Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار Unity -> سوال و جواب (رابط گرافیکی کاربر - GUI)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


2 شنبه 13 آذر 1391 - 21:35
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزیز.
شاید تا الان به جوابتون رسیده باشید ولی شاید کس دیگه ای این سوال رو داشته باشه.

برای رفع این مشکل باید جای GUITexture ها رو به نسبت صفحه نمایش تنظیم کنید.
lمثلا برای GUI با عنوان Health:


Health.GetComponent(GUITexture).pixelInset.x =( Screen.width) -32

Health.GetComponent(GUITexture).pixelInset.y =( Screen.height) -32

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
PROUNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 2 تير 1391
تعداد ارسالها: 102
محل سكونت: unity.transform


2 شنبه 13 آذر 1391 - 23:35
پاسخ بصورت نقل قول
يعني تنها راهش همينه؟

به هر حال متشكرم.
Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


3 شنبه 14 آذر 1391 - 14:52
پاسخ بصورت نقل قول
نمیدونم.ولی من از این راه استفاده میکنم.
البته اون اعداد32 آخرش بسته به جای GUI فرق میکنه و اینکه میتونید عبارت های داخل پرانتز رو تقسیم بر عددی( برای مثال 3 ) کنید تا مثلا" از یک سوم صفحه نمایش مرجع داشته باشید.
ضمنا " سمیکالن آخر کد ها رو برای این نذاشتم چون توی صفحه کد ها به هم میخورد
موفق باشید.

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


4 شنبه 15 آذر 1391 - 02:10
پاسخ بصورت نقل قول
حضرات عظام و علمای اعلام :
یه سوال دارم.


چطوری میتونم یه دکمه رو مخفی و ظاهر کنم؟
قصدم اینه که مثلا با زدن دکمه ی esc یه سری دکمه روی صفحه ظاهر بشه.

حالا نمیدونم دکمه ها باید از قبل ساخته شده باشن و بعد از زدن esc فعال بشن یا اینکه کلا باید وقتی esc رو میزنم ساخته بشن؟


ضمنا" یه سوال جاوا اسکریپتم داشتم که چون ساده س ، توی همین تاپیک میپرسم.

چطوری میشه بازی رو pause و دوباره play کرد؟
ممنونم به مقدار لازم. Question

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


4 شنبه 15 آذر 1391 - 03:32
پاسخ بصورت نقل قول
amir.nemati63,

در مورد سوال اولت :

كد:
   bool ShowButtons = false;
   
   void OnGUI()
   {
      
      if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
         ShowButtons = !ShowButtons;
      
      if (ShowButtons)
      {
         if (GUI.Button(myRect,"MyButton"))
         {
            // Do Something ...
         }
         
         if (GUI.Button(myRect2,"MyButton2"))
         {
            // Do Otherthing ...
         }
      }
   }


در مورد سوال دومت هم آخرین پست تو این صفحه رو ببین :

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=5238&postdays=0&postorder=asc&start=1530
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


4 شنبه 15 آذر 1391 - 20:42
پاسخ بصورت نقل قول
آقا دست گلت درد نکنه.
من برای پرسش اولم یه راه حل پیدا کرده بودم البته میدونم از نظر اصولی بودن ممکنه مشکل داشته باشه.

من یه اسکریپت نوشتم که به هر چیزی مثلا یه آبجکت خالی میدادم ، توی یه جایی مشخص از صفحه یه باتن ایجاد میکرد.
بعد اومدم یه اسکریپت دیگه نوشتم و توش وقتی کلید esc رو میزدم ، اسکریپت قبلی در آبجکت خالی رو enable و disable میکرد.


توی آدرسی که شما لطف کردید ، چیزی در مورد توقف و اجرای دوباره ی بازی ننوشته بود!

ممنونم. Mr. Green

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
amir.nemati63
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 مهر 1391
تعداد ارسالها: 33
محل سكونت: شاهین شهر


4 شنبه 15 آذر 1391 - 22:11
پاسخ بصورت نقل قول
ضمنا" دوست عزیزمون شهروز مدیر استدیو بلوبالک ، یه راه خوب برای Pause وPlay کردن بازی دادن که برای استفاده ی احتمالی دیگر دوستان قرارش میدم.

http://bluebulk.info/community/viewtopic.php?f=8&p=155#p155

_________________
انجمن هاي آموزشي استديو بلوبالك افتتاح شد

http://www.bluebulk.info/community
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
PROUNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 2 تير 1391
تعداد ارسالها: 102
محل سكونت: unity.transform


جمعه 8 دي 1391 - 12:09
پاسخ بصورت نقل قول
gui.matrix چيه و به چه دردي ميخوره توي help يونيتي فقط نوشته print(GUI.matrix) كه فقط يك مقدار اعشاري ثابت رو برميگردونه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 8 دي 1391 - 13:58
پاسخ بصورت نقل قول
PROUNITY,

GUI.matrix یه ماتریس 4در4 هست برا Transform کردن کل GUI ( جابجا کردنش و چرخوندنش و ... )
اگه کار با ماتریس ها رو بلدی توی تابع OnGUI یه ماتریس تعریف کن مقادیرت رو بهش بده و بعد به GUI.matrix بدش ....
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
PROUNITY
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: جمعه 2 تير 1391
تعداد ارسالها: 102
محل سكونت: unity.transform


جمعه 8 دي 1391 - 14:07
پاسخ بصورت نقل قول
اها ممنونم Rolling Eyes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 8 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |