Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> Kochol Editor
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

Kochol Editor
نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


3 شنبه 15 آذر 1384 - 21:21
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من مي دونم خيلي آماتورم ولي خوب مي خواهم يه اديتور درست كنم كه بشه محيط هاي ساده بازي ها را بسازم فعلا اول با نمايش يك گريد شروع مي كنم و نمايش از زواياي مختلف ممكن هست سوالهاي زيادي برام پيش بياد پس لطفا هر جا كه تونستيد من را كمك كنيد مثل اينكه محتويات فايل من چه جوري باشد تا توسط موتور خوانده شود تكنولوژي BPS كه از شما ها حتما خواهم پرسيد البته در تاپيك جداگانه تا بعدا ديگران هم بتوانند استفاده كنند.

حالا اولين سوال چه طوري بفهمم كه ماوس در كجاي world كليك شده و با يه مختصاتي كه روي صفحه شده ببرم تو صفحه 3 بعدي و ان را تشخيص بدهم.
اينها را براي اين مي پرسم چون كه مي دونم تو هر سري يه فكر هست.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


4 شنبه 16 آذر 1384 - 00:52
پاسخ بصورت نقل قول
يه راه ساده اينه كه يه شپ بسازي كه با حركت ماوس حركت كنه.
با بردن ماوس به بالا و پاپين اون در محور zها حركت كنه و با حركت ماوس به راست و چپ اون شپ در محور xها حرکت کنه.
نشانگر ماوس هم که باید مخفی باشه و موقعیت اون در صفحه هیچ ارزشی نداره و وقتی جایی کلیک شد باید مختصات اون شئ رو بگیرید.

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


4 شنبه 16 آذر 1384 - 01:05
پاسخ بصورت نقل قول
اگه مخوای يک نقطه x,y روی پنجره (ماوس) رو تبديل به مختصات سه بعدی کنی تابع D3DXVec3Unproject رو يه نگاه بنداز.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |