Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> تعداد فريم هاي نمايش داده شده در هر ثانيه بايد چه قدر باشند.
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

تعداد فريم هاي نمايش داده شده در
نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 9 مهر 1384 - 10:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من نمي دونم بايد مقدار فريم هاي پردازش شده در هر ثانيه چه قدر باشد.
من از موتور MCDX استفاده مي كنم و اين موتور هر چه قدر كه سيستم بتونه بيشتر پردازش كنه اون هم فريم ها رو بالا مي بره مثلا ممكن است در يه برنامه اي 500 فريم در ثانيه در يكي ديگه 200 فريم در ثانيه.
حالا مشكل كجاست.
خلاصه سي پيو هميشه 100٪ داره كار مي كنه و اصلا استراحت نداره حالا اگه 1 ساعت كار بكنه آيا اشكال نداره كه تو 1 ساعت سي پيو رو 100٪ باشه.
اگر اين اشكال هست راهي كه به نظر من مي رسه اين هست كه وقتي داره هر فريم را پردازش مي كنه يه 10 ميلي ثانيه يا هرچه قدر كه مناسب بود برنامه از كار بيفته و پردازش نكنه.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


شنبه 9 مهر 1384 - 19:06
پاسخ بصورت نقل قول
تعداد فریم ها هر چی بیشتر باشد بهتر است و مشکلی برای سیستم بوجود نمی آید.
در ضمن در بازیها بدلیل اینکه یک حلقه بطور دائم در حال اجرا است cpu همیشه مقدار 100% را نشان میدهد و این مشکلی را برای cpu بوجود نمی آورد .
در بین نرم افزارها ، بازیها بیشترین کار را از cpu میکشند و این باعث بالا رفتن دمای cpu میشود اما در کل بازیهای ویدیویی این موضوع صدق میکند.

_________________
www.pepeland.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 9 مهر 1384 - 20:35
پاسخ بصورت نقل قول
خیلی ممنون.
من خودم هم متوجه شدم كه اين كار صحيحي هست.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
seyedof
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 1 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 274


جمعه 15 مهر 1384 - 10:02
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
تعداد فریم در ثانیه برای کارهای realtime مثل بازی باید حداقل بین ۱۵ تا ۲۴ فریم در ثانیه باشد. کمتر از این از نظر بیننده دیگر بازی نخواهد بود. ضمن اینکه اگر بازی شما دو بعدی است اصولا باید فریم ریت رو محدود کنید و حتما هم Wait For Vertical Retrace فعال باشه تا صفحه پر پر نزنه. اینطوری حداکثر فریم ریت شما میشه فرکانس مانیتورتون. مثلا ۷۵ فریم در ثانیه و دیگه هم پر پر روی صفحه مشاهده نمیکنید.
ممنون علی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


1 شنبه 17 مهر 1384 - 11:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
خیلی ممنون از اینکه به این تاپیک پاسخ دادید همون طور که من در بالا گفتم از موتور استفاده کردم و خود این موتور هم از دایرکت درا استفاده می کنه برای نمایش ولی چیزی که هست در حالت ویندو هیچ مشکلی نداره ولی وقتی تمام صفحه می شه شروع می کنه به پرپر کردن یعنی از یه قسمتی به پایین را درست نشون نمی ده و سیاه است و هر چند ثانیه یه پرپری می کنه.

البته روی کامپیوتر های با سرعت بالاتر بدرستی کار می کنه.
این Wait For Vertical Retrace رو هم تو راهنماش سرچ کردم ولی فقط یه خاصیت داشت به نام WaitForVSync که من true کردمش ولی تاثیری نداشت
ولی نمی دونم اصلا برای چی هست.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
seyedof
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 1 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 274


1 شنبه 17 مهر 1384 - 14:52
پاسخ بصورت نقل قول
Kochol نوشته:
سلام
خیلی ممنون از اینکه به این تاپیک پاسخ دادید همون طور که من در بالا گفتم از موتور استفاده کردم و خود این موتور هم از دایرکت درا استفاده می کنه برای نمایش ولی چیزی که هست در حالت ویندو هیچ مشکلی نداره ولی وقتی تمام صفحه می شه شروع می کنه به پرپر کردن یعنی از یه قسمتی به پایین را درست نشون نمی ده و سیاه است و هر چند ثانیه یه پرپری می کنه.

البته روی کامپیوتر های با سرعت بالاتر بدرستی کار می کنه.
این Wait For Vertical Retrace رو هم تو راهنماش سرچ کردم ولی فقط یه خاصیت داشت به نام WaitForVSync که من true کردمش ولی تاثیری نداشت
ولی نمی دونم اصلا برای چی هست.


سلام
توضيح كاملش يك مقدار براي نوشتن طولانيه. وليكن Wait for vertical retrace يا vertical sync یعنی صبر کردن برای وقتی که سیگنال رفرش مانیتور از پایین به بالا حرکت میکنه و چیزی روی مانیتور نمایش داده نمیشه. در این موقع است که باید اطلاعات تصویر روی رم کارت گرافیک ریخته بشه. اگر براش صبر نکنید توی تصویر خروجی به اصطلاح flicker ایجاد میشه.
ممنون علی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


شنبه 23 مهر 1384 - 01:33
پاسخ بصورت نقل قول
فريم ريت در واقع اولين چالش در همه بازي هاست . وقتي هم يك كارت گرافيكي يا كنسول جديد وارد بازار ميشه اولين چيزي رو كه باهاش امتحان ميكنن همينه . ولي شما نگران اين موضوع نباشيد . اگر آدم ايده آل گرايي نباشيد حتما به يك عدد منطقي دست پيدا ميكنيد .
اين عدد اصلا يك چيز ثابتي نيست كه بشه گفت اينقدر . مثلا اگر يك جنگل رو با همه درخت هاش طراحي كنيد شايد 5 فريم در ثانيه هم زياد باشه !!!

بازيتون رو در چند سيستم مختلف با تعداد polygon هاي مختلفي امتحان كنيد . حتما به عدد مورد نظر ميرسيد .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 23 مهر 1384 - 23:01
پاسخ بصورت نقل قول
برای ساخت بازی بهتره که از حداکثر قدرت پردازش فرکانس عمودی مانیتور استفاده بشه... مثلا چنانچه مانیتور شما 17 اینچ هست و سرعت بروز رسانی اون هم روی 85 هرتز تنظیم شده ، ایده آل ترین حالت اینه که سرعت اجرای بازی شما هم 85 فریم در ثانیه باشه...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
LoveGameDesign110
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 25 آبان 1384
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 17 بهمن 1384 - 01:00
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
خوب هر چه تعداد دستورات موجود در حلقه بازي بيشتر باشه نرخ فريم كمتر ميشه ولي اين زياد بد نيست
البته به نظر من اماتور كه از يك مقاله خوندم

_________________
کشنده ترین درد، تنهایی!
يه سري به اينجا بزنيد : www.madreseha.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mehdi_bjt
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 12 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: شيراز


جمعه 12 اسفند 1384 - 08:07
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

تمام بازي هاي كنسول سگا و سوپر نينتندو از FPS به ميزان 30
فريم در ثانيه استفاده كردند.
براي تنظيم سرعت بازي اين ميزان كافيه ولي اگه يه بازي پر
واكنش ميسازيد بهتره يه كم بيشتر در نظر بگيريد مثلا 50 فريم
در ثانيه. Laughing

ولي در مورد اينكه CPU در حالت ماكزيمم كار ميكنه احتمال
هنگ كردن سيستم زياده.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |