Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> انتقادات و پیشنهادات -> کامل شدن
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 13 بهمن 1391 - 02:13
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i, اشکان من اون بالا پست دادم ها Rolling Eyes . من هنوز هستم ها... Very Happy

اشکان خودت که قضیه کار ما رو میدونی چطوری شد، من بعد کارمون کلا ذهنیتیم نسبت به بازی ساختن تو اینجا تغییر کرد. منم فعلا دیگه دنبالش نیستم البته از نظر تجاری منظورمه وگرنه از نظر علاقه که همیشه در تکاپو هستیم Very Happy .

در مورد تغییر هم علی یک سری صحبت ها کرده بود ولی خوب الآن انصافا اگه تغییر هم انجام بشه چه سودی برا علی داره؟ الآن دیگه مثل 5 سال پیش نیست که همه تو جو باشن و بیان توی فروم کلی فعالیت بکنن. از طرفی هم بازی ساختن اصلا حمایت نمیشه تو اینجا تا وقتی که پول توی ملک و املاک خوابیده Very Happy و البته دوستان بنیاد که دقیقا نمی دونم چیکار میکنن!

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


جمعه 13 بهمن 1391 - 02:54
پاسخ بصورت نقل قول
کار خوب کردن به بنیاد و حمایت و ... نیاز نداره. الان با 4 تا سیستم و 4-5 نفر آدم کار بلد میشه بازی مستقل خوبی ساخت و سود خوبی هم کرد.
بنیاد هم کار خوب کرده هم بد. اما اصلا مگه همه ی بازیسازها باید چشمشون به جیب بنیاد باشه ؟! بازیسازی یک تجارته (خودتون بهتر میدونید). این آیه ی یاس خوندن ها هیچ فایده ای نداره . همه می خوان راه چند ساله رو یک شبه برن. نه تنها در یادگیری و چیزهایی که اشاره کردید بلکه حتی در اندازه ی پروژه ای کی می خوان انجام بدن. وقتی طرف تو قدم اول میاد میگه می خوام مکس پین بسازم، ندای وظیفه بسازم و ... همین میشه دیگه. پول نداره میگه بنیاد حتما باید ازم حمایت کنه ! بایدی در کار نیست. اصلا فکر کنید بنیاد نبود ، اونوقت کاسه کوزه ها رو سر کی می شکوندین؟ باید اسپانسرهای خصوصی به کار بیان تا این صنعت در ایران شکل بگیره و اسپانسر خصوصی هم دنبال سوده پس همچین ریسک بالایی را نمی پذیره . باید اول دو تا پروژه ی خوب ببینه تا اعتماد کنه.
الان فقط یک شرکت تو ایران درست و واقع گرایانه کار کرده و اونم رسانا شکوه کویر هستش. بدون حمایت بنیاد با بازیهای کم خرج شروع کرد و الان بازیهاش به صورت جهانی پخش می شوند.
به نظرم عامل اصلی خود developer ها هستن. البته اسم بعضی هاشونم نمیشه developer گذاشت.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
smit
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 22 آبان 1391
تعداد ارسالها: 18


جمعه 13 بهمن 1391 - 12:47
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
کار خوب کردن به بنیاد و حمایت و ... نیاز نداره. الان با 4 تا سیستم و 4-5 نفر آدم کار بلد میشه بازی مستقل خوبی ساخت و سود خوبی هم کرد.

ببخشید این سه یا چهار نفر پول غذا و آب و برق و ... می خوان یا نه؟
نقل قول:
اما اصلا مگه همه ی بازیسازها باید چشمشون به جیب بنیاد باشه ؟!

ما که پول نخواستیم!!
نقل قول:
بازیسازی یک تجارته (خودتون بهتر میدونید). این آیه ی یاس خوندن ها هیچ فایده ای نداره . همه می خوان راه چند ساله رو یک شبه برن.

آیه یاس نیست حقیقته!!
نقل قول:
وقتی طرف تو قدم اول میاد میگه می خوام مکس پین بسازم، ندای وظیفه بسازم و ... همین میشه دیگه. پول نداره میگه بنیاد حتما باید ازم حمایت کنه !

اون وقت شخصی که تو قدم اول میاد میگه یه بازی دوبعدی ساده بسازم و هیچ انتظاری از بنیاد نداره و جایی هم برای فروش بازی نداره چی کار کنه؟
منظور من از گلایه هایی که در پست قبلی کردم این بود که بنده که چند ساله دارم بازی سه بعدی و گاها موبایل می سازم و در گوگل پلی و سایتهای خارجی می فروشم و هیچ سایت ایرانی برای این کار وجود نداره و اگه خدایی نکرده ارتباط بنده با خارج از کشور قطع بشه چطور می تونم بازی های کوچولو و سادم رو بفروشم؟
حالا بنده به کنار اون تازه کاری که می خواد بازی ساده بسازه چیکار کنه؟
اونی که نه می تونه بازیش رو بفروشه و نه می تونه یه اسپانسر خصوصی پیدا کنه تکلیفش جیه؟
مثلا شما یه بازی ساده دو بعدی داری که خیلی هم خوب نیست و قیمت کمی داره مثلا حدود 500 تومن یا 1000 تومان آیا در ایران جایی برای فروش این قبیل بازی ها وجود داره؟ احتمال کرک شدن و کاهش فروش در ایران در روزهای اول حدود 99 درصده درحالی که در خارج از کشور احتمال کرک شدن 20 یا 30 درصده که اون هم اگر بازیتون خیلی معروف بشه امکان داره این اتفاق برای بازیتون بیفته که اون هم هیچ کس نمیره کرک شده رو بازی کنه!!
مشکل اصلی عدم وجود محلی مناسب برای فروش بازی های مستقل کوچک
هستش مثل سایت گوگل پلی که بازی ساز ایرانی هم بتونه اونجا بازی های خودش رو بفروشه و عدم حمایت از هر لحاظ از گروههای بازی سازی هستش چون جدی گرفته نمیشن و به این راحتی ها شرکتها به گروههای بازی ساز اعتماد نمی کنن مثلا خود همین سرزمین رویا چرا هیچ کسی از اون حمایت نمی کنه مگه چه ایرادی داره؟
در جواب این مشکل میشه گفت وقتی شرکتی از بازی شما حمایت نکنه اگر سایتی برای فروش باشه مشکلی ایجاد نخواهد شد و بازی ساز مبتدی هم با فروش بازی ساده خودش و دیدن سود کلی روحیه می گیره!!
ولی الان یه نفر کلی زحمت می کشه و یه بازی ساده می سازه و آخرش هم نه میتونه به کسی بفروشه و جایی هم نیست حداقل به صورت رایگان قرارش بده و استقبال مردم رو از بازیش ببینه!! و خیلی عوامل دیگه که باعث میشه بازی ساز کلی نا امید بشه و در آخر هم عمر بسیاری از بازی سازان ما اندازه یه جرقه کوچولو هستش که لحظه ای روشن و بعد چند ثانیه خاموش میشن و هیچ استفاده ای از اونها نمیشه!!

_________________
یک انسان تنها وقتی می تواند به دیگری از بالا نگاه کند که می خواهد دست او را بگیرد و از زمین بلندش کند.
قابل توجه خیلی ها!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


جمعه 13 بهمن 1391 - 13:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
از بچه ها:
شهروز, ماهان, امین, وهاب و ...
کسی هنوز هست؟ کسی هنوز بازی میسازه؟


سلام اشکان جون ، خیلی مخلصیم ...
من که فعلا هستم ، یه کارایی هم میکنیم ، بعضی اوقات ضرر میکنیم و بعضی اوقات هم یه سودی ، کلا در حد بخور و نمیر هست این صنعت گیم ایران و میشه باهاش زنده موند ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


جمعه 13 بهمن 1391 - 15:48
پاسخ بصورت نقل قول
ما همه قبل از این که وارد این حرفه هم بشیم می دونستیم که بازار فروش بازی در ایران خرابه . به نظر من تا وقتی copyright هم رعایت نشه درست نخواهد شد.
اما مگه تو جهان فقط بازار ایران وجود داره ؟ این همه سایت که از بازیهای مستقل دو بعدی استقبال می کنند. مثل سایت bigfishgames . شبکه ی steam هم هست. بازار موبایل هم برای این نوع بازیها داغه.
این که تحریم هستیم و مشکلاتی بر سر راه ما برای همکاری با این نوع سایت ها سخته درست ولی امکان پذیره. الان چندین شرکت ایرانی هم هستند که در ایران مشغول به کارند و از این بازارها سود خوبی هم می کنند.
اگر هم من یک بازی ساخته باشم که خوب نباشه اصلا توقع سود ندارم ! کار خوب = سود . کار بد = ضرر .
به نظر من تو ایران بازاری برای بازیهای مستقل نیست و اگر کسی می خواهد بازی مستقل بسازه که پول کسب کنه باید ابتدا بازارش رو مشخص کنه. مثلا بازی اکسیر سیاه (rot gut) یک بازی بسیار زیبا و مستقل است. عنوان بهترین بازی مستقل را نیز از دومین جشنواره بازیهای رایانه ای کسب کرد اما سازندگانش حتی به انتشار در ایران فکر هم نکردند و در حال حاضر در شبکه ی steam به فروش میرسه.
در مورد سرزمین رویا هم من اطلاع زیادی ندارم اما اگر سازندگان آن حس می کنند بازی که ساختند در حد بازیهای مستقلی که در این سایت ها به فروش میرسه هست خوب به نظرم بهترین راه برای این که زحماتشان بدون سود باقی نماند همین هست.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 13 بهمن 1391 - 17:26
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, بله, شما که همیشه در صحنه حضور داری! Very Happy
آره دیگه, منم از این به بعد فقط دلی کار می کنم, خداییش نمیشه از این راه پول دراورد.

Unity3D, ما بیشتر!!! PDT_002
باز خدارو شکر, همین که میشنویم یه نفرم از این راه پول در میاره خوشحال میشیم. البته از حق نگذریم کارای شما و وهاب جان واقعاً ارزش فروش هم داره!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 13 بهمن 1391 - 20:28
پاسخ بصورت نقل قول
king_of_persia, آقا والا من حرفی نزدم گفتم شاید روی صحبتت با ما نبوده! Very Happy

ما دو نفر بودیم دو تا سیستم هم بیشتر نداشتیم، توی خونمون هم کار میکردیم. بعد از 4 یا 5 سال کسب تجربه شروع کردیم به ساختن سرزمین رویا. دو سال هم کار کردیم روش و یک شبه تموم نشد. ما قبل اینکه بنیاد بوجود بیاد وارد کار بازی سازی شده بودیم، وقتی هم که بنیاد ساخته شده ما اصلا نمی دونستیم کارش چیه چون فقط دو تا همایش گذاشت و تموم شد. حتی ما تا چند ماه پیش هم نمی دونستیم دقیقا بنیاد کارش چیه، وقتی فهمیدیم، متوجه شدیم که بنیاد یه ارگانیه برای سامان دهی بازی های داخلیه. خوب وقتی همچین چیزی هم بوجود میاد باید جنبه حمایتی هم داشته باشه متقابلا وگرنه همه بلدن خودشون رو سامان دهی کنن! در مورد اسپانسر هم منم همین رو گفتم، تا وقتی که سود توی چیزه دیگه باشه کسی نمیاد سرمایه گذاری کنه و بعد اینکه اگه چیز خوب هم بسازیم باید حتما یه چیزی مثل Call of Duty باشه تا کسی قانع بشه. ما هم اگه سرمایه و علم اینکار رو داشتیم در درجه اول اصلا صحبت حمایت رو نمیکردیم! رسانا شکوه کویر هم یه گربه قجری ساخت با یکی دو تا دیگه مثل قتل در کوچه های تهران. من رک میگم، از نظر ساختار و کیفیت گیم هاشون که بگذریم کلا اونها اینجا مخاطب نداره و حتی بنیاد هم درباره قتل در کوچه های تهران بهشون پشت کرد. در مورد developer ها هم که منم گفتم قضیه اشون چطوریه.

ما مشکل نشرمون بخاطر اینه که اولا محصول ما مخاطب نداره توی ایران و اینکه مفروضات ذهنی ناشر های داخلی، گیمر های داخلی و سرمایه گذار های داخلی رو نمیشه شکوند! انصافا چند تا بازی مفهومی وارد بازار ما شده و چند تا اصلا در داخل ساخته شده که فروش رفته باشن؟ هیچی! و ما هم حودمون قبول کردیم که اشتباه از خودمونه. کار ما فقط ساختن بود نه اینکه نشر هم بدیم و هزار تا کار دیگه هم انجام بدیم، جالبه که تو این مدت که دنبال ناشر بودیم کسی اصلا براش مهم نبود که ما چطوری با game maker بازی جمع کردیم و چطوری بدون باگ بوده و اینکه حتی چطوری دو نفری اینکارو انجام دادیم. کلا ایران کشور جالبیه و ما هم آگاهیم! Very Happy

سرزمین رویا خیلی بیشتر از اون چیزی که کاربر ها میدونن قابلیت داره و ما هم دنبال راه های مختلف بودیم ولی نتونستیم به نتیجه برسیم. ما تا الآن فقط یکسری ویدئو نشون دادیم از کارمون که تقریبا فقط 20 یا 30 درصد بازی رو نشون داده و بخاطر همین کسی نمی دونه که کیفیت کار ما در چه حدیه. در درجه اول هم ما برای سود کار رو شروع نکرده بودیم، فقط در جهت علاقه خودمون بود.

مشکل بازار گیم خیلی ساده است، اقتصادی توی کشور در چرخش نیست و نسبت به اون هم کاری در گردش نیست. وقتی کاری در گردش نباشه خوب کسی هم سرمایه کسب نمیکنه، این نه تنها برای بازار گیم اینطوریه بلکه برای تمام بازار ها وجود داره برای نمونه هم میشه یه سر به بازار آهن تهران زد Very Happy. الآن ناشر ها دوست دارن توی این وضع خراب سود بکنن خوب این میشه به ضرر developer. یعنی اینکه من محصولم رو باید خیلی زیر قیمت بفروشم تا اون راضی بشه، این دقیقا چیزی هست که برای خود ما پیش اومد. حالا دیگه نمی دونم این آیه یاس یا مشکل اقتصادی.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


جمعه 13 بهمن 1391 - 20:53
پاسخ بصورت نقل قول
بنده مخاطبم جناب smit بود و خوب ایشان در صحبت هایشان حرف از بازی شما زدند و منم فقط جواب ایشان را دادم.
راستی جناب ماهان خان چرا از شبکه ی steam اقدام نمی کنید؟ از تیم فن افزار هم میتونید کمک بگیرید. این گونه هم که گفتید خیلی خوب کار شده پس می شه امید داشت اونور فروش خوبی داشته باشه.
موفق باشید.

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 13 بهمن 1391 - 21:54
پاسخ بصورت نقل قول
king_of_persia, حقیقتش ما اول از طریق greenlight برای steam خواستیم اقدام کنیم ولی ساختن اکانت هزینه داشت و ما هم دیگه توان هیچ هزینه ای رو نداشتیم. از طرفی هم خودمون اطلاعات کاملی از اینطور سیستم ها مثل steam نداریم و کسی توی تیم ما هم نیست که کارهای بازاریابی رو انجام بده.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Mohammad-R
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 تير 1391
تعداد ارسالها: 54


شنبه 14 بهمن 1391 - 23:15
پاسخ بصورت نقل قول
سلام!
خیلی وقته اینجا نیومدم راستش رو بخواهید دلم تنگ شده بود!
قبلنا با خودم می گفتم اگه برم دانشگاه چهار تا آدم پیدا می کنم اون وقت چند نفره بازی می سازیم ولی چی بگم !؟ اینجا ملت درس برنامه نویسیشم به زور پاس میکنن چه به رسه به...Confused
امیدوارم همیشه و همه جا موفق باشید. Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |