Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> بررسی سوالات و اشکالات کاربران -> بازی های Indie و موبایل
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

بازی های Indie و موبایل
نويسنده
پيغام
SBS
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 24 ارديبهشت 1389
تعداد ارسالها: 53
محل سكونت: یاسوج


3 شنبه 21 آذر 1391 - 20:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
تا اونجاکه من میدونم تو این سایت افرادی هستندکه بازیهای کوچیک و ... سفارشی میسازن یا بازی واسه آیفون میسازن و تو فروشگاه اپل میفروشن.میخواستم ببینم درآمدتون چجوریه؟بخور نمیره؟یا واقعابرای یک شخص تنهامفیده؟اگه کسی بخواد بیادتواین کارچه انجینی(مطابق با نیازها و سرعت یادگیری آن و خروجی هایش)مناسبشه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


3 شنبه 21 آذر 1391 - 22:51
پاسخ بصورت نقل قول
SBS, اینجا فکر نکنم کسی توی اپل استور چیزی بفروشه! یا حتی تو android market

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 21 آذر 1391 - 23:05
پاسخ بصورت نقل قول
SBS,
سلام.
راستش من تا ماه آینده قراره دو الی سه بازی در google play (فروشگاه آندروید) قرار بدم.
در آمد از طریق بازی های موبایل به دو صورته. یا شما بازی رو به یک مبلغی می فروشید. مثلا هر نسخه 15 سنت. نهایت قیمتی که خریدار بازی شما رو که برای اولین بار دارید یک بازی در فروشگاه میذارید بخره همینه. بیشتر از این کسی برای یک شرکت یا گروه ناشناخته پولی پرداخت نمیکنه. گرون ترین بازی ها هم 2-3 یورو یا دلار هستند که تعدادشون انگشت شماره.
راه دوم درآمد از طریق تبلیغات در بازیه. روشی که بازی هایی مثل انگری بردز استفاده می کنند. بازی Angry Birds یک بازی کاملاً رایگانه ولی پر از تبلیغات و نیازمند به اتصال به اینترنت. بعد از بازی ها نسخه پولی دارن که این تبلیغات رو نداره و خیلی ها هم ندارن. این تبلیغات بصورت تعداد نمایش برای گوشی های مختلف در دقیقه هست و قیمت های مختلفی داره. سایت هایی هستند که API های تبلیغات برای آندروید و آیفون ارائه میدن. بطوری که کافیه شما اون API رو در بازی کار بذارید و لیست کارکرد رو در وبسایتی تحویل بگیرید. اثر شرکت هایی که در بازی ها تبلیغ می کنند، سازندگان بازی های دیگه هستند. سیستم تبلیغات شما باید طوری باشه که بدون نیاز به دوباره دانلود کردن، بشه درش تبلیغات کم و زیاد کرد. در ابتدا کسی به شما تبلیغ نمیده ولی وقتی که بازیتون دانلودش بالا بره، می تونید از شرکت ها و بازی های دیگه تبلیغ بگیرید. در نهایت فایل رسمی سایتی که ازش API گرفتید رو بهشون میدید و پولتون رو میگیرید.
روش دوم، درآمد قابل توجهی داره در صورتی که بازیتون به قدری خوب باشه که دانلودش خیلی بالا بره. انگری بردز هم از اول به این شکل بود.

امیدوارم این اطلاعات بدردتون بخوره.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


5 شنبه 23 آذر 1391 - 19:23
پاسخ بصورت نقل قول
سلام،
از بچه هایی که من ازشون خبر دارم یا باهاشون هستم گروه تانگو گیمز هست (www.tangogames.co) که آخرین بازیشون بجز چند ضعف کوچیک و خستگی از کار طولانی که منجر به بیخیال شدنشون از polish نهایی روی بازی شد، خیلی سرگرم کننده و جذاب هست، کار صدای خوبی هم روش انجام شده و هم روی Google Play هست هم روی App Store...

تصویری از آخرین بازی تانگو گیمز بنام SpiderWay:



آدرس سایت گروه TangoGame:
http://www.tangogames.co

آدرس بازی SpiderWay:
http://www.tangogames.co/spiderway
Google Play Link
AppStore Link

----------------------------------------

گروه Nemo Games خودمون هم هست که می تونید کارها رو از وبسایت و یا با جستجو Nemo Games ببینید:

www.nemo-games.com که البته سایت چند وقتیه که بروز نشده و آخرین بازی ها رو توش نداره

از ایده های خوب گروه میشه به بازی های Finger Rider HD، TapTap Remove و یا MaxMySum اشاره کرد و یا بازی Anime Dress Up که با ابنکه بیشتر طرفداران خانم های جوان هستند اما سرگرم کنندگی و کیفیت خاصی داره، یه بازی platformer هم دارن که هنوز به بازار عرضه نشده و من چون نمی دونم میتونم تصویری ازش بزارم یا نه اینکار رو نکردم. (با اینکه خیلی دوست دارم اینکار رو انجام بدم!)

لینک صفحه مربوط به بازی TapTap Remove:
TapTap Remove

تصویری از بازی Anime Dress Up:



----------------------------------------

یه گروه ایرانی دیگه هم هست که بنام زانا گیمز به آدرس http://www.zanagames.com
این گروه هم بازی های خوبی داره از جمله Amazing Eater و ThermoBox

تصوری از بازی Amazing Eater:



----------------------------------------

همه این بچه ها یه زمانی اینجا بودن یا هستن، اما فعالیتشون رو در اینجا کم کردن و یا کمتر به اینجا سر میزنن، بچه های گروه زاناگیمز هم بیشتر تو Facebook فعالیت میکنن و ضمناً اینها فقط تعداد اندکی از بچه هایی هستند که دارن تو این زمینه (گیم) فعالیت میکنن و خیلی های دیگه هم هستند که دارن گیم و یا ابزارها و اپلیکیشن های دیگه ای مینویسن.

بنظر من (که شاید یک نظر کاملاً شخصی باشه) همه گروه های ایرانی علاوه بر ضعف در کار گروهی و پیدا کردن آدم های متخصص (و علاقه به تک روی) یه اشکال خیلی بزرگی هم در کار در این زمینه دارن... Marketing یا همون بازاریابی که اصلاً جدی گرفته نمیشه

شرکت Rovio سازنده بازی Angry Birds بازیش رو به یکی از پابلیشرهایی که امروز بخوبی در دنیا مشهور شده یعنی شرکت Chillingo داد و پس از موفقیت بسیار زیاد Angry Birds، شرکت Rovio هم اسم و رسمی برای خودش بهم زد و از اون به بعد بود که خودش بازی هاش رو publish کرد، این کار دقیقاً همون کاریه که ZeptoLab سازنده بازی معروف Cut the Rope هم انجام داد.


در کل طبق بررسی هایی که ما انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در حدود 85% از تولید کننده های نرم افزار تو بازارهای AppStore و Google Play (با عرض معذرت) علاف هستند چون یه چیزی شنیدن و فکر میکنن الان یه بازی میسازن و میلیاردر (یا به دلار، میلیونر) میشن، تو سایت های مختلف میتونید اطلاعات بیشتری رو تحت عنوان Gold Rush و هجوم Developer ها و سرخوردگی اکثرشون پیدا کنید و سعی کنید اشتباهات اونها رو تکرار نکنید چون خیلی ها هرگز حتی اون صد دلاری که بابت عضویت دادن رو هم از AppStore در نمیارن! چه برسه به پول!!! 12% بازی ها و نرم افزارهاشون فروش متوسطی رو داره و درآمد متوسطی برای زندگی کردن دارن (مثل اکثر کارهای دیگه تو این دنیا) و در آخر کمتر از 3% از این افراد یا گروه ها موفق یه کسب درآمدهای میلیون دلاری میشن...

پس اگه ایده خوبی ندارید، اگه توان اجرای و پیاده سازی خوبی ندارید و اگه تا حالا هیچ بازی نساختید متاسفم که ناامیدتون میکنم، اما بنظر نمیاد موفقیت زیادی کسب کنید، در غیر اینصورت میتونید یواش یواش از خیل عظیم 85 درصدی علافان به خیل 12 درصدی افرادی با درآمدهای متوسط بپیوندید تا شاید یه روزی هم به اون کمتر از 3 درصد تبدیل بشید... شاید Rovio هم هرگز فکر نمی کرد پنجاهمین بازیش (Angry Birds) به این موفقیت جهانی برسه اما خب، رسید دیگه... Laughing

حواسمون باشه که بجز طراحی، سناریو نویسی، گرافیک و برنامه نویسی، چیزهای کوچیک دیگه ای هم هستند که میتونن براحتی برامون دردسر ساز بشن، از یه آیکن کوچولو بگیر تا طراحی وبسایتی با قابلیت های یک CMS جمع و جور و طراحی رابط کاربری، تست گیم پلی و یکنواخت شدن بازی برای سازنده و ندیدن (یا به چشم نیومدن) ایراداتی که سازنده ها بهشون عادت کردن و دیگه نمی بیننشون، موسیقی، جلوه های صوتی، جلوه های تصویری مثل ساخت سیستم ذره ای، افت فریم، تست روی دستگاه های مختلف، رفع ایرادات، بروز رسانی بازی ها، کل کل با تیم بازبینی Apple، رعایت لایسنس در همه زمینه ها و از همه مهمتر اینکه پولی رو که بدست آوردید رو چطوری به کشوری بیارید که تحریمه؟!!! فکر همه اینارو بالاخره باید در یک مرحله از کار بکنیم دیگه، نه؟ همه این گروه ها این مشکلات رو کمابیش و به نوعی تجربه کردن و یه جوری حلشون کردن، پس شما هم میتونید، شاید هم بتونید با گردانندهای این تیم ها تماس داشته باشید و از تجربیاتشون بهره مند بشید

اینارو نگفتم که ناامید بشید، فقط بدونید که این کار هم مثل همه کارها سختی های خاص خودش رو داره که البته و صد البته میتونه با کامل شدن چرخه توسعه و درآمدزایی لذت بخش هم بشه Laughing

از راه های انتشار نرم افزار هم علاوه بر اونایی که آقا شهروز عنوان کرد راه هایی مثل سپردن نرم افزار به پابلیشرهای معروف که قوانین خاص خودشون رو دارن و درصدهای خاصی رو هم از فروش بر میدارن هم هست، و یا اینکه نرم افزار رو مجانی بدید اما برای خلاص شدن از شر تبلیغات از کاربر یه پولی بگیرید، و یا امکانات ویژه ای رو از طریق پرداخت درون نرم افزاری (InApp Purchase) به کاربر بفروشید و یا مثل بعضی ها یه دکمه به عنوان تشکر از Developer بزارید که اگه کسی علاقمند بود یه پولی برای استفاده از نرم افزار به Developer برسونه... برای شروع بهترین راه سپردن بازی به یه پابلیشر معروفه که البته کار ساده ای نیست چون اونها هم دارن روی بازی سرمایه گذاری تبلیغاتی انجام میدن و حتماً بازی رو از جهات مختلف مورد بررسی قرار میدن تا مطمئن بشه براشون صرفه داره و پولشون دود نمیشه!

یه توصیه برادرانه دیگه، هیچ وقت دنبال اطلاع از درآمد دیگران نباشید، به توانایی های خودتون رجوع کنید و گلیم خودتون رو از آب بیرون بکشید، اینجوری دچار اشتباه نمی شید.

- موفق باشید

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
miladigs
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 24 ارديبهشت 1388
تعداد ارسالها: 435


جمعه 24 آذر 1391 - 17:43
پاسخ بصورت نقل قول
كنجكاو,

ممنون که مواردی رو که من می خواستم توضیح بدم رو دادید.

باید اضافه کنم که بازی های موبایل بازار خیلی بزرگی داره و اصلا کار راحتی نیست و دشواری های خودش رو داره.حتما باید تجربه داشته باشید،تجربه تولید بازی موبایل،بازاریابی،حضور در این بازار بزرگ و پر رقیب،مخاطب شناسی،...

اگر می خواهید وارد این بازار بشید حتما حرفی برای زدن داشته باشید.باید با دست پر شروع کنید و انتظار درآمد از بازی اول و دوم رو نداشته باشید.

موفق باشید.

_________________
براي بدست آوردن چيزي كه تا به حال نداشتم بايد كسي شوم كه تا به حال نبودم!
WWW.BARMANDEV.COM
WWW.ZANAGAMES.COM
مرجع معرفی،نقدوبررسی اپلیکیشن های موبایل
www.appreview.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |