Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> ساختمان Game Engine
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


4 شنبه 2 آذر 1384 - 16:59
پاسخ بصورت نقل قول
عليكم السلام Very Happy

نقل قول:

شما فكر نمي كنيد كه مطالب شما خيلي پيشرفته هست


نه! من كه فكر ميكردم براي اينكه پيش پا افتاده هست كسي نظر نميده! ولي به هر حال ممنون از نظرتون. حالا اگه مشكلي براي اين مطالب داريد بپرسيد اگه بلد هم نبودم ساي ميكنم از هر جا شده براتون گير بيارم.

در مورد پيشنهاد هم بگم كه خيلي خوبه كه با هم شروع به كار كنيم ولي يك مشكلي وجود داره :
يه چيزي ميگم ولي ناراحت نشيد : تجربه به من ثابت كرده كه ما ايراني ها در كار هاي گروهي انچنان موفق نيستيم ( البته شما رو نميدونم ) ولي اگه واقعا دوست داريد و حاضريد كه با هم كاري كنيم( در حد يك تيم جدي ) من پيشنهاد تون رو صميمانه قبول دارم .
و حالا در باره همكاري بگم كه فكر نكنم از طريق يك مكان مجازي بشه درست كار كرد ( به خصوص با اين اينترنت Super DSL كه همه داريم ) ولي مكان خوبي هست كه بشه با دوستان اطلاعات رو مبادله كرد Surprised

بازم از علاقه شما خيلي خيلي تشكر ميكنم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


4 شنبه 2 آذر 1384 - 17:00
پاسخ بصورت نقل قول
اين اينترنت هم منو مسخره كرده ! مطلب قبلي رو دو بار فرستاد مجبور شدم اينو اديت كنم. ميبخشيد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


4 شنبه 2 آذر 1384 - 17:30
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بافت هاي زياد باعث پر شدن رم ميشند و در نهايت كند شدن بازي. ولي راه هايي براي كم كردن حجم اين بافت ها هست
2 تا روش رو در اينجا توضيح ميدم:

ساده ترين راه ممكن و موثرترين راه فشرده كردن اين عكس ها هست كه باعث از دست دادن اطلاعات عكس نميشند و اين اطلاعات در CD هم جاي كمتري رو اشغال ميكنه. بازي Doom 3 از اين روش براي ذخيره كردن تمامي فايل ها استفاده كرده ( فايلي با پسوند pk3 , pk4 كه در اصل از الگوريتم فايل هاي Zip استفاده شده) .


zip کردن فايلهای بازی چه کمکی می تونه به سرعت اجرای بازی بکنه ؟!!!
zip کردن صرفا فشرده سازی فايلهای روی ديسک هست برای اينکه حجم کمتری روی ديسک بگيره، در زمان لود کردن اين فايلها در Engine اين فايلها unzip می شود، و عين قبل در حافظه لود می شه، پس در زمان اجرا هيچ تغييری در سرعت نداريم، فقط زمان لود کردن به خاطر unzip کردن يک مقدار بيشتر می شه .
اون موردی که شما می گی در واقع texture compression هست که توسط Extension های کارت گرافيک انجام می شه، يعنی عکس شما بصورت يکی از فرمتهای S3TC يا DXTC فشرده می شه و در حافظه کارت گرافيک قرار می گيره، و در زمان رندر در خود کارت گرافيک به سرعت باز می شه .

نقل قول:
يك روش ديگه براي كم كردن پهناي باند مورد استفاده Texture ها در كارت گرافيك روش Mip Mapping هست

اين يکی حرف شما درست هست، ولی mipmapping در واقع حافظه بيشتری اشغال می کنه ، چون مثلا به جای 1 Texture ، چهار تا texture در حافظه قرار می گيره، ولی خوب هر چی دور تر باشه جسم ، Texture کوچکتری وارد graphics pipline می شه که اين سرعت رو زياد می کنه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


4 شنبه 2 آذر 1384 - 17:39
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

تجربه به من ثابت كرده كه ما ايراني ها در كار هاي گروهي انچنان موفق نيستيم

اينو همه مي دونيم ولي بالاخره بايد يه جا اين تلسم را بشكنيم
رو من هم حساب كنيد من يك مقداري سي ++ هم بلدم.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
seyedof
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 1 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 274


4 شنبه 2 آذر 1384 - 17:59
پاسخ بصورت نقل قول
sepul2 نوشته:
نقل قول:
بافت هاي زياد باعث پر شدن رم ميشند و در نهايت كند شدن بازي. ولي راه هايي براي كم كردن حجم اين بافت ها هست
2 تا روش رو در اينجا توضيح ميدم:



zip کردن فايلهای بازی چه کمکی می تونه به سرعت اجرای بازی بکنه ؟!!!
zip کردن صرفا فشرده سازی فايلهای روی ديسک هست برای اينکه حجم کمتری روی ديسک بگيره، در زمان لود کردن اين فايلها در Engine اين فايلها unzip می شود، و عين قبل در حافظه لود می شه، پس در زمان اجرا هيچ تغييری در سرعت نداريم، فقط زمان لود کردن به خاطر unzip کردن يک مقدار بيشتر می شه .
اباشه جسم ، Texture کوچکتری وارد graphics pipline می شه که اين سرعت رو زياد می کنه.


سلام
با فشرده كردن فايلهاي منبع زمان لود كردن كمتر ميشه یعنی سرعت لود بیشتر. در واقع وقتي فايلها رو به صورت فشرده نگه ميداريد موقع لود كردن بايد unzip بشن كه اين يك مقدار زمان پردازشي ميگيره و سرعت رو مياره پايين ولي از طرف ديگه چون حجم اطلاعات خونده شده از ديسك كمتره، سرعت خوانده شدن از ديسك به مقدار قابل توجهي بيشتر ميشه. در واقع يك trade-off بین سرعت خواندن از دیسک و سرعت پردازشی است که برنده و برآیند اوون مثبته یعنی سرعت نهایی لود کردن اطلاعات بالا میره. دلیلش هم اینه که گلوگاه سرعت در لود کردن بیشتر در مرحله خواند از دیسک است تا پردازش آن در حافظه. به همین دلیل فشرده کردن اطلاعات در اکثریت قریب به یقین موارد باعث افزایش سرعت لود است. مخصوصا در مورد texture ها که حجیم هم هستند.
ممنون علی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


4 شنبه 2 آذر 1384 - 21:43
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
به همین دلیل فشرده کردن اطلاعات در اکثریت قریب به یقین موارد باعث افزایش سرعت لود است

البته اين هم هست سرعت لود بيشتر بشه ولی اين فقط در صورتی که فايلها زياد فشرده بشن.
مثلا در مورد خيلی از فرمت ها مثله jpg و mp3 که خودشون compression دارند zip کردن زياد تاثير نداره، در اين موارد شما تقريبا فقط عمل uncompression رو اضافه کردين. البته اون هم درسته که می شه توی اين trad-off سرعت لود کردن هم زياد بشه .
من حرفم رو تصحيح می کنم، نمی شه 100% گفت که سرعت بارگزاری فايلها زياد می شه يا کم، ولی چيزی که مسلم هست اينه که روش zip کردن در هر صورت بهتر هست برای ذخيره فايلهای بازی.

در ضمن آقای GameOver منظورشون سرعت اجرای بازی بود و نشستن texture ها توی حافظه که اون در هر صورت فرقی توی سرعت نمی کنه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


4 شنبه 2 آذر 1384 - 22:47
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در ضمن آقای GameOver منظورشون سرعت اجرای بازی بود و نشستن texture ها توی حافظه که اون در هر صورت فرقی توی سرعت نمی کنه.


منظور من در اصل همون زمان لود بازي هست كه بيشتر طول ميكشه و اين فايل ها هم جاي بيشتري رو روي هارد و Cd اشغال ميكنند. ( گفتم كه در كل ... )
texture compression هم روشي هست كه هر كارتي ساپورت نميكنه. ولي خوب... هر چه بازيش باحال تر باشه بايد كارت كاملتري هم داشته باشيم.
به هر حال از نظراتتون بهره برديم ... ممنون. Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


3 شنبه 8 آذر 1384 - 08:36
پاسخ بصورت نقل قول
يه پيام خصوصي به شما دادم جواب بديد ممنون مي شم.
خواستم ببينم شما رياضيات مربوط به حذف تصاوير خارج از دوربين را بلديد.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


3 شنبه 8 آذر 1384 - 13:14
پاسخ بصورت نقل قول
منم يكي براي شما فرستادم و لي هنوز توي در حال ارسالي ها هست !!! پيغام شما به دستم نرسيده !!! Shocked
اگه توي ICQ بياي خيلي راحت تر هست اگه Yahoo هم باشه فرقي نميكنه اين اي دي Yahoo منه : Counter_strike_fox فقط بگو كي ان لاين ميشي .
راستي منظورت همون frustum Culling هست؟
من امشب دوباره سر ميزنم . حدود PM 10 به بعد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


4 شنبه 16 آذر 1384 - 04:54
پاسخ بصورت نقل قول
به علت استقبال و همكاري فراوان دوستان ديگه اين جا رو ول كردم تا ببينم بعدا چي ميشه Wink
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |