Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار ایده ( اتاق فکر ) -> ایران هم موشن کچپرینگ شده!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

با شنیدن این، آیا موشن کپچر را می خرید؟
اصلا و ابدا
0%
 0%  [ 0 ]
شاید
0%
 0%  [ 0 ]
آره
0%
 0%  [ 0 ]
حتما می خرم
0%
 0%  [ 0 ]
مجموع آراء : 0

ایران هم موشن کچپرینگ شده!
نويسنده
پيغام
4M|R D4NG3R
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 29 تير 1392
تعداد ارسالها: 7
محل سكونت: بوشهر


1 شنبه 30 تير 1392 - 06:53
پاسخ بصورت نقل قول
یک یا دو سالی میشه که به یه سایتی بر خوردم که موشن کپچر می فروشه. قیمت ها به شرح زیر است :

سیستم خانگی : 1 میلیون و 500
سیستم استاندارد : 2 میلیون و 500 تومان
سیستم مغناطیسی : 50 میلیون


سیستم خانگی هم که میشه گفت همون کینکته ولی پیشرفته تر و یه دوربین داره
سیستم استاندارد هم پیشرفته تر از سیستم خانگی و دو دوربین داره
سیستم معناطیسی که بیل گیتس هم نمی تونه بسازه!!! دوربین نداره یه مدم وایرلس ماننده که یه لباس مخصوصی داره و می تونید به صورت مغناطیسی تا برد چند کیلومتر ضبط کنید هیچ لرزشی هم نداره


معرفی سیستم قدرتمند ضبط سه بعدی حرکات Inertial Motion Capture

این دستگاه شامل ۱۷ برد IMU (Inertial Measurement Unit) می باشد. IMU به بردی اطلاق می شود که توسط سنسورهای Inertial، چرخش نسبی حول سه محور را محاسبه می کند و بدین گونه حرکات مفصلی که برد روی آن است را شبیه سازی می کند.
مهمترین بخش ساخت این نوع سیسم ضبط سه بعدی حرکات همان برد IMU می باشد که به دلیل حساسیت و نویز شدید سنسورهای به کار رفته در این برد تشخیص و حذف نویزها بسیار دشوار است. به علاوه ترکیب خروجی سنسورها(Sensor Fusion) نیاز به محاسبات دشوار ریاضی و آمار دارد، که این پیچیدگی ها بسیاری شرکت ها را از رسیدن به نتایج مطلوب باز داشته است.
حال گروه ما با تکیه بر توان فنی و جدیت و تلاش فراوان و با یاری خدای متعال توانسته، برد IMU با خروجی های بسیار مناسب طراحی کند، که بوسیله ی آن می توان محصولاتی کاملا قابل رقابت با مشابه خارجی تولیدکرد و این در حالی است که تنها دو شرکت در این زمینه در جهان(Xsense , Anmazoo) فعال می باشند و به یاری خدا کشور ایران را می توان سومین تولید کننده در این زمینه معرفی کرد. این پروژه ۴ سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد.
IMU ساخته شده برای این دستگاه داراری خروجی بسیار نرم، بدون لرزش و نویز و با سرعت ۱۲۰۰ درجه بر ثانیه می باشد. خروجی این ۱۷ IMU توسط یک بورد کنترل کننده مرکزی دریافت شده و به یک کامپیوتر ارسال می شود. پس از دریافت اطلاعات توسط کامپیوتر، نرم افزار اطلاعات دریافت شده را به صورت real time نمایش می دهد که می توان خروجی را در هنگام ضبط مشاهده کرد و سپس می توان حرکت ضبط شده را به صورت خروجی های استاندارد مانند BVH و FBX به نرم افزار های دیگر مانند ۳DS Max، Motion Builder، Maya و … ارسال کرد.


تصاویری از سیستم مغناطیسی :






هماهنگی بی نظیر


sb01 یکی از ویژگی های مهم یک نرم افزار سیستم موشن کپچر توانایی برقراری ارتباط با دیگر نرم افزار های مرتبط مانند Maya و Motion Builder است که حتی در صورتی که سیستم موشن کپچر بهترین کیفیت را داشته باشد در صورتی که نتواند با دیگر نرم افزار ها ارتباط خوبی برقرار کند نمی توان از کیفیت آن استفاده کرد.
یکی از ویژگی های مهم نرم افزار سیستم چیپ موشن کپچر این است که به طور کامل با نرم افزار های مختلف هماهنگی دارد و خروجی مخصوص تمام نرم افزار های معروف سه بعدی ارائه می دهد. به عنوان مثال در صورتی که با نرم افزار Motion builder کار می کنید می توانید به دو فرمت BVH و FBX برای این نرم افزار خروجی ایجاد کنید و به دلیل اینکه نام ها و تعداد استخوان های کاراکتر خروجی دقیقا مشابه کاراکتر های نرم افزار Motion builder به راحتی انیمیشن ساخته شده به کاراکتر اعمال می شود بدون اینکه کار خاصی انجام شود و یا نیاز به Retarget کردن کاراکتر باشد.

قیمت و پشتیبانی

يکي از ويژگي هاي مهم چيپ موشن کپچر اين است که در عين حال که داراي کيفيتي بسيار بالاست داراي قيمتي است که به طور باور نکردني پايين است به حدي که در صورتي که در جريان قيمت هاي بسيار بالاي سيستم هاي موشن کپچر باشيد نمي توان باورد کرد با چنين قيمتي مي توان با چنين کيفيتي انيميشن ضبط کرد. به همين دليل براي اطمينان خاطر شما امکان تست سيستم قبل از خريد فراهم شده است که مي توانيد با پشتيباني تماس گرفته و براي انجام اين کار هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد. پشتیبانی سیستم نیز به طور کامل توسط گروه زبده انجام خواهد شد و هر گونه آموزش به صورت حضوری ، تلفنی و همچنین رفع اشکال سیستم به صورت حضوری انجام می شود تا بتوانید به راحتی از تمام قدرت سیستم استفاده کنید.

بدون لرزش و کاربردی

یکی از مهمترین ویژگی های یک سیستم موشن کپچر کاربردی میزان نویز و لرزش خروجی سیستم است. در صورتی که خروجی سیستم حتی کمی لرزش داشته باشد خروجی سیستم نمی تواند خروجی کاربردی برای ساخت انیمیشن و بازی باشد.
یکی از ویژگی های مهم سیستم چیپ موشن کپچر سیستم نویز گیری بسیار قدرتمند این سیستم است که با نام Jitter Removal شناخته می شود. این سیستم به طور کامل لرزش حرکات را حذف می کند و خروجی کاملا نرم و کاربردی ایجاد می کند.

افزایش سرعت و کیفیت

افزایش سرعت و کیفیت انیمیشن ها یکی از مهمترین اهداف یک سیستم موشن کپچر است. این سیستم علاوه بر افزایش کیفیت ضبط حرکات، سرعت ساخت یک انیمیشن را تا 10 برابر افزایش می دهد. از آنجایی که حتی بزرگترین و گرانقیمت ترین سیستم های موشن کپچر و مخصوصا موشن کپچر های نوری نیاز دارند که هر انیمیشن ساخته شده ویرایش کاملی شود تا قابل استفاده باشد عدم نیاز به ویرایش حرکات ضبط شده با این سیستم یک مزیت بسیار بزرگ نسبت به قیمت ناچیز این سیستم است.



اگه می خواید بخرید پیام خصوصی بدید

_________________
سلام من خبرنگار دنیای بازی های رایانه ای هستم و یک وبسایت هم دارم که توش خبر ها، تریلر ها، تصاویر و نقد و بررسی های خودم رو میزارم.
من موتور های یونیتی و آنریل رو بلدم ولی حرفه ای نیستم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |