Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> کرایسیس در یونیتی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


2 شنبه 9 فروردين 1389 - 18:11
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بله زحمت رندر poly ها به عهده سخت افزاره , ولی همین روشهای بهینه سازی هست که باعث اینهمه تفاوت بین موتورهای رندر مختلف میشه و الا نهایتا poly ها در هر انجینی که باشه توسط Directx یا Opengl رندر میشه. بازی های کامل ساخته شده با یونیتی رو دیدم که افت فریم در آنها مشخص هست.
مثلا بازی WolfQuest محیط ساده ای داره و poly های بسیار محدود و یک Terrian در اندازه متوسط, ولی فریم ریت چندان مناسبی نداره.
گرچه این مسئله به نحوه ساخت بازی و برنامه نویسی هم وابسته است و همه چیز رو نمیشه از ضعف انجین دانست.


خب همونطور که گفتید به احتمال زیاد مشکل افت فریم در اون بازی از بازیسازهاش بوده و نه از خود یونیتی ...
ولی ببینید موتور یونیتی یک موتور همه منظوره هست و نمیشه از روشهای مختلف بهینه سازی استفاده کرد ... چون قطعا روش بهینه کردن محیط تو یه بازی اول شخص با یه بازی هواپیمایی فرق داره ...
البته از اونجایی که توی یونیتی همه چیز به صورت کامپوننت هست ، شما میتونید ( با اسکریپت نویسی ) از روشهای خودتون برای بهینه کردن محیط بهره ببرید ( چه در بخش رندر گرافیکی چه فیزیک بازی و یا ... )
نقل قول:

انجین به مجموعه ای از توابع بهینه سازی شده گفته میشه که رابط بین توابع سطح پایین گرافیکی (یا فیزیک یا صدا) و یک زبان سطح بالا است. و خصوصیت یه انجین اینه که میشه مستقیما و بدون هیچ لایه نرم افزاری میانی ,از طریق زبان برنامه نویسی به توابع انجین دسترسی داشت.
ولی یونیتی یک Game Development Tool است. و این محیط توسعه IDE هست که کد ها رو میسازه (لایه نرم افزاری اضافه) و شما نمیتونید به صورت مستقیم توابع انجین رو از محیط برنامه نویسی صدا بزنید و باید از اسکریپت های یونیتی استفاده کنید.(که محسنات و معایب خودش رو داره)


به هر نرم افزاری که بازی تولید کنه میشه انجین گفت ...
انجینها انواع مختلفی دارند و احتمالا منظور شما نوع خاصی ازشون بود ..
خب بعضی انجینها مثل یونیتی به صورت ToolSet ، بعضی ها به صورت SDK و بعضی ها هم به صورت SourceCode در اختیار شما قرار میگیره ، که خب البته سطح دسترسی و انعطاف پذیری توی هرکدوم فرق داره ...
در مورد لایه نرم افزاری هم که فرمودید ... میشه بفرمائید که کدوم بازی معروفی هست که بدون استفاده از ادیتور ساخته شده باشه !! یعنی هر انجینی که ادیتور داشت رو باید گفت نرم افزار بازی هست نه انجین !! توی موتورهای گرافیکی هم که ادیتور نداره مثل Ogre قبل از اینکه بازی بسازن ، ادیتور بازی رو براش مینویسن و بعد بازی رو میسازن ...
ضمنا اسکریپت نویسی تو یونیتی با اسکریپت نویسی در انجینهای دیگه فرق میکنه ...
نه تنها دسترسی نسبتا کاملی به انجین ، موتور گرافیک ، فیزیک و ... دارین ... بلکه میتونید برای خود ادیتور هم اسکریپت بنویسید و ابزار جدید به ادیتور اضافه کنید !
میتونید کتابخونه های دات نت که خودتون نوشتید رو بیارید توی یونیتی استفاده کنید ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |