Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> اولین سایت ساز سه بعدی در دنیا
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نظرتون در مورد این سیستم جدید سه بعدی چیست؟
انقلابی !
23%
 23%  [ 4 ]
جالب
47%
 47%  [ 8 ]
معمولی
0%
 0%  [ 0 ]
غیر کاربردی
17%
 17%  [ 3 ]
مزخرف
11%
 11%  [ 2 ]
مجموع آراء : 17

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 25 فروردين 1390 - 13:52
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
لود محصولات به صورت نوبتی است یعنی اول محصول a لود میشه بعد محصول b بعد c و...


فرض کنیم 5000 محصول داشت فروشگاه و من با مجصول 4999 کار داشتم Question خیلی هم سریع کار داشتم Razz
رو این حساب باید وایسم 4999 محصول لود بشه ؟!

دوست عزیز امیدوارم ناراحت نشی اما توی این سیستم نسبت به فروشگاه های معمولی بیشتر به فرعیات توجه شده تا اصول ...

به عنوان یه کاربر فکر میکنم امکاناتی مثل " دسته بندی محصولات " "جستجوی محصولات " " مرتب کردن محصولات به ازای قیمت ، کیفیت یا برند " .... حداقل امکانات یه فروشگاه آنلاین هست و جایگزین کردن اینها با قدم زدن ! کار جالب و اصولی نیست ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
billgates
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 2 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 61


5 شنبه 25 فروردين 1390 - 14:00
پاسخ بصورت نقل قول
عزیز من نه به هیچ عنوان ناراحت نمی شم اتفاقا خیلی هم خوشحال می شم انتقاد کنین اما به دلیل اینکه این سیستم کامل نبود اینجا معرفیش کردم تا دوستایی گلی مثل شما ایراداتش رو بگن .چیزی که فرمودین درسته اما تو فکر اینم که همون فرم دسته بندی محصول در کجا و به چه صورتی در محیط سه بعدی قرار بگیره ؟. مثلا بیام رو یکی از دیوارها این منو رو قرار بدم ؟!!! این که نمی شه !!!
جستجو و مرتب کردن در مراحل بعدی باید به این سیستم اضافه بشه
بازم ممنون منتظر انتقادات دیگه شما هستم

_________________
آترین اولین سایت ساز و فروشگاه ساز سه بعدی در جهان
www.Atrin3d.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 25 فروردين 1390 - 15:08
پاسخ بصورت نقل قول
billgates,

خیلی خوشحالم که آدم انتقادپذیری هستید Idea

من فکر میکنم الان فروشگاه شما وضعیتی شبیه صفحات static رو داره و الان اگه تعداد محصولات بخواد بیشتر بشه باید سایز فروشگاه بیشتر بشه و این علاوه بر بیشتر کردن زحمت شما باعث کند شدن سیستم هم میشه ...

اگه فرض کنیم با یه فروشگاه نرم افزار سرو کار داریم باید دسته بندی اولیه رو جایی گذاشت که همیشه بهش دسترسی وجود داشته باشه ... اگه از یه UI استفاده بشه که خب خیلی مسائل حله اما همون ایده که دادید یعنی وجود منو روی دیوار هم خوبه یعنی کاربر بتونه بین محصولات دسته مثلا برنامه نویسی ، بازی ، گرافیک ، یا ... یکی رو انتخاب کنه و تو اون لحظه فقط محصولات این دسته لود بشن .... از دیوارها هم میتونید به عنوان زیردسته استفاده کنید ! یعنی اگه محصولات برنامه نویسی رو انتخاب کردید یکی از دیوارها مخصوص برنامه نویسی وب یکی برا برنامه نویسی گیم یکی برا دیتا بیس و ...

البته باز باید بیشتر روش فکر کنید چون کلا محیط ثابت 3d دست آدم رو باز نمیگذاره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
billgates
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 2 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 61


5 شنبه 25 فروردين 1390 - 15:13
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون
خدمتتون عرض کنم که نه این یه محیط کاملا داینامیک یعنی محصولات , تبلیغات روی مانیتور فروشگاه و حتی بازی اون از طریق یک کنترل پنل مجزای php قابل ویرایشه اما من فکر می کنم باید قابلیتی مثل LIMIT در php به قفسه ها اضافه بشه که کاربر بتونه محصولات صفحات دیگر رو در همون قفسه مشاهده کنه اما اصلی ترین مشکل من نداشتن ایده برای پیاده سازی UI برای اینکاره

_________________
آترین اولین سایت ساز و فروشگاه ساز سه بعدی در جهان
www.Atrin3d.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 26 فروردين 1390 - 09:39
پاسخ بصورت نقل قول
شما این شکلی به قضیه نگاه کن. من بعنوان یه مشتری وارد یه مغازه بانک نرم افزار میشم که یه سری عنوان توی ویترینش چیده. مثلا دنبال 3dMax هستم. 2 راه دارم یکی اینکه بگردم تمام قفسه ها و آلبوم ها و شلف ها رو نگاه کنم ببینم 3dMax رو تو کدوم سوراخ قایم کرده یا اینکه خیلی راحت برم پیش فروشنده بگم یه تری دی مکس بده. خوب 3 سوته نرم افزار دستمه.

پیاده سازی این مساله تو نرم افزار فروشگاهی شما هم میتونه مشابه باشه. مثلا یه کیوسک راهنما همون اول فروشگاه وجود داشته باشه مثل آرکیدی که گذاشتید برای جستجو توی محصولات فروشگاه و یا حتی یه کاراکتر مثل فروشنده واقعی که IQ در حد جلبک داشته باشه هم کفایت می کنه و فقط روش کلیک کنید تا یه خوش آمدی بهتون بگه و لیست رو توی یه پنجره جدید با امکان جستجو و مرتب سازی و این حرفا نشون بده.

در کل کارت خیلی خوبه و همینجور ادامه بده. بالاخره یه چیز خوب ازش در میاد. Evil or Very Mad

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
billgates
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 2 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 61


جمعه 26 فروردين 1390 - 13:38
پاسخ بصورت نقل قول
می دونی علی جان من احساس می کنم دوستان و شما به یه مورد توجه نکردید و اونم اینه که ذات فلش سه بعدی نیست (البته کاری به پروژه مونهیل ندارم که قراره فلش پلیر 11 ارتباط سخت افزاری با opengl بر قرار کنه) فلش فقط برای انیمیشن و بازی های دو بعدی ساخته شده .ما در فلش محدودیتهای بیشماری داریم مثلا اگر یک کاراکتر انسان یا هر چیزی که یک مقدار جزییات داشته باشه در رندر مقابل دوربین بیاد پدر CPU شما که در میاد هیچ سایز فایل فلش هم بسیار زیاد میشه پس میبینید هنر ساخت محیط سه بعدی با فلش در همینه که با کمترین امکانات بتونیم بالاترین کیفیت رو داشته باشیم.
در این سیستم ما یک ترازو داریم که به جای دو تا کفه سه تا کفه داره . این کفه ها باهم ارتباط مستقیم دارن هر چی کیفیت بالاتر بره حجم بالاتر میره و هر چی حجم بالاتر بره پردازش CPU بالاتر میره وخلاصه اینکه هر کفه باید جوری پر بشه که دو کفه دیگه بالاتر یا پایین تر از اون قرار نگیرن و توازن برقرار بشه

-- > حجم
-- > جزییات و کیفیت
-- > پردازش CPU (رندر)

همین کاناپه ای که تو فروشگاه هست رو ببینید لبه های این کاناپه به نظر کاملا نرم میان اما در واقع کل اون تشکیل شده از چهار تا مکعب که هیچ جزییاتی نداره و من تنها با تکستچر کاناپه تونستم احساس واقعی بودن رو به بیننده القا کنم در حالی که به جای اینکه کارم رو دشوار کنم و تکستچر مناسبش رو بسازم می تونستم تعداد ورتکس های بیشتری در ساختش به کار ببرم . در کل نتیجه گیری که می خوام داشته باشم اینه که بیشتر رو تکنولوژی این سیستم که همون فلش هست دقت کنید نه رو محیطی که داخلش طراحی کردم و همه چیز رو مد نظر داشته باشید.

ببخشید خیلی حرف زدم Embarassed بازم ممنونم از همه شما.

_________________
آترین اولین سایت ساز و فروشگاه ساز سه بعدی در جهان
www.Atrin3d.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 26 فروردين 1390 - 15:43
پاسخ بصورت نقل قول
ببینید اگه شما قرار بود با فلش بازی بسازید، من بجای گزینه خوب توی نظرسنجی، گزینه انقلابی رو انتخاب می کردم. ساخت بازی 3 بعدی با فلش و حجم 800 کیلو خیلی عالیه و البته با توانایی هایی که شما دارین، میتونه بهتر از این هم باشه.

اما در مورد چیزی که شما ساختین، به عبارتی فروشگاه آنلاین 3 بعدی، تمام حرفایی که توی پست بالا زدین بی معنی جلوه می کنه. امیدوارم سوء تفاهم نشه. ولی منی که کاربر عادی کامپیوتر هستم و می خوام آنلاین یه نرم افزار بخرم، اصلا تا بحال ورتکس و تکنولوژی فلش و حتی وب سه بعدی و اینچیزا رو نشنیدم و صد البته اصلا برام اهمیت هم نداره که این چیزا چی هستن و چیکار می کنن. چیزی که برام مهمه اینه که یه فروشگاه با عکس و تصویر و توضیح محصول جلوم باشه و سریع هم باز بشه و یه دکمه بزرگ و خوشگل و خوش رنگ خرید هم داشته باشه که روش کلیک کنم و یکی دو روز بعد محصولم رو در خونه تحویل بگیرم.

بنابراین:

1. یا هدف پروژه رو از نو تعریف کنین. (محصول شما چیزی غیر از فروشگاه هست)
2. یا استاندارهای یک فروشگاه رو توی پروژتون لحاظ کنید (آسانی استفاده ، لودینگ سریع مخصوصا برای اولین بار، جستجو، seo و ...)

موفق باشین

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omidgamer
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 15 آذر 1388
تعداد ارسالها: 61


شنبه 27 فروردين 1390 - 00:22
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي جالب بود.خسته نباشيد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |