MahanGM پیر بازی سازی
تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386 تعداد ارسالها: 1846 محل سكونت: USS Terra Nova
3 شنبه 2 اسفند 1390 - 14:33 |
|
|
IDEGame, سلام. آقا هنوز یه قدم مونده بری بحای درست! این سوال رو اینجا جواب میدم ولی سوال های بعدی رو توی تاپیک سوال جواب بپرس.
شما برای پرش باید زمان بندی خاصی برای فریم ها در نظر بگیری. حتما باید اون مدت زمانی که کاراکتر توی هوا هست رو با میزان زمان اجرای فریم ها یا image_speed هماهنگ کنی همینطور با تعداد فریم ها. بهتره یه انیمه بذاری برای آغاز پرش که میشه همون موقع بلند شدن از روی زمین و یه انمیه بذاری زمانی که به زمین برخورد میکنه. بهتره که توی زمانی که تو هوا هست یه تک فریم بذاری. حتما به image_speed یه نگاهی بنداز خیلی چیز خوبیه برای کار با انمیه ها.
برای ترکیب کلید ها حتما باید شرط استفاده کنی. فعلا همچین قابلیتی نیست که بتونی چند تا کلید رو با هم انتخاب کنی و حتما باید بینشون شرط باشه.
منظورم از یک View اینه که حالت عادی تمام بازی ها فقط یه دوربین دارن. اون دوربین هم همیشه با کاراکتر حرکت میکنه. زمانی به چند تا View احتیاج داری که بازیت مثلا 4 نفره باشه و هر دفعه یک بازیکن میتونه بازی کنه. مثل بازی Worms. اینطوری میتونی بین View های مختلف سوییچ کنی.
توی بازی های Platformer بهتره که همیشه یه View داشته باشه یا همون دوربین که همیشه دنبال کاراکتر باشه. شما وقتی Following رو توی روم بذاری روی آبجکت کاراکترت همیشه دیگه دنبال اون آبجکت میره. من منظور شما رو از تعویض مختصات View نمی دونم چیه. |
_________________ I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir |
|