Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> طراحی کتابخانه برای ++C مثل Net.
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

طراحی کتابخانه برای ++C مثل Net.
نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 3 دي 1390 - 01:20
پاسخ بصورت نقل قول
سلام. امروز یه سوال رو درباره همین موضوع توی StackOverflow خوندم. آقا واقعا چرا نمیان بجای این Standard Library یه کتابخونه مجموع مثل Net. برای ++C درست کنن؟

یکی هم یه جواب بلند بالایی داده بود که من کلا باهاش حال نکردم. من اصلا میگم همه مزایاش درست ولی واقعا فرق اصلی اینکه ما یه کتابخونه مجموع داشته باشیم تا کتابحونه های جدا تو چیه؟ اگه تو گسترش دادن باشه خوب میشه یه سیستم درست کرد که کلاس های جدید رو به مجموعه اضافه کنی. من زیاد ++C کار نکردم که حرفه ای در موردش صحبت کنم ولی موضوع کلی خیلی ساده است.

من الآن ترجیح میدم کل کارهام رو یا Net. انجام بدم بجا اینکه بیام با ++C سر و کله بزنم. البته در یک صورت سراغ Net. نمیرم. بخام یه game بنویسم که نیاز به زبون سریع داره.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 3 دي 1390 - 14:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ماهان جان

خب من شاید نتونم جواب خوب و قانع کننده ای در حد و اندازه کاربرای StackOverflow بدم ، چون خودم هم مبتدیم ...
اما چیزی که بنده میدونم اینه که کلا اهداف و فلسفه این دو چیز با هم فرق داره ( برا این میگم چیز چون C++ یه زبانه ولی .net یه پلتفرم Very Happy )

C++ زبانی هست که گسترش و استاندارسازی جهانی داره ، هر کمپانی که میخواد مثلا کامپایلر C++ بنویسه باید اون استاندارد ها رو رعایت کنه ، این استاندارد ها شامل خود زبان و Standard Library و یه سری چیزهای دیگه میشه و باید تا حد امکان Minimize بشه ... واقعا نمیشه یه مجموعه کتابخونه در حد کتابخونه های .net رو استاندارد سازی کرد و همه رو مجبور کرد که اونو پیروی کنن !! چون از هر نظری نگاه کنید غیر منطقی هست ... برنامه نویس های C++ اونقدر حرفه ای هستند که به چیزایی مثل STL و ... هم رحم نمیکنن Very Happy یعنی یه جایگزین بهتر و بهینه تر میرن خودشون مینویسن Smile
بحث گسترشش هم نیست همونطور که گفتم بحث استانداردسازی هست ...

جالا اینطرف قضیه یه پلتفرمی مثل .net رو یه شرکت خاص میاد به وجود میاره ... البته یه چیزی بگم اونم اینه که زبان C# و کتابخونه های .net هم استاندارد سازی دارن اما همونطور که قبلا گفتم اهداف C++ با .net یکی نیست ... برنامه نویس های .net و جاوا هم معمولا از همون کتابخونه های اصلی زیاد استفاده میکنن و برنامه ها هم وابستگی شدید به کتابخونه های مجموع دارن ...

اما در مورد من و شما که کدوم راه رو انتخاب کنیم بستگی داره به اهدافمون ...

یه برنامه C++ با پیاده سازی بد ضعیفتر و بدتر از یه برنامه C# با طراحی بهتره ...
یه برنامه C++ با طراحی خوب خیلی خیلی بهتر از برنامه C# با طراحی خوب هست ...

باید شما اول توانایی و تجربه خودتون رو بسنجید ( 1 )
اینکه میخواید زود نتیجه کار رو ببینید یا تحمل چندسال کار بدون خروجی رو دارید ( 2 )
اینکه میخواید بازی خوف ناک بسازید ؟! ( 3 )
و ...

راستی لینک StackOverflow رو اگه ممکنه بزار ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 3 دي 1390 - 17:00
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, ممنون. حالا من بحثم سر ساخت کامپایلر نیست. مثلا ساخت بازی خوف ناک Twisted Evil . هر چقدر هم که بخوای استاندارد سازی کنی باز هم میشه یه پلتفرم مثل Net. براش بدی بیرون. الآن توی Net. هم همچین چیزی بوجود اومده، اکثر شرکتهایی که روی تکنولوژی های Microsoft تمرکز می کنن میان خودشون یه Framework باسه خودشون می نویسن که تحت دات نت هست. مثلا Framework برای کار با WebApp ها. خوب اگه ++C یه چیزی مثل Net. داشته باشه که خوب میشه. تازه الآن شما می تونی از کتابخونه های Net. استفاده کنی یا اینکه نه بیای خودت بنویسی، کسی رو محکوم به فقط کار با اون کتابخونه که نمی کنه. اینطوری هرکی بخواد می تونی تو سطح Net. کار کنه هرکی هم راضی نمیشه بره حرفه ای کار کنه و خودش همه چی رو بنویسه.

صحبت که سر خروجی باشه که من اصلا حرفی نمیزنم چون نمیشه Net. رو با هزینه زمانی ++C مقایسه کرد. اصلا همین Rapid Development که گفتن اینه دیگه، برا همین با Net. میتونی سه صوت خروجی بگیری.

لینک Stack:
http://www.stackoverflow.com

لینک تاپیکی که من دیدم:
http://stackoverflow.com/questions/4776446/is-it-waste-of-time-to-develop-unmanaged-c-library-which-like-net-framework-c

یه چیزی رو بگم در آخر. من فکر کنم دوره اینطور فکر کردن تموم شده. منظورم اینه که یه زمانی بود تو دهه 90 که اونموقع اوج شکل گیری نرم افزار ها بود چیزی مثل Net. نبود باسه همین نمیشد گفت یه چیزی بسازیم مثل دات نت ولی الآن که هست هنوز هم همون عقیده مونده. ++C که خیلی بنظر من مورد داره (از نظر نداشتن نیاز های کاربر) باز C++11 خیلی عالی تر شده. الآن برای ++C کتابخونه هایی مثل Boost هست ولی بنظر من کاملا نیستن.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 3 دي 1390 - 18:59
پاسخ بصورت نقل قول
ماهان جان آخه همون Boost رو هم برنامه نویس های C/C++ اگه استفاده کنن ور میدارن مناسب با پروژه اشون ویرایش و اصلاح میکنن ... Very Happy کلا برای رسیدن به حداکثر Performance نوشتن خیلی چیزها از پایه واجبه و همینطور اصلاح بعضی کتابخونه ها که تو پروژه استفاده میشه ...

در مورد کتابخونه های دات نت هم میشه بعضی چیزها رو جایگزین براش نوشت اما برا بعضی چیزهای دیگه هم نه ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alpine
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 431


شنبه 3 دي 1390 - 19:12
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, پیامی که به شما دادم رو مطالعه کردید ؟

_________________
Email:b_c.info@Yahoo.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 3 دي 1390 - 21:12
پاسخ بصورت نقل قول
Unity3D, والا من نمی دونم. من فکر کنم با ساختاری مثل دات نت هم میشه بهتر از قبل با ++C کار کرد. تازه من بعضی اوقات با خودم میگم شاید اینطوری ++C رو ساختن که فقط قدرتش دست اونایی باشه که همه سوراخ سومبه هاش رو میشناسن Rolling Eyes . تو همون تاپیک Stack گفته بود که مزیت اینکه شما چیزی مثل دات نت توی ++C نداشته باشی اینه که مجبوری با چند نوع کتابخونه کار کنی و کار با همشون رو یاد بگیری. این بنظر من خیلی ایده خوبیه. ولی باز هم خیلی جاهای خالی میمونه که پر بشه!

در هر صورت ممنون برای گفتگو در این مورد. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 3 دي 1390 - 21:30
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, خواهش میکنم ماهان جان Very Happy

alpine, بله پیغام خصوصیتون رو چک کنید ... Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
m_basij
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 19 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 523
محل سكونت: داخل کد


1 شنبه 4 دي 1390 - 16:17
پاسخ بصورت نقل قول
من از اول بحثتون نبودم ولی خوب چیزی که هست کتابخانه دات نت رو مگه نمیشه تو c++ استفاده کرد جانم؟
شما کافیه یک پروژه clr با سی پلاس پلاس بنویسی تمامی موارد دات نت رو داره. اصلا خیلی ها دات نت رو با استفاده از سی پلاس پلاس کار می کنن. خود من خیلی وقت ها که به در بسته میخورم و می بینم پروژه سنگین میشه از دات نت استفاده می کنم. این یک نکته بود که به نظرم رسید اصلا کسی نمی دونه دات نت هم تو سی پلاس میشه استفاده کرد.
نکته دوم هم اینه که دات نت یک محصول انحصاری مال ماکروسافته و روی مثلا لینوکس مک و ... جواب نمیده. خوب در عوض کیو تی این مشکلو بر طرف میکنه و قدرتش بسیار زیاده. خوب اگه شما کیو تی رو ببینید حتما میگید اون بهتر از دات نته حالا نمی گم کدوم بهتره کاری اصلا ندارم. خوب دات نت که انحصاری بود البته برای فروش هم هست ولی میگه هر کی می خواهد دات رو به پلتفرمش اضافه کنه یک پول زیادی بپردازه که اصلا مقرون به صرفه نیست.
در مورد باست باید بگم که اصلا اون رو نمیشه دسش زد دسش بزنی سه هزار جای دیگش ارور میده. کتابخانه تمیزیه و خودش خود بخود بروز میشه دیگه چکاریه بیای دسش بزنی اگه می خواستی که خودت از اول می نوشتی. دست بردن تو کد های دیگر = خودکشی است. Smile Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 4 دي 1390 - 16:55
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
من از اول بحثتون نبودم ولی خوب چیزی که هست کتابخانه دات نت رو مگه نمیشه تو c++ استفاده کرد جانم؟
شما کافیه یک پروژه clr با سی پلاس پلاس بنویسی تمامی موارد دات نت رو داره. اصلا خیلی ها دات نت رو با استفاده از سی پلاس پلاس کار می کنن. خود من خیلی وقت ها که به در بسته میخورم و می بینم پروژه سنگین میشه از دات نت استفاده می کنم.


احتمالا منظور شما C++/CLI هست ...
فکر نکنم منظور ماهان این بوده باشه چون دیگه فرقی با همون C# نداره ...


نقل قول:
این یک نکته بود که به نظرم رسید اصلا کسی نمی دونه دات نت هم تو سی پلاس میشه استفاده کرد.


این دیگه از اون حرفا بودا Very Happy

نقل قول:
در مورد باست باید بگم که اصلا اون رو نمیشه دسش زد دسش بزنی سه هزار جای دیگش ارور میده. کتابخانه تمیزیه و خودش خود بخود بروز میشه دیگه چکاریه بیای دسش بزنی اگه می خواستی که خودت از اول می نوشتی. دست بردن تو کد های دیگر = خودکشی است.


خب این دیگه بستگی داره به مهارت برنامه نویسش ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 4 دي 1390 - 21:38
پاسخ بصورت نقل قول
m_basij, نه من بحثم رو سر Native Code بود. امیر دقیقا راست گقت، اونوقت هیچ فرقی با #C نداره دیگه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |