Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> شرح مختصري در مورد DirectX ؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

شرح مختصري در مورد DirectX ؟؟
نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


3 شنبه 17 آبان 1384 - 02:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان :
يه شرح مختصري در مورد Open GL,DirectX و فرق DirectX با بقيه زبانها مي خواستم.

با تشكر.

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


3 شنبه 17 آبان 1384 - 04:08
پاسخ بصورت نقل قول
بابك جان ...
شرح حال ميخاي يا زندگي نامه؟ Very Happy
شوخي كردم. در مورد چه چيزي ميخاي بدوني تا برات بگم. منظورم اين هست كه در مورد چه چيزي از اين دوتا ميخاي مثلا شباهت هاشون يا مزيت ها يا ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
Ehsansh
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 15 آبان 1384
تعداد ارسالها: 10


3 شنبه 17 آبان 1384 - 08:26
پاسخ بصورت نقل قول
بي زحمت هر چي ميدوني بگو منم ممنون ميشم.
از مزايا شباهت تفاوت و....
متشكرم.

_________________
www.shirzadi.org
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


3 شنبه 17 آبان 1384 - 21:31
پاسخ بصورت نقل قول
OpenGL,DirectX از نظر سرعت تقريبا يكي هستند ولي تفاوت عمده اونا در Platform هايي هست كه ساپورت ميكنند حالا اگه ميخاي روي ويندوز برنامه بنويسي Directx به نسبت خيلي بهتر هست چون تمامي توابع مولتي مديا رو ساپورت ميكنه ولي OpenGl چون MultiPlatform هست بايد بيشتر كارا رو خودت انجام بدي مثل FullSecreen كردن و ورودي خروجي كيبرد و شبكه و كاراي ديگه كه به ويندوز مربوط ميشند ولي اگه اين برات مهم نيست كه روي كدوم سيستم عامل ميخا كاركني و كارايي برات مهم هست OpenGL به نسبت بهتر هست.
يه چيز ديگه هم اضافه كنم و اونم اين هست كه درايور كارت گرافيك هاي مدل پايين ومتوسط بيشتر براي Directx ساخته ميشند و opengl رو به صورت درايور هاي جانبي بيرون ميدند ولي باز اگه هدفت ساختن بازي مثل Unreal هست باز از opengl استفاده كردن خيلي امن تر هست.
بعد هم بگم كه الان وقت رندگينامه Open GL,DirectX رو تعريف كردن رو ندارم! Smile
اگه سوالي بود من در خدمتم.
اميدوارم كه كافي باشه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


5 شنبه 19 آبان 1384 - 00:27
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز من سوالم یه ذره ابتدایی تر از این حرفهاست. یعنی در واقع می خواستم بدونم که اگه DirectX یه زبان هستش فرقش با C++ در چیه؟
برنامه نویسی اون به چه صورت هستش ؟

با تشکر.

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


5 شنبه 19 آبان 1384 - 02:32
پاسخ بصورت نقل قول
منو ميبخشيد ولي به جملت در بالا اصلا دقت نكردم.
نه دايركت ايكس يه زبون برنامه نويسي نيست بلكه يك API هست كه با اون ميتوني با كارت گرافيك و بقيه سخت افزار مربوط به بازي ارتباط برقرار كني.( به وسيله زبان هاي برنامه نويسي مثل ويژوال بيسيك و بقيه زبانها.) جاي ديگه هم گفتم كه زباني كه انتخاب ميكني ( زبان برنامه نويسي ) مهم نيست. فقط راحتي كار با اون زبون مهمه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


5 شنبه 19 آبان 1384 - 08:27
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

زباني كه انتخاب ميكني ( زبان برنامه نويسي ) مهم نيست. فقط راحتي كار با اون زبون مهمه.

اتفاقا بسيار مهم هست اگر فقط راحتيش مهم بود كه همه ويژال بيسيك را انتخاب مي كردند دليلشان هم اين بود كه از همه راحتتره ولي چرا انتخاب نمي كنند.
نسخه 6 وي بي كه اصلا نمي تونه به api ها وصل بشه و يه دايركت ايكس براي خودش داره كه با نصب دايركت ايكس قابل برنامه نويسي هست كه افتضاحه و سرعت محاسبات رياضي وي بي هم خيلي كم هست
اما دات نت
سرعت انجام محاسبات رياضي در آن بسيار بالا هست و با سي ++ تقريبا در يك سطح هست و دايركت ايكس خودش را هم دارد Managed directx كه كلا قابل قبول تر هست و يك ويژگي ديگر هم ساپورت شي گرايي كامل هست كه در دات نت انجام مي شه

ولي با تمام سختيهاش بازم من سي++ را پيشنهاد مي كنم.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
GameOver
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 11 مهر 1384
تعداد ارسالها: 131


5 شنبه 19 آبان 1384 - 16:45
پاسخ بصورت نقل قول
Kochol
من كه نگفتم برو زبون N سال پيش رو به عنوان برنامه نويسي انتخاب كن Shocked
چون گفتي با وي بي دات نت داري كار ميكني گفتم كه توي همون حرفه اي تر بشي همون طور كه خودت گفتي و ماكروسافت هم تاييد كرده تمام زبون هاي دات نت به CLR ترجمه ميشند و فرقي از نظر سرعت و كارايي ندارند.
بعد هم توي پست قبلي يه لينك داده بودم كه طرف داره با دلفي مال 60000 سال پيش بهترين برنامه گرافيكي رو مينويسه. حالا حرف شما برام عجيب هست. به هر حال ميبخشيد. Crying or Very sad

babak1
يه چيز ديگه هم به مطلب بالا اضافه ميكنم : برنامه نويسي با Directx خودش يه داستان هست حالا گفتم كه اول بايد يه زبون رو انتخاب كني و كامل ياد بگيري بعد بري سراغ دايركت ايكس و رياضيات.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي شماره ICQ
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


شنبه 21 آبان 1384 - 19:47
پاسخ بصورت نقل قول
مرسي GameOver عزيز :
اين بهترين وساده ترين و قابل هضم ترين تعريفي بود كه شنيده بودم.
Laughing Laughing
( تعريفو حال كردي) Mr. Green

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


شنبه 21 آبان 1384 - 22:23
پاسخ بصورت نقل قول
آقای بابک :
C# و VB.NET گزينه های خوبی برای ساختن برنامه هايی که احتياج به سرعت دارن نيست!!
در ضمن کی ميگه سرعت برنامه های C# با C++ قابل مقايسه هست ؟ سرعت برنامه های .NET رو با برنامه های java مقايسه می کنند که جفتشون هم برای کاربردهای high performance طراحی نشدن و صرفا برای آسون بودن برنامه نويسی و نرم افزارهای تحت web طراحی شدن.

در ضمن C++.NET 2003 کامپايلر جدا داره و بصورت native کامپايل می شه و سرعتش قابل مقايسه با برنامه هايی که با C# يا VB.NET می نويسيد نيست.
و C++ تقريبا زبان استاندارد برای برنامه نويسان گيم و تمام برنامه های حرفه ای در همه جای دنيا هست و خواهد بود.
پس آقای بابک ، قبل از هر چيز اگه می خوای از پايه درست کار کرده باشی و بعدا هم پشيمون نشی C++ رو به طور جدی شروع کن به ياد گرفتن.

لطفا اين پست هم بخونيد :
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?p=8281#8281

آقای GameOver لطفا قبل از اينکه بچه ها رو راهنمايی کنيد يک بررسی هم انجام بديد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |