Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار اوپن سورس (Open Source) -> یه موتور open source می خوام!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

یه موتور open source می خوام!
نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 15:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
ببخشید که یه تاپیک دیگه ایجاد کردم! دلیلش یکی این بود که موضوش به تاپیک قبلی نمی خورد یکی هم این بود که نمی تونستم تو اون تاپیک پست بفرستم! نمی دونم چرا!
خوب بگذریم.
من یه موتور open source و رایگان می خوام که بتونم با خیال راحت با استفاده از زبان ++c ارتقاش بدم و کاری هم به تحریم و... نداشته باشه! نمی دونم تورگ اینطوری هست یا نه!
خلاصه لطف کنید یه همچین موتوری معرفی کنید ولینک دانلودشم بذارید.
من از game bryo خیلی خوشم اومد ولی رایگان نیست!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 15:48
پاسخ بصورت نقل قول
id Tech 4 چطوره؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
vahab
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 474
محل سكونت: کرج


شنبه 22 بهمن 1390 - 17:29
پاسخ بصورت نقل قول
به لینک زیر یه سر بزنید و مشخصات جستو رو انتخاب کنید تا موتور ها بریزه بیرون Very Happy
http://devmaster.net/devdb/engines

اگر گزینه Open Source رو انتخاب کنید اولین موتوری که میاد OGRE هست. کلا معروفترین انجین اوپن سورس همینه Laughing

_________________
بودیم و کسی پاس نمی داشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

WWW.Duw-Studio.Ir

WWW.YeganehAfzar.Ir

بازی رایانه ای پروانه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 17:40
پاسخ بصورت نقل قول
آخه می گن OGRE موتور گرافیک و برای بازی سازی باید ارتقاش داد! تیم گرشاسپم دیگه ترکوندش شد اون! پس به نظرم این موتور خوبی نیست!
بعد یه سوال دیگه:
هر موتوری OPENSOURCE باشه رایگان هم هست؟

ویرایش
اینجا که تورگ رو هم پولی زده!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 22 بهمن 1390 - 18:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
من یه موتور open source و رایگان می خوام که بتونم با خیال راحت با استفاده از زبان ++c ارتقاش بدم


نقل قول:
آخه می گن OGRE موتور گرافیک و برای بازی سازی باید ارتقاش داد!


الان شما دقیقا چیکار میخوای بکنی ! Shocked

راستش توی مباحثی که تو تاپیک قبل کردید و همینطور این تاپیک به نظرم رسید که هنوز تو ابتدای مسیر هستید ، و تقریبا راه رو دارید اشتباه میرید ...
فعلا شما بحث موتور حالا چه Open Souce چه تجاری ... چه بحث تحریم و ... رو بریز دور و اصلا در مورد اینها فکر نکن ...

الان شما میخوای برنامه نویس بشی ؟

اگه جوابت نه هست که باید بگی میخوای چی کار کنی تا من بیشتر توضیح بدم ...

اگه جواب آره هست شما اول از همه چیز جداقل باید به یه زبان شی گرا مسلط باشی مثل C++ یا C#
میدونم الان میگی برنامه نویسی بلدم ! Rolling Eyes اما منظور من نوشتن 4 خط کد و اسکریپت نیست ...
بعد از اینکه به یه حداقلهایی برسی دیگه خودت میدونی چه موتوری رو باید انتخاب کنی ...

تازه بعد از این هم نمیتونی تنهایی بازی بزرگی بسازی ( چون بازی به مدل و گرافیک و داستان و دیزاین . صدا و موسیقی هم احتیاج داره ) و از الان نباید نگران تحریم و این حرفها باشی ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 18:25
پاسخ بصورت نقل قول
حرف شما درست.
من اصلا برنامه نویسی بلد نیستم! می خوام شروع کنم یاد بگیرم.
ولی مشکل اینجاست که نمی دونم برنامه نویسی معمولی با برنامه نویسی بازی فرق داره یا نه!
من فکر می کنم فرق داشته باشه برای همین می خوام با یه موتور open source شروع کنم وبرنامه نویسی رو از این طریق یاد بگیرم.
کلا فرق داره یا نه؟
یعنی من مقالات مربوط به ++c رو از هر سایتی با خیال راحت بگیرم بخونم؟ یا باید آموزشش برای بازی سازی باشه!

هدف من ساخت بازی به تنهایی نیست.
من دوست دارم انجین بسازم(که با این شرایط یه جورایی غیر ممکنه!) یا انجین ارتقا بدم و برنامه نویس و کارگردان بازی باشم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 22 بهمن 1390 - 19:04
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad, اوه! عزیز من چرا انقدر عجولی؟

OGRE خیلی قدرتمنده و تیم گرشاسپ حداقل کاری که می تونست بکنه اون بود، نه حداکثر. اول بهتره شما یکم مطلب در مورد ساخت بازی بخونی. الآن بنظر میرسه که واقعا اصلا از هیچ جای اینکار خبر نداری.

من به راهنمایی سریع می کنم. مبحث ساخت بازی و ساخت موتور، هم خیلی با هم فرق دارن هم فرقی ندارن. شما زمانی که می خوای بازی بسازی بدون استفاده از موتور های آماده مجبوری یک سیستم بنویسی که فقط برات بتونه یه چیزی ترسیم کنه، بعد یه چیزی بنویسی برای پخش صدا بعد برای دریافت ورودی های کیبورد و موس و ... اینطوری وقتی همه اینها رو در روند ساخت بازیت بنویسی خودش میشه یه انجین. منظورم از فرق داشتن و فرق نداشتن این بود.

برنامه نویسی هم خودش هزارتا بخش داره. شاید یکی کارش توی برنامه نویسی شبکه خوب باشه و یکی هم توی گرافیک. اصلا ساخت انجین یه مبحث خیلی پیچیده تر از ساخت نرم افزار داره. شما تنهایی میتونی پایه موتورت رو بنویسی، برای گسترش حتما باید یک تیم داشته باشی. تمام مقالات هم باید در مورد ساخت بازی باشه. بعد اینکه گرامر زبون مورد نظر رو یاد بگیری باید تازه بری ببینی که اصلا معماری یه انجین چیه و چجوری پیاده میشه.

موفق باشی. Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


شنبه 22 بهمن 1390 - 19:53
پاسخ بصورت نقل قول
بله OGRE موتور گرافیکه ولی سخت ترین و اصلی ترین قسمت یک موتور بازی هم همین موتور گرافیکشه. این انجین هم با c++ نوشته شده و میتونی ارتقاش بدی و اگر بتونی یک ابزار واسه خودت بنویسی خیلی خوب میشه چون دیگر جایی محدود نمیشی.
اگر هم می خواهی انجین بسازی راه سختی در پیش داری نه تنها باید به یکی از این زبان هایی که دوستان گفتن مسلط باشی بلکه باید ریاضیات قوی داشته باشی ، ساختمان داده را مسلط باشی، معماری یک موتور را بشناسی و به یک API گرافیکی نیز مسلط باشی.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mrrad
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 9 شهريور 1389
تعداد ارسالها: 50


شنبه 22 بهمن 1390 - 21:09
پاسخ بصورت نقل قول
پس بی خیال!
ترجیح می دم موتور نویسی رو بی خیال شم و فقط برنامه نویس بازی باشم!
حالا من می خوام با یه موتور با ارزش (چون می خوام بعدا تیم جمع کنم) که ++c پشتیبانی کنه تمرین کنم.
ولی از چه موتوری استفاده کنم؟
udk برای بازی تجاری 20% میخواد یا بیشتر؟(تحریم و... مشکل به وجود نمیاره؟) cry engene چطور؟
سبک بازی یه چیزی تو مایه های uncharted می خوام باشه.
موتور خوب چی پیشنهاد میدید که آینده داشته باشه؟
#c آینده داره؟ اگه آره unity خوبه؟ لیسینسش چنده؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


شنبه 22 بهمن 1390 - 22:38
پاسخ بصورت نقل قول
mrrad, بی خیال نشو، فقط باید هدفت طولانی مدت بشه.
این بهتره که اول بیای از موتور های آماده استفاده کنی.
UDK بنظر من حالت Mod سازی داره، نسخه اصلیش هم بگیری فکر نکنم زیاد فرق داشته باشه فقط باهاش سورس کد میدن که با اون هم نمی تونی کاری کنی چون باید بلد باشی انجین بنویسی. آینده داره ولی فکر کنم برای ما بهتر باشه با موتوری غیر از اون کار کنیم.
CryEngine رو بیخیال شو، کلا فعلا بدرد کار نمیخوره.
#C آینده داره ولی از چه نظر بخوای نگاهش کنی. برای نوشتن نرم افزار با Net. عالیه. ++C خیلی وقته زبون استاندارد کلا صنعت نرم افزار و گیمه برا همین آینده بسیار بهتری داره.
Unity3D خیلی انجین مناسبی برای ماهاست. ار نظر قیمت و امکانات. باهاش هم میشه پروژه های تجاری عالی رو خلق کرد. از جمله دموهایی که خودش داره مثل Bootcamp و یا AngryBots. فقط باید کار بلد باشی.
لایسنسش هم فکر کنم 1500 دلار بود. بنظر من Unity رو با #C کار کنی خیلی عالیه چون واقعا یادگیریش آسونه. برای من که اینطور بود. Surprised

باید ببینی که خودت چه نیاز هایی رو لازم داری. الآن Unity داره یه Render قابل قبول برای کاربر هاش ارائه میده که این حداقل چیزیه که یه توسعه دهنده گیم نیاز داره. کمی هم باهاش ور بری می تونی خروجی بسیار بهتری بگیری.

موفق باشی Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |