Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> حالا بازي رو هم ساختيم... بعدش چي؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


1 شنبه 22 آبان 1384 - 07:23
پاسخ بصورت نقل قول
خوب دوست عزیز من خوشحالم که انتقادات منو شنیدی و شاید بعضی هاشونو پذیرفته باشی . من درک می کنم که وقتی کسی 9 ماه به تنهایی روی یک پروژه کار می کنه شنیدن انتقاد کمی براش آزار دهنده و است و شاید بهتر باشه که ما از امکانات کم انتقاد کنیم تا شما . به هر حال امیدوارم پروژت به بهترین صورت ممکن منتشر بشه و بیشترین طرفدار رو پیدا کنه . موفق و سلامت !! باشی .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 25 آبان 1384 - 04:46
پاسخ بصورت نقل قول
بالاخره حرف شما بر من قالب شد و جام زهر رو نوشيدم و از چند مدل آماده با كمي دستكاري استفاده كردم . چه ميشه كرد ديگه امان از دست اين زمانه كه ماهش فقط 30 روزه و روزش فقط 24 ساعته .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


4 شنبه 25 آبان 1384 - 07:46
پاسخ بصورت نقل قول
خوب دیگه . لااقل ما برنامه نویس های ایرانی که کپی رایت نداریم پس لااقل اینجوری ازش استفاده کنیم Idea
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 25 آبان 1384 - 11:25
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

نقل قول:

اگه کوچکترین اتفاقی برای تنها سازنده بازی بیفته کل پروژه میتونه متوقف و حتی کنسل بشه

علي جان من حالا حالا ها نمي ميرم . فعلا بيخ ريش شما هستيم تا ببينيم خدا چي ميخواد . اتفاق هم از اين بدتر كه از سلامتي و درس و دانشگاه وتفريح و زندگي و دوستام افتادم . ديگه چي ميخواد بشه . فقط برام دعا كنيد . انشالله كه بتونم تمومش كنم . اگه هم با كسي تند صحبت كردم معذرت ميخوام . بذارين به حساب خستگي يه شديد .

من فكر ميكنم منظور علي آقا رو اشتباه فهميدين. آخه اين كه نميشه هر كس به خاطر اين كه يه وقتي ميميره هيچ كاري نكنه. فكر كنم منظورشون اينه كه يه آدم(شركت) عاقل
از يك بازي كه يه نفره ساخته شده به دلايل زير حمايت نميكنه.
1. اونا كه نميدونن شما چه قدر رو بازي وقت گذاشتيد پس بازي رو جدي نخواهند گرفت.
2. اونها كه شما رو نميشناسند اومدو شما وسط كار از ادامه پشيمون شدي يا دلسرد بشي تكليف حمايت كننده چيه ؟ اما اگه چند نفر ميبودي اين مشكل از بين ميرفت.
3. از تصور اونا كه بگذريم مطمئنا اگر شما چند تا همكار داشتيد حتي هم فقط در سطح نگاه كردن بازي و تحليل آن امكان داشت موفقيتتان تا 2 برابر افزايش پيدا كنه.
و اما خودم:
فكر ميكنم كه شما با اين پشتكار حتما موفق ميشيد اما نكاتي به نظرم ميرسه كه براي بهبود خدمتتان عرض ميكنم:
1. همون مورد سه بالا توي جمع يه مشكلات و نكات و محاسني از بازي پسدا ميشه كه ميتونه بازي رو از اين رو به اون رو كنه. پيشنهاد كه هيچي از شما خواهش ميكنم حتما از چند مشاور بازيكن، تاكيد نيكنم بازيكن نه بازيساز ، استفاده كنيد.
من خودم بازي ميكنم و به خوبي تاثير اين نكته رو توي بازي در دست ساختمون حس ميكنم. تازه گاهي اوقات تو گروه من ناخود آگاه دلم ميخواد بازي رو به يه سمتي هدايت كنم كه اگه به اونجا ميرفت به كلي نابود ميشد و تنها چيزي كه بازي رو نجات ميده گروهه.
2.تنها چيزي كه بازي استراتژيك رو قشنگ ميكنه استراتژيه تا ميتوني از استراتژي تو بازيت كم نذار. استراتژي هم مقدارش مطمئنا متناسب با تعداد اعضاي گروه خواهد بود.

من نميدونم شما كجا زندگي ميكني و بازيت در چه مرحله ايه ولي هر وقت اراده كنيد در باره مشاوره بازيكني(هموني كه بازيسازي نيست )در خدمت شما خواهم بود.
با اميد با موفقيت شما.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 27 آبان 1384 - 06:40
پاسخ بصورت نقل قول
مرسي از همتون .

اون شخص رو هم دارم . تو اين پست خودم توضيح دادم . ولي هر كسي آرزوشه كه چند نفر مثل شماها دور و برش باشن و بهش همفكري بدن . متاسفانه مطمپنم ساعت هاي كاري من با هيچ كدوم از شما ها نمي خونه . من ساكن بندر انزلي ام . فكر هم نميكنم تو اين نزديكيا هم كسي از شماها رو بشه پيدا كرد .
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=1173&sid=84317dd697bad31d35a04d01e2885bc8

اما

كسي كه برنامه نويسي سرباز دشمنش چنين حجمي داره (كدهاي زير- تازه هنوز هم بايد تكميل شه ) مطمپنا اجازه نميده چنين چيزهاي مهمي (يعني خط داستاني بازي )از دستش در بره .
توضيح كد . اين كم كم داره پا رو از هوش مصنوعي هم فراتر ميزاره .سرباز ها خيلي طبيعي رفتار ميكنن و به خيلي از چيز ها عكس العمل نشون ميدن . يه اينفورميشن از برنامه سرباز هاي دشمن گرفتم ببينين .ترسناكه نه ؟ و موقع اجرا زيباست . الان ميشه رو سربازها چشم گذاشت و منطقه ديدشون رو نگاه كرد . دقيقا مثل كاماندو . تو اينكار حداكثر توان گيم ميكر رو استفاده كردم .مثل اين ميمونه كه با پيكان 140 تا بري . ولي انصافا موتور خوبيه . تقريبا به من نه نميگه .

كد:

Information about object: enemyparent1

Sprite: spriteright
Solid: false
Visible: true
Depth: -9
Persistent: false
Parent: <no parent>
Mask: mask

Create Event:
execute code:

image_index=0;image_speed=0;image_xscale=1;image_yscale=1;
    sprite_index=spriteright ;
    xx=x;rdirection=0;dotime=0; stay=true;
    yy=y;z=.01;sp=1;
    image_index=-1;
    z=0;moving=false;
    editx=1
    edity=1
//
gunman=false;shottime=5;gunsound=true;
show_position=false;
instance_create(x,y,ob_position);
//
timer=0;step=1;imspeed=1;snplay=false;gunman_time=0;fire_time=0;

Alarm Event for alarm 0:
execute code:

a=1;gunman=true;

Alarm Event for alarm 1:
execute code:

a=0;gunman=true;


 Step Event:
perform a step towards position (xx,yy) with speed sp avoiding solid only
execute code:

dotime+=1;sp=1.2;image_speed=imspeed;
if shottime <1000 shottime+=1 else shottime=5;
//
if (dotime>5 )
{
   
rdirection=round(direction);dotime=0

/*right*/    if (rdirection<=020 or rdirection>=340){sprite_index=spriteright;}
/*right-up*/ if (rdirection>=020 and rdirection<=70){sprite_index=sprite_u_r;}
/*up*/       if (rdirection>=070 and rdirection<110){sprite_index=spriteup;}
/*up-left*/  if (rdirection>=110 and rdirection<160){sprite_index=sprite_u_l;}
/*left*/     if (rdirection>=160 and rdirection<200){sprite_index=spriteleft;}
/*left-down*/if (rdirection>=200 and rdirection<250){sprite_index=sprite_d_l;}
/*down*/     if (rdirection>=250 and rdirection<290){sprite_index=spritedown;}
/*down-r*/   if (rdirection>=290 and rdirection<340){sprite_index=sprite_d_r;}

}     
//check for reach//
if (abs(xx-x)<2 and abs(yy-y)<2 and gunman=false) {stay=true xx=x;yy=y;image_speed=.3 sprite_index=sprite_stay} else stay=false    ;
if gunman=true {stay=false;sp=0;xxx=mouse_x;yyy=mouse_y;sprite_index=sp_gunman1;image_speed=0;}




execute code:

if gunman_time>10000 gunman_time=50 else gunman_time+=1;
if timer>2000 timer=0 else timer+=1;
if fire_time>10000 fire_time=50 else fire_time+=1;
if stay=true direction=270;

if gunman=false
{
    if timer < 400+random(300) and step=1 {xx=random(room_width) ;yy=random(room_height) ;step=2}
    if timer < 900+random(300) and timer>400 and step=2 {xx=random(room_width); yy=random(room_height); step=3}
    if timer < 1400+random(300) and timer>800 and step=3 {xx=random(room_width); yy=random(room_height); step=1 ; timer=0}
    if collision_point(xx,yy,rigid,1,0) {if xx<room_width-30 xx+=3 else xx-=3; if xx<room_height-100 xx+=3 else xx-=3}


}
 
if (distance_to_object(oo)<10 or a=1 and gunman_time>fps/10)
{
    if collision_line(x,y,oo.x,oo.y,rigid,1,0)<0 {
    gunman=true;xx=oo.x;yy=oo.y; xxx=oo.x-2+random(4);yyy=oo.y-3+random(6)
        if snplay=false {sound_play(sn_rifle_reload) snplay=true}
    }
    else{gunman=false }
}
else
{gunman=false;snplay=false if gunman_time>90 gunman_time=0}

//fire to enemy
if gunman=true { fire_time+=1 if fire_time>150+random(50) {instance_create(oo.x,oo.y,ob_bullet_rifle);fire_time=0}  } else fire_time=0 ;

End Step Event:
set variable depth to -y

Collision Event with object ob_bullet_rifle:
execute code:

with(self) instance_destroy();

Draw Event:
execute code:

//drawing view

if stay=false {
z_rad=degtorad(-direction+15);
z_rad2=degtorad(-direction-15);
z_rad3=degtorad(-direction);
x2=x+300*cos(z_rad);y2=y+150*sin(z_rad);
x3=x+300*cos(z_rad2);y3=y+150*sin(z_rad2);
x4=x+300*cos(z_rad2);y4=y+150*sin(z_rad2);
draw_triangle(x,y,x2,y2,x3,y3,-1)

for (i=0 ;i<40 ;i+=2 )
{
z_rad=degtorad(-direction-20+i);
x2=x+300*cos(z_rad);y2=y+150*sin(z_rad);
draw_line(x,y,x2,y2);if i>0 draw_line(x2,y2,x3,y3)

x3=x2;y3=y2;
if  collision_line(x,y,x2,y2,oo,1,1) {alarm[0]=fps/5 doalarm=1 a=1} else {if doalarm=1{ alarm[1]=fps/5 ; doalarm=0}};
}

/////
/*saye*/draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,.8,.1,0,c_black,.4);

if gunman=true 

{draw_sprite_ext(sp_hadaf3,-1,xxx,yyy-10,1,1,45,c_blue,1);draw_sprite_ext(sprite_index,direction/10,x,y,0.6,0.6,0,c_green,1)}
//
if (stay=true) draw_sprite_ext(sprite_stay,-1,x,y,0.6,0.6,0,c_green,1);
if (stay=false && gunman=false) draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,0.6,0.6,0,c_green,1)

//


Key Release Event for G-key Key:
execute code:

//if gunman=false { gunman=true;sound_stop(sn_footstep);sound_play(sn_rifle_reload) } else {gunman=false;xx=x;yy=y sound_play(sn_rifle_reload2)}


_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


جمعه 27 آبان 1384 - 23:56
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

ولي انصافا موتور خوبيه . تقريبا به من نه نميگه .

اگه بازم خواستي بازي دو بعدي بسازي يا نسخه بعدي همين بازي رو بسازي از 3d game studio استفاده كن حد اقل مزيتي كه داره ايه كه كانال آلفا سرش ميشه(البته مزيت زياد داره).

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 30 آبان 1384 - 02:22
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اگه بازم خواستي بازي دو بعدي بسازي يا نسخه بعدي همين بازي رو بسازي از 3d game studio استفاده كن


چشم . ولي اول بايد برم ياد بگيرم . حالا آلفا به كنار . البته گيم ميكر مشكلي باهاش نداره .چون من يك دمو روي سيستمي كه گرافيكش آنبرد بود اجرا كردم . اونجا هم مشكلي نديدم .

مشكل اصلي در اين موتور و همه موتور هاي 2 بعدي تنظيم depth يا عمق اشياست . اوضاع وقتي كه جسم به شكل مستطيل باشه ( مثل يه ديوار بلند ) و دوربين هم ايزو متريك باشه واقعا سخت و ديوانه كننده ميشه . اونايي كه كار كردن ميدونن چي ميگم .

خوشبختانه در موتور 3 بعدي اين مشكل رو نداريم . ولي من الان دارم به عنوان تنوع و استراحت روي موتور unreal كار ميكنم . اصلا وقتي با اين موتور كار ميكنيد از هرچي موتور ديگست بدتون مياد . نه اين كه بقيه بد باشن . بس كه اين موتور زيباست ....

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |