Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با فریم ورک XNA -> برای ساخت بازی با XNA چی چیزی رو باید یاد گرفت؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

برای ساخت بازی با XNA چی چیزی رو با
نويسنده
پيغام
kian-sh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 19 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 7


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 14:39
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.من می خوام با xna بازی بسازم و فعلا دارم #C رو یاد میگیرم.برای ساخت یه بازی دو بعدی باید چه نرم افزار های دیگه رو یاد بگیرم.کلا اگه بخوام یه بازی 2D باهاش بسازم باید چه چیز هایی رو یاد داشته باشم؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 14:48
پاسخ بصورت نقل قول
همین یادگیری C# و بعد XNA کافیه برای ساخت یه بازی دو بعدی .

اما اگه کارهای گرافیکی رو هم خودتون می خواین انجام بدین پیشنهاد من اینه که از Paint.Net استفاده کنید. ( البته اگه به Photoshop دسترسی دارین که بهتره )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
kian-sh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 19 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 7


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 16:40
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي بازيان نوشته:
همین یادگیری C# و بعد XNA کافیه برای ساخت یه بازی دو بعدی .

اما اگه کارهای گرافیکی رو هم خودتون می خواین انجام بدین پیشنهاد من اینه که از Paint.Net استفاده کنید. ( البته اگه به Photoshop دسترسی دارین که بهتره )

2 تا سوال.
1-برای فیزیک بازی هم باید چیزی رو یاد بگیرم؟
2-اگه از فتوشاپ برای طراحی در بازی استفاده بشه بازی در ایکس باکس قابل اجراست؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 16:50
پاسخ بصورت نقل قول
1- شما وقتی کار با XNA رو یادبگیرین می تونین از کتابخونه های مختلف استفاده کنین . به عنوان مثال کتابخونه فیزیک که به اون شکل نیاز به یادگیری نداره یعنی می تونین راحت با دیدن چند تا مثال هاش ، ازش استفاده کنین.

2- وقتی شما با یه نرم افزار مثل Paint یا Photoshop کار می کنین می تونین تصویر رو به فرمت PNG یا JPG ذخیره کنید ، و بعد اون تصویر رو وارد پروژه ی XNA کنید . وقتی وارد شد دیگه فرقی نداره شما روی چه پلتفرمی بازی رو اجرا می کنید و یا با چه نرم افزاری اون تصویر رو طراحی کردید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
kian-sh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 19 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 7


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 19:12
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي بازيان نوشته:
1- شما وقتی کار با XNA رو یادبگیرین می تونین از کتابخونه های مختلف استفاده کنین . به عنوان مثال کتابخونه فیزیک که به اون شکل نیاز به یادگیری نداره یعنی می تونین راحت با دیدن چند تا مثال هاش ، ازش استفاده کنین.

2- وقتی شما با یه نرم افزار مثل Paint یا Photoshop کار می کنین می تونین تصویر رو به فرمت PNG یا JPG ذخیره کنید ، و بعد اون تصویر رو وارد پروژه ی XNA کنید . وقتی وارد شد دیگه فرقی نداره شما روی چه پلتفرمی بازی رو اجرا می کنید و یا با چه نرم افزاری اون تصویر رو طراحی کردید.

شما برای ساختن bo و everything can draw چه چیزهایی رو یاد گرفته بودید؟(از چه ابزار هایی استفاده کرده بودید؟)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


2 شنبه 9 اسفند 1389 - 21:02
پاسخ بصورت نقل قول
من برای Bo از XNA و Paint.Net استفاده کردم.
برای ECD هم از XNA و Photoshop .
و البته برای هر دو از Farseer Physics استفاده کردم.
موسیقی هر دو را هم دوستم ساخت.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
kian-sh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 19 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 7


3 شنبه 10 اسفند 1389 - 10:43
پاسخ بصورت نقل قول
یه بازی ایرانی ساخته شده با XNA میتونه در Xbox live منتشر بشه؟یا باید از الان قید انتشار در Xbox live رو بزنم؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


3 شنبه 10 اسفند 1389 - 11:46
پاسخ بصورت نقل قول
در قسمت Xbox Live Indie Games می تونه قرار بگیره در صورتی که از یکی کشورهایی که امکان ثبت بازی براشون هست اقدام کنید و یا حداقل وانمود کنید که از یکی از اون کشورها هستید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
kian-sh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 19 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 7


5 شنبه 12 اسفند 1389 - 03:51
پاسخ بصورت نقل قول
با XNA میشه Level Editor ساخت؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


5 شنبه 12 اسفند 1389 - 04:09
پاسخ بصورت نقل قول
بله .
هم می تونین از خود C# (بدون XNA) استفاده کنین برای ساخت Level Editor ( مثل Level Editor بازی Bo ) و یا می تونین از خود XNA استفاده کنین و ingame Level Editor بسازین.




فکر کنم دیروز هم یه پست اینجا ارسال کرده بودین که انگار همه پست هایی که دیروز ارسال شدن پاک شدن.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |