Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> c# & c++ & c
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
NivaN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 14


5 شنبه 15 بهمن 1383 - 13:20
پاسخ بصورت نقل قول
voldemort جان فرستادم و منتظر جواب‌هاي بالا هستم... Mad

_________________
از هر دست اطلاعات بدي از همون دست هم مي‌گيري... ميگي نه امتحان كن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 15 بهمن 1383 - 13:45
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
حتی می تونید GM بسازید!

نقل قول:
من يه فايل PDF دارم كه توش اومده به صورت مصور يك Game Engin v رو توضيح داده


من تصور ميكنم كه اين دوست عزيز منظرشون همون كتاب معروف آموزش ساخت بازي در 24 ساعت هستش... با اين وجود من فصل مربوط به ساخت يك موتور رو به صورت يك مقاله كامل در ميارم و در سايت قرار ميدم. بوسيله موتوري كه توسط اين مقاله ساختش از اول تا آخر آموزش داده ميشه ، بازيهاي دو بعدي زيبايي ميشه ساخت. در ضمن با افزودن چند تابع OGL يا D3D به داخل اين موتور ميشه اونرو براي ساخت بازيهاي 3 بعدي نيز گسترش داد.

بدين وسيله ما هم قادر خواهيم بود تا بازيهاي جديدي رو ( هر چند با كمك گيري از كتاب ) بر روي موتور اختصاصي خودمون طراحي كنيم كه واقعا بهترين تجربه در ساخت بازيه... البته ممكنه كه به زمانش نيارزه ولي بهرحال براي خودش تجربه ايه...

نقل قول:
ما اگه بخواهيم خودمون يه Game API (اگه اشتباه نگفته باشم) مثل GM و 3D گيم استوديو و ... درست كنيم چه بايد بكنيم؟


جواب سوالتون در بالا داده شد...البته احتمالا منظورتون Game Engine بود...

نقل قول:
1- هسته اصلي اين بازي ساز ها چيست؟ همون DX وOpen GL هستن؟


تا اونجايي كه بنده اطلاع درم اكثرا از D3D استفاده ميكنند...

نقل قول:
2- DX و Open GL رو با چي نوشتن آيا فقط اين 2 تا مورد استفاده هستند؟ اگر نه منبعي كه بشه مابقي اونارو پيدا كرد و اطلاعات گرفت كجاست؟


اينها با زبان C++ نوشته شدن... ولي در ساخت بعضي از بازيها از دستورات اختصاصي كارت هاي گرافيكي براي جلوه هاي ويژه استفاده ميكنن.

علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
NivaN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 14


3 شنبه 20 بهمن 1383 - 12:31
پاسخ بصورت نقل قول
مرسي علي جان... Laughing
اطفاْ اكه كتاب رو گذاشتي خبر بده ممنون.... Razz

_________________
از هر دست اطلاعات بدي از همون دست هم مي‌گيري... ميگي نه امتحان كن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ramin_zaghi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 تير 1384
تعداد ارسالها: 33


2 شنبه 20 تير 1384 - 00:19
پاسخ بصورت نقل قول
در سیستم عامل Windows شاید حرف اول رو بزنه ولی OpenGL توانایی ها و برتری های فوق العاده ای از جمله CrossPlatform بودن (قابلیت اجراء تحت سیستم های عامل مختلف) و ترسیم سازی بر روی شبکه (Network Rendering) داره. Glide هم یکی دیگه از API ها هست اما کمتر شناخته شده چون روی تعداد محدودی از شتاب دهنده ها کار می کنه. به علاوه برای سیستم های عامل دیگه مثل سیستم های Mac مجموعه های متفاوت دیگه ای ساخته شده... این API ها مشهورند چون سخت افزار های فعلی از اونها پشتیبانی می کنند.

اما جالب ترین API ها به نظر من (به دلیل علاقه شخصی) اونهایی هستند که به صورت نرم افزاری و مستقل از هر سخت افزاری توسط خود شرکت های تولید کننده Engine ساخته و همراه با Engine در کنار قابلیت استفاده از OpenGL و DirectX ارائه می شوند.
به این نوع API ها که از CPU و الگریتم های نوشته شده بجای شتاب دهنده های گرافیکی استفاده می کنند Software Rasterizer ld ',dkn.
مثلا Quake، HalfLife، Unreal، و Irrlitch از جمله Engine هایی هستند ه بدون OpenGL و DirectX و یا هر API معمول دیگه ای قادر هستن کار ترسیم سازی سه بعدی رو انجام بدند.

رامین،
igdmag.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
hamidof
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 7 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 10


3 شنبه 18 مرداد 1384 - 16:50
پاسخ بصورت نقل قول
salam
omidvaram khoob bashid
avval az hame age mikhaid barname nevise khoobi beshid avval ye kam C bayad balad<age bekhayd oop ro befahmid behtare structure haye C ro yad begirid> bashid va badesh berid baraye ++C
behtarin ketabe donia baraye ++C alan 'Thinking in ++C' az Bruce Eckel hastesh ke barandeye jayezehaye ziady ham shode, matne kamele ketabo mitunid too web site mam www.hamidof.com to ghesmate ++C download konid <harDoJeldesho>
...va inam begam ke man in ketabaro baraye game programming daram va bekhatere copy write emkanesh nabud ke unja bezaram
1 Advanced 3D Game Programming
Using DirectX 9.0---->2003 Wordware Publishing, Inc.
2 Game Programming Beginners Guide by Dave Astle.
3 The Art of Computer
Game Design by Cris Crawford.
4 Tricks of the
Windows
Game Programming Gurus.
age masulaye mohtarame shabake ejaze bedan man oonaro upload mikonam baraye estefadeye hame.
vali ino bedunid age barname nevisi doost darid PYTHON ayandeye barname nevisie....mitunam har kesy ro rajebe in moteghaed konam.

felan
www.hamidof.com
hamid@hamidof.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

سياست سايت درباره CopyRight
نويسنده
پيغام
WiseWarrior
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 20


3 شنبه 18 مرداد 1384 - 22:41
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من نميدونم مديران سايت چرا اينقدر روي CopyRight و Crack و ... حساسن! حالا براي محصولات ايراني قبول دارم ولي وقتي توي كشور كاري با محصولات خارجي ندارن و وقتي اونا حاضر نيستن كتاب ها و نرم افزارهاشون رو با قيمت پاين تر براي كشورهاي جهان سوم بفرستن ( بعضي انتشارات براي كتاب هاي دانشگاهي اين كار رو كردن ) چرا ما بايد CopyRight ساختگيمون رو رعايت كنيم ! چرا من بايد براي هر كتاب 30000 تومان بدم يا 60000 تومان براي يك موتور بدم و يه بازي بسازم كه هيچ كس براش CopyRight نذاره!
دوستان عزيز به نظر من CopyRight خوب و لازمه پيشرفته ولي اگر جامع و كامل اجرا بشه نه يه عده كمي رو محدود كنه ولي اكثريت ...
اميدوارم به اين محدوديت هاي حساب نشده جلوي پيشرفت بچه هاي سايت رو نگيريم.

با بهترين آرزوها - محمد

_________________
در زندگي چيزهايي هم بجز كامپيوتر هست . مثل برنامه نويسي Smile
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hamidof
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 7 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 10


4 شنبه 19 مرداد 1384 - 00:03
پاسخ بصورت نقل قول
bazam salam
man moshkelam ine ke tu iran nistam vali ketabayy daram ke kheily ba arzeshan <be onvane mesal tamame ketabhaye entesharate sams ro to formate PDF daram>
va mitunam tu in site ya har site digeyy ke bekhad una ro baraye download e
hame bezare upload konam .
chon age man tu web sitam in karo bokonam baram moshkel dorost mishe...
dar har hal age khastid URL bedid .

Bye
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 19 مرداد 1384 - 21:08
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اميدوارم به اين محدوديت هاي حساب نشده جلوي پيشرفت بچه هاي سايت رو نگيريم.


محمد جان صحبتهای شما متین و قابل قبوله... فقط ممکنه لطف کنید و بگید که کدوم محدودیت موجود در سایت ممکنه جلوی پیشرفت اعضا رو بگیره ؟

صحبت از سریال غیر قانونی و Crack و این جور مسایل تو خیلی از سایت های ایرانی دنبال میشه و عزیزانی که مایل به پرداختن به این موضوعات هستن میتونن از اون مطالب استفاده کنن...واقعیت اینه که بدلیل تحریم های موجود و وضعیت اقتصادی خاص ، همگی ما گذرمون به سایتهای سریال و کرک میفته اما ترجیح داده میشه که این مسایل لااقل تو این سایت بطور علنی بیان نشن...


از توجه و درک شما ممنونم
علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |