Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> من برگشتم!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

من برگشتم!
نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


4 شنبه 25 ارديبهشت 1392 - 20:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان
من بالاخرا بعد از مدت طولانی برگشتم ولی این بار حد اقل تجربه و دانشم به لطف دوستان این وبسایت و البته به یاری خدا چندین برابر شده!
http://computerforever.persiangig.com/document/M21Sample.rar
خب من تو این مدت نسبتا طولانی با Tao و اپن جی ال یک موتور ساده ساختم و با آشنایی پیدا کردن با ساختار کلی یک موتور رفتم سراغ دایرکت ایکس.
این فایلی رو که گذاشتم اولین کار نیمه کاملم هست(البته بازی نیست...)که امروز کامپوننت فونت رو درست کردم.
جا داره از عزیزان وب سایت:
آقا شهروز
آقا امین(Unity3d)
آقا ماهان(mahangm)
و بقیه عزیزان به خصوص مدیر این سایت تشکر کنم.
ان شالله از امتحانات که فراغت یافتیم می خوام این موتور رو بیشتر گسترش بدم و با بچه های مدرسمون روی همین بیس رو یه بازی دو بعدی کار کنیم.
البته متاسفانه هنوز کمی روی صدا مشکل دارم که اگر دوستان لطف کنند و ما رو راهنمایی کنند بسیار متشکر می شم.
ببخشید پر حرفی کردیم. Rolling Eyes

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
__UFNHGGI_H__
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 بهمن 1391
تعداد ارسالها: 16


4 شنبه 25 ارديبهشت 1392 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
ایول برا شروع خوبه کلا من از کسایی ک میان سمت انجین نوشتن خوشم میاد Idea
البته هنو جای کار داره مثلا همین کلاس Vector ک نوشتی هزار تا مشکل داره Very Happy
اول اینکه x,y رو double درنظر گرفتی . برای موتور های 3 بعدی با محیط خیلی بزرگ هم double نمی گیرن
دوم اینکه کلاس در نظر گرفتی باید struct می کردی
اون دو تا تابع DistanceV و DistanceD هم ک منطقی نیست
اپدیت کردن صحنه و ابجکت ها هم بعدا دچار مشکل میشه با foreach نباید بنویسی
چون اگه مثلا ابجکت چهارم در حال اپدیت باشه و بعد موقع اپدیت ابجکت قبلی یا بعدی یا خودش حذف بشه ی سری مشکلات پیش میاد
مثلا ی ابجکت دو بار اپپدیت میشه و یکی اصلا اپدیت نمیشه کلا همه چی خراب میشه
PDT_002
سیستم کامپوننتت هم نسبتا خوب بود . شبیه یونیتی بود Laughing
رنگ و .. هم ک بد نوشته بودی اخه برا چی r,g,b,a رو int در نظر گرفتی

درضمن اگه می خوای انجین نوشتن رو ادامه بدی حتما و حتما باید سی++ کار کنی .
زبان های منیجد اشفال تر از اون چیزی هستن ک فکرشو می کنن Mr. Green

راستی ببخشید بی اجازه دیکامپایل کردم و کد ها رو دیدم
Embarassed

موفق باشی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 25 ارديبهشت 1392 - 23:48
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, سلام. حوصلمون سر رفته بود! بالاخره یکی اومد. Very Happy

خیلی عالیه که روی انجین داری کار میکنی. اگه به من باشه برای هرکی که بخواد شروع کنه من زبون های managed رو توصیه میکنم. از اول نمیشه سراغ ++C رفت چون واقعا گیچ میشی و درصد fail شدن کارت بسیار بالا میره. سبک دو بعدی هم نقطه شروع خوبیه چون ساده است ولی نباید روش خیلی انرژی گذاشت چون تو سطح دنیا الآن دو بعدی جایی نداره. به غیر از چندتا بازار مثل psn و xbla و یا steam که خوشبختانه ما بهش دسترسی نداریم Rolling Eyes ، جای دیگه ای رو نمیتونی پیدا کنی که بازیت رو فقط به انتشار برسونی. یعنی حتی فکر فروش هم نکنی. در غیر اینصورت باید بری بازی های hidden objects درست کنی که فقط bigfishgames دوست داره Very Happy . برای صدا یه عالمه کتابخونه free بصورت کامل و یا استفاده خصوصی هست. من بهت irrKlang رو توصیه میکنم که برای استفاده غیر تجاری رایگان و خیلی هم قوی و ساده است. نسخه net. رو میتونی بگیری و استفاده کنی: http://www.ambiera.com/irrklang

در هر صورت من که برای کمک هستم Surprised

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


5 شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 08:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
سپاس...
__UFNHGGI_H__,
من گفتم که تازه اولین کارم بوده...در مورد ساختار هم درست گفتید از یونیتی الهام گرفتم.
راجع به آپدیت گیم آبجکت ها...بله دارم حلقه رو اصلاح می کنم چون قبلا به این مشکلی که گفتی بر خوردم.
از کلاس استفاده کردم برای vector چون با constructor به مشکل بر خورده بودم تو استراکت...اما به لطف خدا تو نسخه بعدی رفعش می کنم. Mad
خب در color مقادیر r,g,b,a رو int گرفتم چون دایرکت ایکس از Color در System.drawing استفاده می کرد و من هم ترجیح دادم خیلی پیچیده نکنمش...همون کار دم دستی خودمون رو انجام بدم.
و کلا کلاس Color رو تعریف کردم که نیازی به استفاده از کامپوننت سیستم نباشه و همه چی
مستقیم تو یه اسمبلی در اختیار کاربر باشه.
در مورد اینکه .net زیاد خوب نیست تا حدودی موافقم...خودم اول رفتم سراغ سی++،ولی خیلی کد های پیچیده ای داشت...با توجه به اینکه سی شارپ حرفه ای ترین زبانی هست که تا الان بلدم تصمیم بر این شد که با همین زبان کار رو ادامه بدم.
ممنون از اینکه نظر دادید... .
قربان این بارکه مشکلی نبود دیکامپایل کردن...ولی اگه ناراحت نمیشید و برای کار ما احترام قایل میشید لطفا در نسخه هایی که بعدا منتشر خواهند شد این کار رو نکنید... بازم سپاس
Wink Embarassed

MahanGM,
شما همیشه به ما لطف داری...
ناراحت شدم از اینکه دریم لند ناشر پیدا نکرد...ولی حقیقتا با دیدن پشتکار شما من هم عزمم رو جزم کردم که بی خیال همه چی بشینم و موتور بنویسم.
البته الان به مسایل تجاری فکر نمی کنم(هنوز وقت زیاد دارم) و بیشتر دنبال کسب تجربه هستم.
مرسی از اینکه همواره به فکر ما هستید.
اگر کمکی خواستم حتما مزاحم خواهم شد. Laughing

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 21:32
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, چطوری مرد؟ چه خبر؟
ماهان هنوز تو کار انجین هستی؟ من خفن دارم رو انجینه کار می کنم, الان دارم رو sdk کنسولا کار می کنم. یه چند تا خروجی هم برای ps2 و wii گرفتم.

Parham, خوشحالم داری پیشرفت می کنی پرهام جان, ولی یه چیزو در نظر داشته باش, همیشه دنبال آسون ترین کار نباش و تلاشت رو بکن تا برنامه ای که مینویسی بالاترین کیفیت رو داشته باشه حتی اگه لازم باشه همه چیزو از پایه بنویسی و حسابی وقت بذاری.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 10:58
پاسخ بصورت نقل قول
به...باد آمد و بوی عنبر آورد...چطوری آقا اشکان...!شرمنده به کلی شما رو فراموش کرده بودم.
و اینجا ذکر می کنم شما هم جزء اون دسته کسانی هستی که بسیار در این زمینه ها من رو راهنمایی کردند.
چشم...حتما این نکته رو یادم می مونه...دارم VC++ رو یاد می گیرم...البته نه CLR.دارم Native رو یاد می گیرم که طبق گفته آقایون با سی++ انجین بنویسم.
این هم جدیدترین خروجی ای هست که از این انجین گرفتم...البته هنوز چیزی نداره و تشخیص برخوردش هم کمی مشکل داره که امیدوارم عزیزان به بزرگی خودشون خطا های ما رو ببخشن. Rolling Eyes
http://computerforever.persiangig.com/document/M21SSample.rar
فعلا خدا نگهدار Cool

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 11:23
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i, اشکان! باب شماره ات عوض شده من هم یادم میره از پویان بگیرم. یه pm کن خودت.
من یکسری اعمال مخوف انجام دادم از یک ماه قبل عید که تا الآن صداش رو هم در نیاوردم. PDT_002 حالا اگه جایی خبر AO4 رو بخونی درباره Ice Engine نوشته Twisted Evil . فقط میتونم بگم کار خیلی حرفه ای شده Very Happy
راستی کی میگفت box2d کار کردن باهاش سخته و باید همه چی به متر تبدیل بشه!؟ Very Happy اگه خواستی یه pm بزن برات توضیح بدم کار تا الآن چطوری شده. فعلا.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 11:53
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, برات pm کردم. ایول منتظرم ببینم انجینت چی میشه!
box2d هم من نگفتم سخته, فقط باید نسبت به پلتفرم یه تبدیل واحد کنی, هنوزم میگم. مثلاً تو pc همه چیز باید 0.1 بشه ولی تو آیفون 0.3!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Parham
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 دي 1390
تعداد ارسالها: 408
محل سكونت: somewhere behind a lot of troubles...


1 شنبه 29 ارديبهشت 1392 - 07:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
این جدید ترین خروجی از موتور هست...البته هنوز اضافه کردن کاراکتر مونده.
http://computerforever.persiangig.com/document/M21TSample.rar
چون گرافیست ندارم و خودم تکسچر ها رو تهیه می کنم کیفیتشون پایینه...دیگه ببخشید.
چند سوال دارم اینجا:
من از کتابخانه Microsoft.DirectX استفاده کردم.
چطور می تونم از Vertex Shader ها در برنامم استفاده کنم؟
و سوال بعدی که خیلی بیشتر سخت هست:ماتریس چرخش رو می تونید برام توضیح بدید؟ از همون اول کار تا حالا باهاش درگیر بودم.
با سپاس Surprised

_________________
برای رسیدن به موفقیت آسانسوری وجود ندارد،باید پله پله بالا رفت؛
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 29 ارديبهشت 1392 - 12:03
پاسخ بصورت نقل قول
Parham, برای vertex shader یه عامله مثال هست توی اینترنت. یه سرچ بزن. دستور D3DXMatrixTransformation2D برای تولید ماتریس انتقال و چرخش و scale هست که خیلی کاربردیه. من توصیه میکنم که ازش استفاده کنی. اگر فقط درباره ماتریس چرخش دو بعدی میخوای بدونی پایین رو بخون:

ماتریس چرخش یه ماتریس 3 در 3 هست که به شکل زیره:

كد:
|cosΘ   -sinΘ   0|
|sinΘ   cosΘ    0|
|0           0      1|


اینجا Θ همون زاویه چرخشه. طریقه استفادش اینطوریه:

كد:
|cosΘ   -sinΘ   0|    |x|
|sinΘ   cosΘ    0| X |y|
|0           0      1|    |1|


باید بیای همه ی نقاط شکل رو توی این ماتریکس ضرب کنی و نقاط جدید رو بدست بیاری. البته این برای شکل های چند ضلعی به کار میره. توی یه بازی که عموما فقط یه x ,y داری همون یه نقطه رو ضرب میکنی.

اگه هم بخوای حول یک نقطه خاص شکل رو بچرخونی از این ماتریس باید استفاده کنی:

كد:
|cosΘ   -sinΘ   0|        |x-xr|      |xr|
|sinΘ   cosΘ    0|   X   |y-yr|  +  |yr|
|0        0         1|        |1|          |1|


اینجا xr و yr همون نقاط مرجع چرخش هستن.

و این رو هم بگم که این ماتریس حالت اصلیش یه ماتریس 2 در 2 هست ولی این حالتی که من نوشتم حالت نمایش ماتریسیه که یه نمایش قراردادی برای عملیات های دیگه هست. مثلا همین ماتریس چرخش از رو یک نقطه خاص یه روش دیگه هم داره که رده های 0 رو در سمت راست ماتریس تغییر میده. حالا بیخیال توضیح زیاده!

http://en.wikipedia.org/wiki/Rotation_matrix

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |