Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> قابلیت جدید یونیتی 4 Butterfly Effect
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

قابلیت جدید یونیتی 4 Butterfly Effect
نويسنده
پيغام
Moha-k
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 آذر 1388
تعداد ارسالها: 54
محل سكونت: اصفهان


جمعه 19 آبان 1391 - 02:34
پاسخ بصورت نقل قول
بعد از مدت ها یه سر به سایت یونیتی زدم دیدم از یه افکت رونمایی شده به نام Butterfly Effect
ظاهرا یه تکنیک رندرینگ Realtime هستش (البته بعضی جاها هم نوشته اسم پروژه اینه و از قابلیت نور پردازی و شیدر قوی توش استفاده شده) و این طور که خوندم یونیتی با همکاری یه شرکت دیگه این قابلیت رو اضافه کرده که میشه با این تکنیک صحنه های سینمایی با کیفیتی در بازی ایجاد کرد که به قدرت کارت گرافیک شما بستگی داره این مدت یونیتی همش سعی میکنه از نسخه 4 تعریف کنه و با پروژه ها و اسکرین شات های با کیفیت این کار رو انجام میده معلومه خیلی زرنگ هستند و واقعا سرعت پیشرفت بالایی دارند. به هر حال این لینکشه ببینید.
http://unity3d.com/promo/butterfly
من خودم اطلاعات درستی از این موضوع ندارم اگر کسی چیزی بلده بگه

_________________
www.falaghsoft.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 19 آبان 1391 - 03:52
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

Moha-k,

Butterfly Effect اسم اون پروژه هست و نه تکنیک خاصی ...
این پروژه رو همونطور که تو اون لینک نوشته با همکاری Nvidia برا پیاده سازی قایلیت ها و تکنیک های جدید به یونیتی انجام دادن ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

Buttefly effect
نويسنده
پيغام
عماد11
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 7 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 230
محل سكونت: تهران


2 شنبه 22 آبان 1391 - 03:30
پاسخ بصورت نقل قول
پروژه Butterfly effect یک همکاری بین دفتر استوکهلم یونیتی و انویدیاست که یونیتی را به پیشرفتهای تکلونوژیکی جدیدی وارد می‌کند. هدف این پروژه ایجاد یک رندر کوتاه بلادرنگ با کیفیت بالا است که از اکثر تکلونوژی های روز هالیود استفاده می‌برد و با اعمال این تکنیک ها انجمن استفاده کنندگان یونیتی می‌توانند از آن بهره ببرند. Butterfly effect نتیجه شگقت انگیز همکاری دفتر استوکهلم یونیتی و انودیا را نشان می‌دهد.


خط لوله انیمیشن
butterfly effect یک فیلم کوتاه پیچیده است که توسط تعدادی دوربین در صحنه مختلف یونیتی ضبط شده است. دوربین ها انیمیت شده اند تا هنرمندان توانایی دیدن و حس کردن صحنه های سینماتیک هالیودی را با زاویه های متفاوت دوربین پیدا نمایند. live scrubbing به ویرایشگر یونیتی اضافه شده است تا بتوانیم انیمیشن ها را تمیز کاری (scrub) نماییم و نتایج را بدون کامپایل مشاهده نماییم. همچنین قابلیت نمایش صحنه دوربین در نمای بازی (Game view) فراهم شده است تا هنرمندان بتوانند صحنه ی نهایی با تمام افکت های پس پردازشی (Post-Processing) را یکجا مشاهده نمایند.
http://download.unity3d.com/promo/butterfly/images/asset-pipeline.jpg

نور پردازی
ایجاد یک نورپردازی فوق العاده یکی از مهمترین اهداف ما در این پروژه است. در پروژه Butterfly effect ، روشن سازی (Illumination) مستقیم بلادرنگ و نور غیرمستفیم به LightMap و probe ها اضافه شده است. به منظور کنترل بیشتر و نور پردازی داینامیک سایه ها از LightMap ها جدا شده اند. نورپردازی های HDR جلوه های واقع گرایانه ای از نور آسمان به محیط داده اند. برای محاسبه اتوماتیک LightMap برای چند صحنه پشت سر هم ، ابزار Light Mapping یونیتی توسعه داده شده است. و در نهایت ، حالت رندر کردن نوری به نمای صحنه اضافه شده است تا هنرمندان بتوانند به اشکال زدایی نورپردازی صحنه خود بپردازند.
http://unity3d.com/promo/butterfly/images/lighting.jpg

سایه زن ها
یک زیرمجموعه جدید از شیدرها که از معماری Mental Ray Shader برای رندر کردن طیف وسیعی از بافت ها استفاده می‌شود. این مسئله امکان استفاده از یک شیدر استاندار واحد در تمامی محیط ها همچون ساختمان ها، ماشین ها و افکت های ذره ای را می‌دهد. این شیدرها رندری نزدیک به رندر آفلاین به می‌میدهد( رندر آفلاین رندی با کیفیت بسیار بالا است که در پروژه های فیلم سازی، انیمیشن و سیستم هایی که بلادرنگ نیستند کاربرد دارد). این مساله تنها گفته ما نیست حتی هنرمندان CG که با آنها همکاری می‌کنیم نیز به آن اذعان دارند. همچنین ما Meterial inspector را توسعه دادیم و قسمتی به نام خواص شیدر به آن اضافه نموده‌ایم.
http://download.unity3d.com/promo/butterfly/images/shaders.jpg

کاراکتر
کاراکتر اصلی اگر مهمترین جنبه یک فیلم نباشد یکی از مهمترین هاست. ما بهبودی های زیادی در این بخش به یونیتی اضافه نموده‌ایم از جمله : atmull-clark tessellation (یک استاندارد صنعتی در فیلم ها برای نرم کردن سطوح هندسی)
http://download.unity3d.com/promo/butterfly/images/skin.jpg
پوست واقعی
شیدر Sub Surface Scattering ، لایه های گوشت و پوست انسان را تکرار می‌کند. این کار با استفاده از سه لایه بافت پخش شده در فضا و دو پوشش وابسته و ایجاد یک نیمه شفافی که حتی میتواند در سطوح پلاستیکی نیز استفاده شود، انجام گرفته است.
حالات چهره
صورت های ترکیبی برای تغییر شکل چهره و خلق حالت های چهره بسیار زیادی مانند جیغ زدن و فریاد زندن استفاده شده است.
http://download.unity3d.com/promo/butterfly/images/g2.jpg
مو
مو و دمپایی کاراکتر توسط انودیا فراهم شده است! انواع مختلفی از حالات مو که توسط Tessellation سخت‌افزاری تقویت شده اند را می‌توانید در صحنه مشاهده نمایید.
http://download.unity3d.com/promo/butterfly/images/face.jpg
لباسها
این فیلم یک حرکت لباس با جزئیات و چند لایه ای را پیاده سازی می‌کند. این حرکات به منظور بالابردن کارایی و کنترل بهتر هنرمند از پیش شبیه سازی شده می‌باشند.

ترجمه از سایت http://unity3d.com/promo/butterfly/

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |