Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> چگونه يك بازي را pause كنيم؟ (gm)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

چگونه يك بازي را pause كنيم؟ (gm)
نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 19 شهريور 1384 - 10:06
پاسخ بصورت نقل قول
چگونه يك بازي را pause كنيم؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


شنبه 19 شهريور 1384 - 12:20
پاسخ بصورت نقل قول
خوب من روش خاصی برای این کار نمی دونم ولی یه کارهایی میشه کرد :

1. با دادن یک جعبه پیغام . تا زمانی که کاربر به جعبه پیغام جواب نده بازی در حالت pause می مونه .

2. یک متغیر از نوع global تعریف و مقدارش رو false کن . توی همه کدهات اول از همه یک if بیار که اگه این متغیر مقدارش false بود کدهای دیگه اجرا بشن و هر وقت خواستی بازی رو pause کنی کافیه متغیر رو مقدارش رو true کنی :

global.pausing = true;

البته ممکنه تابع ساده تری هم واسه این کار باشه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
zaghaghi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 120


شنبه 19 شهريور 1384 - 14:13
پاسخ بصورت نقل قول
از اسکریپت زیر هم میتونی است
////////////////////////////////////////////////////////////////
// script name: game_pause
// creator: Mark Overmars
// date: May 28, 2001
//
// description: Displays a message on the screen and waits till the
// player presses a key.
//
// arguments: argument0 = message color
//
// remarks:
////////////////////////////////////////////////////////////////
{
// remember current values
__font_color = font_color;
__font_size = font_size;
__font_style = font_style;
__font_name = font_name;
__font_align = font_align;
// draw the text, refresh the screen and wait
font_color = argument0;
font_size = 16;
font_style = fs_bold;
font_name = 'Arial';
font_align = fa_center;
draw_text(screen_width/2,100,'Game Paused. Press any key to continue.');
screen_refresh();
keyboard_wait();
io_clear();
// restore the settings
font_color = __font_color;
font_size = __font_size;
font_style = __font_style;
font_name = __font_name;
font_align = __font_align;
}
Laughing

_________________
becoming number one is easier than remaining number one
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 20 شهريور 1384 - 19:35
پاسخ بصورت نقل قول
تشكر.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 22 شهريور 1384 - 16:41
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

1. با دادن یک جعبه پیغام . تا زمانی که کاربر به جعبه پیغام جواب نده بازی در حالت pause می مونه .


بله این راه ممکنه ، و کدش رو هم دوستمون تو پست بالا نوشت ولی بدی این روش اینه که یک Message Box رو نشون میده که شاید چندان خوشایند نباشه... شاید شما بخواین هنگام متوقف کردن بازی یک تصویر یا منو یا ... رو نشون بدین...

نقل قول:

2. یک متغیر از نوع global تعریف و مقدارش رو false کن . توی همه کدهات اول از همه یک if بیار که اگه این متغیر مقدارش false بود کدهای دیگه اجرا بشن و هر وقت خواستی بازی رو pause کنی کافیه متغیر رو مقدارش رو true کنی :


اینکار هم دردسرش زیاده... کافیه تا یکی از آبجکتها از زیر دست در برن تا کل عملیات متوقف سازی با مشکل مواجه بشه... اینجورجاها استفاده از توابع پدر و فرزندی خیلی مفید تره...


شاید یکی از بهترین راهها برای متوقف کردن بازی بطوری که بتونید بعضی چیزها رو در پشت پرده اجرا کنید ( مثلا تایمر یا موسیقی یا حرکات آبجکتها ) استفاده از دستورات مربوط به Active & Deactive کردن عناصر باشه...



موفق باشید
علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 22 شهريور 1384 - 18:25
پاسخ بصورت نقل قول
همه اينهايي كه به تفصيل اشاره كرديد واضح بود الا اصل موضوع(Active & Deactive).
لطفا بيشتر توضيح بدين.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
delta
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 3 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 4


2 شنبه 26 دي 1384 - 09:15
پاسخ بصورت نقل قول
براي ايست دادن به بازي گيم ميكر يه امكاني گذاشته و اون به اصطلاح اسليپ هست.
در قسمتي كه آيكونهاي زيادي هست يه دستور هست كه آيكونش علامت خوابيدن (zzz)
رو داره انتخاب ميكني و بهش تايم ميدي.
هر هزار تا يك ثانيه محسوب ميشه

_________________
من سلطان جهانم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 26 دي 1384 - 10:31
پاسخ بصورت نقل قول
البته از تاريخ اين پست يه هزار سالي ميگذره ولي تشكر ميكنم كه به فكر ما بوديد.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 27 دي 1384 - 01:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

براي ايست دادن به بازي گيم ميكر يه امكاني گذاشته و اون به اصطلاح اسليپ هست.
در قسمتي كه آيكونهاي زيادي هست يه دستور هست كه آيكونش علامت خوابيدن (zzz)
رو داره انتخاب ميكني و بهش تايم ميدي.
هر هزار تا يك ثانيه محسوب ميشه


نه خير. شرمنده delta عزيز ولي اين دستور استفاده نكنيد . هم بي كلاسه . هم غير قابل كنترل و هم سطح پايين .همه چيزها خوب بودن . الا اين . بهترين روش استفاده از دستور keyboard_wait و همچنين message box هست كه من دومي رو به شدت ترجيح ميدم و هيچ ايرادي نداره .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |