Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> تفاوت سی شارپ و سی پلاس پلاس
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي

تفاوت سی شارپ و سی پلاس پلاس
نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


جمعه 16 دي 1390 - 16:57
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
میخواستم بدونم تقاوت این دو زبان در چیه ؟
کدوم قوی تره ؟
نقاط ضعف و قوت این زبان ها رو بگید
ایا کیفیت بازی با این دو زبان متفاوت تغییر میکنه

این سوالات فکر کنم سوال های خیلی ها باشه که تازه واردن

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 16 دي 1390 - 17:36
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator, سلام. سوال خوبیه. من توی بحث فنی زیاد حرفه ای نیستم ولی یکسری مسائل پایه ای رو می دونم. اول اینکه بستگی به هدف آدم داره، هر زبونی نسبت به هدف آدم می تونه زبون مورد نظر باشه. ++C الآن بعد از حدود 19 سال هنوز زبون استاندارد برای نوشتن نرم افزاره. این خودش فرق اصلی رو نشون میده که زبون های خوب می تونن این همه مدت دووم بیارن. ولی این رو هم باید در نظر گرفت که معماری قدیمی هم نمی تونه جای معماری جدید رو بگیره.

فرق اصلیش رو که الآن از هرکی بپرسی میگه توی Manage و Un-Managed بودن این دو هست. #C خودش مدیریت حافظه می کنه ولی توی ++C شما باید خودت حافظه رو مدیریت کنی که بس کار درد سر سازیه!

من فرق اصلی این دوتا روی Native بودنشون میبینم. الآن #C بیشتر داره توی Net. استفاده میشه پس باید موقع استفاده از خروجی نرم افزارت، Net. رو نصب کنی، ++C هم فایلهای Runtime داره ولی از نظر حجمی از Net. خیلی کمترن.

++C یه زبون سطح میانیه بدلیل اینکه گرامرش کمی به زبان ماشین نزدیک تره ولی اصلا شما متوجه نمیشی چون Syntax خیلی معمولی داره و به زبون انسان نزدیک تره. هرچی هست کامپایلر رو کمتر درگیر Parse کردن یا جدا سازی حروفها میکنه.

فرق آخرش از نظر من اینه که الآن صنعت گیم روی ++C داره میچرخه پس هرکی که تو این صنعت هست سعی می کنه بیشتر محصولات و ابزار ها رو برای این زبون درست کنه تا زبون های دیگه مثل #C.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


جمعه 16 دي 1390 - 21:05
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از جواب
من منابع زیادی برای یادگیری سی شارپ تهیه کردم پس الکی پول و وقتم رو تلف کردم ؟
پس یعنی نمیشه با سی شارپ یه شاهکار ساخت منظورم بازی هست ؟

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 16 دي 1390 - 21:22
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator, دوست من اشتباه نکن. همونطور که گفتم آدم باید به هدفش نگاه کنه. من اگه بخوام یه نرم افزار تحت ویندوز بنویسم تا 100 سال دیگه سراغ ++C نمیرم، برای اینکه #C و Net. بهترین ابزار ها رو دارن در اختیارم میذارن. ++C برا زمانی هست که شما می خوای بازی رو از پایه بنویسی. اینکار خیلی دردسر داره و اگه از همون اول کار آدم بره سراغش کلا از ساخت بازی دلسرد میشه. بهتره که اول با انجین ها و فریم ورک های آماده کاری کنی. چیزایی مثل Unity که نسخه 3.5 واقعا عالی شده. یا XNA که برای #C هست. اگه برای #C منابع تهیه کردی پس بهتره با XNA کار کنی، به راحتی Net. نیست ولی وقتی راه بیفتی ابزار بسیار قوی هست. برای Game های دو بعدی حرف اول و آخر و میزنه و خیلی قویه.

نکته توی بازی ساختن زبون نیست، ایده است. شما با Game Maker بیای بازی درست کنی یا با ++C ولی بازیت جذب کننده نباشه هیچوقت نمی تونی خواسته های خودت رو بهش برسی.

اگه با این حرف ها قانع نشدی و می خوای با خود #C بازی بسازی، می تونی از منابع زیر استفاده کنی و یکی یکی برای هر کدومشون برنامه بنویسی و یه انجین ازشون در بیاری.

همه ی این زیری ها Port های Net. هم دارن.

گرافیک: http://www.sfml-dev.org
فیزیک: http://code.google.com/p/box2dx
کتابخونه Bass برای صدا: http://www.un4seen.com

موفق باشی! Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


جمعه 16 دي 1390 - 21:43
پاسخ بصورت نقل قول
دوست من شرمنده اینقدر سوال میپرسم
به نظر شما میشه من با سی شارپ یه بازی استراتژیک بسازم ؟
منظورتون از اینکه انجین بسازم چیه ؟
من با انجین اشنایی دارم اما طرز ساختش رو نمیدونم
منظورتون از گرافیک و فیزیک چیه ؟ کارشون چیه ؟

من مبتدی هستم فکر نکنی هیچ چیز از گرافیک و ... نمیدونم طرز کارشون رو تو انجین نمیدونم !

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 16 دي 1390 - 22:37
پاسخ بصورت نقل قول
alireza_gladyator, خواهش میکنم دوست من. اینجا برای سوال پرسیدنه وگرنه بیایم همدیگه رو نگاه کنیم؟ Very Happy . بله با #C میشه ولی باید مبانی یک بازی استراتژیک و تکنیک هاش رو بدونید. یک مثال ساده میزنم، مثلا برای ترسیم زمین شما باید با سیستم Tile یا کاشی آشنایی داشته باشی.

منظورم از ساخت انجین اینه که با استفاده از کتابخونه های مختلف یک نرم افزاری درست کنی که بتونه برات اشیاء بازی یا کلا مرحله رو ترسیم کنه، از کاربر ورودی های کیبورد و موس رو بگیره، بازی رو کنترل کنه و ... در واقع همون گیم ولی سیستمی که پشت گیم همه کار ها رو داره انجام میده.

ساخت انجین چیز ساده ای نیست، برا همین گفتم که بهتره از نرم افزار ها و موتور های آماده مثل Unity3D استفاده کنی. بستگی به سبکی هم که می خوای کار کنی داره، مثلا من الآن حدود 4 ساله با گیم میکر کار میکنم چون کارم دو بعدیه و ساده تر از این نرم افزار هم چیزی پیدا نمیشه.

در مورد گرافیک و فیزیک کلا منظورم این بود که هر کدوم از اون کتابخونه ها که گفتم اونکار رو انجام میدن. مثلا شما یه کتایخونه نیاز داری که برات کار های ترسیم تصاویر رو به عهده بگیره یا یه کتابخونه برای شبیح سازی های فیزیکی و ...

اگه زبون انگلیسی بلد باشی منابع بسیار زیادی برای آشنایی با معماری موتور های دو بعدی یا سه بعدی پیدا میشه. من خودم هم همیشه دنیال چنین منابعی هستم. یکیش که واقعا نمونه عالی هست لینک زیره:

http://content.gpwiki.org/index.php/SDL:Tutorials:Complete_2D_Engine_Overview#What_is_a_game_engine.3F

هم توضیح میده و هم خودش یک انجین پایه ای رو با کتابخونه SDL و زبون ++C توضیح میده. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


شنبه 17 دي 1390 - 00:20
پاسخ بصورت نقل قول
بازی های استراتژیک دوبعدی هستن ؟
فرق بین سی شارپ با سی شارپ ویژوال چیه ؟

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا


اين نامه توسط alireza_gladyator در شنبه 17 دي 1390 - 00:33 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


شنبه 17 دي 1390 - 00:29
پاسخ بصورت نقل قول
یه سوال دیگه
موتور های بازی سازی که با زبان سی پلاس پلاس نوشته شدن قابلیت ساپورت زبان سی شارپ رو هم دارن ؟
مثل bryo

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 17 دي 1390 - 00:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

alireza_gladyator,

بازی RTS هم میتونه 2 بعدی باشه مثل Age Of Empires 2 هم میتونه سه بعدی مثل Age Of Empires 3 ... !!

فرق سی شارپ و ویژوال سی شارپ مثل فرق زبان و زبان هست Very Happy ( زبان اولی مثل انگلیسی و فارسی و زبان دوم همون عضوی که اجازه تکلم به انسان رو میده که خب دو تاشم با هم رابطه مستقیم دارن )

موتورهای آماده هم بستگی به موتورش داره مثلا یونیتی چرا ... GameBryo رو نمیدونم دقیقا فکر کنم زبان اسکریپت خودش رو داشته باشه ...

پیشنهاد من :

از اونجایی که شما تازه شروع کردید بهتره از چیزهای کوچیک هم شروع کنید ، ساخت بازی RTS کار سختی هست حتی تو ساده ترین حالتش ...
برا شروع اول سعی کنید مفاهیم ابتدایی و پایه رو یاد بگیرید و بعد از اون هم یه بازی Casual ساده ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
alireza_gladyator
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 16 دي 1390
تعداد ارسالها: 17
محل سكونت: ایران


شنبه 17 دي 1390 - 03:13
پاسخ بصورت نقل قول
خب پس یعنی سی شارپ از ویژوال سی شارپ جدا هست و یه زبان دیگه ای یا نه با هم دیگه هستن ؟

مثلا بین زبان بیسیک با ویژوال بیسیک خیلی فرقه این ها هم به همین شکله ؟

_________________
تو این دور و زمونه امضا اهمیت خاصی نداره
پس امضا بی امضا
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |