Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> كمك در زبان اسكريپت lua
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 2 مرداد 1392 - 08:00
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, من توی هر کلاس اسکریپت در حال حاضر یه lua_State دارم. فعل حال مشکلی نداشتم. ولی خوب اگه بتونی سیستمت رو جوری طراحی کنی که از یه state سراسری استفاده کنی مسلما خیلی بهینه تره.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


4 شنبه 2 مرداد 1392 - 10:20
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM نوشته:
razielsina, من توی هر کلاس اسکریپت در حال حاضر یه lua_State دارم. فعل حال مشکلی نداشتم. ولی خوب اگه بتونی سیستمت رو جوری طراحی کنی که از یه state سراسری استفاده کنی مسلما خیلی بهینه تره.


من قبلاً که با لوآ کار میکردم این کارو کردم, مشکلی پیش نمیاره, من با 5000 تا آبجکت که همشون هم rigid body داشتن فریم ریت 60 از 60 گرفتم.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


4 شنبه 2 مرداد 1392 - 11:00
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i, آره ولی فضای رم بیشتری نیاز داره. تو باید بیای برای همه ی stack هایی که هر state داره همه ی function های گلوبال رو رجیستر کنی. البته سربار خاصی نداره فقط حافظه میبره.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


4 شنبه 2 مرداد 1392 - 12:09
پاسخ بصورت نقل قول
بحث مديريت حافظه هستش. كه البته فكر نميكنم نهايت بيشتر از 3 الي 4 مگ از حافظه اشغال كنه!

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 08:31
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, کلاً لوآ انقدر مشکلاتش زیاد بود که من کلاً بیخیالش شدم.
من الان به as نقل مکان کردم. مخصوصاً چون خروجی کنسول هم میگیرم as برام بهترین گذینست.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 08:52
پاسخ بصورت نقل قول
AshkaN_666i, اشکان لوا رو باید براش راه روش خودت رو درست کنی تا بتونی اونجوری که میخوای باهاش کار کنی. زبون معروفیه ولی مسلما بهترین گزینه نیست. as از اونطرف خیلی کامل کار شده ولی معروفیت لوا رو نداره. راستی مگه نگفتی که زبون خودت رو نوشتی؟

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 09:34
پاسخ بصورت نقل قول
MahanGM, نوشتم ولی هنوز کامل نیست و مشکلاتش زیاده و باید خیلی روش کار شه, احتمالاً به ورژن 1 انجین نمیرسه.

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 10:56
پاسخ بصورت نقل قول
اين مدته همه دوستان دست به كار بودنا مثل اينكه. احسنت.
تقريباْ من مشكلات رو حل كردم و الان با لوا ميتونم راحت كار كنم. كلاْ اسكريپت بايد كارهاي جانبي انجين رو انجام بده و اگر هسته انجين خيلي پر محتوا باشه اشكالات زبان اسكريپت تقريباْ بي معني ميشه!
البته الان انجيني كه من كار ميكنم براي بازي نيست بلكه براي شبيه سازيهاست به همين خاطر لوا كارمو راه ميندازه.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 11:21
پاسخ بصورت نقل قول
razielsina, خوب شد اومدی یه تاپیک زدی یکم صحبت کنیم.

من توی document ادیتور cryengine2 یکسری نمونه از نحوه نوشتن کدهاش رو یه زمانی دیدم. خیلی جالب بود، همه ی entity ها رو توی اسکریپت ها درست میکرد و خود entity ها کلی خاصیت و متد داشتن که واقعا یه کنترل کامل بهت میدادن. اگه کسی خواست یه نگاه بندازه لینک زیر رو چک کنه، از نظر من اینطور چیزها نمونه و راهنماهای جالبی برای ماهاست که توی کشورمون سطح علمی ساخت نرم افزا پایینه.

http://doc.crydev.net/SandboxManual/frames.html?frmname=topic&frmfile=index.html

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


5 شنبه 3 مرداد 1392 - 11:32
پاسخ بصورت نقل قول
ماهان جان عالي بود.
من الان با لوا گره ها-توريها-هندسي ها-........ رو ايجاد و روي هر كدوم كه از انجين به لوا صادر ميشه توانايي اعمال تغييرات دارم و همين بعث شده انعطاف پذيري تو انجين بالا بره. قبلاْ به صورت محدود و به صورت يك مشت تابع تو يه فضاي نامي بود ولي الان اگر هر گره ايجاد ميشه در خود لوا ميشه به متدهاي مربوطه هم دسترسي داشت براي نمونه قبلاْ براي من اينجور بود:
CurrentNode=Node

function SetInstance(Instance)
CurrentNode=Instance
end

function FinalProccFunction()
Node.SetRotation(CurrentNode,100,1,1)
end


كه Node همون فضاي نامي بود به طوريكه CurrentNode فقط از طريق توابع قابل تغيير بود ولي الان اينو دارم:
CurrentNode=Node

function SetInstance(Instance)
CurrentNode=Instance
end

function FinalProccFunction()
CurrentNode:SetRotation(100,1,1)
end
كه توي اون CurrentNode خودش متد داره كه اين قضيه با كمك متا تيبلها حل شد. يادمه يكي از دوستان فك كنم وحيد كاظمي بود كه يه نمونه برنامه براي raytrace
نوشته بود كه چنين كاري رو كرده بود.

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |