Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> ساخت انجین!!!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

ساخت انجین!!!
نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 30 خرداد 1389 - 10:58
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همه عزیزان ، بعد از مدتی کار با انرل به این نتیجه رسیدم که چون برای ایران لایسینس نمی شه عمرم را تلف کردم ولی نه اینکه ولش کردم ها ، با خودم فکر کردم دیدم بهترین کاری که من می توانم بکنم اینه که بیام و انجین خودم را بنویسم ، حد اقل ننویسمش هم یک چیزی یاد گرفتم .
خوب از این تیکه به بعدش خواهش می کنم افراد با تجربه ای مثل اقا مهدی جواب بدن ، افراد کم تجربه خواستن نظر بدن . ( عینی گفتم که اقا مهدی می خواهم اینجا جواب بم بدی )

خوب من خیلی مطالعه در زمینه dx و open gl کردم ولی انگار تفاوت اشکاری در اینها نیست و چیزی که من متوجه شدم با اپن جی ال میشه بهتر از دایرکت ایکس کار کرد.
درست نتیجه گرفتم یا نه؟؟

من هر کی از خودم می پرسه برای نوشتن انجین چیکار کنم بش می گم اول رندر گرتو بساز ، بعد برو هستشو بساز و بعد بقیه موارد را ، حالا خودمم می خواهم همین کار را بکنم راه درستیه؟؟؟

نظرتون در مورد تکنولوژِ collada چی هست؟

در مورد چگونگی کار رندر گر توضیح می دهید ؟ ( یعنی من الان شروع به نوشتن رندر گر می کنم ، خوب باید چه جوری بنویسمش ( توضیح کلی))
فعلا همین ها باسه اول کارام بس هست و فکر کنم چندین ماه سر همین باشم.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 30 خرداد 1389 - 13:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزیز
یک پیشنهاد بیخیال شو به هزار دلیل
1- اینجین بسازی نسازی فرقی از لحاظ مردم نداره
2- انجین بسازی از اصل قضیه که گرافیکه جا میمونی
3- انجین ساختن کار حداقل دو سال کار مداومه
4- ...............

اما اگر هم خیلی مایل بودی برو رو یک انجین اپن سرس کار کن تا لا اقل یه چی اماده داشته باشی
و در ضمن حتما با دایرکت ایکس کار کن

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


1 شنبه 30 خرداد 1389 - 23:59
پاسخ بصورت نقل قول
OpenGL و دایرکت تا مانی که مبحثی به اسم شیدر هستش تقریبا هیچ فرقی نمی کنن و اگر نخوا کراس پلتفرم کار کنی کار با دایرکت ایکس خیلی میتونه راحتر باشه. OpenGL یکی دو تا میت داره که برای بازیسازها زیاد مطرح نیستش اولی اون اینه که براش پلتفرم سخت افزاری مهم نیست و در مرجله دوم برای سیستم عامل مهم نیست یعنی مثل دایرکت 10 و یا 11 محدود به ویستا و 7 نیستی و اگر درایور کارت گرافیکیت رو داشته باشی میتونی بازیت رو روی سیستم عاملهایی مثل win98 و یا حتی 95 هم اجرا کنی. اما مساله ای که هستش سیستم هایی که بازکنها ازش استفاده می کنن معمولا به روز هستش و آمار هم این مساله رو تایید میکنه. از طرف دیگه اگر بخوای بازی خفن بسازی باید یه سیستم خوب رو در نظر بگیری. در کنار مزیت های OpenGL دایرکت هم مزیتهای خوب خودش رو داره که از جمله اونها میشه به راحتی کار باهاش و منابع زیاد آموزشیش اشاره کرد.

من فکر می کنم به عنوان یه بازی ساز باید هر دوی اونها رو بلد باشی. اون موقع هستش که میتونی جلو بری (حالا یکی رو حرفه ای و اون یکی رو در سطح متوسط)

ترجیح خود من OpenGL بدوده و بازهم ترجیح میدم که خودم موتور بازیم رو بنویسم چون احساس میکنم انعطافم بیشتر میشه.

من با colloda کار کردم به درد بازی سازی نمی خوره. توی اینجور موارد یعنی بازی سازی بهترین راه حل اینه

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


2 شنبه 31 خرداد 1389 - 00:38
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ، ببین می خواستم کی جواب بده کی جواب داد ، بعد از کلی مدت شما رو من دیدم اقا وحید ، یکمی امید بهم می دادی نمی زدی تو ذوق ادم ، با این حال راستیاتش من قصد ندارم که تخصصی به این مقوله بپردازم و شاید هم یک انجین نصفه کاری نوشتم ،ولی می خواهم حد اقل یک کاری تو این زمینه کرده باشم.
چرا می گویید دایرکت ایکس ؟؟ اینکه فقط میشه باسه کامپیوتر و ایکس باکس باسش بازی ساخت ؟؟؟ تازه یک رابطه و سرعت اجرای کدهاشم کمتره؟؟؟

اقا این collada چرا بدرد بازی سازی نمی خوره ، من کار هایی که با این دیدم گرافیک خیلی خوبی داره تازه اصلا نوشتن مدل ها تو c++ با این تکنولوژی کیف می ده حالا از این برای رندر هم استفاده کنم . مزیت ها و معایبش را می گی ؟ ممنون میشم.
راستی از web gl هم می خواهم برای بازی های تحت وبش استفاده کنم نظرتون چیه؟؟؟

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


2 شنبه 31 خرداد 1389 - 02:43
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij نوشته:
سلام ، ببین می خواستم کی جواب بده کی جواب داد ،

نمی دونستم این همه ناراحتت میکنم.

collada هیچ نوع محافظتی (یا حداقل محافظت خاص) از داده هاتون انجام نمی ده و به راحتی داده هاتون دست کسایی که mod میسازن و یا مدل میدزدن و ... میفته. این مساله برای خیلیها مخصوصا مدلرها مهم هستش. در ضمن در کنار اون برای انتشار محتوا یکسان بین نرم افزارها فوقالعاده هستش. هر نرم افزار هر قسمتی رو که لازم داشت و بر میداره و لود میکنه و ...

WebGL هنوز نوپا هستش ولی به نظر میاد آینده وب 3D دست WebGL و یا O3D باشه. هر دوی این دو API از OpenGL برای رندر گیری استفاده میکنن با این تفاوت که O3D زبان شیدینگ خودش رو داره که به احتمال زیاد اون رو GLSL و یا ARB تبدیل میکنه. اگر میخوای تحت وب کار کنی مسلما در درچه اول LAMP و در کنار اون WenGL میتونه کمک زیادی بهت بکنه.

دایرکت محدود هستش اما بیش از اندازه راحت هست. خیلی از کارهایی رو که توی GL باید ساعتها پاش وقت بذاری (مثل لود کردن مدل) رو دایرکت آماده داره. البته خیلی از این امکاناتهای دایرکت برای گیم انجینهای حرفه ای مهم نیستن. اگر دایرکت 3D ( نه دایرکت ایکس ) رو با OpenGL مقایسه کنی. تفاوت چندانی رو نمی بینی به جزء همون مساله که بهش اشاره کردم. مسلما به OpenGL پلتفرمهای بیشتری رو هدف میگریی (PS3، Wii و apple iPhone و .... ) اما در کنار اون xbox 360 رو از دست میدی که طرفداراش هم کم نیستن. بهترین حالت این هستش که یک گیم انجین با دو نوع رندرر بنویسی.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |