Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> انتخاب موتوری بر حسب نیاز و لینک اون با دیگر قسمت های بازی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


جمعه 4 فروردين 1391 - 01:42
پاسخ بصورت نقل قول
الان دارم حدود 11 گیگ کلیپای آموزشی در مورد Unity3D دانلود می کنم.
یکی شونو که وا کردم در مورد Animation View بودش...
الان فکر کنم متوجه شدم که طریقه عملکرد موتور و زبون یادگیری چجوریه...

موتور در واقع مثل یه نرم افزار عمل می کنه. مثل خیلی از نرم افزارای دیگه مثل 3DsMax و Photoshop و غیره.... اما فرق اون با نرم افزارای دیگه اینه که باس زبون برنامه نویسی مربوط به اون نرم افزار رو بلد باشی تا بتونی دستورات رو از طریق اون تزریق کنی....

درست متوجه شدم ؟ قبل از اینکه این 11 گیگ به طور کامل دان بشه نکته دیگه ای واسه اضافه کردن هستش ؟ چون واقعا دیگه راه برگشتی نیست و همینو به صورت جدی ادامه خواهم داد.

زبون پیشنهادی تون چیه ؟ سی شارپ ؟

من قدرت یادگیری و تحملم خیلی بالاس... اگه بعدها با مشکلی جدی مواجه میشم الان بهم بگین تا زبون و موتور مورد نظر مو عوض کنم.
مثلا اگه زبون ++C کارآمد تر از سی شارپ باشه و عملکرد UDK بهتر از Unity3D باشه بگین تا مسیرمو عوض کنم...
واسه من کلمه ای به نام سخت وجود نداره. پس لطفا بی پرده حرفاتونو بزنین.
من حتی اعتقاد دارم که در آینده مرده رو میشه زنده کرد و همینطور انسان ها قابلیت پرواز بدون هیچ وسیله ای رو دارن (منظورم با ماری جوانا نبود)
پس کلمه ای به نام سخت وجود نداره و این ما هستیم که سختش می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 406
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


جمعه 4 فروردين 1391 - 02:39
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
دوست عزیز ما هیچکدوممون نگفتیم انجین اوپن سورس نداریم هستن اتفاقن خیلی هم زیاد هستن نه تنها دو بعدی بلکه سه بعدی هم هستن و خیلی هاشون غولی هستن واسه خودشون ولی بی انصافی خیلی زیاده و باعث شده که زیاد به چشم نیان و حتی پیشرفتشون خیلی کند باشه چون یه بنیاد آزاد میاد و مجانی کار میکنه ولی از اونور یه کمپانی میاد و پووووووووووووووول میریزه پای یه چیز خیلی کوچیک با کلی آدم حرفه ای اونوقت میشه یه چیزی مثل Unity3D

اون آموزش ها هم خیلی خوب هستن و میتونم بگم تا 6 ماه قبل هر چی آموزش بود رو من خودم دانلود کرده بودم و هنوزم دارم با اینکه دیگه با Unity کار نمیکنم یه سری هم به سایت 3DBUZz بزن برای شروع چیزای خوبی داره
درمورد رایگان بودنش اون تحت یه لایسنس خاصی هستش که شما فقط میتونی باهاش با استفاده از یک سری توابع محدود بازی بسازی و بعدشم اگر خواستی که بازی رو تجاری کنی و بفروشی یه درصدی چیزی میخوان . دقیقترش رو من نمیدونم از دوست خوبمون Unity3D عزیز و حمزه شعبانی بپرسی بهتره در مورد لایسنس

انجین یونیتی همونطور که میدونی از ۳ تا زبان پشتیبانی میکنه که ۲تاش خیلی بیشتر به چشم میاد و این وسط خود کمپانی هم پشتیبانی عالی از جاوا میکنه ولی خوب از اونور سی شارپ هم خیلی عالی هستش و انعطاف زیادی داره ( بازم میگم این که این سی شارپ هست یا جاوا با اون سی شارپ و جاوا که شما توی ساخت اپلیکیشن استفاده میکنی تفاوت داره ها چون برنامه نویسی اپلیکیشن نمیخوای بکنی بهتره یادگیری اسکریپت های یونیتی رو انجام بدی اگرم بری و اول سی شارپ رو یاد بگیری و دوباره بیای سمت یونیتی بازم مجبوری از اول یاد بگیری چون تفاوت داره توابع )

UDK از ++C استفاده میکنه برای اسکریپت نویسی و از نظر تکنیک های انجین میشه گفت بی شک خیلی خیلی بزرگ و عالی هستش ولی من نمیگم سخت چون من بیشتر از شما با این کلمه سخت مشکل دارم سخت نیست یادگیری و بازی سازی ولی با یه گروه کوچیک تر و برای شروع بهتره از این شروع نکنید چون انجین با انجین خیلی فرق داره یونیتی هم اون گرافیک عالی که مدنظر باشه رو ارائه میده و تازه راحت میتونی باهاش بازی بسازی نگران کد نویسی هم نباش چون مطمئنن تا الآن دیگه اون منابع اسکریپت یونیتی اونقدر زیاد شده که شما فقط کپی پیست کنی (به روش ایرانی )

جالبه من خودم با گیم میکر شروع کردم بعدش هم با گیم استدودیو برام درکش خیلی سخت بود ولی الآن مشکلی باهاش ندارم چون اون پراکندگی که بین ۳ بخش مختلف تو گیم استودیو هستش رو یونیتی یکی کرده و راحتی ( ولی من هنوزم با گیم استودیو موافقم بعضی چیزاش خیلی باحال بود - هرچند دیگه با هیچ کدوم این برنامه ها ی kرک شده کار نمیکنم )

یه پیشنهاد هم میدم چون پیشنهاد هست باقیش با خودته : زیاد عجله نکن برای یادگیری و ساخت بازی و مهمتر از اون انتخاب انجین چون تنوع زیاده تا چندتا رو خودت امتحان نکنی قلقش دستت نمیاد و بعد از شروع پروژه ممکنه به کلی پروژه رو بیخیال بشی

موفق باشید /./.

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


جمعه 4 فروردين 1391 - 17:23
پاسخ بصورت نقل قول
باس بگم که این توضیحات نهاییت فوق العاده بود.
ممنون از اینکه وقت گذاشتی...

نقل قول:
درمورد رایگان بودنش اون تحت یه لایسنس خاصی هستش که شما فقط میتونی باهاش با استفاده از یک سری توابع محدود بازی بسازی و بعدشم اگر خواستی که بازی رو تجاری کنی و بفروشی یه درصدی چیزی میخوان . دقیقترش رو من نمیدونم از دوست خوبمون Unity3D عزیز و حمزه شعبانی بپرسی بهتره در مورد لایسنس

ویرایش: مثل اینکه Unity3D فول ورژن هم داره که پولکیه...
در مورد تجاری شدنشم باس بگم که مشکلی نداره. اگه کار به اونجا برسه و درصدی هم بخوان پرداخت خواهد شد.


نقل قول:
انجین یونیتی همونطور که میدونی از ۳ تا زبان پشتیبانی میکنه که ۲تاش خیلی بیشتر به چشم میاد و این وسط خود کمپانی هم پشتیبانی عالی از جاوا میکنه ولی خوب از اونور سی شارپ هم خیلی عالی هستش و انعطاف زیادی داره ( بازم میگم این که این سی شارپ هست یا جاوا با اون سی شارپ و جاوا که شما توی ساخت اپلیکیشن استفاده میکنی تفاوت داره ها چون برنامه نویسی اپلیکیشن نمیخوای بکنی بهتره یادگیری اسکریپت های یونیتی رو انجام بدی اگرم بری و اول سی شارپ رو یاد بگیری و دوباره بیای سمت یونیتی بازم مجبوری از اول یاد بگیری چون تفاوت داره توابع )

WOW .. Shocked ممکن بود مسیرم عوض شه. پس تا اونجایی که فهمیدم برنامه نویسی اپلیکیشن با برنامه نویسی بازی سازی متفاوته. البته تو این کلیپ ها در مورد Script نویسی هم توضیح داده شده. پس مهترین پارت تو Unity اسکریپت نویسی هستش...


نقل قول:
UDK از ++C استفاده میکنه برای اسکریپت نویسی و از نظر تکنیک های انجین میشه گفت بی شک خیلی خیلی بزرگ و عالی هستش ولی من نمیگم سخت چون من بیشتر از شما با این کلمه سخت مشکل دارم سخت نیست یادگیری و بازی سازی ولی با یه گروه کوچیک تر و برای شروع بهتره از این شروع نکنید چون انجین با انجین خیلی فرق داره یونیتی هم اون گرافیک عالی که مدنظر باشه رو ارائه میده و تازه راحت میتونی باهاش بازی بسازی نگران کد نویسی هم نباش چون مطمئنن تا الآن دیگه اون منابع اسکریپت یونیتی اونقدر زیاد شده که شما فقط کپی پیست کنی (به روش ایرانی )

متوجه منظورتون شدم...


نقل قول:
یه پیشنهاد هم میدم چون پیشنهاد هست باقیش با خودته : زیاد عجله نکن برای یادگیری و ساخت بازی و مهمتر از اون انتخاب انجین چون تنوع زیاده تا چندتا رو خودت امتحان نکنی قلقش دستت نمیاد و بعد از شروع پروژه ممکنه به کلی پروژه رو بیخیال بشی

کاملا حق با شماست. اصولا من از هیچ سایتی سوالی نمی پرسم و بیشتر خودم تحقیق می کنم اما دیدم که تو این سایت افراد با استعداد زیادی هستن، مطمئن بودم به جای اینکه بخوام خودم با بی تجربگی موتوری رو تست کنم و یا زبونی رو یاد بگیرم می تونم از تجربه دیگران استفاده کنم تا منو زودتر به مسیر موردنظرم برسونن.
خب مطمئنن کسایی بودن که این راه ها رو رفتن و بیشترشونو تجربه کردن.

بازم تشکر می کنم که انقدر خوب توضیح دادی...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |