Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> موتور دو بعدی سورس باز HGE یا Haff's
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

موتور دو بعدی سورس باز HGE یا Haff's
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 20 دي 1388 - 11:53
پاسخ بصورت نقل قول


سلام. این موتوری که معرفی می کنم خیلی چیزه توپیه !. با اینکه سورس باز هست ولی انقدر باهاش کار کردن آسونه که حد نداره. اگه شما حتی از پیغام های ویندوز هم چیزی سر در نمیارید این موتور برای شما همه کارها رو انجام میده. زبون توسعه اش هم ++c هست. من که خیلی حال کردم و دارم باهاش کار می کنم توسیه می کنم شما هم کار کیند.

صفحه موتور:
http://hge.relishgames.com/

دانلود:
http://hge.relishgames.com/downloads.html

مقالات:
http://hge.relishgames.com/doc/index.html

باز های ساخته شده:
http://hge.relishgames.com/games.php

دمو ها:
http://hge.relishgames.com/demos.html

دوست عزیزمون هم تو یکی از این تاپیک ها این موتور رو معرفی کرده بوند.

ممنون, ماهان. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali_Hashemi
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 3 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: Earth


1 شنبه 20 دي 1388 - 14:30
پاسخ بصورت نقل قول
خوشحالم که از این موتور خوشتون اومده Cap_PDT_01_07

یه نکته که وجود داره اینه که این موتور خیلی وقته که پشتیبانی نمیشه.
البته نسخه فعلی بدون باگ هست و فوق العاده سریع.
فقط مسئله ای که وجود داره این هست که این انجین از DirectX نسخه 8 استفاده میکنه ,
توصیه میکنم که نسخه شخصی خودتون رو با کامپایل کردن این انجین با DirectX 9.c بسازید و این باعث میشه که به قابلیتها و performance اون به طور قابل ملاحظه ای افزوده بشه. Laughing

همچنین تعداد نسبتا زیادی از بازیهایی که در Reflexive وجود داره توسط این انجین ساخته شده .

من یه کارهایی برای ساخت یک انجین ایزومتریک انجام دادم که متاسفانه فرصت نکردم که ادامه بدم.
البته قسمتهای اصلی رو تکمیل کردم. همچنین Pathfinding رو هم تا حدودی پیاده سازی کردم.
محاسبات مربوط به بازی های ایزومتریک به نظر ساده میاد ولی خیلی پیچیده هست.(البته واسه منQuestion)



http://rapidshare.com/files/333114684/up.zip
467kb
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


2 شنبه 21 دي 1388 - 20:52
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش.

البته یه نکته ای وجود دره. درسته که نسبت به موتور های سورس باز دیگه هزینه زمانی کمتری داره ولی باز هم بنظر من خیلی وقت گیره. درسته از dx8 استفاده می کنه ولی در سطح خودش بد نیست.

Reflexive رو نمی دونستم !.

می دونی موتور نوشتن هم هزین هزمانی داره. مشکل ما اینجا اینه که ما نمونه های موفق کم تو کشور داریم و اگه هم داشته باشیم دسترسی به اونها سخته. منظورم در کل اینه که آدم باید بره سراغ چیزایی که زود بازده هستند. حالا این زود بازده ی نه اینکه یه هفته ای بیاد به تو feedback بده.

روی موتورت کار کن البته اگه می خوای تمومش کنی در غیر اینصورت نه. Surprised

موفق باشی. لینکت راستی کار نکرد یعنی من بد موقعه ای رفتم rapidshare محدودیتش پر شده.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ArmanBM
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 30 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 2


1 شنبه 25 مهر 1389 - 23:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام عزیز
من این پستت واقعا مفیدتون رو قبلا خوندم و واقعا متشکرم ازتون که این موتور رو معرفی کردین.
اما حالان نباز پیدا کردم ازش استفاده کنم.
مشکلی تو برنامه نویسی با سی++ ندارم اما نمیتونم این موتور hge رو توی DevC++ پیاده سازی کنم.
خودش تو سایت گفته باید فایل های hge.a , hgehelp.a رو تو قسمت مربوطه اضافه کنیم. اما این دو فایل اصلا تو موتور وجود ندارند! تنها فایل با پسوند a فایل hgelib.a هست.

لطفا کمکم کنین پدرم درومده. من همش ارور میگیرم. اون زمان که معرفی کردید تونستم با موتور کار کنم اما هرچقدر زور زدم یادم نیومد چیکار کرده بودم.
لطفا راهنمنایی کنین. خیلی خیلی ممنون میشیم.
آرمان.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
dll1024
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 2 مهر 1386
تعداد ارسالها: 75
محل سكونت: گرگان


2 شنبه 26 مهر 1389 - 12:56
پاسخ بصورت نقل قول
این موتور رو دانلود کردم.
اما نمی دونم کار باهاش چطوریه.
اینجوری که دوستمون تو پست قبلی میگه توی سی پلاس پلاس محیطی هست که این موتور رو اجرا می کنه. درسته؟
الان من می تونم با Visual C++ 2008 یا 2010 اینو اجرا کنم؟؟؟
در مورد DirectX هم چیزایی که گفتین نفهمیدم!!! Shocked

_________________
صفحه شخصی من
گروه نرم افزاری لوجم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


2 شنبه 26 مهر 1389 - 16:13
پاسخ بصورت نقل قول
dll1024,
با هر کامپایلر یا اینترپرتر cpp میتونی کار با هاش رو شروع کنی. حتی با borland.
برای ساخت یه پروژه ی جدید فایلهای lib و dll مخصوص کامپایلر ( برای dev و MinGW32 فولدر gcc و برای ویژوال فولدر vc) رو اینکلود کن، با ترکیب توابع موتور و cpp کدنویسی پروژه رو کار کن. مستندات موتور هم تقریبن کامله.

ArmanBM,
در کل پیشنهاد میکنم برای ساخت بازی طرف dev نرو. با لینک ها خیلی مشکل داره. dev بیشتر برای کارهای مهندسی و اینها ست. برای بازی سازی معمولن از مایکروسافت ویژوآل استفاده میکنند.

به هر حال اگه مشکل از کتابخونه ی hgehelp.a هست چرا خودت نمی سازیش؟ انجین که اپن سورسه. ببین فایل hgehelp.dev کجاست ( معمولن جایی مثل src/helpers . فقط باید فایل مخصوص gcc رو پیدا کنی.) بعد بازش کن و به صورت یه کتابخونه ی static(دات a) یا حتی یه dll کامپایلش کن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |