Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> یه چند تا سوال
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

یه چند تا سوال
نويسنده
پيغام
redrat
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 6 آذر 1383
تعداد ارسالها: 418
محل سكونت: in your mind


جمعه 18 شهريور 1384 - 18:14
پاسخ بصورت نقل قول
یکی اینکه برای اینکه به یک
mdl
دو تا اکشن را نسبت بدهیم باید چیکار کنیم
مثلا هم روی یک مسیر راه برود هم از اکشن
actor-walk-fight
استفاده کند
دوم هم اینکه چیکار کنم تا وقتی شرایط مهیا شد یک
wmb
لود شود
و مثلا مرحله تمام شود

با تشکر
راستی این نیروانا کیه؟ Wink

_________________
(/_ _\)
(='.'=)
(")_(")

redrat return
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


جمعه 18 شهريور 1384 - 19:48
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد اینکه چکار کنیم دو تا اکشن به یک مدل نسبت داده شود بگم که با اسکریپتهای آماده فکر نمی کنم بشود همچین کاری رو کرد. و در مورد اسکریپت هایی که خودتون می نویسید هم که.... هر کاری که بخواهید بکنید تو یه اکشن می نویسید.
حالا یکم با کد اون دو تا اکشن آماده یکم ور برید و بکنیدش یکی.....
البته شاید راهی باشه که بشه دوتاشو فراخوند ش ش ش Smile .

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


جمعه 18 شهريور 1384 - 21:22
پاسخ بصورت نقل قول
اره خوب راه درستش اینه که یکی باشه . استفاده از اسکریپت های اماده کار درستی نیست . c Script هم زبان ساده ای هست یک اموزشه 6 روزه تو help داره که تو 3 روز میشه تمومش کرد (البته من هنوز وقت نکردم )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

دوتا یکی
نويسنده
پيغام
مهمان







شنبه 19 شهريور 1384 - 17:21
پاسخ بصورت نقل قول
هرگرنمیشه دو اسکریپت را به یک آبجکت اختصاص داد ...

برای این کار ، از ویژگیه اشاره گر ها(Pointer) استفاده کنید . بوسیله این اشاره گر ها میشه دقیقا به همان هدفی که دنبال میکنید برسید .

ببینید :

اول یک اشاره گر تعریف کنید :
Entity* man;
حالا شما یک اشاره گر دارید که میتونید در اکشن های مختلف با ذکر آن ، از قابلیتهای آن اکشن استفاده کنید
البته باید این اشاره گر را در یک اکشن ساده مثل زیر ، به شئی مورد نظرتان الصاق کنید :
Action man_act
{
man=me;
}
حالا شما یک شئی به نام اشاره گری که تعریف کردید دارید
اکنون فرض کنید در لحظه ای از اجرای اکشن مورد نظرتان ، میخواهید این شئی حذف شود :
...
remove man;
...
این کار ، فرا خوانی توسط اشاره گر ها نام دارد .
از این میتوانید برای استفاده یک آبجکت از چندین اکشن استفاده کنید .
هر چند که فراخوانی اکشن ها خیلی ساده است . ولی این روش را ترجیح میدم چون با اینکار تک تک آبجکت ها دارای نام و اشاره گر میشوند و علاوه بر اینکه دسترسی به آنها خیلی ساده میشود و میتوان خیلی ساده از آنها در هر اکشنی که میخواهیم استفاده کنیم .

با این روش کار کن . حتما به نتیجه میرسی.
اگر به توضیحات بیشتر نیاز داری ، بگو تا کاملتر توضیح بدم . Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
redrat
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 6 آذر 1383
تعداد ارسالها: 418
محل سكونت: in your mind


3 شنبه 22 شهريور 1384 - 17:18
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر از دوستان از کجا معلوم که پوینتر ربطی به اکشن دارد

بعد هم اینکه نباید از علامت امپرسند استفاده کنیم؟

_________________
(/_ _\)
(='.'=)
(")_(")

redrat return
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

سلام
نويسنده
پيغام
مهمان







3 شنبه 22 شهريور 1384 - 17:49
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست من

من نگفتم که Pointer ربطی به Action داره ! منظور من اینه که میشه از طریق pointer ، دهها اکشن را به یک آبجکت اختصاص داد . اگر به توضیحات قبلی من دقت کنید ، متوجه این موضوع میشوید .
در واقع یک آبجکت توسط pointer در اکشن های مختلف قابل عرضه و معرفی است . اگر دنبال کار را بگیرید متوجه میشوید که میتوانید یک اکشن را بین چندین آبجکت به اشتراک بگذارید یا بلعکس ...

سعی کنید قبل از مطرح کردن سوال ، ابتدا چندین آزمایش انجام بدهید و عملا تجربه کنید . در اینصورت زودتر به نتیجه خواهی رسید ...

Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
redrat
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 6 آذر 1383
تعداد ارسالها: 418
محل سكونت: in your mind


جمعه 25 شهريور 1384 - 15:09
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون و متشکر تقریبا جوابمو گرفتم ولی یک سوال دیگر چطور می توانیم
از فایلهای اینکلود شده ی دیگر استفاده کنیم و مثلا بازی ادونچر بسازیم
ببخشید فارسی نوشتم
یعنی توابعشو از کدوم سورس بکشیم بیرون

_________________
(/_ _\)
(='.'=)
(")_(")

redrat return
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |