Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> زیبایی بازی IGI im going on
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي

زیبایی بازی IGI im going on
نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 20:12
پاسخ بصورت نقل قول
بدون شک همه ما بازی آی جی آی خاطرات زیادی داریم و بای ما بازی جذابی بوده است بازی که در عین سادگی جذابیت خاص خودش رو داشته
حالا می خواییم اینجا در مورد این بازی بحث کنیم به زیبایی ها و گیم پلی این بازی برسیم البته از گفتن ضعفها هم دریغ نکنیم
ما میخواییم از این بحثها به نفع بازی سازی خودمون استفاده کنیم تا اینشالا این مبحث پا بگیره و در آینده بتونیم تالار مخصوص طراحی بازی و گیم پلی باشیم
هر نکته فنی به نظرتون میرسه بگید تا همه استفاده کنن

ممنون
ویرایش

یک ایراد لی
Project I.G.I.: I'm Going In
این درسته

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 21:36
پاسخ بصورت نقل قول
اون موقع ما بچه بودیم و دایالوگا رو نمی‌فهمیدیم (زبون‌نفهم بودیم):دی اما همه‌ی میژن های بازی خوب یادمه. شاید تنها اکشنی باشه که دوستش داشتم. فضا سازی و طراحی دشمن ها فوق‌العاده بودند.
اما ضعفش. save نداشت. باید به سبک بازی‌های دهه‌ی 80 یه نفس بازی می‌کردی.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 21:40
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من نداشتن save زیباییش بود
چه چیزی تو طراحی مراحل بود که بازی جذاب شده بود ؟ همه مدلها تکراری بود

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 22:17
پاسخ بصورت نقل قول
من رو که خیلی آزار داد این نداشتن save. اون موقع مازوخیست نبودم البته!
نقل قول:


چه چیزی تو طراحی مراحل بود که بازی جذاب شده بود ؟ همه مدلها تکراری بود

هنر اینه که با کمترین هزینه بهترین دیزاین رو تحویل بدید. توی مرحله‌ی زمستون سردت نشد؟


اين نامه توسط Xhizors در 1 شنبه 14 شهريور 1389 - 22:55 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 22:52
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر شما خصوصیت مهم دیزاین مرحلش چی بود ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 23:11
پاسخ بصورت نقل قول
خب شاید هیچ وقت طراحی کمپ جنگی این‌قدر واقعی نبوده تا به حال. مخزن‌ها، سیم‌خاردار ، اون نور‌افکن‌ها ،‌آژیر خطر. یا اون مرحله کارخونه که ماشین‌ها کار می‌کردن، یا انبار مهمات. خیلی خوب شد که بازی‌هایی مثل CoD یا ghost recon که سعی کردن فضای مشابهی به وجود بیارن رو بازی کردم. هیچ بازی نتونسته احساس حضور در یک اردوگاه جنگی واقعی را القا کنه.

من هنوز سربازی نرفتم. اما حدس می‌زنم قبلن توی IGI تجربه‌ش کرده باشم.  

یه نقطه‌ی قوت دیگه در IGI طبیعی بودن اسلحه‌ها بود که باعث سخت‌تر شدن بازی‌ هم می‌شد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 23:16
پاسخ بصورت نقل قول
دقیقا اصلحه هاس همه در دنیای واقعی وجود داشتن و سعی شده همه چیز واقعی باشه در مقیاس واقعی و در جایگاههایی واقعی همه چبز واقعی بود
ضعفش تو مدل سازی بود

چرا کسی تو این بحث پر سود شرکت نمیکنه

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 23:21
پاسخ بصورت نقل قول
اول از همه سلام و اينكه از تاپيكي كه زدي تشكر مي كنم. ما 2 3 سال پيش به زحمت آقا سعيد يكي از خوبان انجمن يه تاپيك فوق العاده داشتيم به نام كالبد شكافي بازي ها كه به نظر من خيلي كمك شاياني به بازيسازا مي تونست بكنه. حالا به هر حال قديمي شد اون تاپيك ولي اين كاري كه شما شروع كردي آقا وحيد هم فكر كنم مثل همون باشه كه اگه باشه خيلي خوبه! ولي بايد توي كارتون جديت داشته باشيد!
به نظر خودم اگر اين مبحث رو هم به ته اون تاپيك ببريم و اونجا ادامه بديم بهتر بشه!
ولي در مورد I.G.I يكي از بهترين بازي هايي بود كه من كردم!
شايد يكي از دلايل محبوب شدنش سهل ممتنع بودن مراحل بود! بازي هاي الانه واقعاً نسبت به اون بازي سخت تر شدن كه اگر بازيباز يه بازيخور حسابي نباشه ممكنه وسط بازي دلسرد بشه و ولش كنه! هم اينكه يه سختي خاصي داشت اين بازي! سخت بود، ولي سخت آسون!
يه چيز ديگه هم پيچيده نبودن داستانش بود! Shocked (البته شايد اون زمانا به قولXhizors من بچه بودم اگر داستانش پيچيده مي بود هنگ مي كردم!)
با توجه به گرافيك كمي كه داشت خيلي محبوب شد اين بازي! شايد يكي از دلايل محبوبيتش حداقل سيستم مورد نيازش بود! واقعاً بازي هاي امروزه سيستم هاي غول مي خوان! كه خوب هر كسي نداره! Sad
باقيش يادم نيست! خيلي وقت پيش بود بازي كردم! ولي خوب I.G.I2 به مراتب سخت تر بود از يكش و فكر كنم (فقط فكر كنم، مطمئن نيستم) محبوبيت شماره يك رو نياورد!
البته اين رو هم در نظر داشته باشيم كه IGI در اون زمان كه قحطي بازي هاي خوب بود يه ايده تقريباً جديد و دست نخورده بود! نه مثل الان كه همه جوره ايده اي اومده! (براي بازي هاي اول شخصه منظورم)
فعلاً Very Happy

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
vahidpoor
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 31 تير 1388
تعداد ارسالها: 531
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 23:39
پاسخ بصورت نقل قول
اتفاقا من قصدم همینه هر 4 5 روز یک بازی رو آنالیز کنیم تا بفهیم چگونه بازی خوب بسازیم همین

اون زمان که اومد سیستم مورد نیازش کم هم نبود همچین ها
بازی برای من که خیلی سخت بود
اما جذاب بود بنظر من نبود saveباعث شده بود جذاب و واقعی بشه بازی
نظرتون چیه ؟

_________________
همیشه زمانی برای شروع است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 14 شهريور 1389 - 23:47
پاسخ بصورت نقل قول
والا اتفاقاً من هم از Save نداشتنش زجر زيادي كشيدم!
البته بودن "ذخيره" يا نبودنش خيلي (تأكيدم روي لفظ خيليه!) تأثير نداشت روي محبوبيت بازي! كلاً دو جور بازي كننده (gamer) داريم!
* بازيخور حرفه اي
* بازيباز متوسط يا غير حرفه اي
شايد براي گزينه دوم نبود "ذخيره" در بازي بعد از 4 يا 5 بار ديدن GameOver!! اونقدر زجر آور باشه كه از بازي زدش كنه! (اينو به عينه ديدم!)
ولي همين مورد ميتونه براي گزينه اولي زياد مشكل درست نكنه!
در كل فكر نكنم بشه همه چيز رو به وجود "ذخيره" در بازي IGI ربط داد!

پ.ن: البته به نظرم بازي ها از بعد اختصاصي تر و از چشم يه بازيساز ديده بشن، تكنيك هاي موجود در بازي و ... يه مقدار براي انجمن بهتر باشه!

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |