Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (تکسچر و تکنیکهای 2 بعدی)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


جمعه 30 تير 1391 - 12:52
پاسخ بصورت نقل قول
منظورتون شیدر decal بود ؟ جالب بود اومدم یه plane به سطح اضافه کردم و کمی هم فاصله دادم دیدم که بدون هیچ مشکلی پوستر رو دیوار قرار گرفت. حتی Diffuse و هر شیدر دیگه ای هم جواب داد. این سوال رو به این خاطر مطرح کردم چون تو کلیپی از یوتوب دیده بودم که اگه دو سطح روی هم قرار بگیرن حتی اگه کمی فاصله هم داشته باشن با دورتر شدن از plane اونوقت دوباره z-fighting رو می بینیم اونجاست که باس از شیدری استفاده کرد که در واقع عمق یکی از سطح رو حذف می کنه.
اما با تستی که الان انجام دادم دیدم که اصلا نیازی به این کارا نیست. جالب بود.
به هر حال مرسی...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


1 شنبه 1 مرداد 1391 - 17:18
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر میرسه که decal یه پلاگینه... کلیپی رو تو یوتوب دیدم که این کار به راحتی و به زیبایی توسط پلاگین مورد نظر انجام میشه. کمی سرچ کردم نتونستم پیداش کنم کسی می دونه از کجا می تونم پیداش کنم ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


1 شنبه 1 مرداد 1391 - 18:28
پاسخ بصورت نقل قول
Quarantine,

Dacal یه تکنیک هست ، تو یونیتی هم براش پلاگین نوشتن یه جستجو تو گوگل زدم و این لینک اومد :
http://forum.unity3d.com/threads/65586-Decal-Framework-for-Unity-3-is-FREE-and-open-source
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


2 شنبه 2 مرداد 1391 - 00:15
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون از لینکی که دادین اما لینکی که در اون صفحه داده باز نمیشه!!
شما خودتون پلاگین رو ندارین؟!

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


2 شنبه 2 مرداد 1391 - 00:37
پاسخ بصورت نقل قول
king_of_persia,

تو Asset Store کلمه Decal رو جستجو کنید ، هست ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


5 شنبه 5 مرداد 1391 - 15:06
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من Decal System بهترینه. کافیه که تو خود یونیتی و از قسمت Windows>Asset Store پنجره فروشگاه رو وا کنین و توش Decal System رو سرچ کنین و خوشبختانه فری هم هستش و از همه بهتره Dantus پشتیبانی خوبی هم ازش می کنه و به همه سوالات جواب میده. حتی ویدیو های آموزشی هم تدارک دیده.
http://forum.unity3d.com/threads/141792-Decal-System

فقط یادتون باشه که باید ورژن یونیتی خواسته شده رو داشته باشین والا لینک دانلود ظاهر نمیشه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


5 شنبه 5 مرداد 1391 - 15:09
پاسخ بصورت نقل قول
یه سوال دیگه....

چطور میشه Cubemap ی دینامیکی درست کرد که خرج زیادی واسه سیستم نداشته باشه ؟

آیا بهتره که کف زمین رو به چندین قطعه تقسیم کنم و به هر کدوم یه Cubemap معمولی اختصاص بدم ؟ احساس می کنم که اینجوری تعداد drawcall ها بالاتر میره. چه راهکاری رو پیشنهاد می کنین ؟
مرسی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


5 شنبه 5 مرداد 1391 - 20:27
پاسخ بصورت نقل قول
Quarantine,

برا سطوح صاف که نیاز نیست و نباید Cubemap درست کنی !!
فکر کنم پکیج آماده برا reflection باشه ، تو Asset Store بگردید ...
اما اگه خودتون هم خواستید بسازید باید اول نقطه و زاویه متقارن دوربین رو نصب به سطح در بیارید از اونجا یه Render To Texture بگیرید و بدید به سطح ... البته یه سری کار دیگه هم باید انجام بدید ولی کلا اصولش همینه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


جمعه 6 مرداد 1391 - 01:00
پاسخ بصورت نقل قول
اما احساس می کردم که استفاده از reflection ها واسه موتور سنگین باشه. پس می تونم به راحتی ازشون استفاده کنم و مشکلی هم نداره مرسی.

برم بگردم ببینم که چطور می تونم با استفاده از Render Texture اینکارو انجام بدم اما فعلا کمی اطلاعات در مورد Render Texture برای کسایی که می خوان بدونن عملکردش چجوریه..:
http://docs.unity3d.com/Documentation/Components/class-RenderTexture.html
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Quarantine
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 2 فروردين 1391
تعداد ارسالها: 48


2 شنبه 9 مرداد 1391 - 00:17
پاسخ بصورت نقل قول
من اومدم اطلسمو 1024 در نظر گرفتم و بعدش احساس کردم که این سایزش کمه و اومدم تو photoshop سایزشو به 2048 تغییر دادم. بعدش اومدم دیدم که تمام بافت گذاری ها تو یونیتی به هم ریخته و مجبورم که تو تری دی مکس uv همه شونو دوباره تنظیم کنم...
راه بهتری وجود نداره ؟
شما اگه احساس کنین که سایز اطلستون کوچیکه ومی خواین بزرگتر کنین چیکار می کنین که همه چیز به هم نریزه ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 8 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |