Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بازیها و پروژه های در دست تولید -> بازی 12 رخ - دوازده رخ (سیاوش ) - visages 12
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

بازی 12 رخ - دوازده رخ (سیاوش ) - visages
نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 23 آذر 1389 - 22:20
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام خدمت همه دوستان عزیز و علاقمندان به بازی های کامپیوتری

بنده به عنوان نماینده تیم بازی سازی سورنا قصد دارم بازی دوازده رخ ( سیاوش ) رو خدمتتون معرفی کنم و از جناب عالی دعوت کنم تا از سایت و کارهای انجام شده برای این بازی بازدید کنید و نظرات ارزشمند خود رو به اطلاع تیم تولید کننده برسانید تا هر چه بیشتر برای تولید بهتر و جذاب تر بازی در راستای نظر مخاطب نهایی تلاش شود . امید است با همکاری شما عزیزان بازی ای تولید شود که حداقل جذابیت و زیبای و داستان و موسیقی رو برای گیمر های فهیم و وفادار ایرانی داشته باشه . چه بسا خود شما عزیزان بتونید کمک کنید تا این بازی هر چه بهتر و سریعتر تولید بشه و در روند توسعه برای نسخه های بعد که قابلیت های جالب و متنوعی برای آن در نظر گرفته شده ، سهیم باشید .

از شما دعوت می کنم به سایت تیم سازنده به آدرس www.sourenagames.com مراجعه نمائید و در صورت تمایل دموی ویدئویی بازی رو دانلود و مشاهده کنید . لطفا ما را از نظرات و انتقادات مفیدتان بی نصیب نگذارید .

info@sourenagames.com و یا ارسال فکس به شماره ۶۶۳۸۱۲۹۳ ۲۱ +۹۸ و ارسال کامنت در پست های ارسالی در سایت. لطفا اگر قصد ارسال پست فارسی را دارید در قسمت زبان فارسی سایت این عمل را انجام دهید . با تشکر از لطف و همکاری شما .

مختصری در مورد بازی :

بازی ۱۲ رخ یک بازی استراتژیک هم زمان (RTS) است . بازیهای مشابه این بازی warcraft 3 و Age of mythology هستند . داستان بازی برمی گرده به زمان کیکاووس پادشاه ایران و کشته شدن پسر معصومش سیاوش به دست افراسیاب پادشاه توران و بازی از زمان کودکی کیخسرو پسر سیاوش شروع میشه و با انتقام گرفتم کیسخرو از افراسیاب تمام میشه .

بازی دو ریس ( قوم های داخل بازی ) دارد . ایران و توران و هر ریس تفاوت های بصری و گیم پلی زیادی با هم دارند . و از نظر گیم پلی بازی به دو صورت Campaign و Custom map انجام خواهد شد و در نسخه های بعد به صورت Multiplayer خواهد بود . و در قسمت Campaign ، بازی کمی حال و هوای RPG به خود می گیرد و گیم پلی اصلی بازی بر اساس کنترل یونیت ها و هیرو ها خواهد بود . هیرو ها توان حمل آیتم های مختلف را دارند و تجربه و مانا می گیرند . هر هیرو قابلیت خاص خود را دارد و در بالانس آنها سعی شده تا بهترین بالانس لحاظ شود .

بازی در حال حاضر ۶۵% درصد پیش رفت داشته و امیدواریم بتوانیم تا آخر سال ۱۳۸۹ آن را به پایان برسانیم .

ابزارهای استفاده شده در این بازی عبارتند از :

- موتور گرافیکی ( KGE ) یا Sourena Engine که یک موتور متن باز است که از سال ۱۳۸۵ در حال توسعه است و توسط اعضاء تیم سورنا نوشته شده است . www.kge3d.org

- ادیتور سیمرغ ، این ادیتور ۳ بعدی برای طراحی مراحل و چیدمان کاراکترها و اشیاء در داخل صحنه و همچنین رفتار هوش مصنوعی و جاگذاری GUI بازی و نوشتن اسکریپت بازی ساخته شده است . http://simorgh.sourenagames.com

- زبان اسکریپت Cyrus Script ، این زبان اسکریپت برای کنترل رفتارهای هسته بازی و هوش مصنوعی و سیستم GUI در داخل تیم سورنا نوشته شده است و تعامل بخش های مختلف بازی ، توسط این قسمت انجام خواهد شد .

- سیستم Segan GUI ، این ابزار GUI های مورد نیاز بازی را شبیه سیستم Flash در اختیار برنامه نویس می گذارد .( ۲ بعدی و ۳ بعدی ) اسکریپت مورد استفاده Segan زبان کوروش می باشد . www.seganX.com

- هوش مصنوعی بازی : برای هوش مصنوعی بازی از الگوریتم بهینه شده A* برای مسیر یابی و از الگوریتم FSM برای کنترل رفتار کاراکترها استفاده شده است . هوش مصنوعی بازی ۳ سطح دارد . سطح اول Master AI که رفتارهای بنیادی تیم را کنترل می کند . مثل چطور بازی را می توان برد . چطور در بازی رفتار کنیم تا شکست نخوریم . سطح دوم Group AI ، چطور منابع جمع کنیم ، چطور به دشمن حمله کنیم ویا چطور سرباز و ارتش بسازیم . و در سطح سوم Unit AI که محدود به هوش مصنوعی هر کاراکتر می شود ، چطور به کسی حمله کند ، چطور منابع جمع کند ، چطور مسیر یابی کند . اسکریپت مورد استفاده زبان کوروش .

- هسته بازی ، که بر اساس سیستم Component base پایه گذاری شده و با اتصال هر کامپوننت به هر کاراکتر ، آن کارکتر می تواند خصوصیات آن کامپوننت را در بازی اجرا کند . مثلا اگر به کاراکتری کامپوننت Move و یا Attack اضافه کنیم آن کاراکتر قابلیت حرکت کردن و یا حمله کردن پیدا می کند . و بازی می تواند ۸ تیم بازی کننده با رنگهای مختلف داشته باشد و ۳ تیم بی طرف نیز برای تنوع در بازی وجود خواهد داشت . تمام این خصوصیات به راحتی در ادیتور سیمرغ قابلیت اضافه شدن و اصلاح به هر نوع کاراکتری را دارند .

- صدا ، از OpenAL استفاده شده است .

- Renderer API : DirectX 9.0c

- سیستم I/O : DirectInput

با تشکر از شما دوست عزیز .

www.sourenagames.com

پوستر بیژن :



[/img]

نمایی از سیستم رابط کاربری بازی :



رنگ بندی تیم ها در بازی :



پوستر گرافیکی بازی دوازده رخ :



یکی از مدل سه بعدی بازی :



چیدمان صحنه در ادیتور سیمرغ :





اسکریپت ادیتور زبان Cyrus در ادیتور سیمرغ



سیستم ساخت یونیت های جدید . بوسیله این ادیتور می توان یونیت های جدید را در ادیتور با خصوصیات جدید ایجاد کرد :



سیستم مسیر یابی :





نمایی از مراحل اولیه تولید بازی :







با تشکر : حسن مهدی اصل
مدیر پروژه بازی 12 رخ (سیاوش )

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Xhizors
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 19 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 251
محل سكونت: 127.0.0.1


3 شنبه 23 آذر 1389 - 22:58
پاسخ بصورت نقل قول
خسته نباشید. وب تیم رو نتونستم باز کنم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 24 آذر 1389 - 01:25
پاسخ بصورت نقل قول
عالی. فقط یه چیزی. محیط ادیتور با telerikی یا devExpressی چیزی درست شده ؟.
در مورد سایه زن ها هم بگم که خیلی خوب کار شده امیدوارم این یکی مثل گرشاسپ نشه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 24 آذر 1389 - 11:46
پاسخ بصورت نقل قول
دمتون گرم. زحمت کشیدین و ایشالا نتیجش رو هم می بینین.
سایتها هم برای من مشکل ندارن و باز میشن.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 24 آذر 1389 - 13:49
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر از همه شما عزیزان . امیدواریم بتونیم یه بازی در حد گیمر های ایرانی بسازیم .
ماهان جان ادیتور سیمرغ با زبان سی پلاس پلاس و در پلت فرم mfc نوشته شده است . اطلاعات کامل هر بخش تو وب سایت خودش قابل دسترس هست . با مراجعه به هر بخش اطلاعات کاملی از هر کدوم بدست خواهید آورد .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AMIR REZAs
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 11 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 335
محل سكونت: تهران


4 شنبه 24 آذر 1389 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
بهتون تبریک میگم. عالیه.....
ساخت موتور چقدر طول کشید ؟ چند نفره ساخته شد ؟
میخواستم ببینم می ارزه موتور رو خودمون بسازیم بعد باهاش بازی بسازیم یا از موتور آماده استفاده کنیم بهتره؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 24 آذر 1389 - 17:40
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي 2190, ممنون !. دستگیرم شد.

راستی یه چیزی. آقا تو تب Terrain قسمت Edit Terrain یکی از دکمه ها که برای نرم کردنه نوشته Smoth. اشتباه تایپی داره بنویسید Smooth. Arrow

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 24 آذر 1389 - 17:43
پاسخ بصورت نقل قول
خوب موتور که متن باز هستش و از سال 1385 در حال نوشته شدن هست . ولی طی 1.5 اخیر بیشتر برای استفاده در یک بازی استراتژیک optimize شده . و به راحتی میشه باهاش بازیهای استراتژیک و RPG و این جور سبک ها رو ساخت . با اسکریپت میشه اکثر حالتهای بازی رو تغییر داد و سبک جدیدی رو با اون طراحی کرد .
5 نفر برنامه نویس داشت . 1 نفر هم اختصاصی رو بحث فیزیک و اتصال موتور های مختلف فیزیک از جمله nvidia Physx کار کرده .
اگه بخوام به کسی توصیه ای کرده باشم ، اول می پرسم که سبک و حجم بازی چقدره ؟
بعد می گم موتور بسازید یا از آماده استفاده کنید .
در کل چیزایی طی پروژه پیش میاد که ما ها که تازه کار هستیم بلد نیستیم و ممکنه پروژه اول رو شکست بخوریم . و حتی بازیمون مورد قبول بازار قرار نگیره . پس موتور نوشتن برای کسی خوبه که داره حرفه ای کار می کنه و دید بلند مدت داره و می خواد تو بازار بین الملی حضور داشته باشه و دیگه تهیه لایسنس های مختلف اونو اذیت نکنند و صاحب برند بشه .
البته پابلیشر های خارجی هم به موضوع اهمیت میدن چون دیگه درگیر لایسنس نمی شن .
اگه بازی رو بشه با موتورهای موجود ساخت و جذاب به بازار داد ، که بهترین راهه . ولی اگه می خواهی تو این صنعت بمونی و دراز مدت کار کنی به نظرم باید یواش یواش بری به سمت موتور نوشتن . ولی یادت نره که ، موتور نوشتن هزینه زیادی داره و ممکنه گروه از هم پاشیده بشه و یا دیگه بچه های تیم انگیزه لازم برای اتمامشو نداشته باشند . چون موتور تا یه جایی مورد استفاده قرار نگیره ، انگیزه از تولید کنندش گرفته میشه . و همچنین ، نوشتن موتور و ادیتور و کلیه ابزار های دیگه فقط فقط ما رو به سطح صفر می رسونه و تازه اول راهیم وباید تازه شروه کنیم به ساخت بازی از روی این ابزار ها و خوب شاید ابزار هنوز باگ دار باشه و کلی مشکلات دیگه که اصلا نمیشه اونا رو پیش بینی کرد .

ولی در کل اگه از ابتدا دوباره بخوام کاری بکنم ، مطمئنا دوباره انتخابم همین روش خواهد بود . ساخت موتور ادیتور و هر ابزاری که لازمه .

ماهان جان ممنون از تذکرت . حتملا اصلاحش می کنیم .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 29 آذر 1389 - 14:12
پاسخ بصورت نقل قول
منم تبريگ ميگم .
مطمپنم بالاخره يه كار تمام حرفه اي توي ايران مي بينيم .
يه سوال :
يادمه يكي دو سال پيش يه موتور به نام كوچول دانلود كردم . دقيقا اين موتور با اون قديميه چه فرقي داره ؟ اون موقع كه سورسش رو دانلود كردم به دلم اصلا نچسبيد Idea

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


2 شنبه 29 آذر 1389 - 16:22
پاسخ بصورت نقل قول
الان خیلی فرق کرده. همون طور که خدمتتون عرض کردم ، خیلی چیزا بهش اضافه شده ، تغییر دیزان داده شده و براش ادیتور نوشته شده و یه زبان اسکریپت هم به اسم کوروش بهش وصل شده و در ضمن یه سیستم متریال جالب هم اخیرا بهش اضافه شده . البته همون طور که گفتم فعلا برای بازیهای استراتژیک و RPG خوبه و برای استفاده در اول شخص و سوم شخص راه زیادی مونده. ولی خوب همین که تو این 1.5 سال تبدیل شده به موتوری که باهاش میشه بازی ساخت ، برای ما که توسعهش دادیم خیلی رضایت بخشه . و امیدواریم که بدون هیچ مشکلی و با بهترین کیفیت بازی مونو هم رندر کنه . البته در این که این موتور خیلی کوچیکه و تعداد افرادی که روش کار کردند خیلی کم هستند و در ابتدا به صورت آموزشی شروع به نوشته شده بود ، حرفی نیست و باید قبول کرد که گذر زمان و انگیزه تیم باعث خواهد شد تا این موتور بهتر بشه .
و خروجی هایی که می بینید تماماً با این موتور رندر شدند و فکر می کنم اگه یه کم دیگه روتوش گرافیکی داشته باشیم برای این بازی کافی باشه .
با تشکر

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |