Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> ساختمان Game Engine
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
MGS
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 47
محل سكونت: Arizona


شنبه 13 خرداد 1385 - 16:57
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها يه سوال داشتم...
==================================================
چرا با اين حال كه در خود <اس دي كي دايركت ايكس> سورس كدهاي ويژگي هاي داركت ايكس مثله آنتي الايزينگ و سايه ها و... وجود دارن ولي هنوز بعضي از انجين ها مثل انجينه آقاي كاظمي برنامه نويس بازي پايان معصوميت اين قابليت ها را ندارد ونداشته؟ Confused
يعني اونا بلد نيستند اين سورس ها رو به كار ببرند؟
البته من تجربه زيادي ندارم و در حال يادگيري ام ولي پايه بازي ساختنم ومي سازم Mr. Green PDT_002 Sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 13 خرداد 1385 - 17:11
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

يعني اونا بلد نيستند اين سورس ها رو به كار ببرند؟

احتمالا مشكل همينه

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


شنبه 13 خرداد 1385 - 17:36
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
چرا با اين حال كه در خود <اس دي كي دايركت ايكس> سورس كدهاي ويژگي هاي داركت ايكس مثله آنتي الايزينگ و سايه ها و... وجود دارن ولي هنوز بعضي از انجين ها مثل انجينه آقاي كاظمي برنامه نويس بازي پايان معصوميت اين قابليت ها را ندارد ونداشته؟ Confused
يعني اونا بلد نيستند اين سورس ها رو به كار ببرند؟
البته من تجربه زيادي ندارم و در حال يادگيري ام ولي پايه بازي ساختنم ومي سازم


اون يک دليل هست ولی به اين آسونی ها هم که فکر می کنيد نيست.
ياد گرفتن يک effect خيلی فاصله داره تا قرار دادن اون در موتور بازی. شما در موتور بازی در عين حاليکه همه اين افکت ها رو بايد داشته باشيد ، بازی بايد سريع هم اجرا بشه روی خيلی از سخت فزارها و محيط های بزرگ رو هم جواب بده ، در کنار پردازش عملکرد بازی، فيزيک و هوش مصنوعی و غيره...
خيلی فرق داره با دمو های دايرکت ايکس که يک دونه يا دوتا mesh رو فقط می کشه بدون هيچ چيز ديگه،
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


1 شنبه 14 خرداد 1385 - 23:08
پاسخ بصورت نقل قول
MGS,
میبخشید که دیر جواب میدم. فکر میکنم که مقالاتی که نوشتم خیلی از مقالات دوستان دیگه پایین تره برای همین ادامه ندادم. ولی اگه سوالی داشتید سای میکنم تا حد ممکن کمک کنم. موفق باشید.

Kochol,
نمیشه اینجوری فکر کرد که اونا بلد نیستن. شاید یک دلیلش تمام کردن کار در یک زمان مشخص بوده. ولی aa رو میشد به صورت یک option به انجین اظافه کنن(البته بازی رو ندیدم).

sepul2,
صحبت شما درسته ولی این روزا سخت افزار کاربر برای بازی مهم نیست. راحت ترین کاری که میکنن اینه که اگه مثلا فلا خصوصیت رو کارت گرافیک کاربر ساپورت نمیکنه به راحتی اون قابلیت رو disable میکنن نه این که اصلا بیخیالش بشن. البته کار اقای کاضمی جای تحسین داره و نمیشه ازشون ایراد گرفت.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
MGS
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 47
محل سكونت: Arizona


2 شنبه 15 خرداد 1385 - 18:00
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي ممنونم كمي از سردر گمي بيرون آمدم.


GameOver

چرا مقالات شما واقا عالي بود تازه داشتيم به برنامه نويسيش با دايركت ميرسيديم Crying or Very sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Dante
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 314
محل سكونت: Tehran


3 شنبه 10 بهمن 1385 - 13:13
پاسخ بصورت نقل قول
مقالات جالبي بودن مفيد و مختصر. چرا ديگه ادامه نمي دين؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ehsamin
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 24 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 85


1 شنبه 20 خرداد 1386 - 14:32
پاسخ بصورت نقل قول
Game Over دوست عزيز لطفا اين بحث رو ادامه بده تازه داشتيم يه جيزهايي ياد ميگرفتيم
يواش يواش لطفا سراغ برنامه نويسي هم برو ممنون ...

_________________
وبلاگ آموزش ويژوال بيسيك
Vbasic.Blofa.Com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2066
محل سكونت: تهران


2 شنبه 12 شهريور 1386 - 04:48
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

1- برنامه / گيم

* Load شدن Map و اشياء
* قرار گيري اشياء در صحنه و تنظيم جهت دوربين
* Load کردن انيميشن ها و حرکت هاي اشياء
* قرار دادن اشياء در Map
* چک کردن درصد معلوم بودن اشياء در صحنه (توسط تکنيک هاي BSP , PVS , ...)
* انتخاب درصد جزييات اشياء

2 - رياضيات / هندسه

* عوض کردن شيء ها ( چرخش جابه جايي و تغيير اندازه )
* عوض کردن مختصات محلي به مختصات صحنه يا Direct3D) .World )
* عوض کردن مختصات صحنه به مختصات دوربين
* بدست اوردن پرسپکتيو ( View Projection )
* حذف قسمت پشت شيء به دوربين ( Back-Face Culling )
* محاسبات نور پردازي
* انتقال به صفحه مانيتور

3- تنظيم مثلث ها

* حذف سطح پشتي ( بايد قبل از نورپردازي انجام شود )
* محاسبات بردار نرمال ( براي نور پردازي درست و Bump Mapping , ... )

4 - نمايش / Rendering

* سايه زدن
* Texturing يا درست کردن بافت بر روي يک شيء
* مه
* تست الفا ( Alpha ) براي درست کردن اشياء شفاف مثل شيشه
* تست عمق
* antialiasing ( براي لبه هايي نرم تر ( اين قسمت الزامي نيست ))
* نمايش بر روي مانيتور


سوال اولم اينه كه آيا اين ترتيب به api خواصي مربوطه يا به صورت كلي هستش ؟
من ليست رو نگاه كردم ولي چيزي مثل آينه - Stenciling - پيدا نكردم .
در مورد روشهايي در مورد حذف سطوحي كه پشت به دوربين هستند صحبت كرديد . با وجود آينه اي كه اين سطوح در آن مشخص است چگونه اين كار انجام مي شود ؟ ( با توجه به اينكه آن سطوح در آينه ديده مي شوند )
و سوال سومم :
روش هايي متنوعي در مورد هر قسمت وجود داره ولي براي ساخت يه انجين 2 بعدي فكر كنم تكنيك ها خيلي كمتر بشه و بتونيم روي تكنيكهاي خاص تمركز كنيم اگه اطلاعاتي داريد ممنون مي شم و يا منابعي كه مي شناسيد براي ساخت انجين 2 بعدي معرفي كنيد .
در آخر هم از دوست خوبمون GameOver تشكر مي كنم هر چند ديگه ما رو قابل نمي دونند ولي اگه برمي گشتند من يه لحظه هم راحتشون نمي ذاشتم !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


2 شنبه 12 شهريور 1386 - 13:24
پاسخ بصورت نقل قول
چون مشخص نکردید که سوالتون رو از کی می پرسید ، من جسارت می کنم و در حد توانم جوابتون رو می دم .

نقل قول:
در مورد روشهايي در مورد حذف سطوحي كه پشت به دوربين هستند صحبت كرديد . با وجود آينه اي كه اين سطوح در آن مشخص است چگونه اين كار انجام مي شود ؟ ( با توجه به اينكه آن سطوح در آينه ديده مي شوند )

تصویری که در آینه دیده می شود در واقع توسط دوربین دیگری رندر گرفته شده (که در جهت معکوس دوربین اول) نمایش داده می شود .
البته ممکن است تکنیکهای دیگری هم وجود داشته باشد ولی عمده فعالیتهایی که شده با این تکنیک بوده .
سطوحی که باید حذف شوند از سطوحی که باید در دوربین دوم نمایش داده شوند ، حذف می شوند!
حالا چی نمایش داده می شود ؟ Shocked
همان چیزهایی که در دوربین اول هستند و در محدوده دوربین دوم .
در وصورتی که دوربین دوم در محدوده دید دوربین اول نباشد ف موتور به حذف همه سطوح پشت دوربین اول می پردازد .

امیدوارم متوجه شده باشید Rolling Eyes

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2066
محل سكونت: تهران


2 شنبه 12 شهريور 1386 - 13:34
پاسخ بصورت نقل قول
خودم هم به دوربين دوم فكر كردم ولي فكر نكنم درست باشه يعني به ازاي هر دوربين اضافي يك رندر اضافه ؟

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 8 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |