به فرمت انرل و سپس بری براشون فیزیک تعریف کنی .
انشا الله که خوب گفته باشم. Mr. Green

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


1 شنبه 6 دي 1388 - 20:27
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij نوشته:
خوب این یکمی بستگی به موتورت داره ولی در کل مربوط به طراحی می شه . دلیلشم باست می گم . اخه هیچ موتوری به شما امکان انیمیت کردن کاراکتر رو نمی ده . و قسمت فیزیکش هم مربوط به این می شه که هنگام وقوع هر اتفاق چه چیزی صورت بگیره . مثلا تو انرل وقتی کاراکتر یا هرچی ساختی و انیمیت کردی حالا باید اکسپورت بگیری به فرمت انرل و سپس بری براشون فیزیک تعریف کنی .
انشا الله که خوب گفته باشم. Mr. Green



من تازه کارم و زیاد از این چیزهایی که گفتین سر در نمی یارم.

انیمیت کردن کاراکتر توی همون مکس و مایا و ... انجام میشه؟؟؟

و مثلاً ما تعریف می کنیم که اگه کلید F زده شد در هر جایی کاراکتر قرار داره اون انیمشن که مثلاً پریدن نمایش داده بشه......که این کار تو موتور انجام میشه.......منظورتون اینه؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


1 شنبه 6 دي 1388 - 23:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام!
خوب براي انيميت كردن كاراكتر چندين راه وجود داره راه حل قديمي انيميت كردن با دست در نرم افزارهايي مثل maya و 3dsmax بود که امروز چندان رایج نیست البته با استفاده ازسخت افزارهای motion capture امکان انیمیت کردن کاراکترها به بهترین نحو ممکن وجود داره که توی بازیهایی مثل modern warfare2 هم شاهد این تکنیک هستیم.
مورد بعدی استفاده از bone یا استخوانبندیهای تعریف شده در موتورهاست که شما مثل bones در 3dsmax میتونید برای کاراکتر استخوانبندی تعریف کرده و اون رو توی موتور انیمیت کرده و یا استخوانهای بدنش رو به صورت دستی و با کد کنترل کنید یا با استفاده از متغیرها و توابع پچیده فیزیکی به انیمیت کردنش بپردازید.
مورد بعد از جمله جدیدترین تکنولوژی های روز هست استفاده از هوش مصنوعی برای انیمیت کردن کاراکتر هست.موتور فیزیک euphoria اولین موتوری بود که این تکنولوژی رو پیاده سازی کرد.
به کمک تکنولوژی این موتور میتونید به کمک هوش مصنوعی دقیقترین حرکات رو برای کاراکترهای خودتون شبیه سازی کنید.
با استفاده از این تکنولوژی کاراکتر شما دارای یک مغز real time مجازی میشه که نمونه ی اون رو میتونیم توی بازی gtaiv ببینیم.
برای اطلاعات بیشتر به google مراجعه کن.
آرش. Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


1 شنبه 6 دي 1388 - 23:27
پاسخ بصورت نقل قول
arashdj71 نوشته:
سلام!
خوب براي انيميت كردن كاراكتر چندين راه وجود داره راه حل قديمي انيميت كردن با دست در نرم افزارهايي مثل maya و 3dsmax بود که امروز چندان رایج نیست البته با استفاده از نرم افزارهای motion capture امکان انیمیت کردن کاراکترها به بهترین نحو ممکن وجود داره که توی بازیهایی مثل modern warfare2 هم شاهد این تکنیک هستیم.
مورد بعدی استفاده از bone یا استخوانبندیهای تعریف شده در موتورهاست که شما مثل bones در 3dsmax میتونید برای کاراکتر استخوانبندی تعریف کرده و اون رو توی موتور انیمیت کرده و یا استخوانهای بدنش رو به صورت دستی و با کد کنترل کنید یا با استفاده از متغیرها و توابع پچیده فیزیکی به انیمیت کردنش بپردازید.
مورد بعد از جمله جدیدترین تکنولوژی های روز هست استفاده از هوش مصنوعی برای انیمیت کردن کاراکتر هست.موتور فیزیک euphoria اولین موتوری بود که این تکنولوژی رو پیاده سازی کرد.
به کمک تکنولوژی این موتور میتونید به کمک هوش مصنوعی دقیقترین حرکات رو برای کاراکترهای خودتون شبیه سازی کنید.
با استفاده از این تکنولوژی کاراکتر شما دارای یک مغز real time مجازی میشه که نمونه ی اون رو میتونیم توی بازی gtaiv ببینیم.
برای اطلاعات بیشتر به google مراجعه کن.
آرش. Arrow


آره اتفاقاً دیدم euphoria رو، واقعاً تحسین بر انگیزه مخصوصاً که توی فوتبال امریکایی NFL یا MFL هم بکار رفته اتفاقاً endorphin این شرکت رو هم دانلود کردم، اونم همین کار رو انجام میده، منتها ظاهراً euphoria به صورت بلادرنگ و با استفاده از منابع سخت افزاری حرکات رو انجام میده و به خاطر همین هر بار که حرکتی رو انجام میده لزوماً با دفعه ی قبلش یکسان نیست، بسته به مکان و محیط فیزیکی که باهاش روبرو میشه، اما خوب می دونیم که این تکنولوژی ها به وسع مالی ما نمی رسه
Smile
سایتش اینه
http://www.naturalmotion.com/euphoria.htm

و هرکی هم می خواد با این تکنولوژی آشنا بشه می تونه endorphin اون رو از توی همین سایت دانلود کنه، خیلی جالبه، یکی از تبلیغات پپسی رو هم دیدم که با این نرم افزار انجام شده.

مرسی بابت اطلاعاتتون، اما وقعاً سخته که بخوایی حرکات رو به صورت برنامه نویسی انجام بدی......شما تا حالا این کار رو انجام دادین؟؟؟ منظورم تجربه است.

شما منبع خاصی سراغ دارین؟؟ منظورم یک تمرین برای این کار یا Help یا همچین چیزی؟؟

بازم ممنون Smile Smile

راستی بعد از اینکه Motion Capture میشه بعد اون وقت ادامه ی کارش رو کسی می دونه؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


1 شنبه 6 دي 1388 - 23:34
پاسخ بصورت نقل قول
mms.4004, سلام!
Motion Capture به وسيله ي يكسري حسگر كاراكتر رو انيميت ميكنه و اونرو به نرم افزار منتقل ميكنه. و بقيا كارهايي كه روي مدل انجام ميشه ديگه ربطي به Motion Capture نداره.
در مورد برنامه نويسي هم من فقط توي موتور گيم استديو تونستم bone رو کنترل کنم و براش کد بنویسم با موتور خاص دیگه ای این کار رو انجام ندادم. البته اینکار چندان رایج نیست و همه چیز به Motion Capture , و موتور فیزیکی بر میگرده.
موفق باشید.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mms.4004
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 مهر 1388
تعداد ارسالها: 17


2 شنبه 7 دي 1388 - 00:01
پاسخ بصورت نقل قول
arashdj71 نوشته:
mms.4004, سلام!
Motion Capture به وسيله ي يكسري حسگر كاراكتر رو انيميت ميكنه و اونرو به نرم افزار منتقل ميكنه. و بقيا كارهايي كه روي مدل انجام ميشه ديگه ربطي به Motion Capture نداره.
در مورد برنامه نويسي هم من فقط توي موتور گيم استديو تونستم bone رو کنترل کنم و براش کد بنویسم با موتور خاص دیگه ای این کار رو انجام ندادم. البته اینکار چندان رایج نیست و همه چیز به Motion Capture , و موتور فیزیکی بر میگرده.
موفق باشید.


در مورد Motion Capture اطلاع دارم چیه، جالبه توی PES 2010 حتی دیدم که مسی رو آورده بودن و لباس مخصوص رو تنش کرده بودن و حرکاتش رو ضبط می کردن، متشکر از پاسختون، همون بعد از Motion Capture بود.

این کار رو که انجام دادین خوب بود؟؟ منظورم اینه که حرکات دلچسب بود؟؟
راستش من زیاد تجربه و اطلاعات ندارم، اما می خوام این رشته رو دنبال کنم، برای اینکه به خودم اجبار کنم، موضوع درس ارائه م رو همین مراحل ساخت بازی برداشتم، دارم تحقیق می کنم و اگه تونستم ترم آینده به عنوان پروژه فارق تحصیلی بتونم یه بازی بسازم و دوباره خودم رو مجبور کنم، چون متاسفانه من از انسانهای تنبلم که تا زور و اجبار نباشه کاری انجام نمی دن. Smile Smile

بازم متشکر از اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |