مهمان
شنبه 10 دي 1384 - 06:27 |
|
|
سلام دوستان
حتما تابحال برنامه خود را با استفاده از گزینه Publish در منوی File از برنامه Level Editor به صورت EXE کامپایل کرده اید . این گزینه یک دایرکتوری جدید میسازد که معمولا نام آن چیزی مثل SAMPLE.CD است .
در این دایرکتوری جدید ، فایل EXE شده و تمام قطعات سورس بازی وجود دارد . درست است که میتوانید همین برنامه EXE را اجراکنید ، ولی آیا جرات فروش آن را هم دارید؟ : همه کد ها ، تصاویر ، صوت ها و غیره... باید به همان شکل در مسیر فایل اجرایی باشند تا برنامه آنها را اجرا کند .
در این صورت ، گزینه Publish اصلا برای انتشار بازی های 3DGS بصورت تجاری مناسب نیست .
فکر میکنم برنامه هایی را بتوان روی اینترنت پیدا کرد که این مشکل را حل کند .هر چند این مشکل در خود 3DGS حل شده !
** گزینه File > Resource :
این گزینه که دقیقا در بالای گزینه Publish قرار گرفته ، دقیقا مانند این گزینه یک فولدر ایجاد میکند . با این تفاوت که تمام فایلهای سورس به کار رفته در بازی را در یک فایل مجتمع با پسوند WRS جمع آوری میکند . فایلهای WRS در خود برنامه EXE باز میشوند و از سورس های آن استفاده میشود . این در حالیست که این فایلها در دسترس عموم نیستند و به راحتی و با خیال راحت میتوانید بازی خود را بر روی CD منتشر کنید .
در حالتی که بازی خود را با گزینه Resource منتشر میکنید ، ممکن است فایلهای زیر نیز در فولدر شما ایجاد شوند که بهتر آنها را پاک کنید . چون در آزمایشهای من ، اثری در اجرای نهایی بازی نداشتند :
- WEDS.EXE
- WWMP2WMB.EXE
همچنین سه فایل DLL نیز ایجاد میشود که برای اجرای موتور بازی حیاتیست .
موفق و پیروز باشید : ستاره |
|
|