Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> كمك در پيشبرد بازي راز گل سرخ ( Secret Of The Rose )
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

كمك در پيشبرد بازي راز گل سرخ ( Secre
نويسنده
پيغام
IDEGame
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 1 بهمن 1390
تعداد ارسالها: 19


3 شنبه 2 اسفند 1390 - 01:48
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
مشکل کار کردن با دوربین حل شد درستش کردم البته با کمک شما
حالا مسئله بعدی :
برای پریدن کاراکتر یه انیمیشن گذاشتم اما وقتی کاراکتر میپره انیمیشن هی تکرار میشه تا زمانی که یه کلید دیگه ای رو بزنم تا یه انیمیشن دیگه مثلا راه رفتن اجرا بشه
اگه اسپرایت پایان انیمیشن رو برخورد با زمین قرار بدم دیگه موقع راه رفتن هم کاراکتر بی حرکت باقی میمونه

سوال دوم : تو GML میتونم ترکیبی از کلیدها رو انتخاب کنم ؟ مثلا تر کیب دو کلید کنترل و شیفت و یا سه کلید که زمان فشار دادنشون اتفاقی بیفته، البته بدون استفاده از if , and

راستي ماهان آقا منظورتون از استفاده از يك view اينه كه هر جايي كه خواستيم مختصاتش رو عوض كنيم؟

اينم لينك تاپيك بازي

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=6503

_________________
چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد
من نه آنم که زبونی کشم از چرخ و فلک
www.ideartstudio.com
www.fb.com/aram.azarm
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
mohammad20mohsen
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 31 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 185
محل سكونت: کرمان


3 شنبه 2 اسفند 1390 - 08:32
پاسخ بصورت نقل قول
بابا تاپیک سوال و جواب هست تو تالار گیم میکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 2 اسفند 1390 - 14:33
پاسخ بصورت نقل قول
IDEGame, سلام. آقا هنوز یه قدم مونده بری بحای درست! این سوال رو اینجا جواب میدم ولی سوال های بعدی رو توی تاپیک سوال جواب بپرس.

شما برای پرش باید زمان بندی خاصی برای فریم ها در نظر بگیری. حتما باید اون مدت زمانی که کاراکتر توی هوا هست رو با میزان زمان اجرای فریم ها یا image_speed هماهنگ کنی همینطور با تعداد فریم ها. بهتره یه انیمه بذاری برای آغاز پرش که میشه همون موقع بلند شدن از روی زمین و یه انمیه بذاری زمانی که به زمین برخورد میکنه. بهتره که توی زمانی که تو هوا هست یه تک فریم بذاری. حتما به image_speed یه نگاهی بنداز خیلی چیز خوبیه برای کار با انمیه ها.

برای ترکیب کلید ها حتما باید شرط استفاده کنی. فعلا همچین قابلیتی نیست که بتونی چند تا کلید رو با هم انتخاب کنی و حتما باید بینشون شرط باشه.

منظورم از یک View اینه که حالت عادی تمام بازی ها فقط یه دوربین دارن. اون دوربین هم همیشه با کاراکتر حرکت میکنه. زمانی به چند تا View احتیاج داری که بازیت مثلا 4 نفره باشه و هر دفعه یک بازیکن میتونه بازی کنه. مثل بازی Worms. اینطوری میتونی بین View های مختلف سوییچ کنی.

توی بازی های Platformer بهتره که همیشه یه View داشته باشه یا همون دوربین که همیشه دنبال کاراکتر باشه. شما وقتی Following رو توی روم بذاری روی آبجکت کاراکترت همیشه دیگه دنبال اون آبجکت میره. من منظور شما رو از تعویض مختصات View نمی دونم چیه.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |